Gå til innhold

Stavekontrollens besynderligheter


Pawn Hearts

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke alltid enig med stavekontrollen i Word. Den kommer rett som det er med uforståelige innspill og markerer helt vanlige og korrekt stavede ord med krøllstrek, mens den slipper igjennom pinlige tastefeil som kan være vanskelige å oppdage når man leser en kjapp korrektur på sin egen tekst. Mitt nyeste eksempel inneholder begge deler. Når jeg skriver

Lånet har en nedbatelingstid på 15 år

får jeg en stygg, rød strek under det første ordet, mens det fjerde ordet slipper igjennom. Jeg håper norsklærerne er litt mer observante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, det der må da være en bug? Stavekontrollen er ikke alltid helt pålitelig hos meg heller, men den oppfører seg aldri ille!



Anonymous poster hash: 08470...184
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid rød krøllstrek under ordene hvertfall og allefall. Skriver jeg disse ordene feil, eller er det stavekontrollen som tar feil? Dersom jeg deler opp disse ordene, alle fall og hvert fall, så blir krøllstrekene borte. Men synes det er rart at disse ordene skal deles.... :klo:



Anonymous poster hash: 9710a...2ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid rød krøllstrek under ordene hvertfall og allefall. Skriver jeg disse ordene feil, eller er det stavekontrollen som tar feil? Dersom jeg deler opp disse ordene, alle fall og hvert fall, så blir krøllstrekene borte. Men synes det er rart at disse ordene skal deles.... :klo:

Anonymous poster hash: 9710a...2ed

Se her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk, da fikk jeg svar på det iallefall :)

Anonymous poster hash: 9710a...2ed

Eh … iallfall i ett ord eller i alle fall i tre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...