Gå til innhold

Gunhild Stordalen alvorlig syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig trist.

Tøfe, flotte dama.

Håper stamcelletransplantasjonen blir vellykket. Stakkars, det er fryktelig når alvorlig sykdom rammer.

Ønsker dem alt godt og at de har gode venner og støtte rundt seg begge to. :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La oss være ærlig her.

Dette er bare en nyhet fordi hun er rik og gift med Stordalen. Hadde hun vært fattig og gift med en helt vanlig mann ville dette ikke vært noen nyhet. Da hadde den blit ignorert av media slik det gjøres når fattige folk blir alvorlig syke.



Anonymous poster hash: a5895...ac3
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss være ærlig her.

Dette er bare en nyhet fordi hun er rik og gift med Stordalen. Hadde hun vært fattig og gift med en helt vanlig mann ville dette ikke vært noen nyhet. Da hadde den blit ignorert av media slik det gjøres når fattige folk blir alvorlig syke.

Anonymous poster hash: a5895...ac3

Hello, captain obvious :)

Anonymous poster hash: 4d38e...5be

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss være ærlig her. Dette er bare en nyhet fordi hun er rik og gift med Stordalen. Hadde hun vært fattig og gift med en helt vanlig mann ville dette ikke vært noen nyhet. Da hadde den blit ignorert av media slik det gjøres når fattige folk blir alvorlig syke. Anonymous poster hash: a5895...ac3

Trenger nok ikke å kjempe i nav-systemet hun, som allerede ligger på privatsykehus i Nederland.

Greitt å ha penger når krisen rammer. Håper selvsagt at hun blir så frisk som mulig igjen.

Anonymous poster hash: 461f1...837

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste greier. Den varianten hun har ser ut til å ha høy dødsrate. Bare 55% har greid å leve lenger enn 10 år.

Men livet blir sterkt redusert. Hun kan ikke utsette huden for kulde, må ha fuktig nok forhold så huden ikke tykner/tørker/klumper seg. Ikke bruke noen shampo/kosmetikk etc som tørker huden. Må rense blodet med dialysemaskin. Risikerer total nyresvikt. Etc etc

Får håpe stamcelletransplantasjonen (som forøvrig er helt på forskningsstadie) funker for henne.

At de er ressurssterke slår nok heldig ut her, da NAV sjelden dekker behandlinger som ligger på rent eksperimentell nivå. NAV krever dokumenterte resultater for alle type behandlinger.

Anonymous poster hash: 7502c...371

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss være ærlig her.

Dette er bare en nyhet fordi hun er rik og gift med Stordalen. Hadde hun vært fattig og gift med en helt vanlig mann ville dette ikke vært noen nyhet. Da hadde den blit ignorert av media slik det gjøres når fattige folk blir alvorlig syke.

Anonymous poster hash: a5895...ac3

Kjære deg. Hva skal man gjøre når man er kjent og blir alvorlig syk? Sperre seg inne og aldri vise seg igjen fordi "Neei. Jeg kan ikke la noen få vite om dette siden jeg er rik og kjent!!"

Blir for dumt det du sier. Når man allerede er mye i media er det nødvendigvis ganske naturlig å fortelle at man har fått en alvorlig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La oss være ærlig her. Dette er bare en nyhet fordi hun er rik og gift med Stordalen. Hadde hun vært fattig og gift med en helt vanlig mann ville dette ikke vært noen nyhet. Da hadde den blit ignorert av media slik det gjøres når fattige folk blir alvorlig syke. Anonymous poster hash: a5895...ac3

Plusset deg ved en feil. Dette har medieinteresse fordi hun er kjent, folk vet hvem hun er. Man må ikke være rik, vakker eller gift med PS for å få spalteplass eller for å være interessant for folk flest.

Syns det er utrolig flott at de er åpne, til hjelp for alle oss vanlige som også kan bli rammet av sykdom. Og syns det er fint at noen har ressurser til privat utprøvende behandling - dette vil komme oss mindre rike til gode i neste omgang.

Jeg kjenner ikke dama, men håper så veldig at behandlingen lykkes og at hun får et godt liv framover.

Anonymous poster hash: 4fc94...210

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist!

Hun har den mest alvorlige varianten, og de prøver nå den mest alternative og dramatiske behandlingen som finnes. Noen dør også av denne behandlingen.

Gunhild er i ferd med å vekke verden til et framtidens store problemer: Mat

Engasjementet er hennes barn og hun har fått fokus på temaet i mange viktige fora i hele verden. Verden trenger Gunhild sitt brennende engasjement videre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss være ærlig her.

Dette er bare en nyhet fordi hun er rik og gift med Stordalen. Hadde hun vært fattig og gift med en helt vanlig mann ville dette ikke vært noen nyhet. Da hadde den blit ignorert av media slik det gjøres når fattige folk blir alvorlig syke.

Anonymous poster hash: a5895...ac3

Eeeehhh....

Mener du at avisen virkelig skal skrive om ALLE som får en alvorlig sykdom???

Ekteparet Stordalen er svært profilerte personer i Norge og jobber i mange sammenhenger. Nå har de avlyst en del oppdrag og vært lenge borte fra jobben pga Gunhild sin sykdom. Derfor vil de fortelle hvorfor.

Ditt innlegg er bare tull! Spar deg (og dere andre som tenker tilsvarende).

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss være ærlig her.

Dette er bare en nyhet fordi hun er rik og gift med Stordalen. Hadde hun vært fattig og gift med en helt vanlig mann ville dette ikke vært noen nyhet. Da hadde den blit ignorert av media slik det gjøres når fattige folk blir alvorlig syke.

Anonymous poster hash: a5895...ac3

Jeg leste om henne og hennes prosjekt EAT for bare noen uker siden i avisen og tenkte - wow - hun er like gammel som meg, og har allerede uttrettet 50 ganger så mye som meg i livet (hun er utdannet lege OG grunnlegger/leder av http://www.eatforum.org/about/ som virker helt fantastisk flott via nettsiden.)

Nå skal jeg si noe politisk ukorrekt: Det faktum at hun ER velllykket og har så mye å gi til samfunnet gjør diagnosen (og den muligens kommende døden) mye tristere enn om det hadde vært en "grå mus"-jente uten utdanning/ambisjoner som fikk diagnosen. Som lege har man mulighet til å redde hundrelivs av liv i løpet av karrieren...nå får hun kanskje ikke muligheten, det er også et tap for samfunnet... Etter å ha studert til lege i så mange år, og ha så store ambisjoner som hun har (http://www.eatforum.org/about/) og så muligens få revet bort alle mulighetene til å utrette mer... Dette er jo én av årsakene til at hennes sykdom får store bokstaver avisene også, ikke *bare* at hun er gift med en profilert mann. Og jeg tror nok at det at hun er pen også gjøe sitt til oppmerksomheten, litt som da Anbjørg Sætre Håtun fikk kreftdiagnosen som hun døde av; å se at pene mennesker som har mye å gi samfunnet *også* kan bli rammet av dødlighet, det er en ekstra tankevekker...om at ingen er usårbare, og at verden er ureddferdig og ustabil; i ett øyeblikk har man "alt på stell" i livet ved å 1: bli født langt over gjennomsnittet pen, 2: jobbe knallhardt med å fullføre utdanningen som lege, 3: gifte seg men en rik og karismatisk mann som faktisk elsker deg, 4: starte opp og lede en organisasjon med noble mål for menneskeheten (EAT). Og så få revet teppet under bena sine av en slik diagnose? Det er et dypere fall enn hvis "kvinnen/mannen i gata" får samme diagnose, så ikke rart det skaper overskrifter....

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om henne og hennes prosjekt EAT for bare noen uker siden i avisen og tenkte - wow - hun er like gammel som meg, og har allerede uttrettet 50 ganger så mye som meg i livet (hun er utdannet lege OG grunnlegger/leder av http://www.eatforum.org/about/ som virker helt fantastisk flott via nettsiden.)

Nå skal jeg si noe politisk ukorrekt: Det faktum at hun ER velllykket og har så mye å gi til samfunnet gjør diagnosen (og den muligens kommende døden) mye tristere enn om det hadde vært en "grå mus"-jente uten utdanning/ambisjoner som fikk diagnosen. Som lege har man mulighet til å redde hundrelivs av liv i løpet av karrieren...nå får hun kanskje ikke muligheten, det er også et tap for samfunnet... Etter å ha studert til lege i så mange år, og ha så store ambisjoner som hun har (http://www.eatforum.org/about/) og så muligens få revet bort alle mulighetene til å utrette mer... Dette er jo én av årsakene til at hennes sykdom får store bokstaver avisene også, ikke *bare* at hun er gift med en profilert mann. Og jeg tror nok at det at hun er pen også gjøe sitt til oppmerksomheten, litt som da Anbjørg Sætre Håtun fikk kreftdiagnosen som hun døde av; å se at pene mennesker som har mye å gi samfunnet *også* kan bli rammet av dødlighet, det er en ekstra tankevekker...om at ingen er usårbare, og at verden er ureddferdig og ustabil; i ett øyeblikk har man "alt på stell" i livet ved å 1: bli født langt over gjennomsnittet pen, 2: jobbe knallhardt med å fullføre utdanningen som lege, 3: gifte seg men en rik og karismatisk mann som faktisk elsker deg, 4: starte opp og lede en organisasjon med noble mål for menneskeheten (EAT). Og så få revet teppet under bena sine av en slik diagnose? Det er et dypere fall enn hvis "kvinnen/mannen i gata" får samme diagnose, så ikke rart det skaper overskrifter....

Enig!

Jeg håper virkelig det går bra for henne. Hun er et flott menneske med de rette verdiene her i livet. Hun har så enormt mye å by på og jeg har vært veldig entusiastisk ovenfor hennes engajement med EAT.

Anonymous poster hash: 5d22d...037

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om henne og hennes prosjekt EAT for bare noen uker siden i avisen og tenkte - wow - hun er like gammel som meg, og har allerede uttrettet 50 ganger så mye som meg i livet (hun er utdannet lege OG grunnlegger/leder av http://www.eatforum.org/about/ som virker helt fantastisk flott via nettsiden.)

Nå skal jeg si noe politisk ukorrekt: Det faktum at hun ER velllykket og har så mye å gi til samfunnet gjør diagnosen (og den muligens kommende døden) mye tristere enn om det hadde vært en "grå mus"-jente uten utdanning/ambisjoner som fikk diagnosen. Som lege har man mulighet til å redde hundrelivs av liv i løpet av karrieren...nå får hun kanskje ikke muligheten, det er også et tap for samfunnet... Etter å ha studert til lege i så mange år, og ha så store ambisjoner som hun har (http://www.eatforum.org/about/) og så muligens få revet bort alle mulighetene til å utrette mer... Dette er jo én av årsakene til at hennes sykdom får store bokstaver avisene også, ikke *bare* at hun er gift med en profilert mann. Og jeg tror nok at det at hun er pen også gjøe sitt til oppmerksomheten, litt som da Anbjørg Sætre Håtun fikk kreftdiagnosen som hun døde av; å se at pene mennesker som har mye å gi samfunnet *også* kan bli rammet av dødlighet, det er en ekstra tankevekker...om at ingen er usårbare, og at verden er ureddferdig og ustabil; i ett øyeblikk har man "alt på stell" i livet ved å 1: bli født langt over gjennomsnittet pen, 2: jobbe knallhardt med å fullføre utdanningen som lege, 3: gifte seg men en rik og karismatisk mann som faktisk elsker deg, 4: starte opp og lede en organisasjon med noble mål for menneskeheten (EAT). Og så få revet teppet under bena sine av en slik diagnose? Det er et dypere fall enn hvis "kvinnen/mannen i gata" får samme diagnose, så ikke rart det skaper overskrifter....

Dette var utrolig flott skrevet! Hun er så mye mer enn kona til Petter Stordalen.

Alle alvrlige diagnoser er tragiske, men de er enda mer tragiske når det rammer så ressurssterke mennesker, og da prater jeg ikke om penger.

Hun sier jo også, at denne sykdommen rammer ikke bare meg. Kanskje denne eksperimentelle behandlingen kan redde andre etterhvert og.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars. Jeg fikk helt vondt i magen av å lese om det. Jeg visste ikke at GS er tidligere lege, og at hun jobber med så mye fornuftig og viktig. Trodde hun levde på PS sine penger, jeg. Så feil kan man ta. Og til dere som sier det er en nyhet kun fordi de er rike; så klart blir det en nyhet. Som de selv sier, så kjente personer som dem kan ikke isolere seg i flere uker uten at folk legger merke til det. Håper virkelig det går bra!



Anonymous poster hash: f5fe8...f96
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ive Lina

Forferdelig trist å lese.

Jeg synes det er utrolig positivt at de står fram så åpent om sykdommen. Det er faktisk en liten trøst for de av oss som er rammet av alvorlig sykdom eller som er pårørende til uhelbredelig syke mennesker. Alvorlig sykdom er noe som kan ramme alle - på tvers av sosial status, og åpenhet er kjempebra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars. Jeg fikk helt vondt i magen av å lese om det. Jeg visste ikke at GS er tidligere lege, og at hun jobber med så mye fornuftig og viktig. Trodde hun levde på PS sine penger, jeg. Så feil kan man ta. Og til dere som sier det er en nyhet kun fordi de er rike; så klart blir det en nyhet. Som de selv sier, så kjente personer som dem kan ikke isolere seg i flere uker uten at folk legger merke til det. Håper virkelig det går bra!

Anonymous poster hash: f5fe8...f96

Hun er utdannet lege med doktorgrad. Har nok aldri praktisert noe særlig som lege. Ja, imponerende hva hun(med god hjelp fra ps) har fått til

Anonymous poster hash: 461f1...837

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er utdannet lege med doktorgrad. Har nok aldri praktisert noe særlig som lege. Ja, imponerende hva hun(med god hjelp fra ps) har fått til

Anonymous poster hash: 461f1...837

Dette viser at du ikke har gjort særlig research på dama. Gunnhild tok en doktorgrad i beinskjørhet, noe som har tilført nye fakta og oppdagelser på sykdommen. Hun har også jobbet som lege på et legekontor. Hun har flere ganger uttalt at ekteskapet med Petter har åpnet nye dører for henne i forbindelse med hennes kampsaker, og at hun syntes det er fantastisk at hun kan bruke deres velstand til å forandre verden. Det er bare så forkastelig å sitte der og skrive nedlatende som om hun er en kvinne som bare har klart ting her i livet fordi hun er gift med en mann.

Anonymous poster hash: 50a9e...2f1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist lesning. Men det er vel bare på KG at kjendisstoff hører inn under "Aktuelle saker og politikk" i "Samfunn og verden"



Anonymous poster hash: 04374...cd4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det var tragisk å høre! Har virkelig sansen for henne og hennes engasjement. Liker måten de begge klarer å være toppledere og leve utradisjonelt og ikke minst idealistisk! Håper det går bra.

Sykdommen lagt til side...Da den er tragisk nok, men Stordalen og CO er først og fremst kapitalister og rikinger. Jeg vet at han eier noen el-biler, men så ham for noen år siden og da tok han jaggu meg sin Mercedes ML65 AMG (V8 400 hester) til jobben. Da er man ikke mye idealist. Da har man en "profil" som man ønsker markedsføre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om alle med slike sykdommer, jeg ønsker damen god bedring. Må nok legge til at jeg synes det er kvalmt at enkelte her mener at det er ekstra forferdelig at den sykdommen rammer henne, der er jeg helt uenig, det er forferdelig uansett hvem som rammes. De aller, aller fleste mennesker bidrar til samfunnet på sin måte og de har stor verdi for omgivelsene rundt seg. De er ikke mindre verdt fordi de ikke har millioner av kroner å bruke på sine kampsaker.

Anonymous poster hash: 046ba...144

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg ble så trist av å lese om sykdommen hennes. Synes veldig synd på henne. Håper virkelig at behandlingen virker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...