Gå til innhold

Kjæresten har dame!


Gjest Hummels

Anbefalte innlegg

Jaja, du får mene hva du vil om meg. Bryr meg fint lite om din mening om hvordan jeg fremstår i tråden. Jeg er usaklig kun fordi jeg mener dere burde GI faen i å rakke ned på ham, og heller holde kjeft om dere ikke har noe fint å si? Det er jo DERE som er usaklige og trekker inn andre tråder og hendelser inn i denne diskusjonen.

Ser du fortsetter i samme gate du også. Han vil jo ha hjelp, noen ganger må folk få andre til å våkne opp. Hummels kan ikke holde på slik han gjør mye lenger, han må ta tak i livet og oppsøke hjelp. Hvis du synes det hjelper å skrike rundt til andre brukere uten å lese hva faktisk AB over her har skrevet - noe som er meget godt skrevet - og ikke evner å se at det er et hjelpsomt innlegg med tanke på Hummels så vet ikke jeg. Det nytter ikke å lage hundre tråder om alt mulig tragisk om man ikke klarer å ta tak i egne problemer.

Anonymous poster hash: c9b23...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det ikke noe bedre.

Anonymous poster hash: c9b23...cf7

Hun er jo over den seksuelle lavalderen, det gjør det jo mye bedre, faktisk, men la oss ikke henge opp i detaljer rundt alderen. Om TS sier at den saken er ute av verden så er den ute av verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke synes synd i ham. Poenget mitt er å ikke tråkke på noen som allerede er nede. Foreslå heller at han burde oppsøke hjelp på grunnlag av alt han har fortalt i stedet for å skrive hvor umulig han er.

Bare les igjen det jeg skrev. Et "spark bak" betyr at man forstår hva man har gjort galt og hvordan det han nå foretar seg (starte nye tråder og skrive nye innlegg på KG) ikke leder noen steder og bare skaper frustrasjon hos mennesker som faktisk i utgangspunktet ville hjelpe ham.

"Disiplin" betyr prinsipielt en viss irettesettelse, ikke bare nye forslag - spesielt når forslag om at han tar til seg hjelp går ham hus forbi.

Anonymous poster hash: 77083...c69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du fortsetter i samme gate du også. Han vil jo ha hjelp, noen ganger må folk få andre til å våkne opp. Hummels kan ikke holde på slik han gjør mye lenger, han må ta tak i livet og oppsøke hjelp. Hvis du synes det hjelper å skrike rundt til andre brukere uten å lese hva faktisk AB over her har skrevet - noe som er meget godt skrevet - og ikke evner å se at det er et hjelpsomt innlegg med tanke på Hummels så vet ikke jeg. Det nytter ikke å lage hundre tråder om alt mulig tragisk om man ikke klarer å ta tak i egne problemer.

Anonymous poster hash: c9b23...cf7

Hva mener du med i samme gate? Ser ikke noe nyttig i samtlige svar her fra AB brukere som må nevne hvor håpløs han er.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactly.

Alle mennesker har sin grense og ingen har uendelig tålmodighet. Det skal vi heller ikke ha. Mennesker fortjener flere sjanser, det er vi alle enige om. Men hvor mange fortjener de? Eksisterer det ikke grenser for hvor mange ganger man vil tilgi noens amoral, idioti og dumskap?

Hummels har skrevet tråder og innlegg her mange ganger. Jeg er en empatisk person - jeg har gitt råd. Som regel går de ham hus forbi.
Konstruktive innlegg om hva som forårsaker mobbing kommer ingen vei. Han vil bare klage.
Han skriver igjen optimistisk om at han vil komme over sin fortid. Vi skriver innlegg og heier ham frem - "godt for deg! Lykke til!". Bruker av vår tid på hjelpe et menneske vi ikke kjenner komme over sine nederlag.
Litt tid går, vi er tilbake der vi startet. Han knullet en tenåring, hun ble gravid. Han presser henne til abort, gir faen i hvordan hun har det. Ombestemmer seg. Så var hun ikke gravid. Det er synd på ham som plutselig ville bli far. Nå er han - igjen - offeret. Forventer vår support.
Og slik fortsetter det. Idioti, klaging, offerposisjon, sympati. Samfunnets samling på bunn omgås hverandre. Menneskene han er venner med, har sex med og omgir seg med er av samme ulla. Han foretar ikke forandringer.
Jeg vil folks beste. Hvem er vel tjent med "tapere" i samfunnet? Men skal vi sitte og gi klapp på skulderen til mennesker som tar så vanvittig dårlige beslutninger gang på gang? Eller er det noe som heter karma? Du har spredd spy og galle rundt deg og nå mottar du det samme. Det sies at det finnes ingen tilfeldigheter.
Jeg håper Hummels finner hjelp. Men det er ikke via tomme ord på KG. Det er via en autorisert psykolog som kan bli kjent med ham, hans fortid, hans personlighet og kan tilrettelegge terapi som passer for ham.
Ikke ved å gamle på at nye KG brukere ikke vet hvem han er og gir ham ny sympati gang på gang fordi de ikke vet bedre.

Anonymous poster hash: 77083...c69

Dette er et saklig, konstruktivt og bra innlegg til Hummels.

Anonymous poster hash: c9b23...cf7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg visste at forholdet mellom meg og kjæresten var for godt til å være sant! :grine: Jeg har jo hatt han som fuckfriend lenge før vi ble sammen. Har ikke vert så veldig lenge sammen, men lenge nok til at jeg elsker han av hele mitt hjerte. Nei jeg er ikke homofil, jeg er bifil.

Han har vert borte i hele kveld, og er visst hos dama. Den såkalte dama hans ringte meg i dag og spurte hvem faen jeg er og hvorfor jeg stjeler kjæresten hennes. Jeg skjønner ingenting! Han har jo vert hos meg nesten hver dag/kveld. Hvorfor har hun ikke oppdaget noe før!!? Hun fant det ut tidligere i uka sa hun. Så sa hun at jeg bare kan beholde han. At vi jævla homser passer i lag, og at jeg har ødelagt forholdet deres. De hadde vert sammen i 7 år! Nå har hun tydeligvis kasta han ut fra deres felles leilighet(!). Har fått melding av han om det, og nå vil han flytte inn hos meg. Han påstår at han elsker meg. Ja jeg elsker han også og vil egentlig at han skal flytte inn her, men.. :(

Kommer ikke over at jeg tydeligvis har ødelagt et forhold :cry3:

Jeg skjønner ingenting om hvordan det går an å holde sånt så hemmelig, og hva skal jeg gjøre nå! Måtte bare få det ut!

Du har vært involver,men ikke ødelagt et forhold. Du visste jo ingenting.

Kjæresten din bør ha en overbevisende forklaring for å føre to mennesker bak lyset. Klarer du å ha tillit til han igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke du som har ødelagt forholdet deres. Det er han som har alt ansvaret her fordi han la ikke alle kortene på bordet med en gang. Jeg hadde hatt problemer med å ha tillit til han igjen etter noe sånt. Hvis du uansett vil finne ut av ting med han, så er det kanskje lurt å ikke la han flytte inn. La han finne seg et eget sted og ta tiden til hjelp.

Endret av Ann Christin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactly.

Alle mennesker har sin grense og ingen har uendelig tålmodighet. Det skal vi heller ikke ha. Mennesker fortjener flere sjanser, det er vi alle enige om. Men hvor mange fortjener de? Eksisterer det ikke grenser for hvor mange ganger man vil tilgi noens amoral, idioti og dumskap?

Hummels har skrevet tråder og innlegg her mange ganger. Jeg er en empatisk person - jeg har gitt råd. Som regel går de ham hus forbi.
Konstruktive innlegg om hva som forårsaker mobbing kommer ingen vei. Han vil bare klage.
Han skriver igjen optimistisk om at han vil komme over sin fortid. Vi skriver innlegg og heier ham frem - "godt for deg! Lykke til!". Bruker av vår tid på hjelpe et menneske vi ikke kjenner komme over sine nederlag.
Litt tid går, vi er tilbake der vi startet. Han knullet en tenåring, hun ble gravid. Han presser henne til abort, gir faen i hvordan hun har det. Ombestemmer seg. Så var hun ikke gravid. Det er synd på ham som plutselig ville bli far. Nå er han - igjen - offeret. Forventer vår support.
Og slik fortsetter det. Idioti, klaging, offerposisjon, sympati. Samfunnets samling på bunn omgås hverandre. Menneskene han er venner med, har sex med og omgir seg med er av samme ulla. Han foretar ikke forandringer.
Jeg vil folks beste. Hvem er vel tjent med "tapere" i samfunnet? Men skal vi sitte og gi klapp på skulderen til mennesker som tar så vanvittig dårlige beslutninger gang på gang? Eller er det noe som heter karma? Du har spredd spy og galle rundt deg og nå mottar du det samme. Det sies at det finnes ingen tilfeldigheter.
Jeg håper Hummels finner hjelp. Men det er ikke via tomme ord på KG. Det er via en autorisert psykolog som kan bli kjent med ham, hans fortid, hans personlighet og kan tilrettelegge terapi som passer for ham.
Ikke ved å gamle på at nye KG brukere ikke vet hvem han er og gir ham ny sympati gang på gang fordi de ikke vet bedre.

Anonymous poster hash: 77083...c69

Enig med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tvunget noen til å lese mine tråder og/eller kommentere de. Så er dere lei "syte trådene" mine så beklager. Jeg skal begynne å skjerpe meg å slutte å lage så mange tråder. Jeg visste ikke at det var en grense på det. Min feil. Det er nok mange av samme person som lager mange tråder her inne, men de er som oftest ab. Jeg bruker sjelden ab. For jeg skjønner ikke helt poenget med det. Jeg laget en bruker for å skrive med den brukeren. Men må visst slutte med det.

Dere er lei av klaginga mi, og at det er min feil at jeg bare havner i problemer. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette jeg skrev i denne tråden er min feil. Jeg oppsøkte ikke dette problemet. Jeg vil bare ha en kjæreste som elsker meg for den jeg er, og når jeg blir sviktet på den måten så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har sett andre tråder om noe lignende problemer tidligere og tenkte det er vel noen som har gode råd i en sånn situasjon, både fra de som har opplevd lignende og andre. Det var bare det jeg ville med denne tråden. Jeg tar faktisk i mot råd og har gjort det tidligere fra andre tråder. Men jeg klarer vel bare ikke å endre meg så fort. Det blir også alltid verre når jeg møte motgang. Så jeg er svak sånn.

Takk dere som svarte på innlegget mitt. Jeg har bestemt meg for en pause fra han vertfall selv om det er tungt. Jeg gir opp forhold på en stund. Det er tydeligvis meninga at jeg ikke skal være i et fast forhold og være lykkelig på den måten.

Endret av Hummels
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppsøkte ikke dette problemet. Jeg vil bare ha en kjæreste som elsker meg for den jeg er.

Elsk deg selv først.

Anonymous poster hash: 6a4b6...ffd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, jeg prøver. Men tenker ofte hva som er galt med meg.

En sa til meg. Du må elske deg selv, være glad i deg selv og respektere deg selv før andre vil elske deg tilbake.

Ikke få en kjæreste for å føl deg elsket, det er ingen god start, tro meg, been there, done that. Det var tårer, frustrasjon og helvete. Herregud, hva jeg fant meg i... Skammer meg over å tenke på det

Anonymous poster hash: 6a4b6...ffd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste at forholdet mellom meg og kjæresten var for godt til å være sant! :grine: Jeg har jo hatt han som fuckfriend lenge før vi ble sammen. Har ikke vert så veldig lenge sammen, men lenge nok til at jeg elsker han av hele mitt hjerte. Nei jeg er ikke homofil, jeg er bifil.

Han har vert borte i hele kveld, og er visst hos dama. Den såkalte dama hans ringte meg i dag og spurte hvem faen jeg er og hvorfor jeg stjeler kjæresten hennes. Jeg skjønner ingenting! Han har jo vert hos meg nesten hver dag/kveld. Hvorfor har hun ikke oppdaget noe før!!? Hun fant det ut tidligere i uka sa hun. Så sa hun at jeg bare kan beholde han. At vi jævla homser passer i lag, og at jeg har ødelagt forholdet deres. De hadde vert sammen i 7 år! Nå har hun tydeligvis kasta han ut fra deres felles leilighet(!). Har fått melding av han om det, og nå vil han flytte inn hos meg. Han påstår at han elsker meg. Ja jeg elsker han også og vil egentlig at han skal flytte inn her, men.. :(

Kommer ikke over at jeg tydeligvis har ødelagt et forhold :cry3:

Jeg skjønner ingenting om hvordan det går an å holde sånt så hemmelig, og hva skal jeg gjøre nå! Måtte bare få det ut!

Syns du det ikke er rart at du ikke har vært hjemme hos han da? Når en kjæreste vegrer seg for å ta med noen hjem, bør det ringe en bjelle

Anonymous poster hash: 1b97c...1bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har hun tydeligvis kasta han ut fra deres felles leilighet(!). Har fått melding av han om det, og nå vil han flytte inn hos meg. Han påstår at han elsker meg. Ja jeg elsker han også og vil egentlig at han skal flytte inn her, men.. :(

Kommer ikke over at jeg tydeligvis har ødelagt et forhold :cry3:

Så trist at dette skulle skje med akkurat deg! :frown:

Du har da ikke ødelagt noe forhold, du visste jo ikke en gang at han allerede hadde kjæreste, kjære deg.

Anonymous poster hash: 0db4f...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsk deg selv først.

Anonymous poster hash: 6a4b6...ffd

Enig. Jeg står for det jeg sa. TS, ta litt tid og jobb med deg selv.

Problemet med depresjon er at man jakter på sug etter å føle seg bra. Ofte tar man dumme valg, er sammen med mennesker som ikke er bra for seg selv. Sex kan bli ett rush når man går hjemme og med sex kan følelsene komme. Depresjonen lar gjerne følelsene styre for higet etter å føle seg bra er der, higet etter at noen skal elske dem, higet etter at noen skal bry seg, bare en, er gjerne så sterkt at man mistet alle hemninger. Ikke hvem som helst heller, selvfølgelig så nøyer man seg ikke med hvem som helst. Det er deilig å føle seg ettertraktet og elsket, det er jo noe alle vil

Endret av Phoenix
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til et punkt der et spark bak er eneste hjelpen som har noen funksjon og "stakkars deg" er kontraproduktivt. Det er poenget.

Anonymous poster hash: 77083...c69

Men det går an å si det på en hyggeligere måte ;)

Anonymous poster hash: 4a36d...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei nå fikk jeg vondt i meg, kjære Hummels! Dette fortjener virkelig ingen... :trist:

Å komme med den klassiske "glem han, du fortjener så mye bedre osv" kunne jeg gjerne gjort. Men føler ikke det hjelper noe spesielt. Du fortjener noen som er ærlig, lojal, åpen og kan elske deg like mye som du elsker den personen.

Håper virkelig lykken snur for deg snart!!
Og om det skulle være noe, hva som helst, så er det bare å sende en PM :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg har aldri tvunget noen til å lese mine tråder og/eller kommentere de. Så er dere lei "syte trådene" mine så beklager. Jeg skal begynne å skjerpe meg å slutte å lage så mange tråder. Jeg visste ikke at det var en grense på det. Min feil. Det er nok mange av samme person som lager mange tråder her inne, men de er som oftest ab. Jeg bruker sjelden ab. For jeg skjønner ikke helt poenget med det. Jeg laget en bruker for å skrive med den brukeren. Men må visst slutte med det.

Dere er lei av klaginga mi, og at det er min feil at jeg bare havner i problemer. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette jeg skrev i denne tråden er min feil. Jeg oppsøkte ikke dette problemet. Jeg vil bare ha en kjæreste som elsker meg for den jeg er, og når jeg blir sviktet på den måten så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har sett andre tråder om noe lignende problemer tidligere og tenkte det er vel noen som har gode råd i en sånn situasjon, både fra de som har opplevd lignende og andre. Det var bare det jeg ville med denne tråden. Jeg tar faktisk i mot råd og har gjort det tidligere fra andre tråder. Men jeg klarer vel bare ikke å endre meg så fort. Det blir også alltid verre når jeg møte motgang. Så jeg er svak sånn.

Takk dere som svarte på innlegget mitt. Jeg har bestemt meg for en pause fra han vertfall selv om det er tungt. Jeg gir opp forhold på en stund. Det er tydeligvis meninga at jeg ikke skal være i et fast forhold og være lykkelig på den måten.

Ikke bry deg om det, du fortjener ikke slik hets. Du er åpen og ærlig og dette er overhodet ikke din feil. Det er han og bare han som har ødelagt forholdet sitt. Du er uvitende om det.

Stor klem til deg :hug::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg står for det jeg sa. TS, ta litt tid og jobb med deg selv.

Problemet med depresjon er at man jakter på sug etter å føle seg bra. Ofte tar man dumme valg, er sammen med mennesker som ikke er bra for seg selv. Sex kan bli ett rush når man går hjemme og med sex kan følelsene komme. Depresjonen lar gjerne følelsene styre for higet etter å føle seg bra er der, higet etter at noen skal elske dem, higet etter at noen skal bry seg, bare en, er gjerne så sterkt at man mistet alle hemninger. Ikke hvem som helst heller, selvfølgelig så nøyer man seg ikke med hvem som helst. Det er deilig å føle seg ettertraktet og elsket, det er jo noe alle vil

Enig i dette!

Hummels, du er en fin person, utfra alt jeg har lest av deg. Du er omsorgsfull og snill, og vil bare det beste for andre. Dessverre tar du noen dårlige valg, noe som går utover deg etterpå. Både 16-åringen som ble gravid og denne mannen er eksempler på det. Jeg ville ikke hatt et videre forhold med denne mannen, og ihvertfall ikke latt han flytte inn hos meg.

Mulig han har vist forståelse når du har betrodd deg til han. Samtidig har han også gått bak ryggen til sin samboer, og vært utro mot henne. Med det viser han deg både en god og en dårlig side av seg selv. Du er "den nye", altså den han viser den gode siden. Mens han fint kunne være utro mot samboeren sin. Så vær litt kritisk her, og hold avstand. Gå helst videre til du finner en person som er verdt tilliten din, for det er ikke denne mannen! Og finn en som er verdt din godhet, for det har du mye av!

Jeg har blitt kjent med deg over tid, Hummels. Du har skrevet mange innlegg her. Noen av dem vitner om dårlige valg, men likevel skinner det igjennom at du har mye godt i deg. Om du kan fri deg fra rusmisbruket ditt, for det er det som begrenser deg, har du utrolig mange muligheter. Kanskje du ikke ser det akkurat nå, men det har du!

Vi har nok kranglet mange ganger du og jeg, og jeg kommer sikkert til å krangle med deg i framtida også. Men jeg ser en god person i deg, en som jeg gjerne vil skal komme på rett spor og få et lykkelig og godt liv.

Mine råd til deg er:

-hold denne mannen på avstand, han er ikke til å stole på

-finn en som er verd det gode du har i deg

-bli kvitt rusmisbruket, det stenger for et godt voksenliv. Du er bare i 20-årene og har det meste av livet foran deg. Så sats langsiktig. Plutselig er du 30, og om du jobber litt for det nå, vil det gi gevinst senere.

-få deg en utdanning. Det er ingenting som sikrer livet bedre enn det. Samt at du får en jobb du liker og god inntekt. Ikke bli en taper når du har mulighet til å bli så mye mer! Dette er et valg du må ta NÅ. Og ta fag på vgs opp igjen om du ikke har dem. Du skal tross alt ha et voksenliv som betyr 40 år i jobb, så det er ikke for sent å ta opp fag nå.

Endret av Majott
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...