Gå til innhold

14-åring ville ikke bade. Lærer ville dra henne uti


Blackbird

Anbefalte innlegg

Jeg synes læreren ikke skulle reagert slik han gjorde. Men jeg forstår at man kan miste fatningen. Men jeg synes saken har kommet helt ut av proposjoner når det blir en så stor mediasak ut av det og noen antyder noe seksuelt og blander kjønn inn i dette.

Anonymous poster hash: 73ed6...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle er enige om at dette var et overtramp. Hvordan ville dere løst saken?

Personlig ville jeg nok bare sagt "javel" og gitt en anmerkning for å ikke ha deltatt i undervisningen.



Anonymous poster hash: 50c9f...899
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg bedt henne gå fra undervisningen og markert henne som utvist fra timen, pga at hun ikke rettet seg etter det som var forventet av en elev. Jeg ville underrettet foreldrene og bedt om et møte.

Det ville gått ut over karakterer i orden og oppførsel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha fikset håret er ikke grunnlag godt nok for å nekte å svømme.

Men man kan ikke benytte makt i en konfontasjon, med mindre det innebærer å holde fast en elev som har gått bananas og er til fare for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg bedt henne gå fra undervisningen og markert henne som utvist fra timen, pga at hun ikke rettet seg etter det som var forventet av en elev. Jeg ville underrettet foreldrene og bedt om et møte.

Det ville gått ut over karakterer i orden og oppførsel.

Haha! Noe sier meg at du ikke er lærer.

Anonymous poster hash: bc059...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Noe sier meg at du ikke er lærer.

Anonymous poster hash: bc059...d8c

Du mener lærere skal bruke vold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener lærere skal bruke vold?

Nei, jeg mente akkurat det jeg skrev: At det er tydelig at du ikke er lærer. Jeg har ikke sett videoen (klikker ikke på: "SE PÅ DENNE SJOKKERENDE VIEDOEN SOM VI LATER SOM ER NYHETER!") Men har forstått det slik at klippet er om en elev som nekter å gå ut i basseng og en lærer som klikker og fysisk drar henne uti.

Men du skriver at du ville utvist henne fra timen, satt ned karakterene hennes i orden og oppførsel, og i tillegg hatt et møte med foreldrene om saken.

1. Du ville muligens sendt henne ut av timen, men sannsynligvis ikke.

2. Det er ikke sjans i havet for at du ville fått lov til å sette en elev ned i både orden og oppførsel på grunn av dette.

3. Du ville neppe bedt om et møte med foreldrene for dette.

Jeg tror folk som ikke jobber i skolen har mange forestillinger som ikke stemmer. Da tenker jeg på hvilke sanksjonsmuligheter man har, og hvor mye tid man har til hver enkelte elev som nekter et eller annet.

Anonymous poster hash: bc059...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mente akkurat det jeg skrev: At det er tydelig at du ikke er lærer. Jeg har ikke sett videoen (klikker ikke på: "SE PÅ DENNE SJOKKERENDE VIEDOEN SOM VI LATER SOM ER NYHETER!") Men har forstått det slik at klippet er om en elev som nekter å gå ut i basseng og en lærer som klikker og fysisk drar henne uti.

Men du skriver at du ville utvist henne fra timen, satt ned karakterene hennes i orden og oppførsel, og i tillegg hatt et møte med foreldrene om saken.

1. Du ville muligens sendt henne ut av timen, men sannsynligvis ikke.

2. Det er ikke sjans i havet for at du ville fått lov til å sette en elev ned i både orden og oppførsel på grunn av dette.

3. Du ville neppe bedt om et møte med foreldrene for dette.

Jeg tror folk som ikke jobber i skolen har mange forestillinger som ikke stemmer. Da tenker jeg på hvilke sanksjonsmuligheter man har, og hvor mye tid man har til hver enkelte elev som nekter et eller annet.

Anonymous poster hash: bc059...d8c

Har du ikke sett videoen,ser jeg ikke at du har noe grunnlag for å uttale deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet jenta trusa? Ble jenta skadet? Hvorfor kommer du med disse bortforklaringene?

Anonymous poster hash: 2ba49...4a3

Bh-en ble dratt delvis av ved at hun ble dratt av læreren. Eller holdt på å dette av.

Å bli dratt halvnaken langs et flisbelagt gulv mens man gjør motstand gjør nok vondt.

Uansett, synes ikke det er uakseptabelt å ikke ville bade. I den alderen er det viktig å se bra ut med all mobbing og kroppsfokus som er. For noen er det ekstra sårt og ikke bare bare.

Synes ikke det skulle være obligatorisk svømming på ungdomsskolen der man tvinges til å blottlegge sin nakne kropp for alle i klassen. På barneskolen i tidlig alder for å lære de å svømme er det bra tiltak, men holdt selv på å spy når jeg ble tvunget til å dusje naken. De kvinnlige lærerene nektet oss å gå ut før vi hadde dusjet.

Man får rett og slett ikke bestemme over egen kropp..

Anonymous poster hash: f2f30...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sett videoen,ser jeg ikke at du har noe grunnlag for å uttale deg.

I all verden. Ble du fornærmet fordi jeg skrev at det var tydelig at du ikke jobbet som lærer? Poenget mitt var ikke å kommentere vold mot elever, men debatten rundt vold mot elever. De fleste nordmenn er vel enige i at det ikke er greit å dra ut en elev i vannet. Mitt poeng er at mange ikke-lærere tror at lærere har mange muligheter til å sanksjonere mot elever som av en eller annen grunn ikke ønsker å gjøre ting. Og at det altså ikke stemmer.

Anonymous poster hash: bc059...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde politianmeldt læreren. Man tar ikke fysisk i barn med mindre man absolutt må, og at jentungen deltar i svømmeundervisning er ikke grunn nok.

USA er et fucka sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei 14 åring. "GIIID KAN IKKE ØDELEGGE HÅRET!" :fnise:

Hvorfor tok ikke læreren bare å gav henne stryk karakter og drite i hele jentungen i stedet for å være like barnslig og drittunge selv. Eller kaste vann over håret hennes så er problemet med håret løst xD Det er hennes eget problem at hun er så idiot i huet og ikke kan bade pga håret på hodet! Hahahaha at det går an. Det er jo ikke læreren sitt problem så han kunne gitt faen i henne og ikke være like fucka i hodet selv! Barnslig oppførsel av en voksen mann. Men det er jo sånne folk som gjør at barna og ungdommer også blir fucka. Det er sånne folk som lærer de opp dessverre!

Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at læreren ble frustrert. Er selv lærer, og blir gal av elever som nekter ting. Vi har knapt sanksjonsmuligheter, og ei heller tid til å dulle og dalle med sånne elever. Ringe hjem hver gang en elev ikke gjør som du sier? Vel, da kan jeg sitte i telefonen hele ettermiddagen. Anmerkninger driter mange i.

Mener ikke det han gjorde var greit, uansett hvor provosert man blir må man ikke miste kontrollen og gå fysisk til verks på elever. Likevel kan jeg forstå at han ble sint. Det er neppe første gang, for å si det sånn...



Anonymous poster hash: 7ed4b...2a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indiana, on 25 Nov 2014 - 21:29, said:

Hadde politianmeldt læreren. Man tar ikke fysisk i barn med mindre man absolutt må, og at jentungen deltar i svømmeundervisning er ikke grunn nok.

USA er et fucka sted.

Læreren er da anmeldt for barnemishandling så vidt jeg forstod. Han havner garantert i fengsel, i hvert fall til jenta har passert 25 års alder. Da vil han neppe utgjøre noen trussel for henne lenger. Uansett vil han aldri få ansettelse i noen som helst type virksomhet så lenge han lever, etter dette. Anonymous poster hash: 4f755...c5d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden. Ble du fornærmet fordi jeg skrev at det var tydelig at du ikke jobbet som lærer? Poenget mitt var ikke å kommentere vold mot elever, men debatten rundt vold mot elever. De fleste nordmenn er vel enige i at det ikke er greit å dra ut en elev i vannet. Mitt poeng er at mange ikke-lærere tror at lærere har mange muligheter til å sanksjonere mot elever som av en eller annen grunn ikke ønsker å gjøre ting. Og at det altså ikke stemmer.

Anonymous poster hash: bc059...d8c

Nei, jeg bare fastslår at hvis du ikke har sett situasjonen har du ikke grunnlag for å delta i diskusjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Læreren er da anmeldt for barnemishandling så vidt jeg forstod. Han havner garantert i fengsel, i hvert fall til jenta har passert 25 års alder. Da vil han neppe utgjøre noen trussel for henne lenger. Uansett vil han aldri få ansettelse i noen som helst type virksomhet så lenge han lever, etter dette. Anonymous poster hash: 4f755...c5d

Bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer med at folk her inne forstår at han ble sint? Blir man sint pga. litt fisefin oppførsel av en fjortissjente har man aggresjonsproblemer og har hvertfall ingenting i nærheten av en skole å gjøre.



Anonymous poster hash: dd5f7...09e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegge håret?

Disse putesydde bortskjemte barna har kanskje ikke vanntett hår?



Anonymous poster hash: eebdb...5cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det hadde vært typisk for det amerikanske rettsvesenet og samfunnet, så ja.

Synes du det norske samfunnet er sykt fordi en offiser tvang en voksen kvinne til å bade naken også? Det er jo det man i prinsippet påstår dersom man tar anekdoter og enkeltepisoder og projiserer aksepten og toleransen til disse til å gjelde et kontinent med 300 millioner mennesker.

Anonymous poster hash: 50c9f...899

Det er en forskjell. Og den er viktig å få med seg.

I tilfelle militærjenta, er det en svikt gjennom at prosessene i systemet ikke var oppdatert til å ta en ny situasjon, der man tidligere skulle ha klart plukke ut uegnede rekrutter før situasjonen. I de settinger man krever dette av militær personell, skal de innfri uten protest; men denne kvinnen var ikke mentalt egnet for den typen tjeneste og skulle sånn sett aldri opplevd situasjonen.

Selve kravet var helt naturlig gitt hvilken treningsituasjon hun var i.

I forholdet jentungen som nekter å bade i USA, har hun heller ingen rett til å nekte, men dette er ingen militær treningsleir; lærer kan utvise eleven fra timen og gi henne melding hjem og karaktertrekk, men fysisk tvang er ikke ett verktøy hun har tilgjengelig.

Her er det ikke systemsvikt, det er en spesifikk person som feiler i jobben sin.

I tilfellet politiet henter eleven snakker vi systemsvikt på overordnet plan; dette er ikke en funksjon politiet har, og det finnes ingen fortolkning av deres oppgave som på noen måte kan forklare deres aksjon, og fordi det ikke settes tilfredstillende kritikk av handlingen, må man konkludere med at dette er sosialt akseptert. Det betyr ikke at 300 mill mennesker mener det er riktig, men at de er ansvarlig for at det skjer gjennom hvilke områder politet faktisk kan rykke ut på.

Politiet svar til skoleledelsen i den saken skulle vært : "Are you shitting me?" og hver enkel politikonstabel skulle gått : "Nope, not my jurisdicsion" eller "This is a joke, yeah?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...