Gå til innhold

Dexter-freaks inn hit! - Mulig spoiler


Mrs. Morgan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ut som de fleste synes at mord er greit som underholdning, men ikke incest etter hva jeg har lest her og der. Merkelige greier egentlig. Og de er jo ikke en gang søsken av blod.

Har også hørt flere fordømme at de spiller søsken når de på ordentlig var gift også :suk:

Selv likte jeg ikke sesong 6 og synes det var en giga skuffelse, men liker Dexter for det og skal selvsagt se videre. Fortsatt en av de beste seriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Ja, sånn helt ærlig synes jeg faktisk mord er mye mer underholdene enn incest. Spesielt siden Dexter er en så kompleks karakter. Det burde vel ikke akkurat komme som noe sjokk for deg at incest er mye mer tabubelagt enn mord. Spesielt på tv og film. Kan ikke si jeg kommer på noen filmklassikere eller store blockbustere som omhandler incest, på lik linje som jeg kan med mord.

Jeg kan nå si at jeg har faktisk blitt ordentlig "creeped out" for første gang i løpet av 5 år som fan av denne serien. Og det er med denne historien de leker med nå.

Vet ikke hva dere andre føler, men jeg håper de ikke drar den lengre i sesong 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke kalles incest når de ikke er biologiske søsken. Er enig at det er litt rart, men blir spennende og se hva som skjer videre med dexter og deb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ble litt skuffet over sesong 6, synes ikke den var like bra som tidligere. Synes ikke hele religion-fokuset var så spennende. Likte veldig godt både sesong 4 og 5, skal vel godt gjøres å lage det perfekt etter alles smak hver gang. Vet det er mange som mislikte sesong 5, men denne synes jeg var den beste!

Og for en cliffhanger! Gleder meg veldig til sesong 7 nå. Litt usikker på om noen har nevnt det i tråden, men dere er klar over at sesong 8 blir den siste? Skaperne av serien har derfor uttalt at det blir mye spenning nå som de vet at det går mot slutten, da behøver de ikke å holde igjen ideer og spenningsmomenter. Trist at det blir slutt, men er nok kanskje greit å gi seg mens man er på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesong 6 var ikke den beste, nei. Men jeg likte den uansett! Gleder meg vanvittig mye til sesong 7 :)

De har ikke sagt at det kun blir 8 sesonger. Men de har sagt at det blir ihvertfall 2 sesonger til, og er usikkert på om det blir en sesong 9.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Armule

En av grunnen til at sesong seks var, teknisk sett, veldig svak er fordi de hadde fullstendig skiftet ut produksjonsfolka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnen til at sesong seks var, teknisk sett, veldig svak er fordi de hadde fullstendig skiftet ut produksjonsfolka.

Ja, det er sant! Har også lagt merke til at Deb ikke banner like mye, som hun gjorde i de første sesongene. Og Masuka er ikke like morsom lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Ja, det er sant! Har også lagt merke til at Deb ikke banner like mye, som hun gjorde i de første sesongene. Og Masuka er ikke like morsom lenger!

..og ikke minst var Dexter særdeles urutinert med tanke på sin egen sikkerhet og hemmelighet. To ting jeg kommer på i farta: han ringer 911 fra sin egen telefon med sin egen stemme, og han sender morderen en jævla videomelding også fra sin egen telefon. Altfor dumt og lite typisk Dexter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Jeg ble litt skuffet over sesong 6, synes ikke den var like bra som tidligere. Synes ikke hele religion-fokuset var så spennende. Likte veldig godt både sesong 4 og 5, skal vel godt gjøres å lage det perfekt etter alles smak hver gang. Vet det er mange som mislikte sesong 5, men denne synes jeg var den beste!

Og for en cliffhanger! Gleder meg veldig til sesong 7 nå. Litt usikker på om noen har nevnt det i tråden, men dere er klar over at sesong 8 blir den siste? Skaperne av serien har derfor uttalt at det blir mye spenning nå som de vet at det går mot slutten, da behøver de ikke å holde igjen ideer og spenningsmomenter. Trist at det blir slutt, men er nok kanskje greit å gi seg mens man er på topp!

Når du kommer med slike utsagn så passer det seg vel med en link til hvor dette står. Det jeg har hørt (som Susieq nevner) er at den er fornyet for i alle fall to nye sesonger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og ikke minst var Dexter særdeles urutinert med tanke på sin egen sikkerhet og hemmelighet. To ting jeg kommer på i farta: han ringer 911 fra sin egen telefon med sin egen stemme, og han sender morderen en jævla videomelding også fra sin egen telefon. Altfor dumt og lite typisk Dexter.

Stemmer! Men han ringte faktisk fra en slik "untraceable phone". Men videomeldinga! Hva fader er det de tenker med? Hadde det vært politiet som hadde funnet Travis hadde de jo fort fått vite alt om Dexter.. Vil ha tilbake de som lagde manus og slikt for sesong 1 og 2!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnen til at sesong seks var, teknisk sett, veldig svak er fordi de hadde fullstendig skiftet ut produksjonsfolka.

..og ikke minst var Dexter særdeles urutinert med tanke på sin egen sikkerhet og hemmelighet. To ting jeg kommer på i farta: han ringer 911 fra sin egen telefon med sin egen stemme, og han sender morderen en jævla videomelding også fra sin egen telefon. Altfor dumt og lite typisk Dexter.

Aha, det forklarer en del. Jeg reagerte også på tingene nevnt over her, pluss en del andre ting som var rart i denne sesongen.

Når du kommer med slike utsagn så passer det seg vel med en link til hvor dette står. Det jeg har hørt (som Susieq nevner) er at den er fornyet for i alle fall to nye sesonger.

Nå klarer jeg selvfølgelig ikke finne igjen akkurat det jeg leste sist, men HER er et intervju med skaperne, og jeg tolker ihvertfall svarene de her gir som at sesong 8 skal bli den siste. OBS: Linken inneholder spoilere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Aha, det forklarer en del. Jeg reagerte også på tingene nevnt over her, pluss en del andre ting som var rart i denne sesongen.

Nå klarer jeg selvfølgelig ikke finne igjen akkurat det jeg leste sist, men HER er et intervju med skaperne, og jeg tolker ihvertfall svarene de her gir som at sesong 8 skal bli den siste. OBS: Linken inneholder spoilere!!!

Ah, takk! Ja, det virker veldig som om de avslutter etter sesong 8. Noe som kan være greit, spesielt hvis denne Scott Buck styrer skuta helt til slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, takk! Ja, det virker veldig som om de avslutter etter sesong 8. Noe som kan være greit, spesielt hvis denne Scott Buck styrer skuta helt til slutten.

Får håpe han kommer seg litt til neste sesong. Vet du hvorfor de byttet produksjonsfolk? Det største med serien er jo karakterene i den, og jeg føler vel egentlig at alle har blitt ganske tonet ned i denne sesongen.

Jeg kan uansett ikke se for meg at de kan drive karakteren Dexter videre i uendelig tid, så da synes jeg det er bedre at serien (forhåpentligvis) får en verdig avsluttning snart.

Jeg er spent på Louis videre jeg. Han er jo passe creepy, og kan tenke meg at han blir en sentral rolle i neste sesong. Han sendte jo håndprotesen til den prostituerte, som bare ble stuet vekk oppå kjøleskapet i siste episode. Jeg har en teori om at han kanskje vet hva Dexter driver med? I en av episodene ba han Dexter om å bruke en annen, bedre søkemotor, kanskje det er en han har laget selv (er jo datafyr), og at han har kunnet overvåke det Dexter driver med på pcen og dermed funnet ut av hva som skjer? :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på Louis videre jeg. Han er jo passe creepy, og kan tenke meg at han blir en sentral rolle i neste sesong. Han sendte jo håndprotesen til den prostituerte, som bare ble stuet vekk oppå kjøleskapet i siste episode. Jeg har en teori om at han kanskje vet hva Dexter driver med? I en av episodene ba han Dexter om å bruke en annen, bedre søkemotor, kanskje det er en han har laget selv (er jo datafyr), og at han har kunnet overvåke det Dexter driver med på pcen og dermed funnet ut av hva som skjer? :sjenert:

Har lest veldig mange andre som har samme teori som dette, og jeg håper selv at det er han som blir den sentrale slemmingen i sesong 7. Men da håper jeg også at de gjør det på rett måte. At de ikke spiller på at Louis er en intelligent drapsmaskin, men heller en som kanskje er litt besatt av Dexter, og utfordrer han mentalt sett og driver "mind games" med han. Tror det kunne blitt et friskt pust i serien.

Hvordan håper dere alle at serien avslutter forresten? Jeg synes de skulle blitt ferdig med serien for lenge siden, og håper ikke at det blir mere enn 8 sesonger. Satt å spekulerte litt etter finalen på sesong 6, hvordan jeg vil at hele historien skal ende for Dexter. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest veldig mange andre som har samme teori som dette, og jeg håper selv at det er han som blir den sentrale slemmingen i sesong 7. Men da håper jeg også at de gjør det på rett måte. At de ikke spiller på at Louis er en intelligent drapsmaskin, men heller en som kanskje er litt besatt av Dexter, og utfordrer han mentalt sett og driver "mind games" med han. Tror det kunne blitt et friskt pust i serien.

Hvordan håper dere alle at serien avslutter forresten? Jeg synes de skulle blitt ferdig med serien for lenge siden, og håper ikke at det blir mere enn 8 sesonger. Satt å spekulerte litt etter finalen på sesong 6, hvordan jeg vil at hele historien skal ende for Dexter. Hva synes dere?

Ja det er litt sånn jeg tenker ang Louis og. Tror neste sesong kommer til å bli spennende jeg! :popcorn:

Jeg er veldig usikker på hvordan jeg ser for meg at de skal avslutte serien. Generelt liker jeg ikke at de avslutter ting ved å ta livet av hovedpersonen. Så det håper jeg ikke skjer. At han blir tatt og havner i fengsel ville ihvertfall ha blitt en skikkelig nedtur. Kanskje det skjer noe så han blir kvitt eller klarer å overstyre "The dark passenger"? Noe må jo skje som gjør at det blir en avsluttning ihvertfall, men klarer ikke helt å tenke ut noe som kan bli bra her egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

^Jeg håper i hvertfall at Dexter får sin straff til slutt. Vi har lært og kjenne alle hans sider gjennom serien, og det er jo klart at fyren har gode, sympatiske trekk som gjør at vi tv-seere liker han. Men det er jo ingen tvil om at Dexter er en farlig seriemorder, og jeg føler hele serien kommer til å sende feil budskap hvis han skal få en lykkelig "hollywood ending".

Jeg føler det blir for åpenlyst og kjedelig at han havner i fengsel. Men jeg tror kanskje jeg synes at hele serien faller på plass og blir komplett hvis det ender med at han dør. Nå er det jo selvfølgelig mange måter han kan dø på, så det trenger jo ikke bli kjedelig. Det kan være alt fra at Debra dreper han, til selvmord, til at han har en hjernesvulst (han ser jo faktisk ting som ikke er virkelig), at han blir påkjørt av en bil, at en slemming ender opp med å ta rotta på han osv osv. Det er mange muligheter der.

Jeg er enig med deg at jeg håper han blir kvitt "the dark passanger" på et eller annet vis (nå vet vi jo ikke hva the dark passanger er). Men selv om dette hadde skjedd, betyr jo ikke det at han plutselig blir forvandlet til en godhjertet mann som plutselig er helt kurert. I hvertfall håper jeg ikke det, det hadde blitt alt for klisjé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest flere steder at det er Louis som er drapsmannen i neste sesong. Og i sesong 8 skal det visst være en person vi har sett mye til i serien, og som jobber i avdelingen Dexter jobber.

Jeg håper ikke Dexter dør i slutten av serien! Det blir liksom så "vanlig" slutt. Har tenkt en del på at det kanskje ender sånn sesong 1 endte? Med at han blir "hedret" for at han har drept seriemordere. Bare at han får en straff selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte hjernesvulst-teorien, tenkt noe av de samme tankene sjæl, fyren er definitivt ikke helt god i hodet. Synes Dexter har tapt seg fælt, den siste sesongen var svak (bortsett fra de siste 5 sekundene). Savner Doakes og Trinity-killer, det var god gammel klasse.

Uansett, hvis Dexter forandrer seg til det gode (enten ved hjelp av religion eller Debra) så synker serien enda mer. Dexter er en evig skurk som MÅ drepe. Vi får vente og se hva som skjer, men har liten tro på at f.eks. Louis kan bli en spennende morder. Hvis man kunne delt opp sesong 7 i et nemesis og en Dexter på flukt (slik som med Doakes) kunne serien blitt kvalitet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke sesong 5 eller 6 noe særlig, det jeg reagerte mest på var hvor egoistisk Dexter plutselig er blitt. Han jakter jo nesten bare på samme mordere som avsnittet han jobber på er etter. Slik jeg så det til å begynne med så tok han de som ikke fikk en rettferdig straff i form av fengsel etc. Hvor politiet ikke klarte å bevise at de var skyldige.. Nå konkurrerer han jo med politiet, noe som også går utover hans egen "søster" da hun ikke får tatt morderne som herjer byen..

Enig med de over som sier at karakterene har endret seg litt, dette er ikke nødvendigvis positivt.

Synes slutten på sesong 6 var bra, det mest spennende har jo vært når han nesten er blitt avslørt av søsteren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...