Gå til innhold

Opp på beina igjen


Engel

Anbefalte innlegg

Takk, Serafina!

Ja det snudde brått. Bare jeg fikk satt meg ned litt i fred og ro og tenkt meg om så fant jeg fort ut at det x- en gjorde mot meg, med å lyve, og å innlede et nytt forhold samtidig som han liksom "holdt døren åpen" for at vi kanskje kunne finne sammen igjen, og ved å ha så lite respekt for meg og ungene at han til og med dro med hun nye i flytteprosessen og var åpent sammen med henne FØR de fleste rundt oss var klar over seperasjonen, og det i tilegg er x-samboeren til en kollega og venn han innleder forhold til,  var for meg handlinger som (uansett hvem som gjør sånn) er så fullstendig mot alle mine prinsipper om hvordan man oppfører seg. Jeg ville aldri kunnet bli sammen med en som gjør sånt, som oppfører seg så dårlig mot både venner og familie. Den personen min x har forandret seg til, er ikke mulig for meg å elske. Og da er det jo dødt. Jeg vil selvfølgelig alltid være glad i han på en måte, sånn innerst i hjertet. Og jeg verner om de gode minnene fra de gode årene vi har hatt sammen. Men jeg vil aldri kunne få det tilbake med han nå. Han har gjort formye som ikke kan tilgis og glemmes. Så det er bare en vei videre. Og når jeg kom til den konklusjonen så ble alt mye enklere. Så hvis han nå bare kunne slutte å oppføre seg som en latterlig idiot, men være voksen og bare la oss begge gå videre med vært vårt liv (slik som han maste om i hele vår), og samarbeide godt om ungene, så ser jeg lyst på framtiden for min egen del. Håper bare inderlig at ungene klarer å takle dette bra i lengden også.

 

Har fått en utfordring i forhold til ungene da. :(  De to eldste fikk gavekort til klatrepark i julegave fra meg og x-en. Og disse har vi ikke fått benyttet ennå fordi x-en aldri har hatt tid til å bli med, og vi må være to voksne da minstemann ikke kan klatre alle de samme løypene som de to eldste. Dette er noe alle ungene elsker og gleder seg veldig til. Så skulle vi liksom endelig få gjort det i helgen da var avtalen. Men så veltet x-en på sykkel forrige helg, og bristet et par ribbein og fikk strekt noen muskelfester. Så nå kan ikke han være med på noe sånt på mange uker. Så da må jeg finne noen andre som kan være med. Og det er ikke bare lett det heller. For man må være sånn ganske sprek og ikke ha høydeskrekk, og samtidig må det jo være noen som kjenner ungene ganske godt. :( Må finne på noe lurt. Skal innrømme at det er litt deilig å slippe å ha med x-en på det uansett, for han har ikke vært så veldig glad i sånt og har sjeldent vært veldig blid når vi har vært der tidligere, og han ville nok definitivt ikke vært det nå. Men nå er det selvfølgelig enda en ting som JEG må løse for å unngå skuffede unger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns eksen din har behandlet deg ekstremt urettferdig, spesielt når han valgte å lyve om det i tillegg!!

 

Håper du finner noen å ta med deg, klatreparken er GØY! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns eksen din har behandlet deg ekstremt urettferdig, spesielt når han valgte å lyve om det i tillegg!!

 

Håper du finner noen å ta med deg, klatreparken er GØY! :D

Ja, han har oppført seg elendig. Men det var jo et greit spark for å få meg ut av livet sitt da. ;)  Og han har på en måte gjort meg flere tjenester der. Hjulpet meg å bli fort ferdig med følelsene for han, og samtidig dummet seg ut ovenfor familie og venner slik at jeg får all sympatien. Føler faktisk at det er jeg som er ovenpå og har det best av oss to nå, selv om det var han som ønsket bruddet. Den tåpelige oppførselen hans tyder jo også på det. Stakkars fyr... :rulle:  Får håpe han blir lykkelig med hun nye berta da, slik at det faktisk har vært verdt alt dette for han. Skulle gjerne vært flue på veggen på jobben hans etter hvert som kollegaene får høre historien... Han kommer nok til å prøve å holde mye skjult, og lyve som bare f..., men det er allerede flere som kjenner hele historien. Hadde jeg vært han så hadde jeg begynt å se etter ny jobb... Hadde jo dødd av skam og flauhet... Hadde jo nesten vært bedre om han hadde rota seg borti en kollega enn x-samboeren til en kollega/kompis tenker jeg da, spesielt når ting har gått så raskt at det er fort gjort å begynne å lure på om ikke det hele startet mens hun fortsatt var samboer og han fortsatt gift... De var jo godt i gang før han var offisielt separert i alle fall. jaja, hans problem.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hatt en uke ferie igjen med ungene. Deilig det. Og bortsett fra at x-en måtte slenge en del dritt når jeg snakket med han før ungene kom til meg, om hvordan svigermor egentlig ikke ville komme på middag hos meg men følgte at hun måtte m.m. (Mye dritt tydelig bare for å såre meg. Og han nådde inn også der og da. Heldigvis klarte jeg å riste det av meg ganske raskt. Han vet akkurat hvordan han kan såre meg mest mulig. :( Han ønsker helt tydelig at jeg ikke skal ha kontakt hverken med familie eller venner av han.), så har jeg faktisk klart å ha 2 samtaler med han uten at han slangte dritt også. Saken er at jeg må ikke si noe som kan tolkes det minste kritisk til han, for da blir han kjempesur!

 

Hadde med meg guttene på Oslotur. Vi var på teknisk museum en dag, og sov over hos ei venninne av meg som har barn på samme alder. Dagen etter var vi turister i byen, så på slottet m.m. og tok båten ut til Hovedøya og badet siden været var strålende. Veldig hyggelige dager! Ellers har jeg fått gjort litt hjemme også, klippet hekk og begynt å beise. Og ungene har lekt med kompiser hver dag, noe de nesten ikke har fått gjort på de 3 ukene hos faren. Jeg syns det er så viktig, så det har vært åpent hus hos oss hele tiden. Men kjenner at det ble litt slitsomt nå de siste par dagene, så godt med hverdag igjen nå.

 

I dag er det første skoledag. Glad vi byttet om på ukene tross alt, slik at guttene fikk første skoleuka hjemme hos meg. 8-åringen har snakket om at han gruer seg til skoleveien hos faren. :(  Håper det går seg til når han får gått den noen ganger. Vel, er rett på hverdagen her, fotballkamp for 8-åringen i ettermiddag også. Slutt på fritiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig følelse å se at økonomien er helt grei nå, selv med stort lån og alle utgifter med hus o.l. alene. Får meg til å tenke på hvor god råd vi faktisk hadde når vi var to, når jeg fortsatt føler at jeg har like god råd nå... Enda det føltes ikke helt sånn da, syns stadig det var lite penger igjen når det nærmet seg lønning. Hva gikk egentlig pengene til da??? Med dobbelt så mye inn? Veldig godt å ha full kontroll på alt selv nå. Mine penger, og jeg bestemmer! :Nikke: Jeg må riktignok tenke litt over hva jeg bruker penger på, men det er ikke spesielt stramt. Jeg føler ikke at jeg bruker mindre penger nå enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time på familievernkontoret i dag. Greit nok. Fikk vel stort sett bare bekreftet det jeg selv har tenkt, at x-ens sinne og "skittkasting" i bunn og grunn kommer av at han sannsynligvis har veldig dårlig samvittighet, han vet at han har oppført seg som en drittsekk selv om han aldri vil innrømme det. Må bare forholde meg kald og "forretningsmessig" i kontakten med han. Legge alle følelser til side. Så får han bare kjøre på som han vil, jeg vil ikke være med på sånt tull.

Og fikk vel også avgjort at det han kommer opp med av begrunnelser på bruddet også bare er tull. Det er de begrunnelsene han må bruke ovenfor seg selv og andre for å forsvare det at han velger å gå. Sannsynligvis vet han ikke helt årsaken til at ting har blitt sånn selv heller. Kanskje har vi bare vokst fra hverandre. Men så har ikke han klart å gå før han hadde støtte utenfra (og noe nytt å gå til).

Vel, er bare å holde fast på det jeg vet. Alt er over, jeg skal videre. Og så får vi håpe samarbeidet går seg til litt bedre etter hvert. Jeg nekter å bare la han overkjøre meg, jeg skal svelge kameler og gjøre mye for at ungene har det best mulig, men det er ikke snakk om at alt kan gå etter hans pipe.

 

Satte opp en ny time om en mnd. Når vi har fått prøvd hverdagen litt mer, og ungene også. Se hvordan ting er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hå!

 

Ville bare legge igjen et spor her også - visste ikke at du hadde generell dagbok i tillegg til treningsdagboken.

 

Huff, situasjonen med x'en høres skikkelig, skikkelig kjip ut. Rart at det går an å forandre seg så mye på så kort tid! Håper virkelig han blir litt lettere å ha med å gjøre etterhvert som tiden går. Det med at han har dårlig samvittighet og oppfører seg på det viset er jo egentlig ganske logisk, og sikkert noe som blir bedre når han ser at du har kommet deg over dette.

 

En stor :klem: herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Belle! Hyggelig å se deg her også!

Det går seg nok til altså. X-en er jo egentlig en oppegående mann, han har bare klart å rote det til så innmari for oss alle sammen, men mest for seg selv egentlig.

 

Er hektisk skolestartuke nå. Har gått i ett i to dager. Tar tid med lekser, bøker som skal ha bokbind, ting som plutselig mangler og må handles inn osv. Merker jeg har vært for dårlig på planlegginga for denne uka, for mat/innkjøp og diverse. Det straffer seg. Så det må skjerpes inn. Men koser meg veldig med ungene. Og er veldig glad for at de er hos meg nå første skoleuka. Men jeg ser faktisk litt fram til alenetid i neste uke også. Tid til å trene og gjøre alt jeg ikke rekker når ungene er hjemme. Å være alene med 3 stykker er ganske intenst. I tillegg hadde jeg en kveld hvor tankene surret i går, så sovnet sent og sov dårlig. Så er ganske trøtt og sliten i dag. Får prøve å få lagt meg tidlig i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er slitsomt å være helt alene med tre stk. Jeg har jo to som jeg er mye alene med, men da har jeg i det minste en arm per unge. :fnise:

 

Og så må jeg si at jeg misunner deg alenetiden din bittelitt. :ler: Hilsen hun som gleder seg til London neste helg, og tre hele dager uten mann og unger.

 

(Jeg skjønner jo at fordelingen ikke er ønskelig altså, hverken for deg eller ungene, men akkurat her jeg sitter, trøtt som en strømpe og smålei av unger og mas, så virker det litt fristende av og til :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en fantastisk kvinne. For en dagbok. Sterke historier. Godt fortalt. Godt språk.

 

Veldig personlig, men samtig så privat at jeg vil minne deg på at du ikke utleverer deg, x-en, barna eller andre på en måte som gjør at de kan identifiseres.

 

Rekker ikke lese alt i detalj nå, men som andre har kommentert legger jeg igjen en hilsen og et spor - vil gjerne følge dette videre.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkadag. Måtte spørre x-en om noe (trengte transporthjelp da noen venner sviktet i siste øyeblikk), og plutselig kom det fram at han skal på sykkelritt i helgen, svigers skal passe ungene (det er mens jeg løper halvmaraton, så greit nok). Men de skal selvfølgelig passe unger på kvelden også, for hun nye dama fyller jo 28 år... Jeg visste om bursdagen, men hadde faktisk ikke trodd han droppet ungene for den. Jeg er derimot hjemme alene på ettermiddagn kvelden, så jeg sa jeg da gjerne ville ha ungene hos meg (det er tross alt avtalen at den andre part alltid skal spørres først ang barnevakt, men skjønner jo på en måte hvorfor han ikke spurte når han skal i bursdag til henne). Men da ble han bare kjempesur, igjen. Mener at jeg har sagt at jeg var opptatt hele helga osv. Jeg blir så oppgitt. Har vært litt i kontakt med svigermor, og har bare avtalt med henne at vi ikke kan ha kontak så lenge X-en er så fullstendig i mot det. Det gjør utrolig vondt, men jeg har ikke noe valg. Jeg vil ikke krangle med han. Og jeg vil ikke sette svigers i en vanskelig situasjon. Det er ikke overraskende at han prioriterer sine ting forran tid med ungene, det er bare leit å se at det fortsetter sånn. Og leit at han ikke kan spørre om jeg vil ha ungene. Selv om ungene har det tipp topp sammen med svigers, det vet jeg jo. men jeg vet også at de egentlig hadde tenkt seg på fjellet, noe de avlyste for å passe ungene. Og han lyver til meg om foreldrene sine, han lyver til foreldrene sine om meg... Hva pokker har skjedd med den mannen?? Jeg er fortsatt glad i han, og sørger over han som den personen han var tidligere. Men nå er han jo helt rabiat! Han er jo kvitt meg, burde ikke det være nok til å roe seg ned?

 

HandymanOslo: Takk. Hyggelig at du syns det er godt skrevet når mye er rablet ned i heftig følelsesrus... Det er kun de som kjenner oss veldig godt og kjenner historeien uansett som kan kjenne igjen dette tror jeg. Men alltid greit med en påminnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..

 

HandymanOslo: Takk. Hyggelig at du syns det er godt skrevet når mye er rablet ned i heftig følelsesrus... Det er kun de som kjenner oss veldig godt og kjenner historeien uansett som kan kjenne igjen dette tror jeg. Men alltid greit med en påminnelse.

 

Supert - du er god. Skriver mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet dårlig og vondt i magen. Er så lei av disse konfliktene. Jada, er ikke bare x-ens feil, jeg ser det. Men at han ikke klarer å snakke skikkelig til meg, og ikke vil informere meg, gjør alt veldig vanskelig.Og at han mener jeg er årsak til at svigermor er sinna på han gjør jo ikke ting lettere. Ja jeg fortalte henne sannheten, slik at hun kanskje fikk vite den litt tidligere, og direkte fra meg istedet for via andre bekjente. Hadde jo vært mye bedre om han selv hadde vært ærlig fra dag 1, da hadde det ikke vært noe problem. Han er en feiging, og det skal jeg straffes for. :(

Gruer meg til å sende bort ungene i kveld, vet de kommer til å ha det supert, men akkurat nå skulle jeg gjerne bare hatt dem hjemme. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest gjennom alt og jeg kjenner jeg blir skikkelig oppgitt og irritert over eksen din. En skikkelig møkkamann. Du virker veldig sterk, så dette skal gå bra :) En dag finner du en bra mann- en som fortjener deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk en veldig bra helg!

Litt på trass på fredag så la jeg ut bilder på profilen min på sukker. Jeg tenkte at siden x-en før helga åpen fortalte at nydama bor en del hos han når han ikke har ungene, så kan vel jeg snuse litt på livet også.

Og responsen var utrolig hyggelig faktisk! Selvtilitsboost! :biggrin:  Og det trengte jeg nå. Og kanskje kan det bli noe mer ut av oppmerksomheten også... ;)  :rodme:

 

Ikke missforstå, jeg skal ikke stupe inn i noe nytt forhold. Men å flørte og date litt syns jeg at jeg har lov til etter hvert.

 

I tillegg gjennomførte jeg halvmaratonen jeg har trent til i helga. Det ga også selvtillit. Jeg gjennomførte selv om alle de jeg egentlig skulle løpt sammen med trakk seg, og jeg ikke hadde noen backing, ingen hjelp til transport, organisering m.m. Måtte klare meg helt selv. Så er stolt av meg selv av flere grunner nå. :biggrin:

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Halvmaraton! Imponerende!! Så at noen skrev du har treningsdagbok! Det må jeg sjekke ut! :)

 

Og tøft at du la ut bilder, godt å føle at man er attraktiv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får ungene til meg i dag, OG besøk av en venninne og sønnen for helga. Det blir bra! :biggrin:  Hyggelig for både voksne og barn.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektiske dager med ungene hjemme. Veldig hyggelig da. Gruer meg allerede til de skal til faren igjen.

 

Helga var super! Veldig hyggelig for både store og små. Deilig å ha en singel venninne man kan være sammen med både med og uten barn! Selv om vi selvfølgelig håper at vi ikke skal forbli single så veldig lenge noen av oss. ;)  Hun har kommet litt lengre enn meg da, vært singel lengre. Så jeg tar det litt mer med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ting går i grunnen veldig bra for tiden. Jeg har det rett og slett veldig bra!

X-en har fått kjøpt seg hus innenfor skolekretsen som han overtar i oktober. Ungene er overlykkelige, så det er tydelig at de ikke har trivdes der han bor nå. Jeg er kjempelettet selv også. Blir en mye bedre hverdag for ungene. X-en har i tillegg begynt å oppføre seg litt hyggeligere mot meg. Veldig greit. Om det har noe med at forholdet til hun unge dama er tilbake på "bare vennskap" i følge han, vet jeg ikke. Samtidig har han sagt han vil introdusere henne for ungene. Jeg har bare bedt han være ærlig ovenfor dem.. Jeg liker dårlig at hun selges inn som en venninne når hun egentlig er noe helt annet. Men det blir uansett hans problem. 10-åringen tenker nok sitt uansett selv om faren tror han kjøper alt han sier. Og 10-åringen har vært tydelig mer utrygg nå i sommer, så jeg er jo redd at det kan gjøre det enda verre for han. Men håper det går greit.

 

Jeg har egentlig møtt noen selv også. Men det er veldig tidlig, og usikkert hva det blir ut av det. Om det blir noe. Tar det rolig og ser det an. Men det er unektelig deilig å vite at det er noen der ute som bryr seg om deg, som finner deg attraktiv. Men foreløpig er det veldig hemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som x-en kanskje har tatt til vettet ang hun 28-åringen. Viser seg at hun er psykisk ute å kjøre også (verre og verre). Jeg tror den verste stormforelskelsen har lagt seg, og at x-en kanskje har innsett at det ikke er veldig lurt å dra henne inn i livet til ungene akkurat nå i alle fall. Han har i alle fall ikke presentert henne noe mer foreløpig. Ellers så har hun avvist han... Det kan også tenkes. Hun hadde i alle fall brutt sammen nåe x-en hennes fikk ny dame. (Hallo, det var jo hun som brøt med han, hva hadde hun ventet seg??)Uansett så har x-en roet seg betraktelig. Kommet ned på jorda igjen. Må si jeg er veldig lettet.

 

Har hatt en super helg sammen med ungene nå. Fikk oss en tur i svømmehallen og har kost oss ute i finværet på en liten sykkeltur også. Har hatt 1-2 unger ekstra med oss hele helga også. Kjenner at DET har vært litt både og, blir litt lei innimellom. Men ser også at det er viktig for ungene med venner nå. Så da blir det prioritert. Jeg skal ha ungene fram til i morgen, litt ombytting fordi jeg var avgårde på 2-dagers møte i forrige uke. Og i ettermiddag er det fotballkamp, og en som skal på friidrett. Full fart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...