Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Godt å se at naturen går sin gang - og humlene gjør det de skal:

 

 

 

 

 

post-8346-0-72771700-1439826112_thumb.jp

post-8346-0-18323100-1439826491_thumb.jp

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: Og i dag har jeg gjort kjempekupp på utebord! Men det måtte tas med i dag og de hadde ikke utkjøring før i neste uke. Så da gjør man følgende; kjører med bakluka åpen! Godt det er varmt og fint vær.

 

Skrudde av beina på ene siden og da gikk det akkurat inni bilen min. For en lykke, for et hell! Og det var akkurat det bordet som passa til benken min, er det mulig liksom.

 

:danse::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så fikk venninna mi det gamle utebordet, som hun hentet i går kveld. Det gikk akkurat på håret inn i bilen hennes, for en flaks.

 

Jeg blir så glad når det ordner seg med slike praktiske ting og man slipper å tilkalle eksperter og fagfolk, som attpåtil koster en formue. Ellers traff jeg tilfeldigvis på snekkeren min på fredag. Han så litt skyldbetynga ut, men jeg kunne berolige han med at vi har god tid. Så vi blei enige om at han melder meg når det passer for han- og ikke minst, passer med vær og vind.

 

Neste helg skal jeg på en slags reunion og må si at jeg grugleder meg. Dette er folk som jeg overhode ikke har kontakt med ellers og jeg føler at vi står på helt forskjellige steder i livet. Men som venninna mi sier, du får ta det som sosial trening. Har lyst å bare være meg selv, men omstendighetene får meg til å bli noe annet, på en måte. Er litt redd for å virke arrogant og overlegen også.

 

"Måkke tenke så mye!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvor lenge var Eva i paradiset? - Fikk krav om tilbakebetaling fra nav i dag, en relativt stor sum. Men det verste er at jeg føler meg som en kjeltring og det var slett ikke meningen. Og jeg lurer på hvor mange timer/kr av dette kravet som er forelda? Nja, det er slike ting som jeg kan få rede på etter hvert.

Ok, så har jeg jobbet litt over deres grense da. Bittelitt, bittelitt hvert år, som til sammen blir en stor sum, jada, kjempefestlig.

 

Men, har jeg noen gang blitt gjort oppmerksom på den grense under vann??? :sinnatagg: Så lenge jeg ikke hørte noe, DVs på flere år, så regnet jeg med at det var greit, eller blei utlikna på skatteoppgjøret, whatever.

 

Nåja, dette skal ikke få vippet meg av pinnen overhode. Men, får en slik dommedagsfølelse med det samme man får brevet. Prøver å si til meg selv at det er peanuts i den store sammenhengen, men likevel. At jeg tross alt har tak over hodet, mat på bordet, venner og en bil som går. Det hjelper litt! :biggrin:

 

Nå gjelder det om å finne på noe helt annet ikveld og få tankene til å dreie seg om helt andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver så godt jeg kan å dra meg opp etter håret. - Det regner, blåser og jeg har krav om tilbakebetaling liggende på kjøkkenbordet.

Sier til meg selv at det kan da skje atskillig verre ting i livet og at jeg tross alt har det veldig bra. Men man kan ikke ha det like bra hele tiden, det går i bølgedaler som med alt annet.

Heldigvis har jeg gode venner som sender meg støttende ord. Lojale venner er ikke betalt med penger, det er nå sikkert. Så jeg må huske å si det til dem, at jeg setter umåtelig stor pris på dem. Man tenker det, men glemmer ofte å si det høyt til den som det gjelder.

 

Ellers er det på dagen 13 år siden min mor gikk fra denne verden. Glemmer aldri den natten. Ikke noe dramatisk, men veldig surrealistisk. Det verste var at jeg måtte overnatte på sykehjemmet den natten, blei ikke mye søvn. Og tidlig om morgenen måtte jeg låne en telefon der og ringe familie, venner og naboer og fortelle nyheten.

Ingen blei sjokkert, det var ikke uventet. Men like fullt trist og vemodig.

 

Cheer up, miss Sophie! - Det finnes folk som har mye verre skjebner enn meg der ute............. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått med til å slåss med printeren min. Inntil jeg oppdaget at et godt råd var å skru den AV/PÅ.- Herregud, så enkelt og så irriterendes. Men ok, da vet jeg at når den har stått ubrukt lenge, så er det et godt tips!!! Overbringes herved.

 

Ferdig med svarbrevet til nav, kort, saklig og ikke snev av syting eller klaging. Tror det svarer seg. Så er det bare å lene seg tilbake og vente på neste "bombe".

 

Dette har tatt all min energi i dag, så jeg orker knapt lage mat. Jaja, can't win them all.

 

:wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag og loppis med venninne. Skal egentlig ikke ha noe, men kjekt å myse litt. Kanskje det er da man virkelig gjør kupp?

 

Er på jakt etter store ting man kan ha blomster og planter i utendørs. Som kan stå ute hele året. Så får vi se.

 

Humøret har bedret seg en smule, men føler meg ikke helt opplagt. Det kommer seg vel utover dagen.

 

 

 

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reunion overstått og det gikk faktisk ganske greit. Litt klein stemning med det samme da, men det er vel naturlig. Etter hvert tødde vi opp og det var tilløp til gapskratting. Alle var hyggelige og ingen prøvde å imponere eller skryte av seg selv og sine bragder.

 

Men kjenner at de 6 timene i går sammen med folk du kjenner på den spesielle måten, tar på. Føler meg helt energiløs i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt opp poteter! Og hvilket syn; store og knøttsmå om hverandre. Men gøy å prøve da.

 

Stod opp halv sju for jeg skulle til legen og det gikk relativt bra. Han hjelper meg i en viss sak, men sa at vi måtte vente. Og jeg som er så utålmodig!

 

Men da er det bare å ta fram tålmodighetskremen da, som så mange gg før. Har for øvrig en del småprosjekter på gang, som for eksempel å pakke inn hagemøblementet mitt for vinteren. Det utsetter jeg til neste uke, når det skal bli sol igjen. Drar det ut lengst mulig, sjølsagt.

 Fant ut at det flotte sølvtrekket som jeg kjøpte til bilen min, passer helt perfekt for det formålet. Det er faktisk litt stort til bilen og jeg trenger det ikke her på milde Vestlandet.

 

Så da blir utemøblene pakket inn i sølvantrekk, ikke verst. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig å pakke ned for vinteren enda, jeg driver stadig og soler meg i solkroken min. Ypperlig i nordavind.

 

Men har ryddet i klærne mine, spesielt vintertøy, og lagt i to store sekker med tanke på flyktningene. Tenker de trenger varmt og godt tøy til vinteren. Her har jeg klær som fremdeles har prislappen på, så det er ikke synd i meg.

Og jeg håper virkelig at både juksepelsen min og de nesten ikke brukte, gode vinterskoene kommer til nytte. La også oppi noen vesker og skjerf.- Jeg har hatt veske- og skjerfdilla. Hva i all verden skal jeg med alle de skjerfene? Brukte jo ikke halvparten.

 

Pluss at jeg hadde dukdilla for noen år siden. Nå bruker jeg nesten ikke duker, blir bare fulle av flekker og mer vask. En eske med duker skal jeg avgårde med til gjenbruken i dag, tenkte jeg, og håper noen andre setter pris på det.

 

 

 

:shoppe:

 

Vær så god, gjenbruken!

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg er flink med gjenbruk, gitt. I dag har jeg hentet to fine vinduer jeg fikk gratis! Det står to igjen, som er litt større, så jeg må kanskje få hjelp til dem. Og så har jeg allerede hentet to små i forrige uke, så til sammen har jeg altså fått 6 vinduer. Og de feiler ingenting!

 

Har heldigvis plass under tak til å oppbevare dem, for gudene må vite når denne snekkeren har tid til å sette de inn. Men det haster for så vidt ikke, men nå er de i hus!

 

Det vil si at jeg må få dem ut av bilen og opp til huset i morgen, orker ikke i dag.

 

Men likevel, syns jeg har vært knallheldig. Dette var gjennom Finn, en kveld jeg satt og googlet litt på "Gis bort."

 

:hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trene:  å, fytti! Hvis noen nevner at "du må trene" til meg, så kommer jeg til å banke dem opp!  :mrgreen: Trener hver dag jeg! Hele dagen.

 

Og nå har jeg slept to store og relativt tunge vinduer opp en bratt bakke! Svetten siler og jeg har tatt masse knebøy, strekt meg i ryggen, svingt med armene med vekt på, strekt hals og lagt all tyngde på. Er ikke det trening så vet ikke jeg! :lol:

 

Men det største problemet var jo at de gikk ikke gjennom den smale porten jeg har her. Hadde tenkt å sette de under tak, men måtte legge presenning over. Det får holde en stund. Kanskje jeg orker å bære dem gjennom porten, men frister å rive ned porten. Den er bare irriterende. Har lyst å ha en slags portal heller, med klatreroser på.

 

Hadde nemlig tenkt å kose meg og male vinduene en dag - under tak. Først vaske dem, de har litt spindelvev, og så male de hvite. 

 

 Da tar jeg helg med veldig god samvittighet - trening unnagjort! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg gørrlat. Men det er vel lov av og til?

 

Må bare passe på at det ikke blir en vane, men det tviler jeg på. Liker å gjøre ting, både ute og inne, men det har en tendens til å bli litt sånn skippertak. Har dog gjort en viktig ting i dag, og det er at jeg har vært og stemt.

 

Ellers har jeg invitert kaffegjester til neste søndag og siden de ikke har vært her før, har jeg lyst å rydde litt og tørke støv til de kommer. Rart med det. Tror neppe de ser det, men gjør det mest for min egen del. I sommer fikk jeg  impulsivt overnattingsbesøk og da fikk jeg ikke gjort alt som jeg ville, bortsett fra kjøpt og laget mat. Liker å vite om besøk noen dager før, for å si det sånn, spesielt når to stk skal overnatte, ha middag og frokost. - Men det gikk jo greit da.

 

Men kaffebesøk er jo bare koselig, så  jeg må tenke ut hva jeg skal servere. :kaffekopp: Skulle hatt noen av de gode kakene som Yvonne har laget...... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært flink og fått vinduene under tak, trygt og tørt. Det var en mye lettere jobb enn jeg hadde forestilt meg, og jeg har lært meg å bruke litt mer teknikk enn rå makt.

 

Nå gjenstår de to største vinduene, og jeg har et lønnlig håp om at en viss person skal spørre om jeg trenger hjelp til noe. :fnise:  Men det er ikke verre enn at jeg kan spørre selv hvis han ikke tilbyr seg. Denne fyren kommer på kaffebesøk søndag nemlig, og han har svær bil med store hjul, for å si det sånn.

 

 

:buss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det falt ikke naturlig å spørre om vedkommende ville hente de to vinduene til meg, så jeg har spurt noen litauere i stedet for. Syns det er dumt å buse på til folk som jeg ikke har sett på en stund og som jeg har tenkt å ha omgang med framover.

 

Ellers har det vært en kjekk, men busy helg, med mye innhold. Og prikken over ien var jo thai massasje på lørdagen. Det var virkelig herlig og jeg blei ikke så trøtt som jeg trodde, men oppkvikka. De vet nok hva de gjør. Så det har jeg lyst å ta en reprise på. Og den deilige duften idet du kommer inn......nesten som å komme til Thailand.

 

Strevde med en kake i helga også, den blei ganske god, men mektig. Det minner meg om at jeg har halve kaken igjen og skal kose meg NÅ! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så i dag skal det skje; en fyr har takket ja til oppdraget med å hente de siste store beistene av noen vindu. Håper alt går greit og at det blir opplett. Og jeg har gjort ham oppmerksom på at det er en bakke her.

Håper han sender sms og ikke ringer, for jeg har store problemer med å forstå hva han sier. Det er støy på linja og han snakker fort.

 

Puh, skal være glad når de er i hus- og under tak. Da skal jeg slutte å søke på "Gis bort" for en stund.   :sjarmor:  Må som regel få noen andre til å hente for meg og det innebærer alltid litt frustrasjon. 

 

Pluss at nå har jeg lyst å konsentrere meg om helt andre ting framover. Litt mer åndelige saker, kanskje. :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Done! Da har jeg fått alle vinduene under tak for vinteren, og jeg har også fått en ny favoritthandymann! Ikke verst. Hyggelig, hjelpsom og flink. Han sa at han også kunne hjelpe meg å snekre de to nye rommene som jeg har planlagt. Du verden.

 

Så jeg må bare nyte det når ting går min vei. :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg se hytta til venninna mi. Den ligger ikke så langt unna, men det har aldri passet seg sånn at vi tok turen før nå. Og jeg må si at hun virkelig har svingt tryllestaven sin over det lille stedet. Beiset tak og vegger, og kjøpt nye/gamle møbler med patina. Fin, naturlig stil. Og det er hennes lille hemmelige sted, der slett ikke alle får være med.

 

Plutselig oppdaget vi et plommetre i hagen som stod fullt av plommer. Men ikke helt modne ennå. Så vi skal dit om et par uker og hente masse deilige plommer. Skulle ønske jeg kunne lære meg å hermetisere plommer, slik vi hadde før i tiden. Det er vel ingen heksekunst i disse youtubetider?

 

Prøvde å holde meg våken i natt for å se og ta bilde av supermånen, men da jeg skulle se etter så var den bak et svært grantre. Orket ikke kle tjukt på meg og gå ut midt på natta. Tenkte at avisene er nok fulle av gode bilder i dag, så mitt lille bilde ville nok ikke akkurat skille seg ut. Så da ga jeg opp planen om å ta DET blinkskuddet. :foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med den nye vintagebutikken til venninna mi. I dag får hun tilkjørt en gammel sofagruppe som skal matche stilen og fylle ut det store lokalet. Hun har sjølsagt hatt sine kvaler og tenkt at dette går aldri bra, men nå har hun stupt uti det og står på. Jeg har sagt at jeg støtter henne moralsk og stiller gjerne med nybakte cupcakes og slike ting.

 

Fredag skal vi feire. Med treretters middag og kaker. Vin får vente til jeg kommer hjem igjen.

 

Inntil da har jeg en del prosjekt utendørs jeg skal ta meg av, men kjenner at jeg trenger snart en pause fra hagen. Syns for øvrig at jeg har vært kjempeflink dette året. Tenker på at det er omtrent et år siden jeg overtok denne plassen, som jeg har drysset mitt magiske støv over. Kastet ut møbler, malt vegger og dører, kjøpt nye møbler, beiset terrasse, malt møbler, tatt ut sprukket vindu og satt inn nytt osv osv.....for ikke å nevne alt som jeg har plantet, steiner jeg har flyttet og...og.....

 

Føles som om jeg nå skal inn i en slags vinterdvale, because I'm worth it!   :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...