Gå til innhold

Vil lære et nytt språk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bare atten år og snakker allerede fire språk flytende utenom engelsk. Hittil snakker jeg norsk, engelsk, swahili og arabisk. Har dere tips til språk jeg kan lære? Tenkte først fransk, men på den andre siden frister mandarin også.

Anonymous poster hash: dc955...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også et sterk ønske om å lære meg mandarin. Go for it!



Anonymous poster hash: 3db84...dba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarin kommer nok til å bli mye brukt i fremtiden.

Du bør også se om du kan få tatt noen eksamener eller noe i de språkene du allerede kan. Flotters på CV'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarin kommer nok til å bli mye brukt i fremtiden.

Du bør også se om du kan få tatt noen eksamener eller noe i de språkene du allerede kan. Flotters på CV'n!

Har tatt eksamen i alle og fikk toppkarakte i alle utenom engelsk der jeg fikk en 3. Får vel satse på å lærer mandarin flytende inne 3-4 år. Noe tips til bøker man kan lære av ?

Anonymous poster hash: dc955...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt eksamen i alle og fikk toppkarakte i alle utenom engelsk der jeg fikk en 3. Får vel satse på å lærer mandarin flytende inne 3-4 år. Noe tips til bøker man kan lære av ?

Anonymous poster hash: dc955...efb

Nei, dessverre.

Men du sier at utenom engelsk snakker du fire språk flytende, hva er det fjerde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dessverre.

Men du sier at utenom engelsk snakker du fire språk flytende, hva er det fjerde?

Åja, glemte å nevne det. Det er spansk. Jeg bodde både i Spania og Qatar i ung alder og lærte språkene. Eller jeg kan snakke engelsk, men ikke like bra som de andre språkene jeg kan.

Anonymous poster hash: dc955...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, glemte å nevne det. Det er spansk. Jeg bodde både i Spania og Qatar i ung alder og lærte språkene. Eller jeg kan snakke engelsk, men ikke like bra som de andre språkene jeg kan.

Anonymous poster hash: dc955...efb

Tenkte meg du var på flyttefot som barn, barnehjernen er helt unik på å lære språk. Håper du finner en yrkesetning hvor du kan bruke språkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg du var på flyttefot som barn, barnehjernen er helt unik på å lære språk. Håper du finner en yrkesetning hvor du kan bruke språkene.

Skulle ønske vi reiste til flere land, men kan ikke klage. Studerer ingeniør, så jeg håper jeg får bruk for språkene

Anonymous poster hash: dc955...efb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske vi reiste til flere land, men kan ikke klage. Studerer ingeniør, så jeg håper jeg får bruk for språkene

Anonymous poster hash: dc955...efb

Enda du bare er atten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS må være høstbarn

Anonymous poster hash: 476ec...1d4

Og et år tidligere ute. Skolen begynner ofte tidligere i andre land. Må være det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et år tidligere ute. Skolen begynner ofte tidligere i andre land. Må være det :)

Befinner meg i Norge nå, nærmere sagt Trondheim.

Anonymous poster hash: dc955...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befinner meg i Norge nå, nærmere sagt Trondheim.

Anonymous poster hash: dc955...efb

Men tenkte det var sånn du kunne gå på høyere utdanning som 18-åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville gått for mandarin kinesisk! Det er et veldig vakkert språk, og er det mest talte språket i verden.



Anonymous poster hash: dddd1...fe5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for mandarin kinesisk! Det er et veldig vakkert språk, og er det mest talte språket i verden.

Anonymous poster hash: dddd1...fe5

Jeg tenker å gå for det. Det blir mest sannsynlig det siste språket jeg lærer hvis jeg ikke reiser til utlandet. Et minus er at jeg forstår hva andre snakker. Ikke alltid det er artig å høre om deres privatliv/samliv.

Anonymous poster hash: dc955...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt lyst til å lære meg Samisk :flau:

Hvis du melder deg på språkkurs i nord-samisk (tror jeg det var) så dekker staten kursutgiftene. :opplyser:

Men man skal jo ha tid og anledning til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...