Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit, en tråd hvor vi som bor i kollektiv kan suttre og rase fra oss. Her kan vi klage over idiotene, si de tingene vi ikke tørr ta opp og klage over de tingene som aldri blir gjort noe med.

Først ute:

Hva pokker feiler det folk som i steden for å tømme søppelet fyller den til randen og setter en ny pose ved siden av. Hva skjedde med å tømme søppelet og legge en ny pose i søppelspannet? Har du tid til å finne en pose har du også tid til å bytte den.

Og du som knuser folks tallerkner og så setter dem "diskret" tilbake der du tok den, full i hakk og skår (unskyld, stjal dem..?), måtte den knuste tallerkenen krype inn i sengen din og legge seg fint på plass over halsen din....

:kjefte:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Survival

Har aldri bodd, og kommer aldri til å bo i kollektiv, men vil gjerne følge tråden. Tror det kan komme mye morsomme innlegg her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååhhhhh, unnasluntring når det kommer til vasking!!! Ho ene jeg bor med vasker aldri godt nok, og blir sur hvis vi kommenterer det. MEN hun klager på oss andre... Nå har hun ikke tatt ut søpla når ho vaska, selvom jeg minte henne på det. Får se hvor lenge den står før ho tar den ut...

:nei:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Dette er egentlig bare småting, MEN når vi betaler strøm, hadde det vært veldig greit om du ikke skrudde på masse varme på badet uten å lukke døren. Det hadde også vært greit om du slo av utelyset når kommer hjem etter at jeg har lagt meg, og lukket døren til den ytterste gangen. For guess what, det er ikke isolert der ute og det blir bikkjekaldt på både kjøkkenet og badet (siden du ikke lukker baderomsdøren).

Sist men ikke minst, og dette har jeg sagt ifra om før, er det så helvetes vanskelig å låse døren om natten?

Kall meg gjerne paranoid, men vi er to relativt forsvarsløse jenter som bor her alene, og vi bor faktisk i en by, og jeg liker at alt er lukket og låst om natten. Du er ikke på bygda nå.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller hva med dem som lager mat, legger skitne tallerkener på benker og lar dem ligge der i flere dager til matrestene sitter bomfast? Jeg nekter å vaske dem nå, nå stabler jeg dem i hyllen deres. Vask opp etter dere selv eklinger! :kjefte:

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Akk ja, her kommer til minne om mine kollektivkompanjonger:

Takk du elskede solstråle som bakte hver lørdag. Første gang kunne jeg ikke begripe hva det var som luktet så innmari godt, og da jeg kom til vårt felles kjøkken beklaget du for at du opptok hel kjøkkenet og om jeg ikke ville ha bolle. :). Det ble noen fine lørdager helt til du flyttet.

Og du - du innerst, som ikke skjønte at når du lager mat på kjøkkenet så er det DU som rydder, og det FØR andre skal lage mat slik at VI har rene panner. Når karamellsausflasken DIN lekker i VÅRT kjøleskap er det DU som skal vaske. Når søppelbøtten er full så skifter VI den PÅ OMGANG - ikke bare vi to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli endel år siden nå, men satte aldri spesielt stor pris på at folk syns det var greit å arrangere fest uten at jeg fikk beskjed. Var like fint hver gang jeg kom veldig sent hjem fra jobb og det plutselig var masse fulle fremmede i stua mi.

Festgnomen kunne også finne på å ta f. eks. regnjakka mi på dager det regnet.

Endret av Olive
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å sette på radioen klokka halv sju om morgenen når alle andre sover. Det er heller ikke alltid greit å gjøre det klokka halv åtte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å ta stripa med kokain på kjøkkenbenken :nei: også er det heller ikke greit å røyke på do..

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- snille naboer, hvis du skal spille drithøy musikk klokken fire på natten, ikke la døren til rommet ditt stå på fult gap. Det er høyt nok når den er lukket og vinduet ditt er åpent.

- når vi snakker om det er det kjekt om du ikke setter deg på kjøkkenet med en haug andre mennesker klokken tre på natta på en hverdag, og ikke bare lager mat, men sitter der og har lange, høylytte samtaler, spiser, og vasker opp - døren min er rett bak spisebordet og jeg hører _alt_.

- selv om jeg lot ostehøvelen min ligge på kjøkkenbenken (i hjørnet hvor alle samler sin oppvask) i noen timer før jeg kom for å vaske den opp, gir ikke det deg rett til å ikke bare bruke den, men ta den med inn på ditt eget (låsbare) rom og holde den kidnappet i en uke.

- hvis du skal benytte deg av oppvaskkosten min selv om du har din egen liggende på kjøkkenet setter jeg pris på om du ikke lar den ligge full av deigrester i vasken, som jeg bruker evigheter på å få bort.

- når vi snakker om vask - skall/rester av grønnsaker osv. skal IKKE i vasken, og hvis det havner noe der - PLUKK DET OPP SELV! Ikke gøy å måtte stå der og plukke opp våte, ekle rester fra vasken + det at vannet bruker 5 min på å forsvinne ned i avløpet..

- Kjøp din egen j* ketchup/zalo!

Endret av melly666
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om du kjøper vaskeprodukter fra first price betyr ikke det at du kan bruke mine dyre merker før du begynner på dine egne.

Hvis husleia ikke er betalt, sjekk om det er du som har glemt det ør du beskylder meg forran alle andre.

Hvis du liker klærne mine, spør om å få låne de, ikke skjel de og lat som om du ikke vet hvor de tok veien.

Når vi avtaler at jeg skal vaske iløpet av helgen, ikke skriv lapp på kjøleskapet på fredag kveld og beskyld meg for å ikke ta min del.

Jeg bor vegg i vegg med gangen, ikke spark av deg skoene i min soveromsvegg midt på natten.

Selv om du liker å ha venner på besøk betyr ikke det at de kan sove i MIN seng når jeg ikke er hjemme, eller i stua uten å spørre meg først.

Ikke klag over at jeg kjøper billige produkter (oppvaskmiddel og dopapir) når det er min tur til å kjøpe fordi du foretrekker merkevarer, når du aldri kjøper de dyre tingene.

Når jeg baker til vennene mine som kommer på besøk i morgen og danderer de på et fat som settes i min hylle i kjøleskapet så synes det veldig godt når du tar noen stykker iløpet av dagen.

Hvis vaskemaskinen blir ferdig og jeg er hjemme kan du godt si ifra før du slenger mine klær på kjøkkengulvet og legger inn dine egne.

Selv om du ikke har dn egen data bør du betale for internett når du sniklåner alle andres dataer hele tiden, eller bruker internett på mobilen konstant.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Henger meg på de som forteller om folk som ikke vasker opp tingene sine. I mitt kollektiv har vi ikke oppvaskmaskin, så da er det jo høyst delikat når pastasaus blir i panna i tre dager, og den pastasausen som sprutet ut på komfyren får sette seg godt fast når det er min tur til å vaske komfyren på skjemaet.

- Ikke se stygt på meg når jeg låner PITTELITT tørkerull av deg (ETTER Å HA SPURT) for å så forsyne deg med en ny roll fra mitt skap når det er tomt i den gamle (OGSÅ MIN RULL)

- Ikke bruk min pastasaus selv om jeg kommer hjem etter middagstid og "mest sannsynlig ikke skulle bruke den den dagen"

- Nei, jeg tar ikke oppvasken for deg. NEI!

- Nei, det er ikke greit at alt krydder er på deling når jeg er den eneste som har kjøpt krydder!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fortsatt den dag i dag hva som går av folk som stjeler jakka til romkameraten - dag etter dag - til og med etter tilsnakk! Nei, det ligner ikke et sekund på din egen jakke :nei:

Endret av ninuska_
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Katten.

Jeg savner forsåvidt litt hun som jeg vekte all form for mamma-instinkt hos, slik at hun vekte meg til egg og bacon etter fylleturene mine.

Savner ikke den fullstendige mangelen på personlig hygiene fra en idiot, dog.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Det rareste jeg fikk frastjålet når jeg bodde på kollektiv var to frosne gjess. Altså ikke kylling, eller grandis, men to rå, frosne gjess. Hadde planer om å lage søndagsmiddag til de på gangen min. Sånn ble det altså ikke ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det jeg syntes var verst, var de som tømte undertøyskuffen min. Ikke skjønner jeg hvor de klarte å legge igjen trusene mine heller. Altså, det er greit å låne den nye genseren min en gang i blant, men la trusene mine være!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syntes var verst, var de som tømte undertøyskuffen min. Ikke skjønner jeg hvor de klarte å legge igjen trusene mine heller. Altså, det er greit å låne den nye genseren min en gang i blant, men la trusene mine være!

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...