Gå til innhold

Helligdagstillegg lørdag 18.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at man får 133% tillegg hele dagen 18.mai siden det er innklemt rød dag? Eller er det bare fra kl 12? Jobber i hjemmesykepleien i kommunene. Noen som vet? Skal selvfølgelig forhøre meg med sjefen neste gang jeg skal på jobb :-) men tenkte jeg kunne spør her første :)

Anonym poster: a6bb44ae0de087e93933f8f6c815ab64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

18. mai er en helt vanlig arbeidsdag i likhet med 16.mai...

Du får nok ikke noe annet tillegg enn du gjør på hvilken som helst annen lørdag gitt..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Der jeg jobber får vi 100% fra klokken 16.00 på inneklemt rød-dag :)

Edit: Men søndag er vel ikke helligdag som sådan...da tror jeg det regnes som vanlig dag.

Endret av Emmanuelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På påskeaften fikk vi 100% for hele dagen. Men jeg er usikker på hvordan det er når 18 mai treffer en lørdag.

Anonym poster: dc25f7f978f771ee64ae1a5bafdd79d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

På påskeaften fikk vi 100% for hele dagen. Men jeg er usikker på hvordan det er når 18 mai treffer en lørdag.

Anonym poster: dc25f7f978f771ee64ae1a5bafdd79d8

ja, man pleier å få det på helligdager serru ;)

men jeg må virkelig si at jeg ble nokså overrasket over at folk her tror at 18.mai er en helligdag.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble 18 mai helligdag?! Det må jo være noe riv ruskende galt når man skal ha helligdagstillegg på en vanlig lørdag?!

Se posten nedenfor :)

Endret av kontoinformasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 mai i år er pinseaften! Og det er en inneklemt helligdag, noe som i enkelte tariffområder utløser 133% hele dagen.

Anonym poster: 62bb6fc4dee2cff36f3d7f5079930d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 mai i år er pinseaften! Og det er en inneklemt helligdag, noe som i enkelte tariffområder utløser 133% hele dagen.

Anonym poster: 62bb6fc4dee2cff36f3d7f5079930d79

Ok, da så :) Tok jeg helt feil, skal rette det opp med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo ikke en rød dag? :klo:

http://www.norskkalender.no/

Nei. Men det er i år en inneklemt dag, mellom to helligdager. Slik som påskeaften heller ikke er en helligdag, men inneklemt mellom langfredag og første påskedag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Nei. Men det er i år en inneklemt dag, mellom to helligdager. Slik som påskeaften heller ikke er en helligdag, men inneklemt mellom langfredag og første påskedag. :)

ja, men det er vel ingen grunn for å få 133% lønnstillegg vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det er vel ingen grunn for å få 133% lønnstillegg vil jeg tro..

Joda. Påskeaften f.eks utløser 133% tillegg. Det regnes som ugunstig å jobbe på en dag som er klemt inn mellom to helligdager, så dette er noe fagforeninger har forhandlet frem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det er vel ingen grunn for å få 133% lønnstillegg vil jeg tro..

Det kommer an på hvilken tariffavtale man har. Noen har krav på 133%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Aaah- så heldige de er!

Jeg får bare sitte hele den lørdagen å rive meg i håret over hjemmeeksamen så lenge jeg da :lol:

(hadde jeg fått 133% tillegg for timene jeg har, og kommer til, og klunre med denne eksamen, så kommer jeg til å bli stein rik om en måndes tid :laugh:

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg jobber i kommunen og får 133% (helligdagstillegg) etter kl 12 lørdag 18. mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Lavngard

Makjan så storforlangande folk er. 133 % overtid for å jobba ein laurdag? Dette er ein uting, arbeidstakarar har altfor store rettar i Noreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Makjan så storforlangande folk er. 133 % overtid for å jobba ein laurdag? Dette er ein uting, arbeidstakarar har altfor store rettar i Noreg.

Pinseaften, Knut, ikke en vanlig lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Lavngard

Pinseaften, Knut, ikke en vanlig lørdag!

Pinseaften? Og fortel meg kva som er så spesielt med den dagen? Eit fåtal av dei som bur i Noreg veit noko som helst om kvifor me feirer pinse i det heile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...