Gå til innhold

Kan jeg bruke denne kjolen i ett bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men, nå er det ingen land i verden der et sånt neglisje er et antrekk for en gjest i et bryllup.

Uansett om det nevnte neglisjeet er sydd i kjolestoff.

Trusene synes når dama går. Det er hele poenget med sånne klær.

Hun kunne eventuelt brukt det i brudgommens utdrikningslag, dersom hun var underholdningen for kvelden.

Tja.... Etter bilder jeg har sett her og der, kan det se ut som det er på vei til Norge og med veldig korte kjoler. Så kan man like det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.... Etter bilder jeg har sett her og der, kan det se ut som det er på vei til Norge og med veldig korte kjoler. Så kan man like det eller ikke.

På vei?

Lange topper forkledd som billig-kjoler har jenter gått og bydd seg fram i her i Norge i et par tre år, allerede... Takket være Nelly.com

Ingen av de kjolene i den linken var så korte som underkjolen til TS.

Dessuten var det faktisk fasong på dem...

Lårkorte kjoler med fasong er ikke et nytt fenomen.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

For kort, for rød, feil for bryllup. Muligens jeg er gammeldags, men mener at oppmerksomheten tilhører bruden den dagen.

Men var absolutt en fin kjole til byen og sånt, bare feil til bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei?

Lange topper forkledd som billig-kjoler har jenter gått og bydd seg fram i her i Norge i et par tre år, allerede... Takket være Nelly.com

Ingen av de kjolene i den linken var så korte som underkjolen til TS.

Ikke langt unna. Og flere var vesentlig mer utringet. Men nå anbefaler jo de fleste her en lengre og da. Poenget var at etikette ikke er det samme overalt. Det var og rettet mot alle som gnålte om at kjolen var rød, mens bryllupet var i utlandet. Omtrent som under bryllupet til William og Kate hvor alle moteekspertene i Norge gnålte om hvor upassende det var at forloveren var kledd i hvitt.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kort, for rød, feil for bryllup. Muligens jeg er gammeldags, men mener at oppmerksomheten tilhører bruden den dagen.

Men var absolutt en fin kjole til byen og sånt, bare feil til bryllup.

Kan love at ingen av gjestene hadde sett i retning av bruden... Muligens brudgommen, hvis han var forelsket nok.

Men i retning av kanten på "kjolen" til TS, derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen er ikke bryllupsetikette noe sted i hele verden...

Unnskyld, TS. Men når du sier du vil bruke den til hverdags, så sier det seg igrunnen selv at det ikke er en kjole til å gå i bryllup. Der pleier man nemlig å pynte seg.

Men den rekker henne jo til knærne. Så bildet avviker fra virkeligheten. Den er 20-30 cm lenge på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke langt unna. Og flere var vesentlig mer utringet. Men nå anefaler jo de fleste her en lengre og da. Poenget var at etikette ikke er det samme overalt. Det var og rettet mot alle som gnålte om at kjolen var rød, mens bryllupet var i utlandet. Omtrent som under bryllupet til William og Kate hvor alle moteekspertene i Norge gnålte om hvor upassende det var at forloveren var kledd i hvitt.

Kjolen er ikke rød. Den er burgunder.

Men det er en tunika med spaghettistropper egnet til soverommet hjemme.

Ikke selskapet etter et bryllup.

Med mindre man vil bli til spott og spe, såklart. ;)

Eller er to år og har bleiebukse med store blonder og bittesmå lakksko. Og et sånt bånd med en stor blomst på hodet. Da er det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den rekker henne jo til knærne. Så bildet avviker fra virkeligheten. Den er 20-30 cm lenge på henne.

Til knærne?

Den modellen har såvidt dekket trusene og hun lener seg ikke bakover, for å si det sånn.

Hvis den er lang på TS blir fasongen flott dersom hun er 8 mnd gravid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til knærne?

Den modellen har såvidt dekket trusene og hun lener seg ikke bakover, for å si det sånn.

Hvis den er lang på TS blir fasongen flott dersom hun er 8 mnd gravid.

Ja TS påstår det lengre oppe i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med bryllup og er i over 30 stk i året. Det med farger er bare tull, gå i akkurat det du vil. Eneste jeg ville holdt meg unna er hvit...

Personlig synes jeg en kjolen enten bør dekke lår eller armer. Altås lange ermer (gjerne blonder) og vise lår. Eller vise armer og ha lengre kjole. Det kommer litt ann på kledkoden også.



Anonymous poster hash: d01af...b34
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er ikke rød. Den er burgunder.

Men det er en tunika med spaghettistropper egnet til soverommet hjemme.

Ikke selskapet etter et bryllup.

Med mindre man vil bli til spott og spe, såklart. ;)

Eller er to år og har bleiebukse med store blonder og bittesmå lakksko. Og et sånt bånd med en stor blomst på hodet. Da er det fint.

Men igjen, flere gnålte om at den var for rød. Tror jeg gir meg der, ellers blir det mer avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen, flere gnålte om at den var for rød. Tror jeg gir meg der, ellers blir det mer avsporing.

Jeg har ikke brydd meg med fargen.

Den er ikke mye rød.

Dessuten syns jeg det var rimelig idiotisk av dem som påstår rødt er å si man hadde sex med brudgommen.

Det er det dummeste jeg har hørt på lange tider.

Det jeg sa var at hvis TS vil stille i underkjolen sin, uten noe annet over, så er den "kjolen" der veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med bryllup og er i over 30 stk i året. Det med farger er bare tull, gå i akkurat det du vil. Eneste jeg ville holdt meg unna er hvit...

Personlig synes jeg en kjolen enten bør dekke lår eller armer. Altås lange ermer (gjerne blonder) og vise lår. Eller vise armer og ha lengre kjole. Det kommer litt ann på kledkoden også.

Anonymous poster hash: d01af...b34

Tror TS skal ta til seg det som står her.

Men det tror jeg ikke hun vil.

På måten hun svarer folk, så tror jeg hun ville ha skryt for antrekket.

Når hun ikke fikk det ble hun sur...

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror TS skal ta til seg det som står her.

Men det tror jeg ikke hun vil.

På måten hun svarer folk, så tror jeg hun ville ha skryt for antrekket.

Når hun ikke fikk det ble hun sur...

:fnise:

Tja, mye mulig det. Men hun fikk da og en del frekke svar.

Også er det jo mange som på generell basis liker og lage hurlumhei her på KG. Men jeg spekuerer ikke om troll altså.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tror TS skal ta til seg det som står her.

Men det tror jeg ikke hun vil.

På måten hun svarer folk, så tror jeg hun ville ha skryt for antrekket.

Når hun ikke fikk det ble hun sur...

:fnise:

Hun fikk jo skikkelig spydde kommentarer, inkludert fra deg som kaller det en underkjole, snakker om spott og spe, kaller det en kjole til bleiebarn eller til gravide. Et normalt svar vil være, "jeg synes den kjolen var litt for kort og utfordrene til å bruke i et bryllup."

Anonymous poster hash: 58e1b...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...