Gå til innhold

Hva skjer med IS-krigere som vender hjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slipper de unna med det de har holdt på med? Noen som vet? Man kan reise til Irak eller Syria og begå de verste krigsforbrytelser mot sivile, drepe/voldta så mange man vil, for så komme hjem til Norge å leve et helt "normalt" liv? Har hørt at det diskuteres ulike tiltak for å "motta dem på en god måte". Er det bare meg som syns det er helt sykt at de slipper unna på den måten?

Anonymous poster hash: 9a03a...23d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener de ikke burde få komme tilbake til Norge i hele tatt jeg.



Anonymous poster hash: 524a3...f2e
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! Jeg mener det er en krigsforbrytelse i seg selv å ikke straffe IS-folk som kommer tilbake. Hva er det PST holder på med? Krysser fingrene for at de blir drept der nede?

Anonymous poster hash: 9a03a...23d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thai clinch

TS her! Jeg mener det er en krigsforbrytelse i seg selv å ikke straffe IS-folk som kommer tilbake. Hva er det PST holder på med? Krysser fingrene for at de blir drept der nede?

Anonymous poster hash: 9a03a...23d

Systemet er helt sykt. Overgripere, horekjøpere blir faktisk straffet når de kommer tilbake til Norge. Disse terroristene og krigsforbrytere får ekstra omsorg i form av samtaler, klapp på hodet og ny forbindelse med Nav-kontoen sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Systemet er helt sykt. Overgripere, horekjøpere blir faktisk straffet når de kommer tilbake til Norge. Disse terroristene og krigsforbrytere får ekstra omsorg i form av samtaler, klapp på hodet og ny forbindelse med Nav-kontoen sin.

Så med andre ord er det (ifl. den norske stat) verre å kjøpe sex enn å halshugge sivile..? Ikke at jeg er for horekjøp, men come on! Her må man gjøre noe, for dette er jo helt vilt!

Anonymous poster hash: 9a03a...23d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thai clinch

Så med andre ord er det (ifl. den norske stat) verre å kjøpe sex enn å halshugge sivile..? Ikke at jeg er for horekjøp, men come on! Her må man gjøre noe, for dette er jo helt vilt!

Anonymous poster hash: 9a03a...23d

Ja, enkelte norske lover gjelder i utlandet. Hoksrud måtte betale 25000 til den Norske stat etter horekjøp i Riga. Helt greit synes jeg. http://www.tv2.no/a/3597042

Men når man gjør krigsforbrytelser, halshugger kvinner, barn-----ingen ting når du kommer tilbake til Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enkelte norske lover gjelder i utlandet. Hoksrud måtte betale 25000 til den Norske stat etter horekjøp i Riga. Helt greit synes jeg. http://www.tv2.no/a/3597042

Men når man gjør krigsforbrytelser, halshugger kvinner, barn-----ingen ting når du kommer tilbake til Norge.

Enda et eksempel på at det Norske rettssystemet er helt rævkjørt, og trenger en oppdatering asap!

Anonymous poster hash: 9a03a...23d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det er ganske spesielt å se norske konvertitter legge ut bilder i sosiale medier hvor de bader og har det hyggelig i Raqqah. i IS sitt hovedsete, hvor de utøver total kontroll ovenfor en kvart million syrere.

De bader og hygger seg i en by hvor IS har streng regi hvordan kvinner skal være kledd, hvor tatoveringer, musikk, røyking etc er forbudt. Hvor folk åpent blir henrettet på gata om de ikke etterfølger regelverket. Uten lov og dom. Hvor avkappede hoder settes opp på gjerder til skrekk og advarsel.

I et slikt terrormiljø går altså norske konvertitter rundt på gata og kanskje håndhever disse sinnsyke reglene.

Dette er norske gutter som har vokst opp i fredelige frie Norge. Og det virker som de har det som plommen i egget i Raqqah. En av disse konvertittene har til og med svart på kritikk fra venner på FB. At han er der for å redde folk fra undertrykkelse. Jøye meg..den undertrykkelsen IS bedriver mot befolkningen er jo så ubeskrivelig at man lurer på om idioten enten er jævla dum eller hjernevasket.

At slike utskudd bare kan spasere hjem igjen til Norge med den bagasjen er utrolig. Hvem vet hvilke grusomheter de har gjort der nede?



Anonymous poster hash: 570c3...7bb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg, er at dette minner veldig om landsforrædere som f.eks nazistene. Hva skjedde med Quistling, gikk han fri etter noen "rehab.møter"? Nei, han ble skutt for landssvik.

Ikke for dødsstraff, men veldig for at vi gir dem den strengeste straffen vi har for landssvik.



Anonymous poster hash: 9a03a...23d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg, er at dette minner veldig om landsforrædere som f.eks nazistene. Hva skjedde med Quistling, gikk han fri etter noen "rehab.møter"? Nei, han ble skutt for landssvik.

Ikke for dødsstraff, men veldig for at vi gir dem den strengeste straffen vi har for landssvik.

Anonymous poster hash: 9a03a...23d

Og dette får jo også enda mer aktualitet nå som det er bestemt at et par hundre norske soldater skal sendes ned til Irak. Riktignok skal de kun bedrive undervisning av irakiske soldater som skal kjempe mot IS. Men skulle feks de norske soldatene bli angrepet i leiren av IS så har de selvfølgelig fullmakter til å forsvare seg og dermed krige.

I teorien kunne det bety at en norsk konvertitt i IS ville kunne angripe en norsk soldat. Begge nordmenn, oppvokst og fostret i Norge, men kjemper på hver sin side. Da snakker vi landssvik.

Anonymous poster hash: 570c3...7bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De burde straffes for terrorisme og landsforræderi

Det er ikke landssvik. Norge er ikke i krig, og ikke noe av det IS-kjemperne gjør i utlandet, kommer inn under lovene om landsforræderi. De driver "bare" med terrorisme mord, slavehandel, tortur, folkemord og krigføring mot sivile, men ikke noe av det rammer Norge på noen måte som er en trusel mot landets selvstendighet eller interesser. Hverken sånn eller slik.

De burde defnitivt ikke slippe unna med det de har deltatt i, men akkurat landsforræderi tror jeg ikke man kan kalle det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhaegar Targaryen

Det er ikke landssvik. Norge er ikke i krig, og ikke noe av det IS-kjemperne gjør i utlandet, kommer inn under lovene om landsforræderi. De driver "bare" med terrorisme mord, slavehandel, tortur, folkemord og krigføring mot sivile, men ikke noe av det rammer Norge på noen måte som er en trusel mot landets selvstendighet eller interesser. Hverken sånn eller slik.

De burde defnitivt ikke slippe unna med det de har deltatt i, men akkurat landsforræderi tror jeg ikke man kan kalle det.

Jeg vet at det teknisk sett ikke er landssvik

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper de unna med det de har holdt på med? Noen som vet? Man kan reise til Irak eller Syria og begå de verste krigsforbrytelser mot sivile, drepe/voldta så mange man vil, for så komme hjem til Norge å leve et helt "normalt" liv? Har hørt at det diskuteres ulike tiltak for å "motta dem på en god måte". Er det bare meg som syns det er helt sykt at de slipper unna på den måten?

Anonymous poster hash: 9a03a...23d

Foreløpig så er det vel ingen som har kommet tilbake, så vidt jeg vet. IS holder dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke landssvik. Norge er ikke i krig, og ikke noe av det IS-kjemperne gjør i utlandet, kommer inn under lovene om landsforræderi. De driver "bare" med terrorisme mord, slavehandel, tortur, folkemord og krigføring mot sivile, men ikke noe av det rammer Norge på noen måte som er en trusel mot landets selvstendighet eller interesser. Hverken sånn eller slik.

De burde defnitivt ikke slippe unna med det de har deltatt i, men akkurat landsforræderi tror jeg ikke man kan kalle det.

Akkurat dette er litt interessant. Det er landssvik og la seg verve til en annen nasjons militære styrker, men IS er jo ingen anerkjent nasjon, så da er det ikke landssvik likevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette er litt interessant. Det er landssvik og la seg verve til en annen nasjons militære styrker, men IS er jo ingen anerkjent nasjon, så da er det ikke landssvik likevel.

Da er vel de som verver seg til Israels militære styrker landsvikere ?

Anonymous poster hash: 4bcd4...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette er litt interessant. Det er landssvik og la seg verve til en annen nasjons militære styrker, men IS er jo ingen anerkjent nasjon, så da er det ikke landssvik likevel.

Det er ikke landssvik å la seg verve til en annen nasjons militære styrker i og for seg selv. Det blir ikke landssvik før det dreier seg om å gi støtte til noe som er til skade for Norge, en trusel mot landets selvstendighet eller forfatning, etc, etc.

Jeg har lest ett eller annet sted at amerikanerne har langt mer strikse regler for verving til andre staters militære styrker, og at det kan føre til at man mister statsborgerskapet. Men vi har ikke noe tilsvarende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel de som verver seg til Israels militære styrker landsvikere ?

Anonymous poster hash: 4bcd4...1cd

De verver seg ikke, de får henge rundt og bære utstyr. Så snart de bærer våpen eller deltar i krigshandlinger bryter de norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...