Gå til innhold

Blir dere spurt på date?


Yzma

Anbefalte innlegg

Jeg leser om så mange som går på date her på kg.

Jeg har aldri blitt spurt om å gå på date. Hvordan kommer dere frem til punktet at dere går på date?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

"Møtes for en kaffe og snakke litt. Se om kjemien er der" var den greie definisjonen.

Å avtale 'date/stevnemøte' med noen man egentlig ikke kjenner er... 'spesielt' og setter en hel haug forventninger i hodet på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt bedt ut, tror jeg, men jeg har spurt om jenter vil drikke/spise noe med meg en dag. Har aldri sagt eller blitt spurt "vil du gå på date med meg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sette en haug med tanker i hodet til folk, lett for- men gjør du som meg-gir det litt tid, tester litt grenser etc så vet du fort hva du møter..



Anonymous poster hash: ec0ac...134
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på en skikkelig date, men har allikevel vært i flere forhold. Jeg har alltid trodd konseptet date var forbehold film, men jeg har etter hvert skjønt at jeg har misforstått noe...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Møtes for en kaffe og snakke litt. Se om kjemien er der" var den greie definisjonen.

Å avtale 'date/stevnemøte' med noen man egentlig ikke kjenner er... 'spesielt' og setter en hel haug forventninger i hodet på folk.

vent, så er 'skal vi ta en kaffe' er det som en date?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på en skikkelig date, men har allikevel vært i flere forhold. Jeg har alltid trodd konseptet date var forbehold film, men jeg har etter hvert skjønt at jeg har misforstått noe...

Her er jeg og du på samme bølgelengde :P

Jeg har alltid tenkt at dating det er noe man gjør i USA, ikke i Norge :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller det å gå og bli kjent med noen, som å ta en kopp kaffe, for en date.

Og ja, jeg har det. Har også blitt spurt med ordet date. o_O "kan jeg ikke ta deg med på en date?"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Ja, det visste jeg ikke… hehe

Men hvordan vet man om det er en invitasjon til date, eller bare som venner?

Jeg har blitt spurt en del ganger om kaffe o.l

men jeg har egentlig alltid bare antatt at det er fordi man skal snakke og kose seg, ikke mer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt bedt på date. Men møter veldig lite menn i det daglige.



Anonymous poster hash: bace7...d73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ja, det visste jeg ikke… hehe

Men hvordan vet man om det er en invitasjon til date, eller bare som venner?

Jeg har blitt spurt en del ganger om kaffe o.l

men jeg har egentlig alltid bare antatt at det er fordi man skal snakke og kose seg, ikke mer :fnise:

Just presis, og det er den delen 'mer' som du enkelt pplukker bort ved å kalle det å ta en kaffe.

- da er det heller ingen som mener de har krav på å bli sugd i bilen fordi de spanderte et glass vin til maten ;)

Folk tror så veldig mye rart nå begrepet 'date' nevnes. Og det er jo ikke et stevnemøte man skal på, det er jo et møte med noen man har hatt god dialog med og ønsker å møte... ikke en kjæresteaudition ;)

Eller?

Dropp datebegrepet og det blir mye lettere å gå ut og ta en kaffe, lunch, middag med et menneske som er hyggelig og interessant. Det kan jo bli mer av det, men da går man ikke til møtet som man skulle screenes fra topp til tå, innvendig og utvendig for å passe i et annet menneskes kjærestemal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser om så mange som går på date her på kg.

Jeg har aldri blitt spurt om å gå på date. Hvordan kommer dere frem til punktet at dere går på date?

Jeg er jente, men må innrømme at jeg ikke kan huske å ha sett deg i noen tråder... Synlighet og flørting gir nok flest tilbud om dates tror jeg ;).

Anonymous poster hash: d8b40...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er jente, men må innrømme at jeg ikke kan huske å ha sett deg i noen tråder... Synlighet og flørting gir nok flest tilbud om dates tror jeg ;).

Anonymous poster hash: d8b40...c08

Da mener du kanskje her på KG? :P Det var ikke det jeg mente, er det mange menn her da?

Er dette en date-arena? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det visste jeg ikke… hehe

Men hvordan vet man om det er en invitasjon til date, eller bare som venner?

Jeg har blitt spurt en del ganger om kaffe o.l

men jeg har egentlig alltid bare antatt at det er fordi man skal snakke og kose seg, ikke mer :fnise:

Haha, kommer forespørselen fra en mann så er det svært mulig at kaffe betyr date ja ;). Kan være greit å avklare om du er i tvil....

Anonymous poster hash: d8b40...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener du kanskje her på KG? :P Det var ikke det jeg mente, er det mange menn her da?

Er dette en date-arena? :fnise:

Tror svarene du har fått handler om KG- dates. Tenker du på nettdating ellers?

Og ja, det er mer enn nok menn her inne, men ikke alle virker like sympatiske eller er under middels bitre- bare så det er sagt ;).

Anonymous poster hash: d8b40...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, ser at det fremgår at du ikke snakker om KG- dates.

Hvis det er en mann du kjenner som spør, så kan kaffe bety alt fra bare en hyggelig prat til en date ja. Det kommer helt an på om han er den typen mann som faktisk har venninner, eller om han er av typen som ikke ber noen på kaffe med mindre han også har lyst på dem ;).



Anonymous poster hash: d8b40...c08
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...