Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Så deilig å være ''hjemme''. Kan tenke meg det er ekstra god både for unger og besteforeldre og ikke minst deg, dere som bor så langt unna til hverdags. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å være ''hjemme''. Kan tenke meg det er ekstra god både for unger og besteforeldre og ikke minst deg, dere som bor så langt unna til hverdags. :hjerte:

Ja, det var veldig deilig med en del dager hjemme. Fikk mulighet til å både treffe venner og være med familien en god del :)

Å, jeg tror nok jeg hadde blitt ganske olm om jeg hadde gledet meg til vin og ikke fått!! ;)

Ja, hun var det ;) Hehe, og jeg også litt, men jeg hadde nok ikke helt det samme behovet som venninna mi ;)

Som sagt en veldig koselig hjemtur. Men lørdagskvelden så dro jeg på legevakta med storebror. Han våkna igjen ca en time etter at han hadde lagt seg, og bare grein i smerte. Han hadde så vondt i munnen/halsen at han visste ikke hvor han skulle gjøre av seg stakkar. Feber hadde han også. Så mor ringte legevakta for meg og vi fikk komme ned med en gang. De tok prøve og fikk svar på at det var infeksjon/halsbetennelse i tillegg til øreverk som storebror også hadde snakka om. Så han var i gang med antibiotika samme kveld. Jeg var usikker på hvordan hjemturen på søndagen skulle bli, om vi kunne sitte på toget flere timer da, men storebror var i så fin form at jeg bestemte meg for å dra.

Men den første halvdelen av togturen var virkelig ikke vellykka. Da kasta vesla opp 3 ganger, og jeg var aleine med ungene :( Måtte skifte alle hennes klær et par ganger, prøve å tørke opp, brette opp kofferten for å finne reine klær, prøve å få ungene til å sitte i ro et sted mens jeg styra rundt, og jeg måtte skifte på megselv en gang også på et trangt togdo med vesla ved siden av meg. Jeg tror hun ble reisesyk av turen stakkar. Det var veldig godt å få togturen overstått hvertfall. Ikke turte jeg å gi ungene så mye sjokolade og mat heller de første timene da, i frykt for at hun skulle kaste opp enda mer, så jeg holdt igjen masse mat som de ikke fikk lov til å spise.

Nå er snart arbeidsdagen over og jeg skal hente vesla i barnehagen. Storebror har ikke vært i form mandag-tirsdag denne uka, og har hatt høy feber på nettene, men var heldigvis bra i dag. I går var han også bra utover dagen, og i natt har han sovet hele natta uten feber :) Nå håper jeg at vi er noenlunde ferdig med sykdom på ei stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jammen sykdom i heimen hele uka. Fikk endelig sendt storebror i barnehagen igjen på torsdag, og rett etter barnehagen så kasta vesla opp. Så det var oppkast på henne i to dager, og i går var det storebror sin tur. Håper virkelig at mannen og jeg slipper unna...

Fredag ettermiddag begynte jeg å rive tapetet i gangen. Vi hadde ei brystpanel-list med to ulike tapeter over og under lista i en farge jeg heller ikke likte, så endelig fikk jeg "lov" til å pusse opp gangen. Fjerna alle lister og resten av tapetet skal ned i dag. Vi har en stor gang med mange vinkler og dører, så det er ikke et lite prosjekt, og det var nok også grunnen til at mannen ikke har orka tanken på å begynne. Men når det er jeg som gjør mesteparten av jobben så kan han ikke klage ;) Men han begynte å snakke om å male og lyssette trappa også, og da hadde han ikke tenkt på at hele trappa må pusses først... Ingen handyman jeg har, men han kan hvis han vil ;) Jeg har gitt beskjed om at vi tar vegger og lister først, og jeg har ikke tenkt å gjøre hele den pussejobben av trapp alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
En liten oppdatering fra dette huset. Her går det fint, og jeg er så glad for at våren har komt! :sol: Utenom de verste pollendagene da, men det går stort sett greit foreløpig. Trampolina kom opp for 2-3 uker siden, til stor glede for ungene. Det er godt at de bare kan løpe ut og hoppe litt, og det merkes at de er mer slitne på kveldene nå med mye uteleking ;)
Vi har pussa opp gangen vår nede de siste ukene, og det ble SÅ mye finere. Vi hadde ei brystpanel-list der fra før, med en type tapet over lista og en annen under, og det var mala i en lys aprikosfarge som jeg ikke likte. Så jeg reiv ned alt, og vi har tapetsert det i en nokså lys gråfarge. Nøytralt men fint :) Var godt å få det gjort før våren kom skikkelig, og vi har lyst til å bruke tid ute i stedet for inne. Og i går så begynte mannen å rydde kottet under trappa, han kasta ut alt som var der, og så satte han seg foran pcen etterpå for å rydde på pcen... Sukk. Jeg satte i gang med å rydde vaskerommet som var nesten umulig å gå i på grunn av så mye rot på gulvet, og vinduskarmen på vaskerommet hadde jeg ikke sett på et par år tror jeg ;) Mannen dro og fikk lånt en tilhenger, så jeg begynte å fylle opp den med diverse, og begynte å rydde ut gamle malingsspann fra garasjen også. Utrolig godt å komme i gang med å rydde ting som jeg har tenkt på i flere måneder og år :nigo:
Og ungene har blitt så store. Storebror får nå lov til å gå ned til lekeplassen alene (kanskje 60 meter fra oss), og til kompisen som bor rett ved lekeplassen. Så nå er han veldig selvgående! Vesla er også ekstremt selvstendig og klarer så masse selv, og blir så lei seg når hun ikke får lov til å bli med de store ungene til lekeplassen. Men de er ofte her og hopper på trampolina også, og da er hun med :)
På onsdag etter jobb/barnehage reiser ungene og jeg til foreldrene mine og skal være der til søndag, da drar jeg hjem igjen UTEN ungene. Det blir rart det. Da skal ungene være på ferie der noen dager, og det er planleggingsdag i barnehagen to dager den uka de er der, så det er derfor foreldrene mine foreslo å ha de hos seg. Jeg gleder meg veldig til det, å få litt alenetid med mannen og frihet til å stikke ut og spise eller gå på kino eller lignende, og det blir jo fantastisk å få de hjem igjen etter mange dager uten de. Og så må jeg nok ha noen småprosjekter hjemme også mens de er borte, for å få unnagjort litt siden vi likevel får en del ekstra fritid. Men på den andre siden så vil jeg gjøre unna mye nå så det faktisk er mulig å slappe litt av og kose seg når ungene er borte. Typisk meg at jeg ikke klarer å slappe HELT av, for jeg føler at jeg må gjøre ting ;) Skulle ønske at litt av det kunne bli smitta over på mannen, og at hans evne til å slappe av og ikke tenke på alt som burde gjøres burde smitta over på meg ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Innlogga på KG for første gang på mange måneder! Her går alt bare bra. Ungene ble 3 og 5 i september, og vi har skolegutt til høsten! Det er veldig rart ;)

Det er ikke så enkelt å sitte med KG på jobb når jeg sitter i åpent landskap, og jeg orker nesten aldri å dra fram pcen på kveldstid siden jeg sitter foran pcen hele dagen på jobb, og stress å skrive fra mobilen (i tillegg til at jeg bruker mobilen til FB, instagram og diverse alt for mye i utgangspunktet). Så jeg fant ut at jeg bare fikk droppe hele KG. Men jeg har lyst til å sjekke innom noen dagbøker her snart da, for å se hvordan det står til med dere :)

Får se om jeg titter innom her innimellom framover, eller hva jeg gjør. Har vært en del frustrasjoner i forbindelse med jobb i det siste, og som har gjort at jeg har savna å få ut frustrasjonene her. Så da ser jeg ikke helt bort ifra at jeg kommer innom igjen snart ;)

Uansett, ungene begynner å bli "store" syns jeg, og mannen og jeg har det bra til å være småbarnsforeldre tror jeg. Merker at det skranter en del forhold rundt oss, og det er jo helt normalt når man har små unger, så vi prøver å være flinke med hverandre, og vi føler at vi klarer det bra. Minstejenta er fremdeles hektisk, men heldigvis roligere enn hun var. Hun forstår jo mye mer nå, og litt mindre turbo enn tidligere, og det hjelper veldig. Storebror har blitt glad i og flink til å tegne det siste halve året, i vår skrabla han nesten bare. Han elsker å være aktiv, men liker også godt å sitte i ro og tegne. Og på småbarnssvømminga klarte han å svømme litt under vann før jul, så jeg gleder meg til å fortsette med det neste uke. Utrolig gøy å se på så stor framgang han har hatt!

Ellers går dagene i ett for meg. Jobb, middagslaging, handling av mat, vasking av klær, og så videre. Neste helg skal jeg til Nord Norge for første gang da, og helga etter der drar vi til Kanariøyene for sol og varme, så det er deilig å ha noe å se fram til! Jobb-greiene får jeg ta en annen gang, der er det en god del frustrasjoner. I hverdagen går det stort sett greit på jobb, men nå er tiden inne for å finne noe nytt kjenner jeg. 

Håper det går bra med dere andre som jeg har hatt kontakt med her. Satser på å titte innom dere snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honning!!!!!! Koselig å "se" deg igjen! :klemmer: Tenk at storebror snart er skolegutt! Crazy!! De vokser så fort at det nesten ikke er morsomt... Men det er jo deilig at de blir større og klarer mer selv da! Kanariøyene høres helt greit ut, skulle ønske vi også kunne tatt en sånn tur.. Dessverre har vi nok så mange unger st det vil koste en formue uansett når på året det er, så det får holde med en og annen storbyweekend og hyttetur! :) Har blitt mye mindre kg på meg også (og mange andre jeg har "hengt med" her) så det er vel sånn det er med hverdagen.. Men det er et genialt sted for å bli kvitt frustrasjoner! Vi er veldig tålmodige sånn! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 12.1.2016 at 20.00, Mayami skrev:

Honning!!!!!! Koselig å "se" deg igjen! :klemmer: Tenk at storebror snart er skolegutt! Crazy!! De vokser så fort at det nesten ikke er morsomt... Men det er jo deilig at de blir større og klarer mer selv da! Kanariøyene høres helt greit ut, skulle ønske vi også kunne tatt en sånn tur.. Dessverre har vi nok så mange unger st det vil koste en formue uansett når på året det er, så det får holde med en og annen storbyweekend og hyttetur! :) Har blitt mye mindre kg på meg også (og mange andre jeg har "hengt med" her) så det er vel sånn det er med hverdagen.. Men det er et genialt sted for å bli kvitt frustrasjoner! Vi er veldig tålmodige sånn! :fnise:

Åh, så koselig å "se" deg også igjen Mayami!! :kose:Skjønner godt det ikke blir noe lange sydenturer på dere ja, det blir jo svindyrt. Jeg syns det er dyrt nok nå når vi er 4, og alle må betales for. Ja, hverdagen går sin gang, og det er mer enn nok ting å ta tak i hjemme. Det flyter liksom alltid over med klesvask og hybelkaniner føler jeg, og umulig å være ajour på alt. Men men, man må kunne leve med at alt ikke er perfekt også ;)

 

 

I dag har jeg vært på sykehuset på gastroskopi. Ingen behagelig opplevelse kan man si, men det er godt å ha overstått. Jeg hadde en tolvfingertarm som såg ut som en blanding av en normal tarm og en med cøliaki, men ingen utslag foreløpig på cøliakiprøven. Jeg hadde betennelse i magesekken også som jeg har fått medisiner for, og får vente og se om det kommer brev i posten om cøliaki. Legen regna ikke med at det var det. Godt å ha fått sjekka opp, og være ferdig med det før ferien kjenner jeg. Tenker at jeg bare får være litt mer varsom i forhold til å spise brødmat framover uansett, siden jeg uansett føler meg veldig uvel når jeg spiser det, og føler meg tom for energi i tillegg. De siste par ukene har jeg hatt null overskudd etter jobb, og har vært sliten på jobb også og ekstremt lite effektiv. 

 

Nei, nå skal jeg rett og slett ringe og bestille sushi, det blir dagens middag. Må feire at gastroskopien er overstått :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Frustrasjonene på jobb har bare blitt større, og nå er jeg faktisk aktiv jobbsøker for første gang på evigheter. Jeg har så langt søkt to jobber, hvor den ene var rimelig uoppnåelig og jeg fikk avslag. Den andre jobben har jeg vært til intervju på nå i dag, og er temmelig utmatta. Jeg kan ikke huske å ha vært så nervøs foran et intervju noen gang før, men tror det gikk greit. Jeg var blant 8 av 44 som kom til 1.gangs intervju, så det er bra det hvertfall. Jeg har så sykt lyst på denne jobben, at fallhøyden om jeg ikke får den blir stor. Nå er det bare å krysse fingrene :)

Ellers har det gått veldig i ett i det siste, og jeg sliter litt med å få hodet til å henge med. Problemer med magen påvirker hodet, og når i tillegg motivasjonen på jobb ikke har vært på topp, så fører det ene det andre med seg. Men jeg satser på at det går oppover nå. Eneste treninga jeg har orka å gå på, er en slags yoga-time på treningssenteret, og så har jeg gått litt turer i det siste faktisk, fordi jeg har følt at jeg MÅ ;)

Ellers må jeg bare fortelle kjapt fra søndagen. Minsta klarte å tegne over alt, på en stoff-stol i stua, på veggen på rommet sitt, på veggen i gangen, og på kjøkkengulvet. Fettstifter over alt! Og ikke nok med det, så ødela ungene en fjernkontroll til tven fordi de lekte med den. Så nå har de ikke fått sett på tv etterpå :fnise: Det skal jammen få konsekvenser når de gjør sånt ;) 

Hjemmekontor i dag, så jeg fikk skvisa inn litt KG. Har ikke akkurat vært den mest effektive dagen i og med at jeg var dritnervøs i formiddag, og nå er jeg utmatta i ettertid og har egentlig bare lyst til å slenge meg på sofaen med vin og chips:fnise: Får vente noen timer med det tror jeg, arbeidsdagen er ikke over enda! ;) Var godt med hjemmekontor nå da, så ikke alle ser at jeg er litt ekstra pynta på jobb, og plutselig må stikke fra et par timer liksom :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, nå fikk jeg akkurat telefon om at jeg er med videre i neste intervjurunde! Nå blir det ei uke med nervene i høyspenn, intervjuet blir fredag ettermiddag!

Straks avgårde til helsestasjonen med storebror her. Er 6-års kontroll når de er 5 1/2 her i kommunen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hurra, så gode nyheter! Jeg krysser alt jeg krysse kan for deg. :nigo:

Haha, kan tenke meg de tenker seg om på nytt ang å lele med fjernkontrollen, ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Belle :klemmer: 

 

Endelig føler jeg at jeg nærmer meg å ha litt overskudd igjen. Det har vært en veldig tung start på året i år. Jeg har ikke hatt overskudd til å trene noe særs heller, men har klart å komme med på Body Balance-time på mandager, som er litt ala yoga. Akkurat den type trening jeg har hatt behov for. I går var jeg på den timen igjen, OG på yoga i kveld, så nå kommer jeg meg tydeligvis ;) 

Etter yogaen når kroppen og hodet var avslappa, dro jeg hjem og tok personlighetstest som jeg måtte ta før neste intervju. Jeg får bruke litt tid på å forberede meg i morgen. Føler at jeg allerede nå har blitt drilla og spurt ut så utrolig mye i forrige runde, at jeg skjønner nesten ikke hva jeg skal forberede meg til denne gangen. Krysser det jeg har her hvertfall, og ser fram til ei helg med avslapping :)

Nå: sovetid :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag kveld, og jeg kan nesten ikke vente til helg. Får besøk av foreldre og søstera mi til helga, og mannen skal bort på guttetur torsdag til søndag. I morgen må jeg ta en rydderunde hjemme så det ser ok ut til vi får besøk til helga, og så er jeg invitert i et sånt Me & I-barneklær selskap i morgen kveld også. Kjenner det er litt tiltak, så jeg har sagt at jeg ikke blir lenge. Skal ta en tur innom europris på vei hjem fra jobb i morgen også og handle noen plastbokser. Vi skal i gang med oppussing av kjøkken om noen uker, så vi må snart begynne å pakke litt ting i bokser. Blir noe herk å være uten kjøkken da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy helg! :nigo: Skjønner godt at du gleder deg. :jepp: 

Me&I - vil du shoppe litt for meg også eller? :fnise: Jeg er en sånn som kan spare meg for Pomp Delux, mens jeg eeeelsker Me&I. :hjerte: farger :hjerte: 

Så gøy med oppussing av kjøkken! Skal dere bytte ut alt, eller bare freshe opp det dere har nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.3.2016 at 7.51, ^^Belle^^ skrev:

Så gøy helg! :nigo: Skjønner godt at du gleder deg. :jepp: 

Me&I - vil du shoppe litt for meg også eller? :fnise: Jeg er en sånn som kan spare meg for Pomp Delux, mens jeg eeeelsker Me&I. :hjerte: farger :hjerte: 

Så gøy med oppussing av kjøkken! Skal dere bytte ut alt, eller bare freshe opp det dere har nå?

Jeg skulle gjerne ha shoppa for deg jeg! :nigo: 

Oppussing av kjøkken ja, vi skal bytte ut ALT! Vi skal rive vegg mellom kjøkken og spisestue, og dermed bytte tak og gulv også. Og vi skal ha ut peisen vi har i stua i dag, som er en engelsk peis hvor baksida av peisen er en svær kloss inne på kjøkkenet nå som ikke ser ut. Så det hullet skal tettes igjen, og vi får en vegg med høyskaper der hvor baksida av peisen er i dag. Og så blir det ny kjøkkeninnredning, ny tapet, nye integrerte hvitevarer... Phuuuh, det ene drar de ørten andre tinga med seg, så dette blir ikke billig. Men, siden vi skulle ta det, så vil vi gjøre det helt sånn som vi vil ha det også fant vi ut, og har ikke lyst til å angre i ettertid ;) 

 

 

Det var veldig koselig med besøk i helga, men natt til lørdag våkna storebror og kasta opp stakkar. Så det ble dusjing av han, skifting av seng, og jeg la han på en madrass på gulvet inne hos meg. Han hadde ei travel natt med oppkast og brakk seg en god del, og i går hadde han en god del feber. Jeg fikk også feber utpå ettermiddagen/kvelden i går, så jeg er hjemme med han i dag. Formen er heldigvis mye bedre på både meg og han i dag, så det blir barnehage og jobb i morgen tenker jeg.

Siden jeg likevel var hjemme i dag, så har jeg hatt besøk av ei dame fra fargerike som skal komme med forslag til tapet og farge på kjøkkenet hos oss. Jeg ba henne også om å komme med forslag til farger i stua, siden vi må i gang med den også etterhvert. Vi skal hvertfall legge nytt gulv (likt kjøkkenet) i stua + ny tapet etterhvert, men vi tar ikke det i denne omgangen. 

I tillegg har jeg fått telefon fra ei dame i banken og snakka om lån. Jeg har bank på vestlandet fremdeles, så det får bli telefonmøter i stedet for vanlige bankmøter ;) 

Men, jeg har ikke fått noen telefon om den jobben, så jeg tenker at "alt" håp er ute der. Tipper at de har ringt referanser til den som får jobben allerede, og venter med å ringe resten av oss til en person har akseptert. Vel vel, jobb har jeg, så det er ikke verdens undergang, men jeg hadde jo VELDIG lyst på den jobben da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med så mye som foregår på en gang! Oppussing av kjøkken er dyrt, og som du sier så drar det med seg en hel masse andre ting som også må gjøres. Men tenk så fint det blir til slutt! :) Vi fant plutselig ut at vi skulle bypå et hus i forrige uke, uten at vi har tenkt på å flytte. En helt unik eiendom, perfekt for oss.. Så da ble det satt i sving oppussing med tanke på salg hos oss. Vi falt av i budrunden da, ettersom huset gikk for over en million over takst, så nå får vi ferdig oppusset hus i stedet! :fnise: Like greit kanskje, ikke noe særlig å impuls-shoppe hus.....! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sukk, må få ut litt frustrasjoner her. For ei uke siden fikk jeg telefon fra de jeg søkte jobb hos om at en annen kandidat fikk tilbudt jobb og hadde til fredag å tenke seg om. Så da såg jeg på den jobben som håpløs å få. De ringte igjen i går og sa at kandidaten hadde valgt å bli i nåværende jobb, og at det nå sto mellom meg og en kandidat til. Så jeg måtte be en av sjefene her om å være referanser (som jeg egentlig ikke hadde lyst å si fra til at jeg skulle søke ny jobb), og de ringte til referansene mine. I dag fikk jeg ny telefon fra den jobben hvor de sa at kandidaten som hadde blitt tilbudt jobben i første omgang hadde angra seg så vannvittig i går kveld, og ønska jobben likevel, og de bestemte seg for å gå for han!! Fy fader! Tenk å få TO jobbavslag på samme jobb på ei uke :frustrert: God påske liksom... Jeg ble ikke like skuffa denne gangen, for jeg turte ikke å håpe på noe igjen, nå ble jeg mest frustrert over hele opplegget da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, noe så useriøst!! Hvis de har en sånn policy i ansettelsesprosesser, hvordan fungerer da resten av bedriften?? Skikkelig kjipt da... men håper du fikk en god påske til slutt likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. mars 2016 at 13.50, Mayami skrev:

Uff, noe så useriøst!! Hvis de har en sånn policy i ansettelsesprosesser, hvordan fungerer da resten av bedriften?? Skikkelig kjipt da... men håper du fikk en god påske til slutt likevel! :)

Mayami: :klem: 

Jeg fikk en god påske likevel, men det var en god del bismak der likevel. Firmaet jeg søkte jobb hos holdt meg informert om alt, og det var vel ikke deres feil med han som vingla så vanvittig, men det var rart de ville ansette han likevel når han ombestemte seg syns jeg.

Men, når man trodde at alt var over, så fikk saken enda en ny vending! Jeg var innom Fargerike på vei hjem fra jobb i går. Jeg kikka på mobilen og såg at hun HR-dama som var med i intervjuene hadde ringt meg. Jeg tenkte at hun bare skulle informere om at prosessen var helt avslutta, og var egentlig bare irritert over at hun ringte. Så jeg ringte henne tilbake og fikk snakket med henne. Da hadde han som fikk jobben trukket seg IGJEN! Makan til vinglepetter! Så nå kom han ikke til å begynne å jobbe der, og de ville gjerne tilby meg jobben! 

Jeg fikk mildt sagt hakeslepp, og hadde vanskelig for å tro på det. Jeg sa at jeg fremdeles var veldig interessert (tross all surringa i prosessen), og skal motta tilbud i morgen tidlig siden de ikke var på kontoret i dag. Mest sannsynlig, om det ikke skjer noe mer rart nå, takker jeg ja til tilbudet i morgen og sier opp jobben min. Dette er en jobb jeg har så sykt lyst på, og jeg kjenner to som jobber der og som trivs veldig bra. Er masse dyktige folk som jobber der, og jeg vil få kursing (noe jeg aldri har fått i min nåværende jobb) og mulighet for større faglig utvikling enn jeg har hatt noen gang tror jeg. Det er så mye rot og ting som gjør meg misfornøyd i jobben jeg er i nå, at det kommer til å bli deilig med forandring. Men, jeg må se tilbudet i morgen før jeg tør å tro helt på det :rolleyes: Det er veldig rart, siden jeg har hatt samme jobben i 10 år nå, og aldri sagt opp en "ordentlig" jobb før:fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...