Gå til innhold

Hjelp! Flytte, eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden, men here goes.

Et nært familiemedlem av min samboer har blitt alvorlig syk, og dessverre bor han på andre siden av landet. Det blir derfor ikke like enkelt å bare stikke bortom etter jobb f.eks. Det har nå åpnet seg en mulighet i form av en liten hytte (normal standard, med vanlig kjøkken og bad), hvor vi har fått tilbud om å bo, jeg, samboer og barnet vårt på 9 mnd. Haken er bare at vi må flytte ut av hytta èn helg, èn gang i måneden. Da kommer hytteeierne og skal bruke den selv.

Jeg føler dette blir for ustabilt for en baby, og synes det er en veldig dårlig løsning. At en baby skal måtte ta med seg sakene sine, ut av rommet sitt og ned til svigerfamilien èn gang i måneden er for ofte, og jeg er redd dette vil stresse henne. Hun skal jo allerede igjennom èn stor forandring, nemlig å flytte til et nytt hus(hytte). Så det å i tillegg måtte komme oss ut av hytta en helg hver måned vil gjøre at hun aldri greier å slå seg til ro, fordi hun ikke har noe fast bosted.

Jeg vil selvfølgelig gjøre alt for at samboer skal få tilbrakt tid med det syke familiemedlemmet. Alt bortsett fra ting som kan påvirke datteren vår.

Er jeg urimelig? Hva tenker dere om saken?



Anonymous poster hash: 808f1...e12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo skrevet om dette før, og fikk mange svar.

Anonymous poster hash: 17f7a...194

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo skrevet om dette før, og fikk mange svar. Anonymous poster hash: 17f7a...194

Ikke spesifikt om vi bør flytte eller ei. Kun en tråd hvor jeg luftet tankene rundt dette med å være en pårørende.

Nå spør jeg konkret hva andre mener om en sånn løsning med en baby.

Anonymous poster hash: 808f1...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn løsning er uaktuelt for meg uansett om det er unge inni bilde eller ikke.. Hvordan skal dere føle at det er hjemmet deres?



Anonymous poster hash: 49abb...917
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen tar da ikke skade av at dere bytter hus en helg i måneden.

Jeg vet ikke. Jeg tenker jo at barn trenger stabilitet. H*n vil jo aldri finne seg til rette før vi må ut på nytt?

TS

Anonymous poster hash: 808f1...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke se at ungen vil ta skade av å reise på besøk til besteforeldre, en gang i måneden.

Men, hvor lenge skal dette pågå? Tror mer på at det vil være en stor belastning på dere som foreldre, at dere bor et sted som dere ikke bor. Med påfølgende stress, som kan være mye større påkjenning på ungen, enn akkurat å besøke besteforeldre fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at dete skal være et problem for barnet i det hele tatt. De fleste som har hytte/campingvogn/feriehus el. reiser jo til dette med jevne mellomrom ( kanskje oftere enn en gang i måneden også), uten at barna tar skade av det. Prinsippet er jo det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Men hvor lenge er det snakk om å bo der borte? Hva gjør dere med jobbene deres etc?

Edit: skrivefeil

Endret av Nesevisa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Jeg tenker jo at barn trenger stabilitet. H*n vil jo aldri finne seg til rette før vi må ut på nytt?

TS

Anonymous poster hash: 808f1...e12

Så du mener at folk som reiser på hytta har unger som aldri finner seg til rette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at folk som reiser på hytta har unger som aldri finner seg til rette?

Nei, du sier jo noe der..

Men jeg tenker også litt på dette med at det blir en veldig stor forandring for henne i utgangspunktet. Å flytte til et helt nytt sted, med mye nytt å ta inn over seg, for så å ikke kunne slå seg til ro med det nye stedet helt fordi vi må ut etter en måned.

Anonymous poster hash: 808f1...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor lenge er det snakk om å bo der borte? Hva gjør dere med jobbene deres etc?

Edit: skrivefeil

9 mnd skal vi bo borte. Så hun rekker jo ikke bli vant til et sted, før vi reiser til et nytt omtrent.. :Puh:

Hva vi gjør med jobbene er ikke relevant. Det er ordnet.

TS

Anonymous poster hash: 808f1...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, her lager du storm i vannglass. Baby vil ikke ta skade på noen som helst måte i denne situasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nesevisa

Helt seriøst, her lager du storm i vannglass. Baby vil ikke ta skade på noen som helst måte i denne situasjonen.

Jeg er enig. Bortsett fra dersom situasjonen blir virkelig stress for foreldrene og fører til dårlig stemning/krangling/hva vet vel jeg. Det er derfor jeg prøvde å spørre litt om situasjonen rundt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, her lager du storm i vannglass. Baby vil ikke ta skade på noen som helst måte i denne situasjonen.

Jeg føler ikke jeg lager noen storm.. Jeg bare spør, fordi jeg ikke vil at hun skal påvirkes av dette på noen som helst måte. Det er jo ikke så lett å vite hva som er rett og galt, og hvor påvirkelige babyer er.

Vi er i en veldig vanskelig situasjon i utgangspunktet, og vi lever i en boble, så ville bare høre fra utenforstående.

Men takk for bidraget.

TS

Anonymous poster hash: 808f1...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig. Bortsett fra dersom situasjonen blir virkelig stress for foreldrene og fører til dårlig stemning/krangling/hva vet vel jeg. Det er derfor jeg prøvde å spørre litt om situasjonen rundt også.

Sånn å forstå. Ja, altså, jobbene våre er det ikke noe problem med, vi får inn inntekt hver måned, og jeg får kontatstøtte. Så jeg tror ikke økonomien blir noe problem for oss iallefall.

Anonymous poster hash: 808f1...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Datteren deres vil IKKE ta skade av dette. Gjør det beste ut av situasjonen. Barn er utrolig tilpasningsdyktige. Din datter kommer nok ikke til å huske noe av det å forflytte seg fra sted til sted. MEN at man har rolige, stabile voksne rundt seg og MASSE kjærlighet fra foreldrene sine, det vil din datter huske.



Anonymous poster hash: 0d2a3...3e5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren deres vil IKKE ta skade av dette. Gjør det beste ut av situasjonen. Barn er utrolig tilpasningsdyktige. Din datter kommer nok ikke til å huske noe av det å forflytte seg fra sted til sted. MEN at man har rolige, stabile voksne rundt seg og MASSE kjærlighet fra foreldrene sine, det vil din datter huske.

Anonymous poster hash: 0d2a3...3e5

Okei, takk for svar. Ser ut til at jeg overtenker ting litt :).

TS

Anonymous poster hash: 808f1...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Sånn å forstå. Ja, altså, jobbene våre er det ikke noe problem med, vi får inn inntekt hver måned, og jeg får kontatstøtte. Så jeg tror ikke økonomien blir noe problem for oss iallefall.

Anonymous poster hash: 808f1...e12

Jeg tror ikke at selve det å flytte til et nytt sted og deretter være en helg i mnd hos svigers vil medføre noe som helst trøbbel for babyen.

Men jeg tror det er viktig for babyen at dere som familie har det best mulig. Da tenker jeg både økonomisk, sosialt og i forholdet mellom dere to. For meg ville det vært en merkelig situasjon å sette jobb, egen bolig, eget nettverk osv på vent i så lang tid, selv om det var for noe veldig meningsfullt. Derfor måtte jeg ha tenkt meg veldig godt om på forhånd.

Men det gjør dere sikkert, og det konkrete spørsmålet ditt går på bolig. Der er svaret mitt "null problem!" :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har baby sitter ikke inne hver eneste dag. Overnatting andre plasser går helt fint så lenge det ikke er for ofte. Og en gang i mnd er ikke ofte.

Men jeg ville ikke bodd sånn, kun i en nødsituasjon hvis huset vi bor i brant ned eller noe sånt. Orker du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...