Gå til innhold

Fløyelsmyk dagbok


Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kjenner meg nok ganske rett....om enn litt på skrå av og til. :jepp:

He he, min far tygde av og til skrå. Blir jo kjent med endel fjasefulle skribenter når jeg driver og leser langt bak i en uinteressant tråd, og Noz høres fornuftig ut. Ikke no' lunch der i gården, nei! Formiddagsmat! "Takk!", tenkte jeg. Men jeg sprakk ikke.

Du trenger ALDRI bekymre deg for om jeg har tatt ting i "verste mening". Skulle jeg virkelig misforstå noe, eller synes det blir for drøyt, enten det gjelder deg eller noen andre, vil jeg ta det i en personlig melding. Det synes jeg er ryddigere. Dette tror jeg sannelig jeg skal føye til som eget punkt i dagboka, angående mine skriverier. Men ikke i kveld. I kveld vil jeg bare fjase :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte skriveregler:

1. ALDRI svare kun med et emotikon.

2. ALDRI bare lime inn en lenke.

3. Jeg skal skrive tekst. Jeg skal skrive hele setninger til svar.

4. Skulle jeg synes noe blir for drøyt, vil jeg ta det i en personlig melding. Det synes jeg er ryddigere. Offentlig skittentøyvask er bare pinlig for alle oppegående individer.

Under utarbeidelse:

5. Å svare på andres innlegg. Hvordan unngå tvangsmessig svaring? Hvordan være vennlig og samtidig ryddig? Hvordan finne ut om vedkommende forventer svar/tilbakemelding med "ja, innlegget ditt er lest og satt pris på" som undertekst. (om det ikke er et direkte spørsmål). Virtuell sosialitet. Vi mennesker har ulikt nivå av sosiale behov. Stressfaktor når forventning ikke møtes. Innbilt forventning er en stressfaktor, også! Tankelesing. Passiv/aggressiv. Ja, det var nå noen tanker.

Hei, Hoppetaujenta! Jeg tror du har rett mht. blodtrykk og fjas. Jeg er litt alvorlig her i kveld, og det til tross for :ol: !! Må jeg virkelig ta meg en Mojito?? Trodde det var rødvin man skulle løse verdensproblemer til, men hva vet jeg.

Jeg har allerede blokkert tre brukere. Har ikke vært i dialog med noen av dem. Det er ikke sikkert det er permanent, jeg kan bare ikke være enten klappende publikum til folks fantastiske liv, eller lytte medfølende til martyrer. Jeg har tatt noen overdoser av martyrer IRL, altså som ekte, tilstedeværende venn før jeg skjønte at de var som sorte hull i sitt eget univers. Jeg har reddet meg unna. Radaren slår kanskje ut litt for fort. Vi får se. I seksualitetsforumet blokkerte jeg en som bare troller.

Jeg har vært en åpen person. Jeg har fått livserfaring, og blitt mer reservert. Jeg hiver meg ikke rundt lenger, for å oppfylle en annens agenda. Jeg har fått min egen. Det burde være innlysende at voksne mennesker ikke skal la seg virvle med av andre uten refleksjoner om man selv ønsker reisen. Men det er ikke innlysende. Det må læres.

Nei, så absolutt Mojito!

Endret av 1GLORIA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...hvor skal en kunne være 100% dørgende alvorlig, om ikke hjemme hos seg selv og i sin egen bok?

Syns det er mye visdom i alvoret ditt og....jeg er nok ikke like konsekvent, selv om det finnes

noen retningslinjer her for meg også. For mye og for lite er like galt begge deler.

Jakten på gralen i mitt liv betyr egentlig å lete etter balansen og leve et sted hvor ting er akkurat nok.

Det er ikke lett gitt. balance.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...hvor skal en kunne være 100% dørgende alvorlig, om ikke hjemme hos seg selv og i sin egen bok?

Syns det er mye visdom i alvoret ditt og....jeg er nok ikke like konsekvent, selv om det finnes

noen retningslinjer her for meg også. For mye og for lite er like galt begge deler.

Jakten på gralen i mitt liv betyr egentlig å lete etter balansen og leve et sted hvor ting er akkurat nok.

Det er ikke lett gitt. balance.gif

Kjære Hoppetaujenta :dagens-rose: !

Hvorfor kan jeg ikke plusse innlegget ditt 10 ganger? :gave: Har uthevet det jeg likte best. (Mine skriveregler er mine og absolutt IKKE noen jeg ville finne på å kreve av andre. Bare for min egen langtidstrivsels skyld at jeg vil TVINGE meg til å skrive.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en dag jeg ikke har gått tur, ikke gjort ting jeg burde, ikke spist ting jeg spiser, ikke osv. MEN DET ER LØØRDAAG!!

Det er andre dager jeg må rette på. Ikke i dag. Flott!

Tilbake til fjasetråden(e).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilføyer en skriveregel:

6. Jeg vil la være å kommentere AB-er i fjasetråder, der det er klart at posten deres er trolling.

Oppdatert:

6. Jeg skal ignorere troll. Ha!

Og dagen har startet helt vidunderlig.

7. En grusom regel jeg må prøve ut: Jeg skal aldri bruke emotikon i dagboka, såfremt det ikke dreier seg om å svare kommentatorer.

Skrev jeg en novelle, roman eller sakprosa, ville jeg jo ikke bruke smileys, eller? (Egentlig: hvorfor ikke? Nå er jo bokhandel- og forlagsbransjen i endring.)

Endret av 1GLORIA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil er en forsterker som er bra å bruke i tilfelle noen vil misforstå. Det er det ofte noen som vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil er en forsterker som er bra å bruke i tilfelle noen vil misforstå. Det er det ofte noen som vil. :)

Ja, denne regelen vil jo kun være her inne, i innleggene jeg selv starter. Ellers i andre tråder, har jeg for eksempel da SunflowerPenguin passerte 2000, gått ganske amok med dem. Jeg måtte faktisk slette noen for å få postet kommentaren!

Trivelig å se deg her, Hoppetaujenta :is: til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor og smaksrik is får meg alltid til å smelte. Siden det er deg, tar jeg i mot og spiser den her og nå. :rodmer: Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen - og i ferd med å bli sosial.

Noen late dager med mer øl og aquavit enn vanlig. Hverdagen kommer ikke før 5. januar, så det gjelder å lade opp med ekstra fjas de dagene man kan.

Jeg blir ikke helt fortrolig med ett-tallet foran Gloria. Har fundert og spekulert på Zenobia, eller Xenobia. Det første var iallfall ledig. Grubler videre.

Endret av 1GLORIA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kalle deg for "Glorien"? Da får du både ett-tallet OG beholder glorien din. Hum? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Hoppetaujenta! Var inne på de samme tankene selv :jepp: Jeg er ganske sikker på at jeg også prøvde Glorien i ulike variasjoner, uten at noen av dem var ledige. Det schwunger ikke helt heller, Glorien. Det blir ikke feminint nok med -en-endelsen.

Håper Zenobia er ledig når jeg endelig får bestemt meg! Hvis. Det blir visst ikke i dag.

Har kommet til side 666. Skal det bli noe søndagstur i dag? Tror det.

Og kanskje litt manikyr, for å tyvstarte nyttårsforsettene.

Det blir definitivt solbærtoddy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Gloriana da? Evt med y? Hmm... :klo:

*når Hoppe får sånne "problemer" i hodet sitt...krever det en løsning*

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Faster du nå...eller har du glemt det? :lur:

Hei, snuppa!

På grunn av at jeg ikke fikk sove etter å ha våknet klokken halv tre i natt :Gjesp: bestemte jeg meg for å vente til torsdag. Tenker å faste mandager og torsdager en stund fremover.

Jeg glemte det ikke. Ble bare for bratt oppoverbakke i starten :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...