Gå til innhold

Redd for å bli mor pga hasj, psyk. probl. osv...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 24 år gammel, og har lyst på mitt første barn innen et par år.

Desverre har jeg vokst opp i et ustabilt hjem med foreldre med psykiske problemer, og det var fysisk og psykisk vold, mye alkohol og jeg ble også mobbet på skolen hele oppveksten.

Det gjorde at jeg utvilket sosial angst, generell uro og bipolar type 2.

I tenårene røyket jeg litt hasj, og det sa jeg til helsestasjon for ungdom da jeg var 17 (angrer veldig, for nå står vel det i mine papirer for alltid). I tillegg visste psykologen min dette. Siste gang jeg røyket var for 2-3 år siden, og det vet også psykologen min.

Livet mitt er bedre nå, går til DPS en gang i uken, går på medisiner, har lite kontakt med familien, stabilt forhold med en snill mann, går til et aktivitetssenter og driver med hobbyer for å få sosial trening.

Jeg vet at jeg vil bli en god mor, for jeg er har en snill og trygg personlighet, og psykdommene mine er godt under kontroll og jeg nærmer meg frisk.

Men jeg har panikk for at kommunen kommer til å blande seg i min graviditet. At de holder øye med meg pga tidligere hasjbruk og psykiske problemer (selvom jeg går til behandling). Det vil være helt grusomt, og jeg kommer aldri til å få barn om kommunen kommer til å blande seg...

Er det noen her som kan noe om dette, og kan si litt om hvordan dette kan gå? Kanskje noen har 1.hånds eller 2.hånds erfaring med dette?



Anonymous poster hash: fc5c4...50d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom de psykiske problemene er under kontroll kommer ikke kommunen og blander seg fordi du prøvde hasj i ungdommen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de psykiske problemene er under kontroll kommer ikke kommunen og blander seg fordi du prøvde hasj i ungdommen

Men siden jeg går til DPS og har brukt hasj, kommer kommunen til å bli opplyst om at jeg blir gravid, så de sjekker om jeg klarer det?

Kanskje jeg har blitt for påvirket at Unge Mødre DK, der er jo omtrent alle involvert i kommunen...

Anonymous poster hash: fc5c4...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ingen på et forum svare deg på. For å gi et skikkelig svar må man møte deg og bli litt kjent med deg. Den nærmeste til å svare deg på dette er behandleren din, som kjenner deg og din situasjon.

Anonymous poster hash: fe620...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden jeg går til DPS og har brukt hasj, kommer kommunen til å bli opplyst om at jeg blir gravid, så de sjekker om jeg klarer det?

Kanskje jeg har blitt for påvirket at Unge Mødre DK, der er jo omtrent alle involvert i kommunen...

Anonymous poster hash: fc5c4...50d

Jeg har ikke sett det programmet, men kommunen bryr seg fint lite om en som røyka hasj i ungdommen blir gravid.

Dersom DPS ser du er veldig syk kommer du derimot til å bli fulgt opp av barnevern og hjelpeapparat, og godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...