Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?


Anbefalte innlegg

Jeg var overbevist om at gården her i oppdal spøker. jeg sto i dusjen, og plutselig hører jeg et smell. jeg går til hoveddøra og den står på vidt gap.

jeg bare ---> :O

Dagen etter fikk jeg vite at katta klarer å åpne døren selv. Jeg ble nesten litt skuffa :fnise:



Anonymous poster hash: 1fd5b...8a9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet på sykehjem i 2 år. jobbet mye netter der. Da var det mye aktivitet. hørte masse stemmer. Det kunne plutselig komme rare lukter. Eim med røyk for eksempel. Kjemperart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt gjennom årene.

Det første tilfellet for min del var da jeg drømte om et småfly som styrtet når det skulle frakte skiftarbeidere fra et sted nord og sørover. Jeg har aldri sett stedet før, men når jeg så det på TV var måten flyvraket lå på og omgivelsene akkurat like som i drømmen. Dette skjedde i virkeligheten flere timer etter at jeg hadde våknet...

Jeg mistet moren min når jeg var 17 år.
Etter en tid (rundt halvannet år etterpå) begynte jeg å våkne om natta. Hørte tydelige skritt som gikk i gangen og forbi soverommet mitt, nedover trappen, og til badet. Etter kort tid hørte jeg at doen spylte ned og at kranen ble skrudd på. Og så hørte jeg skritt tilbake til pappas soverom igjen.

Dette hørte jeg veldig ofte, og til slutt var jeg så lei av å bli vekket av det at jeg sa ved frokosten at pappa måtte gå roligere om natta fordi jeg våknet og fikk ikke sove ordentlig. Han skjønte ingenting fordi han hadde ikke gått ned på toalettet. Faktisk hadde han irritert seg over at jeg romsterte så innmari om nettene og vekket ham!

Eldste skulle overnatte hos "moffa", og når jeg skulle hente et par dager etter var h*n veldig ivrig etter å vise meg noe. H*n var rundt 2 år da. Tok meg i handa og viste vei mot noen bilder som hang på veggen, og sier: "Se! Mommo og Olle!" Det var da bilder av mamma og min bestefar. Jeg hadde ikke vist disse eller forklart, nettop pga alder. Det hadde heller ikke "moffa" gjort, men poden visste likevel godt hvem som var på disse bildene.

Etter at mitt eldste barn hadde fylt 3 år skulle jeg og h*n overnatte der i julen. Tidlig på kvelden hørte jeg og pappa noen plutselige smell i veggen. Det kom fra en spesiell vegg, og det var ikke som om noen stod og dunket utenfra. Men det var et voldsomt brak i selve veggen, om dere skjønner?
3 av mine søsken var der samtidig, og de hørte det ikke...

Samme natten våknet både jeg og barnet om natten. H*n var helt hysterisk, og jeg klarte ikke å komme meg opp av sengen for å trøste. Jeg kjente at det var noe der som tynget ned sengen nede i høyre hjørnet. Akkurat som om noen satt der. Jeg så ingenting, men jeg følte at det var noe som ville ha meg bort derfra. Det var tungt å puste, og etter en "kamp" og anstrengelser for å klare å komme meg ut av sengen tok jeg med meg barnet ut av rommet. Ute i gangen var det mye lettere å puste.

For meg har dette vært alt for nært og alt for intenst til at det kan ha vært inbildning. Det er ikke mulig å ta feil av slike hendelser.



Anonymous poster hash: 6363a...1fd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har opplevd bankelyder fra et skap i et mørkt rom. Akkurat som en person stod inni der og banket. Jeg løp ut av det mørke rommet, ringte pappa og ba han komme og sjekke med meg. Det var ingenting inni skapet. Heller ingenting som hadde ramlet ned inni der!
Både jeg og bikkja hørte det, og jeg skjønner fortsatt ikke hva det kan ha vært!



Anonymous poster hash: 0e6c8...f9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familien til ei venninne av meg overtok en gammel familiegård da hun gikk på videregående og jeg og hun skulle overnatte alene der ei helg. Husene på gården har stått der i generasjoner. Etter at vi hadde lagt oss ble vi liggende og prate til langt på natt, til tre-tida. PÅ slutten var jeg så trøtt at det var mest mumling- det var helt stille i huset, bare vi som småpratet. Da vi var stille et øyeblikk hørte jeg liksom veldig, veldig svakt lyden av orgelmusikk, som om det ble spilt i en sal i det fjerne, litt sånn gammelt og høytidelig- vet ikke hvordan jeg skal beskrive det bedre. Jeg var så trøtt at jeg var sikker på at det bare var inni hodet mitt, så jeg tenkte ikke jeg skulle nevne det, men likevel sa jeg "oi, nå var det akkurat som om jeg hørte musikk jeg". Venninna mi satte seg brått opp og sa "orgelmusikk?" -ja, -jeg også!!! Vi beskrev det vi hadde hørt for hverandre og det var prikk likt. vi sjekket for sikkerhets skyld radio og tv og alt var av. Jeg sa litt for å trøste oss begge at det sikkert var fra nabogården, men hun sa at de var bortreist der og det var ingen andre hus i nærheten-- og det var ikke den typen musikk man hører fra biler på veien.. Det var akkurat som om det var i huset, bare veldig svakt.. Venninna mi friket nesten litt ut og sa at det hadde stått et gammelt trå-orgel på gården før i tida .. før hun ba meg slutte å snakke om det og aldri nevne det igjen :/ Kjente håret reiste deg der, men sovnet utrolig nok til slutt..

har også opplevde vardøger, altså å se at noen kommer før de faktisk kommer. Jeg ventet på faren min en gang som hadde vært på hytta. Begynte å bli mørkt og sent så jeg sto ute på verandaen og speidet og da så jeg bilen svingte opp mot huset vårt, kjente igjen billysene og den særegne lyden fra motoren vår (som visstnok skyldes et visst antall sylindre, i følge ham). Jeg løp inn for jeg syntes det ville være litt flaut om han så at jeg sto og ventet og var bekymret. Men jeg ventet og ventet og han kom ikke inn. Til slutt gikk jeg ut og så at garasjen var tom. Så gikk jeg ned i veien der jeg så billysene (bare 100 m fra huset), for jeg ville se om det var spor i snøen og om han kunne ha snudd.. men til min store overraskelse var det kun et tykt lag nysnø, helt uten spor... ble skikkelig overraska da, forsto ingenting.. Og en halv time etterpå så kom han.. og hadde ikke vært her før da. Har opplevde det flere ganger.



Anonymous poster hash: eb7b2...553
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at min farfar skulle dø, kvelden får han døde. Jeg bare våknet i sengen min og tenkte ut av det blå "Gud, nå må du ta godt i mot farfar!".

Dagen etterpå fikk jeg telefonen.

Jeg har også opplevd å vite ting rett før de skjer. Småting f eks at de trekker det og det tallet i lotteri eller at min tvillingsøster ringer meg innen 5 sek :P

Endret av kattepus89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at min farfar skulle dø, kvelden får han døde. Jeg bare våknet i sengen min og tenkte ut av det blå "Gud, nå må du ta godt i mot farfar!".

Dagen etterpå fikk jeg telefonen.

Jeg har også opplevd å vite ting rett før de skjer. Småting f eks at de trekker det og det tallet i lotteri eller at min tvillingsøster ringer meg innen 5 sek :P

Jeg går ut ifra at du har vunnet en del i lotto?

Anonymous poster hash: c5941...a59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunn tror jeg ikke på spøkelser og overnaturlige ting, men jeg har hatt noen opplevelser som har fått meg til å tvile litt på meg selv. Riktignok finnes det sikkert en naturlig forklaring, men jeg forteller hva jeg har opplevd uansett. Dette blir langt, altså! Om somrene jobber jeg som stuepike på en camping, noe jeg forøvrig trives veldig godt med. En av hyttene er et gammelt hus, som består av ulike deler tatt fra andre gamle, falleferdige hus. Det er liksom den eksklusive hytta, der alle møblene og dekorasjonene er antikviteter. Det er også andre veldig gamle hytter, men det er kun denne hytta jeg blir litt redd i.

Jeg har hatt flere opplevelser som jeg ikke kan forklare der. Blant annet er det dører som plutselig slamres igjen, ting som flytter på seg mens jeg bare har vært ute av rommet et kort øyeblikk. Den rareste opplevelsen hadde jeg da jeg skulle vaske i overetasjen en vakker sommerdag. Da jeg kom ned, gynget gyngestolen intenst. Det var ikke bare litt forsiktig gynging, som for eksempel hvis det var et lite vindpust, men det var nesten som den skulle ramle overende. Jeg tenkte først at den kom til å slutte å gynge etterhvert, så jeg satte meg ned i sofaen foran og ventet på at den skulle slutte. Men nei, den fortsatte og fortsatte og fortsatte helt til jeg gikk lei. Jeg var ikke redd da. Det kunne heller ikke være noen som hadde vært i stolen, for gulvene og dørene er så knirkete at jeg hadde hørt det om noen snek seg inn.

Jeg fortalte det til en venninne, som er en hardcore ateist, som ikke tror på slikt overhodet. Jeg spurte henne om hun kunne hjelpe meg å finne en forklaring på dette. Hun endte opp med å bli med meg inn i hytta, og da gynget stolen også, men denne gangen var det ikke like intenst. Hun fant heller ingen forklaring, men var selvsagt skeptisk til det med ånder og spøkelser.

En annen gang kom det en forskremt gjest som hadde overnattet i hytta, som plutselig hadde våknet av at noen ristet, eller forsøkt å dra i senga, eller noe sånt. Hun var helt skjelven og sa hun aldri hadde opplevd lignende. En annen gjest som hadde overnattet i hytta påstod at hun var et medium, og at hun definitivt hadde merket at det var ånder der - men denne ånden var visstnok klar over at han var død, og det var ikke noe behov for å "føre ham over på den andre siden", og at det var en snill ånd. Hun sa det var en liten gutt som var litt leken, og derfor kunne man oppleve ham som skummel. Jeg vet ikke om jeg tror på henne, da.

Så kommer vi til bakgrunnen til huset. En del av veggene, samt trappen, er tatt fra et veldig gammelt hjem. I dette hjemmet vokste det opp en liten gutt, men han ble mishandlet av familien sin. Han hadde mest sannsynlig hypertrikose. Det visste man jo ikke da, på tidlig 1900-tall. Foreldrene hans trodde at han var et dyr eller en demon, og de sendte faktisk en søknad til datidens konge om å få han avlivet - noe de fikk avslag på. De behandlet ham som et dyr, skammet seg over han og buret ham inne. Oldemoren min hadde jobbet som stuepike i dette hjemmet, og hadde fortalt pappa hvordan han ble behandlet. De festet gutten med kjetting til peisen, eller i låven, og han måtte spise matrester fra gulvet. Han kunne nesten ikke snakke, for ingen hadde lært ham det. Han trodde selv at han var et dyr, men han kunne bli aggressiv fordi han på den andre siden skjønte at det var noe menneskelig over han. Hele historien er surrealistisk, men den er sann, og det er en veldig velkjent historie i lokalområdet. De fleste eldre menneskene som har bodd i nærheten av denne familien har fortalt grusomme detaljer om denne guttens liv. Det var visstnok denne gutten den "klarsynte" så. Hvem vet om det er sant eller ei, jeg syns likevel det er spennende. Om gutten er der eller ei, det kan jeg ikke svare på, men når jeg vasker pleier jeg å late som han er der og kanskje synge en sang til han, for jeg syns så synd i gutten.

Jeg må dessuten alltid plassere enten en sko eller noe annet i alle dørkarmene, ellers slamres alle dørene igjen, dør etter dør, i hele huset - både i underetasjen og overetasjen. Dørene er veldig skjøre, så jeg vil ikke at de skal bli ødelagte. Når dørene slamres igjen, pleier jeg bare å rope: "Kutt ut, jeg prøver å vaske!" :fnise: ... Bare sånn i tilfelle han er der.

Anonymous poster hash: 234f7...687


Anonymous poster hash: 234f7...687



Anonymous poster hash: 234f7...687
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at min farfar skulle dø, kvelden får han døde. Jeg bare våknet i sengen min og tenkte ut av det blå "Gud, nå må du ta godt i mot farfar!".

Dagen etterpå fikk jeg telefonen.

Jeg har også opplevd å vite ting rett før de skjer. Småting f eks at de trekker det og det tallet i lotteri eller at min tvillingsøster ringer meg innen 5 sek :P

Jeg har også opplevd det samme. Da jeg var 15 døde farfaren min. Døden kom veldig plutselig, og han var frisk og rask ellers. Jeg satt på bussen da jeg plutselig fikk en rar fornemmelse om at noe var galt. Da jeg kom hjem sa mamma at hun måtte fortelle meg noe, og jeg sa at det ikke var nødvendig - jeg visste at farfar var død. Hun ble sjokkert og lurte på hvem som hadde fortalt meg dette... men det var ingen. Jeg bare skjønte det, liksom.

Anonymous poster hash: 234f7...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden da jeg enda bodde i kjelleren til pappa så hendte det noe som skremte vettet av meg! Jeg hadde rom i kjelleren, og rett utenfor døren var trappen, og det var egentlig alt som var i kjellergangen. Pappa var på nattevakt, og stemoren min var på ferie hos moren sin, så jeg var alene hjemme. Dette var en helt vanlig tirsdag eller noe, så jeg la meg ganske tidlig.

Jeg er oppvokst sørpå, så jeg låser alltid alt som låses kan om natta, og denne gangen var det ikke noe unntak. Jeg og pusi lå og sov i senga, og klokken var vel kanskje to på natta. Pusi våkner og tråkker meg i ansiktet så jeg også våkner. Setter meg litt opp i senga, og pusi sitter i fanget mitt. Hun sitter og lytter veldig, og stirrer mot døra. Så hører jeg det sjøl, det er noen utenfor soveromsdøra mi, helt klart. Pusi trekker seg bakover i senga og legger seg BAK meg! Hører så utrolig godt at noe/noen går i trappa, opp og ned. saaaaakte... Så kommer dette borti soveromsdøra, skrapelyd... Opp igjen, sakte ned trappa. Fyfaen. Katta skalv og var dritredd, og jeg var ikke så mye bedre.

Jeg har ikke særlig dekning i kjelleren heller, så fikk ikke ringt noen. Tilslutt var jeg så redd at jeg kasta telefonladeren min på døra, og det ble stille utenfor. Gikk noen sekunder før jeg hørte et dunk i døra! (får enda frysninger av å tenke på det!) Så ble det stille, men jeg sovna IKKE for å si det sånn.

Da pappa kom hjem på morningen reagerte han på at døra ned til kjelleren stod oppe. Jeg er enda redd for å sove der!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min arrangerer selskaper og låner ut diverse bryllupsutstyr i ny og ne for bekjente, og skulle ha meg med for å ta bilder i en kirke av oppsettet for et bryllup. Jeg hadde et halvproft speilreflekskamera som alltid har funket kjempefint, tar klare og fine bilder, osv. Hver gang jeg tok et bilde inne i kirken og så på det etterpå, var det så vidt man kunne se noe som helst på disse bildene selv med ganske sterk belysning inne i kirken OG blits. Bildene som ble tatt utenfor kirken var helt fine og "normale". Og nei, jeg hadde ikke lokket på linsa :P

Jeg har kun forsåvidt opplevd ting som sikkert kan være forklart helt logisk, sånn som tallerkener som klirrer i første etasje selv om jeg er den eneste som er hjemme. I leiligheten jeg bor i nå, hører jeg smell i gangen hver eneste natt jeg skal sove, det skjer aldri ellers.

Var også på overnatting hos ei venninne en gang og hun insisterer på at hennes hus skal være hjemsøkt av flere. Jeg og en annen venninne lå i kjellerstua, mens de andre lå inne på soverommet rett ved siden av med lyset på og døren åpen. Det er sikkert bare jeg som har innbilt meg dette, men jeg sverger på at mens vi lå på sovesofaen og døste, at jeg så skyggen av en mann stå lenge i dørkarmen. Jeg sa til venninna mi at "se, der står det en mann" og hun svarte "oi, det gjør det". Vi ble ikke redde, og jeg husker jeg fikk en veldig "fredelig" følelse i kroppen.

Dette er noe moren min har opplevd, og jeg vet ikke om dette er helt logisk. Når hun var lita kjørte hun og familien ofte en ganske lang strekke for å komme fra der de bodde, til hvor andre familiemedlemmer bodde. Hver gang de kjørte forbi et spesielt hus ble mamma helt i ekstase og begynte å rope og hoie at hun ville på besøk til bestemoren sin. Det skjedde hver gang de kjørte forbi dette huset, men bestemoren bodde laaangt unna i et helt annet hus. Til slutt ble moren hennes lei og de dro faktisk på besøk til de som bodde der selv om de var helt ukjente folk. Da kunne moren min fortelle hvordan hvert enkelt rom i huset så ut, nøyaktig.



Anonymous poster hash: 49f0b...9bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Jeg var hos en sånn "sannsiger" en gang i et land på det indiske subkontinentet.

Han ristet på en boks og så inn i stjernene og så enkelte glimt av fysiske objekter som skal være tilstede ved viktige opplevelser/episoder i mitt liv.

Noen av de objektene han så var gamle, tradisjonelle utgaver av de moderne objektene vi har i dagens samfunn. Feks en elefant ledet av en mahut på vei fra et sted til et annet langs landeveien. Et syn som skulle vise seg å representere en moderne jeep, med tilsvarende funksjon som elefanter har hatt i den aktuelle kulturen. Eller kvinner i sari ved en kulp som vasket klær i vannet. Et bilde som senere skulle vise seg å utgjøres av et moderne, norsk vaskeri.

 

Interessant.

 

Fyren kastet også noen steiner ned på et bord og så saker og ting jeg måtte forsøke å unngå å velge å gjøre, for å ikke ende med selvpåførte katastrofer i livet.

Han ga noen generelle råd før han helt uventet tilbød å låne meg penger, noe jeg ikke forstod hensikten med; bare for å oppleve å plutselig stå på helt bar bakke en kort stund seinere, slik at jeg, ganske satt, ut gikk tilbake til mannen og aller ydmykest vedtok å låne denne summen med sikkerhet i at en slektning stilte som kausjonist...

 

Edit: At disse tingene slo til gjør at jeg fortsatt venter på å oppleve at jeg våkner en tidlig morgen med rød soloppgang over østhimmelen, i rå morgenkulde etter å ha ligget -på tradisjonelt vis- og sovet ute på det flate taket på et hvitt murhus, på et sted der de farger bomullstekstiler under åpen himmel i små, grunne firkantede bassenger med farge, nede på bakken... Og blir servert tradisjonell, varm chai for å våkne skikkelig, mens jeg snakker med andre jeg er sammen med.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Her er det mange hjemsøkte steder! Jeg skal sove med lyset på i natt etter å ha lest denne tråden hehe... http://creepy.no/hjemsokte-steder-i-norge/

Noe som jeg ikke skjønner angående den munken fra Nidarosdommen, er at det er ingen form for skriftlig legende eller fakta om en munk som døde og er ment til å ha spøkt i tider lengre før 1924, han dukket liksom bare først framfor biskopen's kone, og da ble han kjent og sett mye oftere.

 

Jeg har prøvd å se etter flere tilknyttninger til den munken, ofte så er det en slags legende bak slikt. Hørte av ei tidligere venninne at munken ble murt inne levende, men når jeg har prøvd å lete etter dette gjennom nettet så finner jeg ingenting om dette.

 

Folk kan godt mulig oppleve noe overnaturlig inne i Nidarosdommen, men synes det er litt rart at munken ikke dukket opp tidligere i historien før 1924. I andre gamle kirker/katedraler hvor det er ment til å spøke så har også folk i fra den tiden eller litt etterpå da det skjedde opplevd en del overnaturlige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, merkelig det der.. Men ofte dukker nok sånne ting opp via folkemunne, og hvis folk først tror på det, så er det kanskje lettere å oppdage hvis det foregår slikt.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merkelig det der.. Men ofte dukker nok sånne ting opp via folkemunne, og hvis folk først tror på det, så er det kanskje lettere å oppdage hvis det foregår slikt.. 

Eller lettere for å tolke ting som skjer til å ha noe med det overnaturlige å gjøre, selv om akkurat det ikke stemmer i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har skrevet om dette før i tråden, men jeg har noen her som passer på meg tror jeg. Eller prøver å drepe meg, det er en av to. For hver gang jeg er veldig trist/syk over lengre perioder begynner han å trampe rundt, smelle med dørene og rive ned ting, sånn at jeg ikke bare er syk/trist, men også har konstant hjertebank og blir veldig skvetten. Ligger i senga på kvelden og er helt utslitt, og så hører jeg noen som går mot soverommet mitt og stopper i døråpningen - Ikke så veldig høy i hatten da, for å si det sånn.  :trist: 

Følte jeg måtte skrive det nå fordi jeg har hatt et par tunge dager, og ingenting får stå i fred ute i stua, men hver gang jeg går inn så står alt tilsynelatende som før. Vi kan forsåvidt også skylde på et gammelt hus som knirker, men det forklarer ikke ting som at f.eks bøtta som står klemt inn i en krok på gulvet på badet plutselig satte i et helvetes rabalder og endte opp midt på gulvet en kveld..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd veldig mye, har vurdert å skrive bok. Hvis noen har lest Ekhart Tolle så kan noe av det sammenlignes med det han opplevde. Skal begynne å jobbe som healer når jeg er ferdig utdannet, og håper å komme enda bedre i kontakt med det åndelige når jeg begynner å jobbe mer med det.

 

Har kjent og opplevd mye, synskhet, energier og intuitive evner. Har snakket med dyr flere ganger. Dvs telepatisk kommunisert til redde dyr så de har roet seg umiddelbart og blitt trygge.



Anonymous poster hash: d2e1a...56c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...