Gå til innhold

Skilt mann, ønsker å finne noen igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

En mann... er 37. Skilt for ett år siden, separert i 2 år. Samarbeide med ex-kona funker greit, greit er vel en ærlig beskrivelse.

Tenkt i det siste at, hvis jeg skal finne en ny dame ønsker jeg ikke at hun skal ha barn fra før. Nok med mine og våre - trenger ikke mine, dine og våre. Dvs at jeg ser etter en dame uten barn.

Jeg har dated en del men ikke vært veldig seriøs det siste året. Finne en motpart å dele livet synes mye vanskligere nå enn for 15 år siden :-). Ikke bare det at jeg har mer bagasje (les; to unger, ex-kone) men også fordi jeg har blitt mer tydelig på hva som funker for meg.

Dere damer er litt vanskelig å lese eller oppnå kontakt med, iallefall de av dere jeg ønsker å bli bedre kjent med. Dere er på en måte to ytterpunkter, vet ikke helt hvordan jeg skal definere det. Uff da, litt flaut å si men her går det. Jeg eier en bedrift etter en del år med oppbygning, selskapet tjener bra med penger nå - ca 10 mill i året. De damene som jeg ønsker å bli bedre kjent med, ser utfordringene med ex-kone og mine barn, de er nølende. Noen andre kvinner (ikke så mange åsså), blir helt feil for meg.

Vanskelig å se forskjell i begynnelsen, lett etter hvert men hvordan få den rktige damen interessert, hvordan få hun til å se meg - ikke min bagasje eller de andre delene - bare meg?

mvh ts



Anonymous poster hash: 6652d...e6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke jeg, men som en 37årig mann som avskriver muligheten for å være sammen med en dame som har barn, men skal ha en barnløs som skal akseptere hans bagasje.. Lykke til på jakten, det trenger du nok :)



Anonymous poster hash: a312b...a3c
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du har krav som er veldig vanskelige å finne i noen som vil være mer åpne for å date noen som er i din situasjon.

Du ønsker med all sannsynlighet en kvinne som selv er glad i og viser omtanke for barn (og dermed vil være en god omsorgsperson i din familie mot dine barn), samtidig ønsker du at denne kvinnen ikke skal ha barn selv og heller ikke ønsker seg barn.

Undersøkelser viser at de fleste av begge kjønn som ikke ønsker å ha barn har det av årsaker som at de ønsker ikke den type ansvar, de ser ikke viktigheten eller behovet for å ha barn, de ønsker friheten til å reise, oppleve og fylle livet med andre aktiviteter. Noe som du vel ikke helt kan tilby når du har barn fra før av.

Det å ha barn er en type baggasje og ansvar som svært mange (heldigvis) tar alvorlig. Det er for de fleste enklere å si nei når de er i tvil fordi de respekterer situasjonen såpass at de ikke ønsker å komme inn i livet deres for så å bare stikke iløpet av kort tid. De ønsker nok å i større grad være sikker på at dette er noe de virkelig vil. Fordelen kan sies å være at du slipper så mange useriøse og usikre potensielle partnere. Ulempen er selvsagt at det blir langt færre aktuelle kandidater som kan gi inntrykk av at det kan bli langt mer vanskelig å finne noen.

Når det er sagt - det finnes selvsagt unntak fra regelen. en kan finne en kvinne som overhodet ikke ønsker (eller kan få barn) og som synes det er helt greit samtidig som de har et stort hjerte for og glede av å være en del av dine barns familie. En må bare innse at det er langt sjeldnere å komme over.

Om det var slik at du ønsker å unngå bagasje fra hennes side for ikke å legge til den du har fra før og skape større sannsynlighet for gnisninger - men samtidig ville kunne få barn sammen med henne. Da ville situasjonen vært langt enklere.

Endret av Guybrush
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor vil du ha barn med en ny kvinne????

Anonymous poster hash: eb40e...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skriver da at hans og våre er ok.

Det er dine, mine og våre som blir for mye.

Anonymous poster hash: eb40e...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Men hvorfor vil du ha barn med en ny kvinne????Anonymous poster hash: eb40e...aa1

han liker vel familielivet da vel. Kanskje han også forstår at en barnløs dame gjerne vil ha egne barn en dag.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han liker vel familielivet da vel. Kanskje han også forstår at en barnløs dame gjerne vil ha egne barn en dag.

Der jeg leser mellom linjene er en mann som ønsker en mye yngre dame og at det er han som setter rammene for hennes liv.

Anonymous poster hash: eb40e...aa1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg leser mellom linjene er en mann som ønsker en mye yngre dame og at det er han som setter rammene for hennes liv.

Anonymous poster hash: eb40e...aa1

Det finnes altså ikke kvinner i 30åra eksempelvis som er barnløse ifølge deg? Statistikken er visst uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare deg lengre, du er en package deal.

Dessuten, når jeg ser på deg, så ser jeg en mann som ikke vil ha byrden med en kvinnes bagasje, men du vil at hun skal glede seg over din.

Hilsen

Singel barnløs kvinne som rygger bort. :)



Anonymous poster hash: 01bb9...e15
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like barn lever best - finn deg heller ei som er mer lik deg selv.

- singel dame på 33 uten barn :)



Anonymous poster hash: 64164...b96
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er i den alderen du er så tror jeg det skal bli vanskelig å finne en uten barn som vil akspetere din bagasje. Her bør du nok vurdere å fire litt på krava. Hvorfor må hun akseptere din bagasje, men du vil ikke akseptere at hun har noen?

Selv har jeg nylig fått meg ny kjæreste etter å ha vært singel i nesten ett år. Jeg har ett barn fra før, og har datet menn både med og uten barn. Endte opp med en med ett barn fra før av (samme alder som mitt barn), og må innrømme at jeg ser egentlig (nesten) bare fordeler med det. De jeg har datet uten barn har hatt en annen livsstil enn meg, og det er veldig greit å være med en som forstår at barna kommer først.



Anonymous poster hash: 8568a...4e9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var single med flere barn, så både jeg og mine single venninner med barn store fordeler med at den andre hadde barn fra før, fordi det er greit å ha noen som forstår hvorfor man som oftest må prioritere barna. Blir lettere drama i huset med en partner som ikke skjønner hvorfor den ikke kan være på førsteplass i oppmerksomhet hele tiden.

I den grad jeg så meg litt om, så jeg egentlig etter en mann som hadde barn, men endte faktisk opp med en som ikke hadde det. Det gikk bra, men det har nok med at han tenkte seg godt om lenge før vi fikk noe som helst forhold og hadde forberedt seg på alle bakdeler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare deg lengre, du er en package deal.

Dessuten, når jeg ser på deg, så ser jeg en mann som ikke vil ha byrden med en kvinnes bagasje, men du vil at hun skal glede seg over din.

Hilsen

Singel barnløs kvinne som rygger bort. :)

Anonymous poster hash: 01bb9...e15

Bra svar.. Hvis ts tar bort kravet om at dama må være barnløs tror jeg det straks blir lettere og bedre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om du skulle møte en fantastisk dame som har barn fra før? Ville du trekkt deg vekk? Du blir hva du tenker! Dersom du har bestemt deg for at det er negativt/stress å møte en som allerede har barn fra før, ja så blir det stress..

Jeg ønsker meg en kjæreste, en som passer perfekt til meg. Har mannen 1,2,3 eller 4 barn spiller det ingen rolle i min alder av 34 år. Jeg har masse oppspart kjærlighet og ser barn som en bonus. Ja det blir ekstra rot, trenger større bil eventuelt ha 2 biler etc etc. Men hvor ofte møter man en man virkelig klaffer med da? Bare mine tanker/holdninger:)

Jeg har erfaring med at mange menn har tanker i hode om hvordan de vil ha det og hvordan det skal være, men ender opp aliene pga kravene er for store. Slapp av og ikke tenk så mye. Plutselig møter du en fantastisk dame.

Lykke til:-)

Anonymous poster hash: 5a4c6...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer på din alder har ofte barn fra før.Mange i alle fall. Du har barn selv, men damen skal ikke ha det?

Tror at når du finner den rette, og det sier pang, så spiller det vel ikke noen rolle om hun har barn?

Når du treffer noen, og du blir begeistret, så hører du at hun har barn.....mister du da lysten?

Du har vært alene lenge, så din x tror jeg ikke blir noen problemer for en event ny dame. Eller ?

Du stiller for høye krav, etter min mening.

Tenk deg damene da, når de hører du har barn...NEI TAKK?

Det fungerer da for mange andre, så hvorfor ikke for deg?

Lykke til på jakten



Anonymous poster hash: 54aee...515
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare deg lengre, du er en package deal.

Dessuten, når jeg ser på deg, så ser jeg en mann som ikke vil ha byrden med en kvinnes bagasje, men du vil at hun skal glede seg over din.

Hilsen

Singel barnløs kvinne som rygger bort. :)

Anonymous poster hash: 01bb9...e15

Jeg vil anta at de fleste som har 1-2 barn fra før av og har opplevd endel konflikt med xen etterpå ikke ønsker å doble denne byrden og problematikken.

Ville du sagt at en person som har dårlig økonomi er nødt til å finne seg en partner som også har dårlig økonomi, og utbasunert spydig at noe annet er forkastelig?

Logisk sett er det rent idioti og selvdestruktivt å finne flere problemer enn man allerede har. At du synes det er frekt at en mann med barn skal kunne se på deg som en potensiell partner er vel mer grunn til å rygge bort ;)

Det er ikke mye attraktivt med kvinner og menn som nedlatende anser andre for å være i en klasse under dem selv på den måten. Det er helt greit å ha dine meninger om det og ikke ønske det - men en trenger ikke trykke meningene sine på andre på den måten som du gjør her på selvgod måte.

Anonymous poster hash: 4d82a...07a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke viktigere hvem personen er enn om vedkommende har barn fra før?

Jeg har ikke barn, og om vedkommende jeg vil møte har det er ikke det sentrale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var endel ting som var uklare her. Eier ex'en din halve selskapet? Er de 10 mill. omsetning i selskapet dvs, at overskuddet er 6-10%, dvs 600k-1m? Ganske store forskjeller og endel uklarheter, noe datene dine sikkert også lurer på.

Er problemet at du ikke klarer å kommunisere med utdannede kvinner fordi du mangler høyere utdannelse selv?



Anonymous poster hash: 8a584...42d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Der jeg leser mellom linjene er en mann som ønsker en mye yngre dame og at det er han som setter rammene for hennes liv.Anonymous poster hash: eb40e...aa1

mulig han kanskje ønsker en yngre kvinne, men ingen mennesker er uten bagasje uansett hva man liker å tro. Jeg ser ikke noe galt i å ha preferanser for sin nye partner, har man barn fra før kompliserer det selvsagt endel og jeg synes faktisk det er viktig og lurt å tenke seg om hva som er best for en selv og barna sine i fremtiden. TS kommer kanskje til å bruke litt lenger tid på å finne damen han ønsker seg, men ingen sier det er umulig. Et tips til TS er kanskje at han ikke burde gå altfor ungt i sin leten av en ny partner, og finne ei som har erfaring med barn på en eller måte fra tidligere, ellers kan det lett bli problemer i familien spesielt mtp barna hans. Sjalusi fra stemor er en ganske vanlig problematikk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at dine, mine, våre barn bilr veldig komplisert. Men hvorfor ikke bare gå for mine og dine? Trenger det å bli noen "våre barn" i det hele tatt? Særlig hvis du driver eget firma så antar jeg du ikke akkurat har en 8-16 jobb, men en jobb som krever ekstra mye. Skal det da være aktuelt å starte som småbarnspappa igjen i det som vil være en alder av ca 40 år?

Da vil du trekke store veksler på ny partner, noe som kan velte et ferskt forhold. Tenker hvis hun må ta ekstra mye hjemme, ta vare på dine barn og felles nytt barn.

Det går an å starte på nytt med ny partner, UTEN tanken om at man må få et barn sammen for at forholdet skal være "ekte og varig". Uansett, lykke til med å finne en ny dame å dele livet med. (og det siste var sagt helt uten ironi!!)



Anonymous poster hash: b2a41...bed
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...