Gå til innhold

Duger kvinnelige soldater?


WubWub

Anbefalte innlegg

Min ydmyke mening har alltid vært den at kvinner er like flinke soldater som menn. Og av den grunn har jeg ment at kvinner i forsvaret har utelukkende vært positivt og noe vi ønsker mer av.

Men dessverre føler jeg nå litt konflikterende synspunkter angående det temaet etter at et hysterisk kvinnfolk går ut i mediene å syter, griner og sipper fordi de måtte både naken under en øvelse som gikk ut på hygiene i felten.

Linker til saken her : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/klagenemnd-om-nakenbading-det-er-urimelig-aa-forvente-at-han-burde-lest-hvor-fortvilet-fornaermede-var/a/23329159/

Det har vært mye grining og trusler om å saksøke forsvaret fra hysteriske kvinnfolk. Så undres jeg.... hvorfor var dette kvinnemennesket i forsvaret i første omgang om hu ikke er kapabel til å utføre de samme øvelsene som mannlige soldater?

Om en gutt hadde klagd på hygiene øvelser i forsvaret så hadde knapt en sjel brydd seg.

Heldigvis finnes det kvinner som er sterke, selvstendige, oppegående og kvalifiserte til å utføre de samme øvelsene som menn : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/caroline-23-det-handler-ikke-om-jente-eller-gutt-man-er-soldat/a/23331067/

Er man soldat så er man soldat. Da teller ikke hudfarge eller kjønn. Du er i forsvaret for å krige for Norge. Ikke for å leke med dukker eller sminke deg som Paris Hilton.

Her har nok forsvaret en jobb å gjøre i fremtiden nå som kvinner også er inkludert i verneplikten. Luk ut hysteriske kvinnfolk som krever prinsesse behandling, i forsvaret er ingen prinsesser! Du blir trent for å drepe ikke ligge på myk madrass med en ert under !

Endret av WubWub
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Kvinnelige soldater duger

hvorfor saksøker de da staten pga at de må gjøre de samme øvelsene som menn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duger til hva, egentlig?

ja det samme spørsmålet spør jeg meg selv når jeg ser at hysteriske kvinnfolk blir helt hysteriske når de må utføre samme militære øvelser som menn (eller gutter nok et mer passende begrep for hannkjønn i den aldersgruppen).

Endret av WubWub
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå synes iallefall jeg det er stor forskjell på isbade-øvelsen der de skiftet fort etterpå for å ikke fryse i hjel -og det å måtte stå på utstilling foran 30 andre av det motsatte kjønn og vaske seg i skrittet..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame og har vært inne til tjeneste. Min ærlige mening er at ja, vi duger til noe. Men ikke alt. Som f.eks det fysiske, selv om vi liker å tro det så takler vi ikke alt det fysiske, de fleste av oss vel og merke. Nå drar jeg ikke alle under en kam. Hadde jeg vært mann hadde jeg ikke blitt særlig begeistret over å ha meg ved min side ute på slagmarken. Ja, jeg er god med våpenet, men hadde makkeren min falt hadde jeg aldri i verden klart å dra han i sikkerhet f.eks.

Anonymous poster hash: 5f310...660

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes iallefall jeg det er stor forskjell på isbade-øvelsen der de skiftet fort etterpå for å ikke fryse i hjel -og det å måtte stå på utstilling foran 30 andre av det motsatte kjønn og vaske seg i skrittet..

hvorfor skal det være så mye verre for kvinner enn menn (gutter) ? jeg vil tro det er VERRE for gutter i en slik situasjon om det er ei jente tilstede. Hvorfor? Fordi pga kulden så forsvinner penis nesten INN i kroppen. Hvem gutt vil like at jenter ser en med mini mini mini penis? INGEN.

Ergo er det verre for gutter å isbade med kvinner, enn det er for kvinner å isbade med menn.

Men ingen gutter klager, griner, sipper og saksøker staten for det. Fordi dette er en oppgave som alle soldater MÅ utføre.

Kvinner er ikke utelukket

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er kvinner mer sjenert over kroppen sin enn menn

javel, men om de er så sjenerte så har de ikke noe i militæret å gjøre. om de er så sjenerte at de ikke greier fullføre de samme militær øvelsene som menn så blir det bare for dumt om de skal være i forsvaret.

det du snakker om er pingler. det er faktisk mange mange kvinner i forsvaret som er barske som fy og gjør alle de samme øvelsene som menn uten å mukke. noe jeg viste til i min link nr 2 på hovedinnlegget mitt.

forsvaret har en jobb å gjøre fremover når de må luke ut pripne jenter med prinsesse taker som ikke tør eller greier gjøre fingra sine skitne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan starte med å lese det oberstløytnant Larsen Ramberg sier om dette. Han mener det handler om mobbing at jenten måtte foreta intimvask sammen med 30 gutter. Han kaller befalet som bestemte dette for udugelige.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/11/05/211262/badesaken-handler-om-mobbing-mener-offiser



Anonymous poster hash: 452f4...ec4
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er bygget til å takle de fysiske utfordringene i Forsvaret bedre enn kvinner. Både fysisk og psykisk, siden kvinner er mer emosjonelle enn men. Men, likestilling og sånn.

Når kvinner og menn må inn i Forsvaret og har like krav på fysiske tester så er jeg fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan starte med å lese det oberstløytnant Larsen Ramberg sier om dette. Han mener det handler om mobbing at jenten måtte foreta intimvask sammen med 30 gutter. Han kaller befalet som bestemte dette for udugelige.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/11/05/211262/badesaken-handler-om-mobbing-mener-offiser

Anonymous poster hash: 452f4...ec4

Eller så kan du ta utgangspumkt i denne artikkelen : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/caroline-23-det-handler-ikke-om-jente-eller-gutt-man-er-soldat/a/23331067/

Som handler om ei sterk selvstendig kvinne som tør ta i et tak og tenke på militærets beste istedetfor sitt eget beste.

Du skal være ganske grei barnslig om du tenker på utovertiss vs innovertiss under militære øvelser....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan starte med å lese det oberstløytnant Larsen Ramberg sier om dette. Han mener det handler om mobbing at jenten måtte foreta intimvask sammen med 30 gutter. Han kaller befalet som bestemte dette for udugelige.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/11/05/211262/badesaken-handler-om-mobbing-mener-offiser

Anonymous poster hash: 452f4...ec4

Hvorfor nevner ikke denne Oberstløyntnanen at det var 30 menn som ble bedt om det samme? Er det ikke trakassering for dem? Er det bare for kvinner at nakenhet i slike saker er trakassering?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn er bygget til å takle de fysiske utfordringene i Forsvaret bedre enn kvinner. Både fysisk og psykisk, siden kvinner er mer emosjonelle enn men. Men, likestilling og sånn.

Når kvinner og menn må inn i Forsvaret og har like krav på fysiske tester så er jeg fornøyd.

Om dere er så emosjonelle at dere begynner å sippe når dere blir bedt om å utføre diverse militære øvelser , hva har dere egentlig i militæret å gjøre?

Er det ikke da bedre at kjernekarer, staute og stolte mannfolk tar seg av sikkerheten av nasjonen når dere kvinner kommer til kort pga deres mentale begrensninger?

Endret av WubWub
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du ta utgangspumkt i denne artikkelen : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/caroline-23-det-handler-ikke-om-jente-eller-gutt-man-er-soldat/a/23331067/

Som handler om ei sterk selvstendig kvinne som tør ta i et tak og tenke på militærets beste istedetfor sitt eget beste.

Du skal være ganske grei barnslig om du tenker på utovertiss vs innovertiss under militære øvelser....

Det handler om en jente som har vært ETT ÅR i militæret.

Larsen Ramberg har 23 år ved forskjellige avdelinger i Nord-Norge, og 1500 døgn i felt.

Hvem jeg mener er mest troverdig? Gjett.

Anonymous poster hash: 452f4...ec4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal det være så mye verre for kvinner enn menn (gutter) ? jeg vil tro det er VERRE for gutter i en slik situasjon om det er ei jente tilstede. Hvorfor? Fordi pga kulden så forsvinner penis nesten INN i kroppen. Hvem gutt vil like at jenter ser en med mini mini mini penis? INGEN.

Ergo er det verre for gutter å isbade med kvinner, enn det er for kvinner å isbade med menn.

Men ingen gutter klager, griner, sipper og saksøker staten for det. Fordi dette er en oppgave som alle soldater MÅ utføre.

Kvinner er ikke utelukket

Gutta har støtte i 28 andre gutter, og de er allerede vant til å dusje sammen med andre gutter fra barndommen av.

I tillegg så er kvinner allerede under press når det kommer til kropp og seksualitet i vårt samfunn, på en helt annen måte en menn

Prøv heller eksemplet 29 jenter, kvinnelig befal og en enslig gutt -men i en verden hvor gutta var "det svakeste kjønn". Tror du han hade følt seg høy i hatten? Tror nok vi ville sett noen klager da også.

Endret av Colargol
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om en jente som har vært ETT ÅR i militæret.

Larsen Ramberg har 23 år ved forskjellige avdelinger i Nord-Norge, og 1500 døgn i felt.

Hvem jeg mener er mest troverdig? Gjett.

Anonymous poster hash: 452f4...ec4

Litt djevelens advokat her: Det kan være Rambergs uttalelser i større grad reflekterer et behov for positivt PR i rekrutteringsøyemed, enn hans egne meninger om saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...