Gå til innhold

Greit å kjøpe Michael Kors veske til 14 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er tilfelle at "alle" de andre har det, så vil ikke vesken bli brukt etter at "alle" andre har blitt lei av den. Da har du sløst med mye penger.. Det er en trend å ha merkevesker, men jeg synes dette sender feil signaler til jenter! Du burde lære henne at trender kommer og går, hun kan få mye for 3000,- og å kjøpe en praktisk sekk høres mye mer fornuftig ut! ;)

Anonymous poster hash: efb23...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er iallefall dette jeg overhørte at ble sagt av elever på et tbane-stopp på rikeste Oslo Vest.

At "folk med billig-klær fra Gina Tricot og H&M ser latterlige ut med en Michael Kors veske." "Der gikk de konfirmasjons-pengene, lizm.." sa de og lo hånlig.

Det er jo en jævlig ekkel holdning, men det er jo faktisk sant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et villastrøk i Oslo og tar trikken med endel ungdommer. Jeg overdriver ikke når jeg sier at de fleste har mulberry eller MK-vesker. De har også veldig dyre vinterjakker av typen parajumpers og canada goose. Så hvor er alle dere foreldre som kjøper dette? Vet det er mange av dere :)



Anonymous poster hash: 54a98...0c4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel litt seint ute med råd nå, men jeg hadde sagt at hun kunne velge seg en brukt på finn.no til bursdagen sin eller evnt ønske seg penger til bursdagen og jobbe litt hjemme for å spare opp til å kjøpe en ny. Ser at svigermor overkjørte dere -huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv fikk jeg dyre gaver til både bursdag og jul, mellom 3-5000 kr. Samtidig så fikk jeg da nødvendige ting, en veske fra MK er ikke en nødvendig ting. Som min mor alltid sa til meg: "de nødvendige tingene sponser vi, luksusting må du spare deg opp til selv". Dette er en luksusting, med andre ord er det rett og rimelig at hun må spare til den selv! Jeg hadde nok heller gitt et sted mellom 500-1000 kr til "veskesparing" til 14-åringen, men resten måtte hun fikset selv :)

Ja, jeg syns heller ikke det er prisen det står på. Så lenge det er noe fornuftig kan jeg godt bruke 3000 på gave til barna. Men ikke søren om jeg syns det er greit å bruke 3000 på ei veske, og særlig ikke til en tenåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er 18, kjøpte veska selv, og bruker den ikke på skolen. Jeg reiser en del i helgene og trenger en veske med god plass, som jeg kan ha pcen i. Men en 14åring? Ei jente som går i 9.kl? Jeg er enig med TS her om at det faktisk er litt drøyt.. det er jo en trendsak og at grunnen til at jenter har den veska er fordi "Alle andre har den" fordi de ikke vil bli sett på som upopulære. Jeg var veldig vant med et nei her i hjemmet til alt jeg skulle ha. Om jeg skulle ha noe, måtte jeg kjøpe det selv, med mindre det var nødvendig. Men så legger jeg til at jeg har tjent 2000++kr i mnd det siste året da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg syns heller ikke det er prisen det står på. Så lenge det er noe fornuftig kan jeg godt bruke 3000 på gave til barna. Men ikke søren om jeg syns det er greit å bruke 3000 på ei veske, og særlig ikke til en tenåring.

Da tenker vi likt! :5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en alvors prat med pappaen og bedt han la henne holde på til hun gir seg. Han har dessverre en lei tendens til å gi etter :( Men ikke denne gangen, nå får hun ikke den veska, så om det blir det siste jeg gjør!

TS

Anonymous poster hash: cd2a4...41f

Hmm, du sier hun er 14? Så det betyr at hun er konfirmant til våren? Si at hun kan vente til da, og om hun fortsatt har like lyst på veska kan hun bruke litt av konfirmantpengene, eventuelt ønske seg den slik at f.eks besteforeldre og annen familie kanskje kan spleise :)

3000kr er ikke et veldig stort beløp - mobiler koster ofte rundt der eller mer, pcer er dyrere, sko koster fort 2000 kr for litt kvalitet, mange kjøper skjerf til 1000 kr og vinterparkas til 7000 kr. Så denne veska er jo ikke blant de som koster 25.000 kr heller..

Men selvfølgelig dyrere enn disse veskene til 300 kr på cubus..

Enig i at 3000 kr er mye å få i bursdag/juøegave, men at "det siste du gjør" skal være å skaffe en slik veske høres litt for dramatisk ut :P

Anonymous poster hash: eee05...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, du sier hun er 14? Så det betyr at hun er konfirmant til våren? Si at hun kan vente til da, og om hun fortsatt har like lyst på veska kan hun bruke litt av konfirmantpengene, eventuelt ønske seg den slik at f.eks besteforeldre og annen familie kanskje kan spleise :)

3000kr er ikke et veldig stort beløp - mobiler koster ofte rundt der eller mer, pcer er dyrere, sko koster fort 2000 kr for litt kvalitet, mange kjøper skjerf til 1000 kr og vinterparkas til 7000 kr. Så denne veska er jo ikke blant de som koster 25.000 kr heller..

Men selvfølgelig dyrere enn disse veskene til 300 kr på cubus..

Enig i at 3000 kr er mye å få i bursdag/juøegave, men at "det siste du gjør" skal være å skaffe en slik veske høres litt for dramatisk ut :P

Anonymous poster hash: eee05...6b7

Nå er det ikke i alle miljøer hvor jakke til 7000 og skjerf til 1000kr er vanlig, heller. Og hva slags "skikkelige vintersko" er det som koster 2000, om det ikke er merke vi snakker om? Det eneste jeg kan komme på er fjellsko og joggesko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like ille som den 10-åringen jeg møtte på forrige helg som hadde fått seg ekte LV veske i bursdagen sin av moren! Holdt seriøst på å steile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like ille som den 10-åringen jeg møtte på forrige helg som hadde fått seg ekte LV veske i bursdagen sin av moren! Holdt seriøst på å steile.

:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke i alle miljøer hvor jakke til 7000 og skjerf til 1000kr er vanlig, heller. Og hva slags "skikkelige vintersko" er det som koster 2000, om det ikke er merke vi snakker om? Det eneste jeg kan komme på er fjellsko og joggesko.

Ecco...

og de fleste ullskjerf av god kvalitet koster jo fra 500 kr og oppover..

En veske til 3000 kr er jo bare 3 arbeidsdagers inntekt...ser ikke problemet :P

Anonymous poster hash: eee05...6b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ecco...

og de fleste ullskjerf av god kvalitet koster jo fra 500 kr og oppover..

En veske til 3000 kr er jo bare 3 arbeidsdagers inntekt...ser ikke problemet :P

Anonymous poster hash: eee05...6b7

Er du 14 år? En husleie er vel 10-15 arbeidsdagers inntekt. Mat for en måned er 8 arbeidsdagers inntekt. Nedbetaling av studielån, billån etc er noen dagers inntekt det også. Så har du sparing til ferier, etc. Da er det ikke lengre "bare" 3 dagers inntekt. Og man jobber dessuten ganske mye på 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke i alle miljøer hvor jakke til 7000 og skjerf til 1000kr er vanlig, heller. Og hva slags "skikkelige vintersko" er det som koster 2000, om det ikke er merke vi snakker om? Det eneste jeg kan komme på er fjellsko og joggesko.

Vintersko: Ecco, Softwalk, Goretex, Gabor

Med andre ord skikkelige skinnsko av kvalitet med en god såle koster fort 2000 kr. Mine fra Softwalk kostet 2100 kr i fjor vinter feks. Har aldri hatt mer behagelige vintersko, blir ikke sliten i føttene av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du 14 år? En husleie er vel 10-15 arbeidsdagers inntekt. Mat for en måned er 8 arbeidsdagers inntekt. Nedbetaling av studielån, billån etc er noen dagers inntekt det også. Så har du sparing til ferier, etc. Da er det ikke lengre "bare" 3 dagers inntekt. Og man jobber dessuten ganske mye på 3 dager.

Mange foreldre som har nedbetalt huset, arvet, ikke har billån, eller studielån lengre da. Og som ikke reiser på ferie hvert år. Det blir snakk om prioriteringer. I min familie har vi alltid unnet oss mer kos i hverdagen, enn å spare opp til kjempedyre ferier osv. Også tjener folk ganske bra. Studielån har man ikke fordi man jobbet ved siden av. Altså folk er i forskjellige situasjoner. Dersom man jobber hardt og tar seg utdannelse og ikke kjøper for dyrt huslån, så kan man leve ganske greit i hverdagen. Og da skal andre rundt kritisere dette fordi de tar andre valg?

Anonymous poster hash: eee05...6b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...