Gå til innhold

Nokia lumia 1020 - erfaringer?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril

Vurderer ny telefon. Har hatt flere nokia-mobiler tidligere, og har vært godt fornøyd. Nå har jeg en galaxy s4.

Er fornøyd med denne også, men synes det å ta bra bilder med telefonen er en av de viktigste funksjonene - foruten å ringe og surfe.

Noen som har erfaring med lumia 1020, og hvordan var det å eventuelt gå fra android til windows?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke mobilen du spør om men kan jeg spørre hvorfor du vurdere denne tlf?

Er det pga kameraet som er på hele 41 megapiksel?

Jeg har også S4 og i mine øyne er det et steg tilbake å gå over til windows tlf.

Liker heller ikke at du ikke kan putte i et ekstra minnekort i windows mobilen, selv om mobilen kommer med 32gb. Jeg vil jo tro at om man tar mange biler som er 41 megapiksel så er de rimelig store, men det er kanskje en bagatell.

Om du ikke har lest Amobil sin test av mobilen så kan du klikke her eller lese hva folk mener om mobilen på forumet.

« Vi mener Nokia Lumia 1020 er den beste kameramobilen du får kjøpt akkurat nå. » Amobil.no

Men, jeg ble faktisk litt interessert i mobilen etter å ha googlet litt om den, og sett noen par reviews :P Den koster jo ikke så mye heller.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Altså- jeg har hatt en Nokia med 41 megapixler tidligere. Har glemt hva den heter. Tok fantastisk gode bilder, men jeg solgte den da den brukte symbian-system og var håpløs til surfing. Surfer tross alt mer enn det jeg tar bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Nokia 808 pureview var det :)

Og det var vel sjeldent jeg hadde den innstilt på 41 mpx. Knallgode bilder ble det allikevel - bedre enn noen annen mobil jeg har hatt.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje at windows tlf har fått et litt dårlig rykte på seg, og at det ikke er så gale som folk vil at det skal være.

Symbian systemet var jeg heldigvis aldri borti, bare leste om at det var et fryktelig operativsystem.

Men så er det endel ting med S4 som irriterer meg også da.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke nevnte telefon, men den eldre Nokia Lumia 920. Jeg er veldig fornøyd med telefonen, men ikke like fornøyd med Windows Phone.

Når det kommer til antall MP har dette lite til ingenting å gjøre med bildekvaliteten. Les heller tester og se på bilder tatt med aktuelle telefon enn å fokusere på spesifikasjoner.

Den tristeste nyheten er imidlertid at det er personen som holder kameraet som er avgjørende for om bildet blir bra, ikke kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer ny telefon. Har hatt flere nokia-mobiler tidligere, og har vært godt fornøyd. Nå har jeg en galaxy s4.

Er fornøyd med denne også, men synes det å ta bra bilder med telefonen er en av de viktigste funksjonene - foruten å ringe og surfe.

Noen som har erfaring med lumia 1020, og hvordan var det å eventuelt gå fra android til windows?

Takk :)

Jeg sliter med akkurat samme avgjørelsen. Jeg, som deg, har en galaxy s4 og utenom kameraet så er det jo en nedgradering. Egentlig har jeg mest lyst på 930 (eller icon som den heter i USA), men den kommer ikke før om enda en 2 måneders tid. Dessverre var det ikke mulig å bytte eller betale mellomlegg for 1520 heller (mulig at den blir alt for diger som telefon og, men den ser absolutt interessant ut).

Har lagt ut lumiaen til salg på en lokal facebookgruppe, men det er dårlig respons gitt. Enten er folk skikkelig kjipe her i distriktet, eller så er det rett og slett ikke så stor betalingsvilje for windowstelefoner.

Hva bestemte du deg for?

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en frisk overgang fra både iOS og android ja. Selv bytta jeg bort min s4 mot en 1520, men det ser ut som den blir solgt da den er litt i overkant stor i forhold til 1020 som jeg har ved siden av her, men jeg vakler jo fram og tilbake hver dag, så kan hende jeg ombestemmer meg i morgen :P Liker spesielt godt at det FM-radio på disse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å kjøpe enten xperia x1 eller lumia 1020. Kan dere som har en av de fortelle hvor lett det er å ta fine bilder med de, og ev. hvordan det er å ha windows istedet for Android?

Anonymous poster hash: 2a472...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Jeg har jo lumia nå, men abonnementet blir ikke aktivert før om tre dager. Derfor bruker jeg galaxy as we speak, men har lekt meg mye med lumia hjemme.

Windows virker veldig bra, og knuser android i mine øyne. Bildene blir også knall, og jeg har lastet ned et redigeringsprogram spesielt rettet mot lumia. Moro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både bilder og video (spesielt lyden er kanon kontra alternativene) blir veldig bra med nokia.

post-31558-0-39591200-1399023071_thumb.j Bildet er av lumia 1520 som jeg tester nå



Synes det er lettere å få et godt resultat med denne telefonen kontra galaxy s4 som jeg hadde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo lumia nå, men abonnementet blir ikke aktivert før om tre dager. Derfor bruker jeg galaxy as we speak, men har lekt meg mye med lumia hjemme.

Windows virker veldig bra, og knuser android i mine øyne. Bildene blir også knall, og jeg har lastet ned et redigeringsprogram spesielt rettet mot lumia. Moro!!

Hva betalte du for lumia?

Vil kjøpe den jeg også :-)

Anonymous poster hash: 2a472...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Hva betalte du for lumia?

Vil kjøpe den jeg også :-)

Anonymous poster hash: 2a472...128

Jeg fornyet abonnement og betaler litt ekstra pr måned. Blir vel avbetaling det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke totalprisen veldig høy da?

Anonymous poster hash: 2a472...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor velger du å gjøre det slik da? Hvorfor ikke kjøpe den kontant og spare flere tusen? Igår kostet den 2499,- kontant hos elkjøp.

Anonymous poster hash: 2a472...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Hvorfor velger du å gjøre det slik da? Hvorfor ikke kjøpe den kontant og spare flere tusen? Igår kostet den 2499,- kontant hos elkjøp.

Anonymous poster hash: 2a472...128

Sånn er det noen som gjør det. Meg inkludert. Er langt fra å være deltaker i luksusfellen allikevel, så det orn'ær seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det noen som gjør det. Meg inkludert. Er langt fra å være deltaker i luksusfellen allikevel, så det orn'ær seg :)

Ok, som du vil :-)

Men hadde det ikke vært kjekt å bruke de 3-4 tusen på noe annet i tillegg til lumiaen?

Anonymous poster hash: 2a472...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...