Gå til innhold

Gorgonzolas gnål! (et korstog mot likestilling, feminisme og annet illusorisk pjatt)


Gorgonzola

Anbefalte innlegg

Du er alltid velkommen, selv om du (som kvinner flest) snoker og sniker ;)

Snoker gjør jeg ikke, men jeg kan godt snike. Så lenge jeg får lov, altså. =)

Så da sniker jeg i vei. =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snoker gjør jeg ikke, men jeg kan godt snike. Så lenge jeg får lov, altså. =)

Så da sniker jeg i vei. =D

Hell yeah, be my guest :tommelopp:

Det er lov å bidra også, ikke bare snike. I Gorgonzolas dagbok gjelder ikke "kvinner bør tie i forsamlinger". Det kan neppe komme som en bombe, liberalistisk humanist som jeg er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det dukket opp en ny tråd om kravstorhet blant kvinner, så det er bare å ta med knivene ;)

:nei:

Uaktuelt å engasjere seg i dårlig formulerte tråder med nedrakkende usmakelig usaklig approach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell yeah, be my guest :tommelopp:

Det er lov å bidra også, ikke bare snike. I Gorgonzolas dagbok gjelder ikke "kvinner bør tie i forsamlinger". Det kan neppe komme som en bombe, liberalistisk humanist som jeg er ;)

Syns du har mye fornuftig å komme med, selv om vi nok ikke alltid er helt enige. =)

Kommer vel med et input i ny og ne, tenker jeg, om jeg har noe lurt å si. Dessverre er det med å si lure ting, ikke en av mine sterkeste sider. Så jeg flåser mer enn jeg ...seriøser. *nikker*

Men det er nå uansett interessant å se hva du har å si, og jeg har da nikket meg enig noen ganger så langt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har mye fornuftig å komme med, selv om vi nok ikke alltid er helt enige. =)

Kommer vel med et input i ny og ne, tenker jeg, om jeg har noe lurt å si. Dessverre er det med å si lure ting, ikke en av mine sterkeste sider. Så jeg flåser mer enn jeg ...seriøser. *nikker*

Men det er nå uansett interessant å se hva du har å si, og jeg har da nikket meg enig noen ganger så langt. =)

Takk! Hyggelig det altså men i bunn og grunn: enighet er ikke et mål i seg selv. La oss ha gode diskusjoner med snert og spennvidde. Uten å ty til personangrep og annet vås.

Du er ei reflektert og spenstig dame (selv om jeg ikke har sett rumpa di i treningstights), KG trenger noen som evner å løfte debattene. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lol, rumpa mi er ikke noe fin i treningstights. Er litt bred over det meste, inkludert hekken. Men fint jeg er spenstig på andre måter, det er da uansett det som er viktigst. =)

Nei, enighet er ikke målet i og for seg, der er vi på linje. Bortsett fra her på KåGe, hvor man åpenbart diskuterer for å få den andre til å bli enig med en, med tilhørende personkarakteristikker av dem som er så uheldige å være uenig. Bitterpikk og feministnazi er jo velkjente begreper etterhvert. =P

Det er om å gjøre å slå den andre i svime med argumenter. Men ikke argumenter for ens egen side, neida. Her er det argumenter for hvorfor den en diskuterer med er en bitterpikk/feministnazi som gjelder. Absurd, egentlig, men det gjør også at jeg rett og slett ikke gidder rote meg inn i sånne diskusjoner. Jeg prøver å unngå oppkalling på den måten, men det er ikke lett når "alle andre" har lagt seg på det nivået.

Så da betrakter jeg heller det hele på trygg avstand. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, rumpa mi er ikke noe fin i treningstights. Er litt bred over det meste, inkludert hekken. Men fint jeg er spenstig på andre måter, det er da uansett det som er viktigst. =)

Det sier dere bestandig. Alltid. Det er faen meg utbasunering og selvbilde erklæring på kamskjell nivå;)

Uansett: Fortsett å bidra - du er blant de beste her inne. I motsetning til bitre menn som meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overvektig har jeg fullt belegg for å påstå at hekken min trenger å stusses. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren. KåGe er ikke det samme uten Tirkes. Noen som vet hvorfor hun forsvant og hvordan hun har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren. KåGe er ikke det samme uten Tirkes. Noen som vet hvorfor hun forsvant og hvordan hun har det?

Ikke jeg. Men jeg savner henne, også. =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må erkjenne at jeg undres på hvorfor KG quins får piggene og klørne ute med en gang en eller bruker forsøker å si noe om sin bekymring/mening om kvinners kravstorhet. Joda, mange av trådene starter med et relativt dustete stigmatiserende innlegg men om vi ser forbi akkurat det, følg med nå:

De fleste respondentene i diverse tråder vil helst unngå/ha seg frabedt:

- menn som har kjøpt sex (det er minimum 13 prosent av den mannlige befolkningen)

- menn som liker spanking (der er det vel 60/40 fordel menn som liker det/gjerne vil gjøre det)

- menn som røyker

- menn som er uføretrygdede

Hvis jeg i tillegg krydrer min høyst uoffisielle (og helt sikker amatørmessige og ikke valide) undersøkelse med følgende betraktninger fra diverse tråder:

Han må være høyere enn meg

Han må/bør ikke ha barn fra før (spesielt delt omsorg er et helvete, skal vi tolke alle stemor trådene)

Så sier det seg selv at det faktisk er både betimelig, fornuftig, relevant og reellt å faktisk spørre:

Er dagens kvinner for kravstore når det kommer til potensiell fremtidig partner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, de får stille de kravene de vil, og skylde seg selv om de ikke finner en passende mann. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

"Der hvor alle tenker likt tenkes det ikke spesielt mye".

Jeg velger å høre noen si: "Velkommen ned fra gjerdet"

- og responderer selvsagt med et "Tusen takk. Landskapet vurderes ofte litt før man jumper ned og menger seg i Det Gode Selskap".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Det slår meg at jeg stadig oftere den siste tiden (halve året eller så) tenker jeg at Kvinneguiden mer og mer nærmer seg Jenteguiden....

Det kan selvsagt bety at det er jeg som blir eldre (hvilket er sant), en sånn ekkel gammel gris (i 40 årene) som sikler etter de unge, ikke forstår noe som helst og ikke passer inn.

Det kan også bety at det faktisk er flere yngre aktive brukere her nå, type 17-23 år og da er det ikke så rart, det er begrenset hva jeg har til felles med dem (bortsett fra å sikle på/etter dem og komme med ekle slibrige kommentarer).

Det er mye "æsj", "ekkelt", "gå vekk" osv. Rett og slett barsnslig argumentasjon.

For å stille et mildt sagt KG-vanlig spørsmål til dere groupies'ene mine; "overreagerer jeg"

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Det slår meg at jeg stadig oftere den siste tiden (halve året eller så) tenker jeg at Kvinneguiden mer og mer nærmer seg Jenteguiden....

Det kan selvsagt bety at det er jeg som blir eldre (hvilket er sant), en sånn ekkel gammel gris (i 40 årene) som sikler etter de unge, ikke forstår noe som helst og ikke passer inn.

Det kan også bety at det faktisk er flere yngre aktive brukere her nå, type 17-23 år og da er det ikke så rart, det er begrenset hva jeg har til felles med dem (bortsett fra å sikle på/etter dem og komme med ekle slibrige kommentarer).

Det er mye "æsj", "ekkelt", "gå vekk" osv. Rett og slett barsnslig argumentasjon.

For å stille et mildt sagt KG-vanlig spørsmål til dere groupies'ene mine; "overreagerer jeg"

Nei, jeg har lagt merke til fenomenet selv, og unngår tråder der dette er gjennomgangstonen. Det er veldig svart hvitt med disse, ingen forståelse for gråsoner...

Kan hende det er fordi, som du sier, vi blir eldre. =P

Oss gamliser imellom, mener jeg. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

:sukk: Det slår meg at jeg stadig oftere den siste tiden (halve året eller så) tenker jeg at Kvinneguiden mer og mer nærmer seg Jenteguiden....

Det kan selvsagt bety at det er jeg som blir eldre (hvilket er sant), en sånn ekkel gammel gris (i 40 årene) som sikler etter de unge, ikke forstår noe som helst og ikke passer inn.

Det kan også bety at det faktisk er flere yngre aktive brukere her nå, type 17-23 år og da er det ikke så rart, det er begrenset hva jeg har til felles med dem (bortsett fra å sikle på/etter dem og komme med ekle slibrige kommentarer).

Det er mye "æsj", "ekkelt", "gå vekk" osv. Rett og slett barsnslig argumentasjon.

For å stille et mildt sagt KG-vanlig spørsmål til dere groupies'ene mine; "overreagerer jeg"

Vi er nok flere som har det samme inntrykk ja...

- kanskje det ikke skyldes alder like mye som det kan skyldes hvem disse menneskene er? ..... eller sagt på en annen måte... hva de er.

Videre i min lille, helt private teori (la det være sagt) så bare tror jeg andelen aktive brukere med noen små problemer eller diagnoser har vært eksplosivt økende de siste 2 årene...

Jeg har selvsagt intet belegg for en slik påstand, derfor definerer jeg den som min lille, private teori.

Kombinasjonen blir ofte ganske ugrei.... og man føler seg tidvis på en helt annen planet... et sted som er virkelig... i motsetning til forumet som får preg av å være en slags fuckup av diskusjon.no og WoW.

Overreaksjon? Selvsagt ;)

Og da kjenner vi jo KG konklusjonen.... Dump ham !

... eller?

Fortsatt riktig god dag til 'Gorgonzolas Fanklubb' og 'sjefen sjøl' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Snedig det der, hvordan medier mer eller mindre bevisst benytter språk/ordvalg for å underbygge, understreke, tone ned eller forsterke åpenbare strukturer i samfunnet. Som for eksempel og ikke minst kjønn. Og da i særdeleshet kvinners rolle som ofre, som må beskyttes og er mest verdt.

Joda, det er faktisk sånn. Jeg sier ikke at det er feil altså, dette er altså ikke (enda) et bidrag i den (påståtte) systematiske kvinnehatende nett-retorikken som forkludrer likestilling og menneskeverd.

Men tenk dere om, her er noen helt typiske eksempler:

  • Trafikkulykke, passasjer/sjåfør er hunkjønn - konsekvent "kvinnelige" foran.
  • Mann omkommer i trafikken = en person er bekreftet omkommet.
  • Kvinne omkommer i trafikken = kvinne drept/omkommet, alternativt; småbarnsmor drept/omkommet.
  • Båt smekkfull av flyktninger kantrer utenfor Lampedusa, ombord er det begge kjønn og alle aldre - "mange mennesker fryktes omkommet/flere av de omkomne var kvinner og barn"
  • Gruveulykken i Tyrkia: "280 gruvearbeidere/personer er bekreftet døde", og "man frykter at så mange som 100 mann er sperret inne" Fiffig - når det "bare" eller "heldigvis" er utelukkende menn så dropper media ofte og som regel begreper som "mennesker" og erstatter det med enten "personer", "mann (flertall)" eller tittel, som "gruvearbeidere", "bygningsarbeidere", "soldater", "politifolk" "militsmedlemmer" eller "terrorister"

Verden ser svært ulikt på kjønn og roller - hører dere, alle dere virkelighetsfjerne SV velgere og andre som går i tog for den såkalte likestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare bli så sure/provoserte dere (eventuelt) vil.

Hver eneste måned tar rundt 5 unge menn livet sitt i landet vårt. Årsak? De ser svart på det, livet altså. Krav, prestasjoner, forventninger og ting de generelt ikke fikser. Det er tøft å være ung, for tøft for enkelte. Spesielt menn.

Men fokuset er altså på unge kvinner, det er tøft å være ung kvinne i dag. Det stemmer nok, for mange.

Media bruker spalteplassen på de tragiske gjengvoldtektene i India. Forståelig det.

Hadde 5 unge kvinner (lyktes med) å ta livet sitt hver måned i Norge hadde India gått i glemmeboka...

Sånn er det bare....... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte her om dagen at 1 kubikk alltid er 333 kg. mindfuck :sjokkert:

....jeg nekter fortsatt å tro at dette faktisk stemmer. Det gir jo ingen mening? Eller er det fordi jeg er "jente" at jeg ikke skjønner noe av dette Gorgonzola ? :fnise:

Noen kødder med huet ditt! Øh, er det greit at jeg sier det her, eller er det bare Gorgonzola som får svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...