Gå til innhold

Bytte fra iPhone til android?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Over telefonen som er mest kjøpt på Elkjøp osv har den det en god del. Ganske populær i USA også, jeg mener Android har 50%~ markedsandel mens iOS har 41%~. På verdensbasis har jo Android 78.1 mens iOS har 17.6%. Usikker på hvordan det står til i Norge, men tenker at Android holder seg på toppen i hvert fall.

Det er dog imponerende at iOS har så høy markedsandel, hvis du sammenligner hvor mange forskjellige android telefoner det finnes i forhold til antall forskjellige iPhone modeller.

2011 da apple fremdeles hadde større andel enn idag

226339-smartphone-recent_original.png

strategy-analytics-smartphones-q4-2013.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene over er fra AC Nielsen. Verdens ledende firma innen markedsanalyser. Benyttes av de fleste produsenter. Inkludert Apple, HTC, Samsung etc. Så de har intet bias for å gi resultater i en eller annen retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I statene og i Japan i hvertfall. :3 Står det i hvertfall noen steder.

Du blander visst bruk og solgte enheter. Applebruker surfer veeeeeldig mye. Men nå handlet diskusjonen om iphone har vært størst i verden på solgte enheter - noe de ikke har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå fra IOS til Android er som å gå fra vaskemaskin til vaskebrett i bekken - tilbake til steinalderen



Anonymous poster hash: 3e9e8...3f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gå fra IOS til Android er som å gå fra vaskemaskin til vaskebrett i bekken - tilbake til steinalderen

Anonymous poster hash: 3e9e8...3f4

Kan man ikke hacke dem og legge inn iOs istedet, det hadde vært noe... :P

Anonymous poster hash: 8b025...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå fra IOS til Android er som å gå fra vaskemaskin til vaskebrett i bekken - tilbake til steinalderen

Anonymous poster hash: 3e9e8...3f4

Kan man ikke hacke dem og legge inn iOs istedet, det hadde vært noe... :P

Anonymous poster hash: 8b025...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke hacke dem og legge inn iOs istedet, det hadde vært noe... :P

Anonymous poster hash: 8b025...302

Hvorfor vil en hacker overhodet ha interesse for å legge inn et låst system på en åpen plattform :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Har hatt iPhone3, 4 og 5 og vurderer nå å gå over til en Samsung Galaxy 5. Eller burde jeg gå for 5S istedet?

Jeg er så misfornøyd med batterikapasiteten på iPhone5, må alltid ha med lader.

Men ting som holder meg igjen er iMessage, FaceTime og et par dyre GPS-apper jeg har kjøpt (TomTom). Samt alle meldinger etc som har fulgt med siden min første iPhone.

Vet det finnes apper som gjør tilsvarende som iMessage og FaceTime, men da må jeg be folk innstallere disse også.

Kan bruke iPhonen som en ren GPS i bilen, men noen ganger er det veldig kjekt å ha GPS i lomma?

Er det noen her som har byttet til android og er fornøyd? Har hatt android nettbrett og må si jeg synes android er tungvindt, selv om det også har en del fordeler apple ikke vil gi deg. Som feks muligheten til torrentapper, legge inn e-bøker enkelt uten å måtte kjøpe dem via apper osv...

Anonymous poster hash: 8b025...302

http://www.gsmarena.com/

Bruk gsm arena.

Søk opp telefonen du ønsker. For eksempel i9505 som er Galaxy s4 med 4 kjerners prosessor. http://www.gsmarena.com/samsung_i9500_galaxy_s4-5125.php

Gå ned til batteri. Der står batteriets størrelse. I s4 sitt tilfelle er det Lion 2600 mAH. Batterikapasiteten er ganske god, men 4g, programmer og skjerm vil tappe telefonen for strøm.

.....................

Mitt tips er at du søker opp telefoner på gsm arena og finner en telefon med specs som passer ditt behov. Det er du som vet hva du trenger, ikke brukere på KG eller selgere.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Å gå fra IOS til Android er som å gå fra vaskemaskin til vaskebrett i bekken - tilbake til steinalderen

Anonymous poster hash: 3e9e8...3f4

Tull. Begge operativsystemene er gode. Det antall prosessorkjerner som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluejacking var gøy i sin tid. :3

Nå er det SMS Class 0, MWI Voice Message notification, og lignende som er gøy! Særlig sistnevnte! ;)

Anonymous poster hash: f3f19...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.gsmarena.com/

Bruk gsm arena.

Søk opp telefonen du ønsker. For eksempel i9505 som er Galaxy s4 med 4 kjerners prosessor. http://www.gsmarena.com/samsung_i9500_galaxy_s4-5125.php

Gå ned til batteri. Der står batteriets størrelse. I s4 sitt tilfelle er det Lion 2600 mAH. Batterikapasiteten er ganske god, men 4g, programmer og skjerm vil tappe telefonen for strøm.

.....................

Mitt tips er at du søker opp telefoner på gsm arena og finner en telefon med specs som passer ditt behov. Det er du som vet hva du trenger, ikke brukere på KG eller selgere.

Men er det ikke enklere å bytte batteri på Samsung?

Husker i gamle dager, da hadde man gjerne ekstra batteri til mobilene :)

Anonymous poster hash: 8b025...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Det antall prosessorkjerner som betyr noe.

Det som betyr noe er brukeropplevelsen, specs betyr ingenting...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Det som betyr noe er brukeropplevelsen, specs betyr ingenting...

Specs sier noe om brukeropplevelsen. Er telefonen treg så har det noe med antall prosessorkjerner å gjøre. Blir bildene dårlige, så har det med mp, fokus, blitz, zoom etc å gjøre. Har telefonen plass til minnekort og hvor stort minnekort kan evnt telefonen ta. Alt dette har med brukeropplevelse å gjøre. Android og IOS er ganske like operativsystemer. De fleste aps funker på begge operativsystemene. Menyen er naturlig nok annerledes, men det betyr ingenting i den store sammenhengen.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cartman

Men er det ikke enklere å bytte batteri på Samsung?

Husker i gamle dager, da hadde man gjerne ekstra batteri til mobilene :)

Anonymous poster hash: 8b025...302

Du kan kjøpe batteri på nett, men de er oftest dårligere enn originalbatteriet. Flere kunder har spurt meg om akkurat det :)

Edit: På iphones og enkelte LG modeller er batteriet innebygd i telefonen. Da må du skru telefonen fra hverandre for å skifte batteri. På Samsung er det som oftest bare å ta av bakdekselet og bytte batteri.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specs sier noe om brukeropplevelsen. Er telefonen treg så har det noe med antall prosessorkjerner å gjøre. Blir bildene dårlige, så har det med mp, fokus, blitz, zoom etc å gjøre. Har telefonen plass til minnekort og hvor stort minnekort kan evnt telefonen ta. Alt dette har med brukeropplevelse å gjøre. Android og IOS er ganske like operativsystemer. De fleste aps funker på begge operativsystemene. Menyen er naturlig nok annerledes, men det betyr ingenting i den store sammenhengen.

Tull. Begge operativsystemene er gode. Det antall prosessorkjerner som betyr noe.

Du kan kjøpe batteri på nett, men de er oftest dårligere enn originalbatteriet. Flere kunder har spurt meg om akkurat det :)

lol

Endret av Klatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar meg for hersketeknikker. Har du et poeng, så kom med det

Hersketeknikk? Hahahahahaha. Poenget mitt var at det du skrev var morsomt. "Det er antall prosessorkjerner som betyr noe"... er du virkelig seriøs? Eller var det sarkastisk? I tillegg skriver du at kunder spør deg om batteri, noe som gjør at jeg antar du jobber med elektronikk / mobilsalg? Stakkars kundene dine..

Nesten alt du har sagt i denne tråden er feil. Hvor har du fått opplæring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...