Gå til innhold

Daffe og kjedelige butikker i USA?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år og i USA, altså området rundt New York, Connecticut osv. Jeg gleder meg kjempemasse og hadde spart masse penger til denne turen. Dessverre er alt jeg finner utrolig dyre merkeklærbutikker eller KJEMPEKJEDELIGE kjedebutikker. Ok, Forever 21 har et par fine plagg, men resten er bare jalla og ser billig ut. Resten av pakken (American Eagle outfitters, Aerophstale eller noe og alle andre av disse) er såå kjedelige! Til og med Abercrombie har en kjedelig stil, og det plager meg sånn. Hva skjer med alle disse korte overdelene som er "strikket" og denne kjedelige californianske stilen?

Så ja, går jeg virkelig glipp av noen virkelig bra butikker her? La meg vite det, for jeg holder på å bli gal!



Anonymous poster hash: f30f1...793
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ham litt vanskelig når du ikke sier hva du liker, bortsett fra at du ikke liker California-stilen. Prøv noen vitnagebutikker. Jeg har noen av mine flotteste plag fra vitnagebutikker, feks en svart, enkel, kort kjole fra channel, levis 501 shortser (til datteren min da men alikevel) og en dior veske og mye annent! Og markedene i NYC er fine. Finn spessielle smykker med en historie og bøker du trodde var ute av produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ham litt vanskelig når du ikke sier hva du liker, bortsett fra at du ikke liker California-stilen. Prøv noen vitnagebutikker. Jeg har noen av mine flotteste plag fra vitnagebutikker, feks en svart, enkel, kort kjole fra channel, levis 501 shortser (til datteren min da men alikevel) og en dior veske og mye annent! Og markedene i NYC er fine. Finn spessielle smykker med en historie og bøker du trodde var ute av produksjon.

Hvor finner jeg dem i New York? :)

Anonymous poster hash: f30f1...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest forventer seg så mye når de drar til USA - "reiser med tom koffert, kommer tilbake med 3 fulle". Klærene som selges i USA, da spesielt typiske amerikanske kjeder som er begrenset av her i Europa selger som regel klær tilpasset den amerikanske klimaet. Det er alt for lett å stappe kofferten med jalla klær fra de typiske butikkene du nevnte, uten å prøve klærene før kjøp fordi "det er så veldig billig i forhold til Norge".

Det som er aller best å handle i USA er klær med litt mer kvalitet i enn fra Forever 21.

Når jeg er i USA, går det mest i J. Crew og Ralph Lauren (og Victorias Secret, om du tar med undertøy). Ellers kjøper jeg ting som jeg vet selges i Norge, men er billigere i USA: Nike (Outlet er som regel greit alternativ), Levis og andre merker (som mer eller mindre er internasjonale).

Besøk noen Outlet´s, iblant finner du noen skatter der om du bruker litt tid på å lete.

Et siste lite tips: Ikke kjøp for å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...