Gå til innhold

Lommemannen løslatt - Retten stoler ikke på han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svinepelsen er nå løslatt fordi retten finner har avgjort at det ikke er gjentakelsesfare. Samtidig må han forholde seg til en rekke vilkår for å være løslatt.

Bl.a. har han ikke lov å oppsøke svømmeanlegg eller guttegarderboer. Og han nektes kontakt med barn med mindre voksne er til stede.

Ergo anser retten han for en risiko i nærheten av små gutter. Hvordan i all verden kan da gjentakelsesfaren være lik null???? Dette er jo eksremt selvmotsigende.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/lommemannen-er-loeslatt-flyttet-til-hordaland/a/23343172/



Anonymous poster hash: 78e8a...fc4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var et kort fengselsopphold, sånn til å ha 66 ofre i barneskolealder mener jeg.



Anonymous poster hash: 8b158...6db
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et kort fengselsopphold, sånn til å ha 66 ofre i barneskolealder mener jeg.

Anonymous poster hash: 8b158...6db

Sant. I USA hadde han blitt sittendes inne i fengsel til han døde. Nå som hadde vært en bedre straff for en serie-overgriper

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Dette er en skandale for rettsfølelsen og faget psykologi. De som har tillatt denne løslatelsen burde bli fratatt retten til å praktisere sitt fag til evig tid. Hadde et av mine barn vært offer for dette svinet så måtte han sett seg over skulderen hver eneste dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiatrien har altfor stor makt innen for norsk rettsvesen og fengselsvesen.



Anonymous poster hash: 2ffb8...fe9
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WubWub, on 25 Nov 2014 - 22:27, said:

Sant. I USA hadde han blitt sittendes inne i fengsel til han døde. Nå som hadde vært en bedre straff for en serie-overgriper

Livslangt fengselsopphold er eneste rettferdige straff for alle typer seksuell kriminalitet, til nød med unntak av de mildeste formene for uønsket berøring. Seksuelle overgrep er det største samfunnsproblemet i nyere tid, dette ødelegger livet for utallige kvinner og barn. Anonymous poster hash: 7ce1d...a61
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, nå har visst drap blitt lovlig i USA, skulle bare mangle at litt barneovergrep ble lovlig i Norge da vel?



Anonymous poster hash: 91373...146
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et av ofrene, og dette er rett og slett skandale.

Som blir sagt her tidligere, en vanvittig selvmotsigelse at han blir løslatt på grunn av lite gjentakelsesfare, men samtidig må følge alle disse vilkårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør meg så sint! Han får sikkert til å lure seg til noen nye ofre. :(

Anonymous poster hash: 2b3fd...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han satt i kun 3 år og noen måneder etter han hadde voldtatt og ødelagt livet til 66 småbarn på få år... Ja dette lover godt. Hadde aldri latt han passe på barnebarna mine uansett hvor ''frelst'' han mener han er... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå skal han bosette seg på et småbruk på Voss, ikke langt fra en barneskole. Tenk, så koselig at han har bygd seg stall!

Anonymous poster hash: c92d6...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en skandale for rettsfølelsen og faget psykologi. De som har tillatt denne løslatelsen burde bli fratatt retten til å praktisere sitt fag til evig tid. Hadde et av mine barn vært offer for dette svinet så måtte han sett seg over skulderen hver eneste dag.

Definitivt enig med deg der. Alt man vet om folk som ham tilsier at gjentakelsesfaren alltid vil være der. Det er INGEN som "blir kvitt sin pedofili" eller reformeres på så kort tid. Det er selvsagt tenkelig at han i fengselet har jobbet frem en forståelse av at det han gjorde var ekstremt galt, og har fått en overbevisning om at han ikke skal gjøre slikt igjen. Det finnes visstnok mange som er pedofile av legning men som av overbevisning er avholdende. Men jeg syns det er feil overfor både hans tidligere ofre, mulige fremtidig ofre, og ikke minst Lommemannen selv, å nærmest kaste ham ut i den dype enden før man vet om han faktisk KAN svømme. Og hva skjer hvis han finner en måte å forgripe seg på noen uten at han tror han vil bli tatt? Vil han fortsatt holde på sin overbevisning? Han hadde en lang karriere før han ble fengslet. Vil han ikke savne dette?

For å trekke en parallell til stoffmisbrukere: De blir ofte nyktre i fengsel eller på institusjon, når de blir støttet opp, eller ganske enkelt ikke har tilgang. Men den psykiske avhengigheten er der fortsatt, og mange av dem sprekker ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et av ofrene, og dette er rett og slett skandale.

Som blir sagt her tidligere, en vanvittig selvmotsigelse at han blir løslatt på grunn av lite gjentakelsesfare, men samtidig må følge alle disse vilkårene.

Jeg tror nok at disse betingelsene er et resultat av kompromisser og forhandlinger, kanskje noe som er blitt foreslått for å "sukre pillen" og få det hele til å virke mer forsvarlig enn hva det virker som for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt enig med deg der. Alt man vet om folk som ham tilsier at gjentakelsesfaren alltid vil være der. Det er INGEN som "blir kvitt sin pedofili" eller reformeres på så kort tid. Det er selvsagt tenkelig at han i fengselet har jobbet frem en forståelse av at det han gjorde var ekstremt galt, og har fått en overbevisning om at han ikke skal gjøre slikt igjen. Det finnes visstnok mange som er pedofile av legning men som av overbevisning er avholdende. Men jeg syns det er feil overfor både hans tidligere ofre, mulige fremtidig ofre, og ikke minst Lommemannen selv, å nærmest kaste ham ut i den dype enden før man vet om han faktisk KAN svømme. Og hva skjer hvis han finner en måte å forgripe seg på noen uten at han tror han vil bli tatt? Vil han fortsatt holde på sin overbevisning? Han hadde en lang karriere før han ble fengslet. Vil han ikke savne dette?

For å trekke en parallell til stoffmisbrukere: De blir ofte nyktre i fengsel eller på institusjon, når de blir støttet opp, eller ganske enkelt ikke har tilgang. Men den psykiske avhengigheten er der fortsatt, og mange av dem sprekker ved første anledning.

Det enkleste må da være å få et eller flere barn til å kontakte mannen og sørge for å få dette filmet, så åker mannen sporenstreks inn i fengsel igjen. Mannen har jo absolutt forbud mot en hver kontakt med barn.

Anonymous poster hash: 7ce1d...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...