Gå til innhold

Når en kjendis blir syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kona til Petter Stordalen har fått en alvorlig sykdom. Det er trist, slik det alltid er når en ung person blir syk.

Men jeg klarer ikke å fatte det vanvittige oppstyret som dette har skapt. Mediene skriver side opp og side ned om saken, og det er vel knapt en eneste kjendis i Norge som ikke har blitt intervjuet og uttalt seg om saken.

Er det så vanvittig spesielt at en kjendis blir syk?



Anonymous poster hash: 96e47...ef7
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mer spesielt enn når en kjendis får seg kjæreste, blir singel, blir gravid, får barn, kjøper hus, får ny kjole, slanker seg, legger på seg, you name it. Det er en del av konseptet "kjendis".

Anonymous poster hash: 1aa8d...b86

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne være ifred, da!! Hun har fått så sykt mye tyn fra folk bare for å komme i avisen.

Folk leser om dem som de kjenner til.

Men det er typisk jantelov. "The nail that stands up gets hammered down." Nordmenn tåler ikke at en dame får noen avisartikler og de selv får 0.



Anonymous poster hash: c9b1e...b95
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhaegar Targaryen

La henne være ifred, da!! Hun har fått så sykt mye tyn fra folk bare for å komme i avisen.

Folk leser om dem som de kjenner til.

Men det er typisk jantelov. "The nail that stands up gets hammered down." Nordmenn tåler ikke at en dame får noen avisartikler og de selv får 0.

Anonymous poster hash: c9b1e...b95

Dette har ingenting med janteloven å gjøre.

Det er heller ikke henne vi kritiserer

Det er media vi kritiserer.

uansett så eksister ikke janteloven det er ikke annet en en dårlig unnskydling folk bruker når de blir kritisert. Så roper de ut som noen unger janteloven. Slutt å syt sier nå jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dere som syter. Det var en lang sytetråd til om hvorfor hun var i media.

Media lager jo bare artikler om det folk vil lese på, de folk klikker på.



Anonymous poster hash: c9b1e...b95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La henne være ifred, da!! Hun har fått så sykt mye tyn fra folk bare for å komme i avisen.

Folk leser om dem som de kjenner til.

Men det er typisk jantelov. "The nail that stands up gets hammered down." Nordmenn tåler ikke at en dame får noen avisartikler og de selv får 0.

Anonymous poster hash: c9b1e...b95

Så enig i ditt innlegg.I tillegg vil jeg påminne alle idiotene som ikke klarer å forstå det selv-det er en ekstra stor psykisk belastning å være ufrivillig kjendis,og i tillegg være avis-mat,underholdning for andre og få utbrettet sin sykdom og alt av privatliv ellers.Ekstra tungt er det,når man faktisk er alvorlig syk selv i tillegg.

Folk er så fjerne-sitter å misunner henne noen avisoverskrifter pga hennes sykdom,skam dere,gud dere er smålige...,hallo-de er jo en belastning,ikke en glede for henne selv osv.

Eneste grunn til at folk tyner henne,er forde de er misunnelige på henne.Også er hun pen i tillegg.Å nei så urettferdig!!!Klart folk blir gale : )Har sett sånne folk selv.Det finnes ikke grenser for hva de kan finne på,i sjalusien og hevnlystens navn ...noe jeg vet... : )

Anonymous poster hash: 4579c...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke hun få stå frem med sykdommen sin? De er offentlige personer og ting kommer uansett frem.

Hadde de ikke gjort det ville media og befolkning uansett spekulert når oppdaget at de var fraværende fra jobb over så lang tid som de skal nå. Da hadde det kommet rykter som de skal skille seg, utroskap, osv..

Syns det er flott at hun er så åpen om det. Blir hun frisk kan de også sette mer søkelys på stammcelleforskning og for fremtiden åpne for at flere nordmenn kan få den behandlingen.

Begge to er tøffe mennesker som kjemper for bedre helse og miljø. Denne dritten fortjener de ikke!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott at hun velger å stå frem! Hun er som alle oss andre, et menneske som har blitt syk og ønsker å bli frisk. Å hate noen eller komme med negativitet rundt det at «mannen i gata» ville kjempet i stillhet er smålig. Ja, hadde du eller jeg blitt syk, ville nok ikke samfunnet skrytt eller brukt noe energi på å vise frem personen bak sykdommen på noen måte.

Hun er som alle oss andre, og tilfeldigvis kjent. La henne være i fred og send positive tanker hennes vei. Dette må være en tøff situasjon å være i, og hets over mediefokus gagner ingen!

Anonymous poster hash: eb77f...6cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig i ditt innlegg.I tillegg vil jeg påminne alle idiotene som ikke klarer å forstå det selv-det er en ekstra stor psykisk belastning å være ufrivillig kjendis,og i tillegg være avis-mat,underholdning for andre og få utbrettet sin sykdom og alt av privatliv ellers.Ekstra tungt er det,når man faktisk er alvorlig syk selv i tillegg.

Anonymous poster hash: 4579c...adb

Anonymous poster hash: 96e47...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig i ditt innlegg.I tillegg vil jeg påminne alle idiotene som ikke klarer å forstå det selv-det er en ekstra stor psykisk belastning å være ufrivillig kjendis,og i tillegg være avis-mat,underholdning for andre og få utbrettet sin sykdom og alt av privatliv ellers.Ekstra tungt er det,når man faktisk er alvorlig syk selv i tillegg.

Anonymous poster hash: 4579c...adb

Det er jo nettopp media jeg kritiserer her, din fjott.

Hvorfor skriver media side opp og side ned om dette?

For øvrig er hun ikke "ufrivillig kjendis". Tvert i mot.

Anonymous poster hash: 96e47...ef7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med at kjendiser er åpne om de sykdommene de måtte ha er at det blir mye mer blest og informasjon rundt sykdommen, enn om kun Kari eller Ola får sykdommen. Vi blir litt mer oppmerksomme på hva sykdommen innebærer, hva som kan gjøres for å forhindre og reparere.

Jeg hadde kun lest om denne sykdommen i en Jo Nesbø sine bøker, og hadde nok et ganske annet bildet av den enn hva som faktisk er fakta.

Kjendiser har også en helt annen påvirkningskraft enn vanlige folk, ettersom flere hører og ser de, og kan lettere ”tvinge” igjennom en endring eller skape en bølge som fører til endring.

Det å fortelle om oppturer og nedturer er vel en del av konseptet kjendis, som noen skriver her. Og er det mindre av andre saker, så vil vel media tyne saken så langt de klarer og få mest mulig ut av den. Det selger sikkert, selv om noen syns det blir i overkant mye.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det Evans sier. Jeg så på artikkelen om denne sykdommen hos NHI akkurat da nyheten sprakk, og da var det 1 og 0 stemmer opp på de to kommentarene i kommentarfeltet der. Nå er det flere nye kommentarer og langt over 100 som har reagert på de som allerede fantes der. Nå er ikke akkurat kommentarfelt noe mål på noe av betydning, men det sier jo litt om at folk faktisk har lest om den.

Det er bare bra med slikt fokus. Det er ingen som har sagt eller engang insinuert at det er verre at Stordalen rammes enn andre, men naturligvis reagerer man ikke på nett hver gang noen får en diagnose. Alle skjønner jo hvorfor dette skjer, og hvorfor det har flere oppsider enn nedsider. Det er så jævlig påtatt å reagere med "alle er like mye verdt da!" hver gang. Som om det er temaet i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 8057f...bcc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Nå er hun ikke bare en "vanlig" kjendis, hun er en kvinne som står på for å endre verden. Sjelden jeg bryr meg om kjendisstoff, men jeg syntes dette var veldig trist.

Ser heller ikke noe galt ai at man deler noe fra den vanskelige situasjonen man er i når man får en dødelig diagnose eller er pårørende til en som har fått det. Jeg leser omtrent aldri kjendisstoff, men jeg leste noe om Håtun da hun ble syk, og også om mannens tanker rundt sykdommen og dødsfallet. Syntes det var sterkt og rørende. I tillegg har døden og sykdom for mange blitt tabu, og det er viktig å bygge ned noen barrierer, siden både sykdom og død faktisk er naturlig i menneskers liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forretningsmennekser vil de i den nærmeste tid ikke kunne delta på ulike arrangement, og da er det vel enklest å gi beskjed offentlig om hva årsaken er? Det er mye bedre enn at folk spekulerer i hvorfor de ikke møter opp eller ikke er synlige. At de i tillegg er "kjendiser" gjør at dette er nyhetsstoff utover deres forretningsmessige forpliktelser. Samt, det gir økt fokus på en sykdom få vet om. Hva er vel bedre enn oppmerksomhet rundt sykdommer som rammer mennesker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp media jeg kritiserer her, din fjott.

Hvorfor skriver media side opp og side ned om dette?

For øvrig er hun ikke "ufrivillig kjendis". Tvert i mot.

Anonymous poster hash: 96e47...ef7

Jo på en måte så er hun jo det!

Hun var en mye mer anonym person før hun giftet seg med Stordalen.

Hun var ikke like ofte i media da.Nå "må hun" på en måte bare stille opp i media.Er du sammen med en kjent person,så må man bare ta konsekvensene av det.

Tenk å måtte lese om seg selv i avisa,ukeblader osv.

Tenk å ikke kunne gå på bensinstasjonen engang-uten å se svære overskrifter og bilder av seg selv i avishyllene.Må føles ganske fælt av og til i hvertfall!

Anonymous poster hash: 4579c...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig i det Evans sier. Jeg så på artikkelen om denne sykdommen hos NHI akkurat da nyheten sprakk, og da var det 1 og 0 stemmer opp på de to kommentarene i kommentarfeltet der. Nå er det flere nye kommentarer og langt over 100 som har reagert på de som allerede fantes der. Nå er ikke akkurat kommentarfelt noe mål på noe av betydning, men det sier jo litt om at folk faktisk har lest om den.

Det er bare bra med slikt fokus. Det er ingen som har sagt eller engang insinuert at det er verre at Stordalen rammes enn andre, men naturligvis reagerer man ikke på nett hver gang noen får en diagnose. Alle skjønner jo hvorfor dette skjer, og hvorfor det har flere oppsider enn nedsider. Det er så jævlig påtatt å reagere med "alle er like mye verdt da!" hver gang. Som om det er temaet i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 8057f...bcc

For å si det sånn...

Avisene trykker det som selger..avisene skal ha noe å leve av,derfor kaller jeg kjendisene for "avis-mat".

Må si jeg verdsetter anonymitet ekstremt høyt.Det er verd mye mer,enn folk aner...

Anonymous poster hash: 4579c...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tøft av henne å stå frem med en så uvanlig, men grusom, sykdom. Ofte hører vi om kjendiser eller bloggere som får kreft, og de får all verdens medfølelse og støtte. Dette er jo lett for folk å sette seg inn i og forstå. Det er statuser på facebook, de får gode ordninger til trening og svømming, det er masse støtteordninger, godvilje fra NAV, men ikke minst forståelse for hvor grusomt det er å få kreft.

Men for mennesker med ukjente og sjeldne diagnoser, så er det ikke den samme forståelsen og de samme støtteordningene. Forhåpentligvis kan det at hun står frem, få fokus over på kroniske, men mer sjeldne sykdommer, som er like lidelsesfulle som kreft.

Anonymous poster hash: 40a4f...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp media jeg kritiserer her, din fjott.

Hvorfor skriver media side opp og side ned om dette?

For øvrig er hun ikke "ufrivillig kjendis". Tvert i mot.

Anonymous poster hash: 96e47...ef7

Media skriver om det folk klikker på. Nettaviser teller nok antall klikk. Hvis folk vil lese om henne må de få lov til det.

Er bra de skriver om en norsk vitenskaps-kvinne fremfor bare Farmen-folk, synes jeg.

Anonymous poster hash: c9b1e...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun ikke bare en "vanlig" kjendis, hun er en kvinne som står på for å endre verden. Sjelden jeg bryr meg om kjendisstoff, men jeg syntes dette var veldig trist.

Jeg synes også det er trist at folk blir syke -men hjelpes, hun og Stordalen samarbeider med Rothschild familien!!!!! Endre verden?? Ikke til det bedre iallefall...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...