Gå til innhold

Eskil Pedersen på twitter: "Vi må ta ansvar for romfolkets helse"


Tjukk Norris

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Må vi det? Hvorfor er det VÅRT ansvar?Jeg ønsker ingen mennesker elendighet, misforstå meg rett. Men er ikke dette Romanias ansvar, i all den tid de ikke betaler skatt her, eller bidrar til samfunnet vårt utover å riste en kopp med mynter i ansiktet ditt, grave etter søppel i søppelkasser eller drite ned våre offentlige parker?

Hva med våre egne (de med oppholdstillatelse som betaler skatt) med dårlig helse? skal vi ta mer hensyn til de som kommer hit uten og bidra enn vi skal ta hensyn til de som faktisk gjør det?

Dét er forskjellsbehandling det. Hvor POKKER er logikken til denne Pedersen? At den skikkelsen der fortsatt er å oppdrive i politikken er for meg en gåte større enn hvem som skjøt Kennedy.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grønnblomst

Idiotisk å gi trygd til tiggere i hvert fall. Så blir tilbudene vi har for våre egne dårligere, fordi vi skal ta ansvar for noe som ikke er vårt ansvar. Hurra for Norge! :ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart de velger å komme akkurat hit når ryktet om nordmenns medmenneskelighet sprer seg, vi godtar alt og tar ansvar for alt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart de velger å komme akkurat hit når ryktet om nordmenns medmenneskelighet sprer seg, vi godtar alt og tar ansvar for alt.

Jeg lurer på om folk ikke skjønner at det kan bli presedens av en slik fordeling av penger. Skal vi trygde romfolket som kommer hit på turistvisum uten noen som helst tilknytning til Norge annet enn et pengeønske, må vi jo egentlig forsørge alle andre verdens fattige også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS - Mener du å si at du følger Eskil Pedersen på Twitter? :hakeslepp:

Hehe. Det var ikke det jeg mente å si nei. Jeg tok en titt innom bloggen hans i dag og brått ble jeg linket videre til twitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hehe. Det var ikke det jeg mente å si nei. Jeg tok en titt innom bloggen hans i dag og brått ble jeg linket videre til twitter.

Så hvorfor i all verdens rike fant du på å titte innom bloggen hans? :haar::overrasket::icon_lol:

(Det er dog ærverdig at du opplyser og bevisstgjør oss andre om Eskils galskap, i tilfelle noen være i villlfarelse om dette! "Vi må få jo slike holdninger frem, -så sprekker de som troll i dagslys!" :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener han på alvor det han sier eller? :overrasket: Det gjør ikke partiet hans mer populært ett år før valget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor i all verdens rike fant du på å titte innom bloggen hans? :haar::overrasket::icon_lol:

(Det er dog ærverdig at du opplyser og bevisstgjør oss andre om Eskils galskap, i tilfelle noen være i villlfarelse om dette! "Vi må få jo slike holdninger frem, -så sprekker de som troll i dagslys!" :rulle:

Fordi han og hans meninger interesserer meg, fenomenet Eskil Pedersen fanger min oppmerksomhet. Det er noe med ham, men jeg kan ikke sette fingeren på hva det er. Det er ikke positivt, det er sjelden du ser en politiker i en såpass betrodd stilling med såpass lite tillit hos folket. Dette tror jeg ikke kun skyldes hans handlinger eller atferd etter 22/7, men jeg tror det går mye på hvor troverdig han fremstår som person. Men for alt jeg vet kan det jo godt bare hende Pedersen er en usikker gutt med noe.. spesielle meninger. Han sliter også litt med å bestemme seg.. Først er det kun lov å elske, nå er det jfr Eskil lov å hate. Det er vel også litt fordi han er en av de mest ekstremt venstrevridde politikerene her til lands.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart vi må ta ansvar for romfolkets helse, når noen er i nød kan man jo ikke bare hive seg i nærmeste båt og forlate åstedet. :forvirret:

Anonym poster: ae6133acfda566addfcad6a772de484a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han og hans meninger interesserer meg, fenomenet Eskil Pedersen fanger min oppmerksomhet. Det er noe med ham, men jeg kan ikke sette fingeren på hva det er. Det er ikke positivt, det er sjelden du ser en politiker i en såpass betrodd stilling med såpass lite tillit hos folket. Dette tror jeg ikke kun skyldes hans handlinger eller atferd etter 22/7, men jeg tror det går mye på hvor troverdig han fremstår som person. Men for alt jeg vet kan det jo godt bare hende Pedersen er en usikker gutt med noe.. spesielle meninger. Han sliter også litt med å bestemme seg.. Først er det kun lov å elske, nå er det jfr Eskil lov å hate. Det er vel også litt fordi han er en av de mest ekstremt venstrevridde politikerene her til lands.

Tjaaaa... Per definisjon er vel ikke akkurat Eskil Pedersen politiker, han har ingen reell makt i norsk politikk, han er heller ikke folkevalgt. Han er derimot AUFs leder. Det er AUF som har valgt å gå ham sin tillit, og det må de få lov til. Om Eskil Pedersen kommer seg opp i AP-hiarkiet vet ingen enda, og uansett er det opp til velgerne om de vil ha han inn på stortinget.

Forøvrig uenig med deg i omtrent alt du skrev, jeg liker Eskil Pedersen og synes han er flink. Er også enig i at vi må ta ansvar for romfolkets helse ved å legge tilrette for sanitærforhold og lignende. Selvfølgelig. De er da mennesker med verdi de også, og oppholder seg lovlig i Norge.

Anonym poster: af1f1b3601c3f5292b28ff84d7423dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig i at vi må ta ansvar for romfolkets helse ved å legge tilrette for sanitærforhold og lignende. Selvfølgelig. De er da mennesker med verdi de også, og oppholder seg lovlig i Norge.

Når jeg er i utlandet, er det ingen som tilrettelegger sanitærforhold for meg, dette må jeg skaffe og betale for selv. Har jeg råd til å reise til utlandet, er det selvsagt mitt ansvar å klare meg på det stedet jeg reiser til.

Anonym poster: ae6133acfda566addfcad6a772de484a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Yellow Taxi

Jeg liker ikke å knytte politikk til person, men må fortsatt inrømme at jeg godt kunne tenke meg Eskil som statsminister om noen år. Stor respekt for han og dette forsterker intrykket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han og hans meninger interesserer meg, fenomenet Eskil Pedersen fanger min oppmerksomhet. Det er noe med ham, men jeg kan ikke sette fingeren på hva det er. Det er ikke positivt, det er sjelden du ser en politiker i en såpass betrodd stilling med såpass lite tillit hos folket. Dette tror jeg ikke kun skyldes hans handlinger eller atferd etter 22/7, men jeg tror det går mye på hvor troverdig han fremstår som person. Men for alt jeg vet kan det jo godt bare hende Pedersen er en usikker gutt med noe.. spesielle meninger. Han sliter også litt med å bestemme seg.. Først er det kun lov å elske, nå er det jfr Eskil lov å hate. Det er vel også litt fordi han er en av de mest ekstremt venstrevridde politikerene her til lands.

(FYI: Jeg er tidligere Gjest)

Interessant svar! Mer seriøst enn jeg fortjente.

Ditt "dette" uthevet over, hva referere det til? At han har liten tillit blant folk, at han fortsatt sitter som leder, eller at "det er noe ved ham"?

Men er han egentlig så anderledes enn andre politikere på venstresiden? Nå har ikke jeg fulgt ham så nøye, og jeg syns han er ganske ufordragelig, - ikke minst pga hvordan han håndterte 22. juli, med manglende ydmykhet, bortforklaringer m.m.

Jeg vil nesten tro at han har blitt "fredet" på grunn av 22.juli i en periode. Når han t.o.m. får kritikk av sine egne blant de som var på Utøya, vil jeg tro at han ikke kan fortsette i lengden.

Anonym poster: 27030591b4042fa791b3c12e741bb46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Er også enig i at vi må ta ansvar for romfolkets helse ved å legge tilrette for sanitærforhold og lignende. Selvfølgelig. De er da mennesker med verdi de også, og oppholder seg lovlig i Norge.

Anonym poster: af1f1b3601c3f5292b28ff84d7423dee

Kan du vise meg et eksempel hvor du drar til et land uten å ha penger med deg og du får alt tilrettelagt for deg der bare fordi du har valgt å krysse grensen og oppholde deg der? Liksom .. tak over hodet, do, jobb - alt levert fra den andre staten?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tjaaaa... Per definisjon er vel ikke akkurat Eskil Pedersen politiker, han har ingen reell makt i norsk politikk, han er heller ikke folkevalgt. Han er derimot AUFs leder. Det er AUF som har valgt å gå ham sin tillit, og det må de få lov til. Om Eskil Pedersen kommer seg opp i AP-hiarkiet vet ingen enda, og uansett er det opp til velgerne om de vil ha han inn på stortinget.

Forøvrig uenig med deg i omtrent alt du skrev, jeg liker Eskil Pedersen og synes han er flink. Er også enig i at vi må ta ansvar for romfolkets helse ved å legge tilrette for sanitærforhold og lignende. Selvfølgelig. De er da mennesker med verdi de også, og oppholder seg lovlig i Norge.

Anonym poster: af1f1b3601c3f5292b28ff84d7423dee

les: "en såpass betrodd stilling" -jeg har aldri sagt han var folkevalgt. Dersom Eskil hadde vært en dyktig politiker så ville han trolig hatt mer støtte blandt folket.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest and tlessea

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Må vi det? Hvorfor er det VÅRT ansvar?Jeg ønsker ingen mennesker elendighet, misforstå meg rett. Men er ikke dette Romanias ansvar, i all den tid de ikke betaler skatt her, eller bidrar til samfunnet vårt utover å riste en kopp med mynter i ansiktet ditt, grave etter søppel i søppelkasser eller drite ned våre offentlige parker?

Hva med våre egne (de med oppholdstillatelse som betaler skatt) med dårlig helse? skal vi ta mer hensyn til de som kommer hit uten og bidra enn vi skal ta hensyn til de som faktisk gjør det?

Dét er forskjellsbehandling det. Hvor POKKER er logikken til denne Pedersen? At den skikkelsen der fortsatt er å oppdrive i politikken er for meg en gåte større enn hvem som skjøt Kennedy.

Helsetjenester er et knapphetsgode i Norge. Mange må vente i måneder eller år på nødvendige operasjoner. Når da utlendinger får førsteretten til norske helsetjenester, og nordmenn ikke får nødvendige helsetjenester, skaper dette natulig nok irritasjon hos mange nordmenn. Men dette er helt i tråd med politikernes mantra som sier "Utlendingene først, og nordmenn deretter."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Helsetjenester er et knapphetsgode i Norge. Mange må vente i måneder eller år på nødvendige operasjoner. Når da utlendinger får førsteretten til norske helsetjenester, og nordmenn ikke får nødvendige helsetjenester, skaper dette natulig nok irritasjon hos mange nordmenn. Men dette er helt i tråd med politikernes mantra som sier "Utlendingene først, og nordmenn deretter."

Ja, også må vi nordmenn betale skyhøye avgifter på biler, mens NAV står ved lagerhallene sine og deler ut splitter nye BMW'er i hopetall til disse køl'bitane så råner di av gårde til sine ny-tildelte kebab-sjapper. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er i utlandet, er det ingen som tilrettelegger sanitærforhold for meg, dette må jeg skaffe og betale for selv. Har jeg råd til å reise til utlandet, er det selvsagt mitt ansvar å klare meg på det stedet jeg reiser til.

Anonym poster: ae6133acfda566addfcad6a772de484a

Jeg tror du er inne på noe her. Folk er kjappe med å rope store ord som rasisme når man er negative til romfolket tilstedeværelse i Norge, men er det ikke litt "skrudd" å plassere en hel folkegruppe i en offerrolle? Skal de behandles likt, må de også forventes å ta likt ansvar for seg selv og sitt eget liv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...