Gå til innhold

Ønsker å lære meg farsi/persisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønsker å lære meg farsi. Har lett mye på nett, men finner ikke noe som er spesielt hjelpsomt. Synes det er vanskelig å i det hele tatt finne noe, og jeg vil helst ikke kaste bort penger på en tilfeldig ordbok om den ikke er særlig bra. Jeg er da ute etter anbefalinger av alt fra nettsider og kursbøker til cder!! Ser også at det er lite av kurs der man fysisk må møte opp i osloområdet.

Håper veldig på at det er noen der ute som har noen anbefalinger på hvordan jeg best kan begynne så smått lære meg dette språket. Veldig morsomt og hjelpsomt for meg om det er noen av dere som har lært farsi og som vil hjelpe meg litt på hvordan jeg selv kan få til dette!!



Anonymous poster hash: 594a9...787
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt Rosetta Stone til å lære meg et annet språk, synes det fungerer bra.

Jeg har brukt TOTALe, da får jeg også timer over nett med morsmålsbrukere, der jeg kan øve på å faktisk bruke språket i samtaler. Veldig nyttig.

Litt dyrt, men vel verdt pengene sammenlignet med en god del andre lignende programmer, synes jeg.

Nå har de fortsatt 50 % off pga. Black friday, dessverre gjelder ikke det TOTALe.

Mener også å huske at de har pengene tilbakegaranti innen en måned hvis du ikke er fornøyd, men det bør du sjekke.



Anonymous poster hash: 3a9d5...736
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsi er et VELDIG vanskelig språk å lære seg! Selv om ord og fraser høres enkle ut så har de en dypere mening som kan være vanskelig å forstå. Som f.eks. "goshoudi", som betyr "hold kjeft". Egentlig betyr det, "spis dritt" (som i... dritt, møkk). Når man sier, "hør her", så betyr det egentlig, "landsmann, lån meg ditt øre!". Og nei, selv om dette høres ut som tull så er det ikke det. Farsi er et spesielt og når man kan det, vakkert språk. Men vanskelig å lære seg.



Anonymous poster hash: 2f757...b50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...