Gå til innhold

betalbar...igjen ;)


Jiffi

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt rundt her nå, og sett at dette med betal bar er et ømt punkt for mange gjester.

vil jo selvfølgelig at våres gjester skal sitte igjen med en god opplevelse etter dagen.

tanken er nå at de to plassene vi har som alternativ ikke tillater å ha med egen alkohol til etterfesten. vi tenker derfor å la gjestene drikke de de vil til maten, så det ikke blir skåling i tomme glass. men etter maten må det bli betal bar.....

skjønner da at det er lurt å opplyse om dette i invitasjonen?, da vi ikke kan legge inn 20-30 tusen ekstra i alkohol.

en del av gjestene får et stykke reisevei, ca 5 timer, samt at de da må overnatte, hva tenker dere om dette?

føler litt at jeg forlanger for mye med både reisevei, overnattings utgifter og betalbar.

skal sies at gjestene er voksne med godt betalte jobber, og ikke fattige studenter..det er bare meg ;)

hva mener dere ? ville dere reist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C'est la vie:)

Hehe. Vi skal ha et "alkoholfritt" bryllup til sommeren, med kun alkohol til middagen. Jeg støtter å la være å bruke 20-30 000 i alkohol. Det er deg og din kommende ektemann sin dag, hvor dere selv velger hvordan dere ønsker å løse det. At gjestene må betale for egen alkohol utover maten er like normalt som fri bar etter min mening. Jeg hadde ikke hatt noe i mot det dersom jeg var gjest. :)

Endret av C'est la vie:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er uendelig negatv til betal- bar her inne på forumet hehe. Men vet du hva, det skal du ikke bry deg om! Vi hadde og betal- bar etter maten, OG gjestene måtte reise et stykke og overnatte på hotell (sistnevnte var så klart frivillig, men alle med unntak av to overnattet). Både vi og gjestene hadde en kjempeflott dag. Gjør slik dere selv synes er best, ikke hva grinete, sure brukere her inne måtte mene. Og lykke til med bryllupet ts =)



Anonymous poster hash: 7316b...453
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er uendelig negatv til betal- bar her inne på forumet hehe. Men vet du hva, det skal du ikke bry deg om! Vi hadde og betal- bar etter maten, OG gjestene måtte reise et stykke og overnatte på hotell (sistnevnte var så klart frivillig, men alle med unntak av to overnattet). Både vi og gjestene hadde en kjempeflott dag. Gjør slik dere selv synes er best, ikke hva grinete, sure brukere her inne måtte mene. Og lykke til med bryllupet ts =)

Anonymous poster hash: 7316b...453

Du kan ikke vite sikkert at gjestene hadde "en kjempeflott dag".

Det er vanlig høflighet å si at man har hatt det kjempefint - uansett. Jeg har vært i kjipe brylluper der jeg har vært kaffegjest og blitt plassert på barnebordet, vært i brylluper der en glass vann (fra springen) kostet 45 kroner, vært i brylluper der jeg måtte hjelpe til på kjøkkenet osv. Men jeg sier selvfølgelig til bruden at jeg har hatt det "kjempefint"..... Høflighet.

Anonymous poster hash: 6a8d1...a65

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg annet lokale eller spar til dere har råd til den festen dere ønsker.



Anonymous poster hash: 9d87e...131
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke vite sikkert at gjestene hadde "en kjempeflott dag".

Det er vanlig høflighet å si at man har hatt det kjempefint - uansett. Jeg har vært i kjipe brylluper der jeg har vært kaffegjest og blitt plassert på barnebordet, vært i brylluper der en glass vann (fra springen) kostet 45 kroner, vært i brylluper der jeg måtte hjelpe til på kjøkkenet osv. Men jeg sier selvfølgelig til bruden at jeg har hatt det "kjempefint"..... Høflighet.

Anonymous poster hash: 6a8d1...a65

Haha og har den første negative surmuleren meldt seg :P Var ikke vanskelig å se at gjestene koste seg, det var varme smil og ord, tårer og uendelig mye latter. Gjestene ville ikke gå, og hadde fått beskjed fra personalet på hotellet om at de måtte forlate lokalet..tror ikke de hadde blitt så lenge om de hadde det kjipt :)

Anonymous poster hash: 7316b...453

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke vite sikkert at gjestene hadde "en kjempeflott dag".

Det er vanlig høflighet å si at man har hatt det kjempefint - uansett. Jeg har vært i kjipe brylluper der jeg har vært kaffegjest og blitt plassert på barnebordet, vært i brylluper der en glass vann (fra springen) kostet 45 kroner, vært i brylluper der jeg måtte hjelpe til på kjøkkenet osv. Men jeg sier selvfølgelig til bruden at jeg har hatt det "kjempefint"..... Høflighet.

Anonymous poster hash: 6a8d1...a65

ja self. sier man det til brudeparet uansett. men alle disse situasjonene er IKKE aktueller å utsette gjesten for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg annet lokale eller spar til dere har råd til den festen dere ønsker.

Anonymous poster hash: 9d87e...131

ja tenkte dette svaret kom...=) men dette er lokalene, eller stilen vi ønsker, ikke så mange lokaler å velge på ....så det å utsette bryllupet ett år for å spare til alkohol er liksom ikke så fristende ...kontra å begynne livet sammen ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt rundt her nå, og sett at dette med betal bar er et ømt punkt for mange gjester.

vil jo selvfølgelig at våres gjester skal sitte igjen med en god opplevelse etter dagen.

tanken er nå at de to plassene vi har som alternativ ikke tillater å ha med egen alkohol til etterfesten. vi tenker derfor å la gjestene drikke de de vil til maten, så det ikke blir skåling i tomme glass. men etter maten må det bli betal bar.....

skjønner da at det er lurt å opplyse om dette i invitasjonen?, da vi ikke kan legge inn 20-30 tusen ekstra i alkohol.

en del av gjestene får et stykke reisevei, ca 5 timer, samt at de da må overnatte, hva tenker dere om dette?

føler litt at jeg forlanger for mye med både reisevei, overnattings utgifter og betalbar.

skal sies at gjestene er voksne med godt betalte jobber, og ikke fattige studenter..det er bare meg ;)

hva mener dere ? ville dere reist?

Jeg hadde vært positiv dersom bryllupet ellers var nøkternt, og at årsaken til at det var betal-bar ikke var at brudeparet hadde lagt opp til unødvendig luksus på gjestenes bekostning.

Hadde brudeparet lagt opp til overdreven luksus, som designer brudekjole, dokurver, eksotisk bryllupsreise i en mnd, innleid fotograf som fotfølger brudeparet hele dagen, kvelden og natten osv, hadde jeg ikke vært positiv, og ville vurdert å ikke delta på grunn av kostnadene.

Anonymous poster hash: 06d36...697

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Personlig er jeg ikke for betal bar, da synes jeg heller man skal vente til man har råd, til å gifte seg. Vi valgte og heller ha festen på et grendehus og spandere alt på gjestene enn og være gniene på drikken..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært positiv dersom bryllupet ellers var nøkternt, og at årsaken til at det var betal-bar ikke var at brudeparet hadde lagt opp til unødvendig luksus på gjestenes bekostning.

Hadde brudeparet lagt opp til overdreven luksus, som designer brudekjole, dokurver, eksotisk bryllupsreise i en mnd, innleid fotograf som fotfølger brudeparet hele dagen, kvelden og natten osv, hadde jeg ikke vært positiv, og ville vurdert å ikke delta på grunn av kostnadene.

Anonymous poster hash: 06d36...697

Støtter denne. Det er kjipt å få gjestegaver og dokurver verdt mange tusen, når en liten vannflaske i baren koster 40 kroner. (ja, jeg har opplevd dette....)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser så ofte kommentaren "da får man vente til man har råd til å gifte seg", til dem som ikke har fri bar. Vet dere hva? En har faktisk råd til å gifte seg selv om man ikke har råd til å stå for fri bar. Å måtte utsette bryllupet sitt et år for å få råd til mer alkohol, hadde for oss vært uaktuelt. Trist at så mange er så sykelig opptatt av disse drikkevarene.



Anonymous poster hash: 7316b...453
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Leser så ofte kommentaren "da får man vente til man har råd til å gifte seg", til dem som ikke har fri bar. Vet dere hva? En har faktisk råd til å gifte seg selv om man ikke har råd til å stå for fri bar. Å måtte utsette bryllupet sitt et år for å få råd til mer alkohol, hadde for oss vært uaktuelt. Trist at så mange er så sykelig opptatt av disse drikkevarene.

Anonymous poster hash: 7316b...453

Du vet at fri bar også inkluderer alkoholfritt? Jeg synes det er dødskjipt å dra i bryllup som jeg må betale for vannet/brusen min! Jeg drikker særdeles lite alkohol, derav, vent til man har råd, eller velg et annet lokale! Åja, jeg er gift og tok nettopp hensyn til dette!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det er betalbar så regner jeg med at de finnes alkoholfrie alternativer til maten og etterpå. Hvis jeg må bruke masse penger når jeg allerede har lagt ut for kjole og gave og muligens reise så kjører jeg heller hjem selv etterpå.

Anonymous poster hash: 0d00c...d82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser så ofte kommentaren "da får man vente til man har råd til å gifte seg", til dem som ikke har fri bar. Vet dere hva? En har faktisk råd til å gifte seg selv om man ikke har råd til å stå for fri bar. Å måtte utsette bryllupet sitt et år for å få råd til mer alkohol, hadde for oss vært uaktuelt. Trist at så mange er så sykelig opptatt av disse drikkevarene.

Anonymous poster hash: 7316b...453

Det er ikke bare snakk om alkohol! I mange "betal-bar"-brylluper (spesielt på hoteller) må man også betale enormt mye for et glass vann.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede masse tråder om dette her på KG.

Og nei, vi motstandere av betal-bar er bare ikke ekle og sure. Men endel av oss skjønner rett og slett ikke konseptet med å bli invitert i stort selskap og PS: Ta med kontanter.

Endel av oss er gamle kjerringer (som undertegnede) og har derfor vært i ganske mange bryllup.

Så for å oppsummere:

Har du et tydelig budsjett-bryllup (ikke en masse amerikansk stæsj og dill-dall som koster tusener på tusener) = greit for de fleste av oss at det er betal-bar. Men tilby i hvertfall gratis vann i store vannmugger....

Har du grisedyr kjole og en masse stæsj = nei, vi synes ikke det er greit med betal-bar

Kaffegjester og betalbar er no-no. Har du betalbar, kutt ut kaffegjestene!

Ferdig oppsummert.



Anonymous poster hash: 6a8d1...a65
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde vært positiv dersom bryllupet ellers var nøkternt, og at årsaken til at det var betal-bar ikke var at brudeparet hadde lagt opp til unødvendig luksus på gjestenes bekostning.

Hadde brudeparet lagt opp til overdreven luksus, som designer brudekjole, dokurver, eksotisk bryllupsreise i en mnd, innleid fotograf som fotfølger brudeparet hele dagen, kvelden og natten osv, hadde jeg ikke vært positiv, og ville vurdert å ikke delta på grunn av kostnadene.

Anonymous poster hash: 06d36...697

enig =) og heller ikke aktuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede masse tråder om dette her på KG.

Og nei, vi motstandere av betal-bar er bare ikke ekle og sure. Men endel av oss skjønner rett og slett ikke konseptet med å bli invitert i stort selskap og PS: Ta med kontanter.

Endel av oss er gamle kjerringer (som undertegnede) og har derfor vært i ganske mange bryllup.

Så for å oppsummere:

Har du et tydelig budsjett-bryllup (ikke en masse amerikansk stæsj og dill-dall som koster tusener på tusener) = greit for de fleste av oss at det er betal-bar. Men tilby i hvertfall gratis vann i store vannmugger....

Har du grisedyr kjole og en masse stæsj = nei, vi synes ikke det er greit med betal-bar

Kaffegjester og betalbar er no-no. Har du betalbar, kutt ut kaffegjestene!

Ferdig oppsummert.

Anonymous poster hash: 6a8d1...a65

hei

du som tydeligvis har vært i mange bryllup kan sikkert svare på dette. står det da i invitasjonen? f.eks grunnet reglement i lokalet er det betal bar etter middagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke betalbar er i orden, rett og slett fordi en del av å være vertskap er å stå for kostnadene. Det er det samme om man inviterer til middag og lar folk betale en femtilapp hvis de vil ha dessert også, eller sender rundt en hatt for at folk skal gi penger til bandet. Har man ikke råd til å betale for festen man har lagt opp til, har man tatt seg vann over hodet, men det skal ikke gjestene betale for.

Anonymous poster hash: 1423a...8e3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har inkludert all alkohol gjestene vil ha til maten, en velkomstdrink samt ett glass champagne til kakeserveringen.

Det blir så mye alkoholfri drikke man vil ha hele kvelden.

Etter kakeserveringen må gjestene imidlertid betale selv for mer alkohol (ca fra klokken 21:30).

Jeg føler meg overhodet ikke urimelig. Vi betaler alles overnatting, tre retters middag, kaker, og frokost dagen etter.

Vi sparer inn ved at en fotografvenn tar bildene for en veldig rimelig penge. Kjolen kostet 1000 kr. Jeg ordner hår og sminke selv.

Den som klager på betalbar (for alkohol) i mitt bryllup kan ta seg en bolle.

Anonymous poster hash: aa848...887

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...