Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere oppskrifter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen tips? Finner oppskrifter fra så mange forskjellige kilder, men har egentlig ikke noe godt system for å ta vare på dem...

Anonymous poster hash: a75d8...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen tips? Finner oppskrifter fra så mange forskjellige kilder, men har egentlig ikke noe godt system for å ta vare på dem...

Anonymous poster hash: a75d8...087

www.keeeb.com

En pinterestlignende tjeneste, men der klipperen til pinterest kun tar bilder, så klipper Keebs klipper alt du slenger til den. Du kan også laste opp fra harddisk.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så smart at jeg har kjøpt egen bok til å ha oppskrifter i. Som jeg har mistet.

Jeg har gjennom årene også vært så smart at jeg har printet ut de oppskriftene som jeg følte var bra. Mistet også arkene.

Har også noterte det på pcen et sted..men..jeg husker ikke hvor..Ser frem til forslag her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to bøker: En med "safe" oppskrifter og en med oppskrifter som skal prøves ut...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips? Finner oppskrifter fra så mange forskjellige kilder, men har egentlig ikke noe godt system for å ta vare på dem... Anonymous poster hash: a75d8...087

Har lagt alle oppskriftene inn på cook appen på iPad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Onenote på Pc'en. Den synker i skya, så jeg har alltid oppskriftene tilgjengelig på telefon eller brett i tillegg til PC.

Finner jeg noe spennende på nett, klipper jeg det rett inn der med bilder og alt.

Skriver jeg opp noe på papir, er jeg kjapp på å føre det inn der så fort som mulig.

Det gjør det oversiktelig og greit, og den er også søkbar. Noe som letter jobben når man ikke husker om man har oppskrift på noe og når "boka" begynner å bli relativt stor.

De fleste som har Office fra Microsoft, har også Onenote. Anbefales.



Anonymous poster hash: 33fd7...35e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lass med bokmerker der svært få er prøvd ut, og en skrivebok med favorittene. Har backup på flesteparten av oppskriftene i skriveboka hjemme hos foreldrene mine siden det er der de kommer fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dekorativ oppskriftsboks som står på kjøkkenbenken. Har også lagret de på en app på mobilen i tilfelle noe skulle skje med boksen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en liten oppskriftsbok nå men har planer om å få skrevet inn alle oppskrifter i word-dokumenter, sortere det i forskjellige mapper (typ. middagsretter, dessert, kaker, julekaker osv).

Så har jeg tenkt å printe dem ut og sette dem i ringperm med skilleark med samme system :)

Da er det lett å legge til nye oppskrifter uten å ødelegge systemet!

Om du har mange oppskrifter å vil gjøre det enda lettere for deg selv kan du skrive sidetall på oppskriftene og lage en innholdsfortegnelse. Ulempen her er at denne må oppdateres og det kan bli litt stress.

Evt lage en liten innholdsfortegnelse for hvert "emne" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor rød perm, gjemt bort i roterommet og hentes fram ved behov. Mesteparten av matlaging skjer jo uten oppskrifter. Men synes perm er praktisk da jeg kan hente ut bare den siden som trengs, og ha den i plastikk så det ikke blir noe søl.

Det hele er organisert etter type kjøtt, type retter osv, er i grunn kun oppskrifter som er testet og er gode, evt noe som jeg virkelig har lyst å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en "kakeperm" og en "middagsperm". Dette er vellykkede matprosjekter som er arkivert. Jeg har vel samlet i vel 20 år tenker jeg. Noe er håndskrevne, andre er kopiert, noe er printet fra nett. Herlig blanding av mine favorittpppskrifter.

De er såpass flittig i bruk, at begge står på kjøkkenet.

Akkurat nå holder jeg faktisk på å digitalisere de. Jeg er i gang med å lage en personlig kokebok til dattera mi blir voksen. Hun skal arve oppskriftene som jeg har samlet fra hennes bestemødre og oldemødre og mine egne oppskrifter.

Boka skal trykkes i ett eksemplar og være ferdig til 18-års dagen hennes. (Det er den beste personlige gaven jeg kommer på!)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en "kakeperm" og en "middagsperm". Dette er vellykkede matprosjekter som er arkivert. Jeg har vel samlet i vel 20 år tenker jeg. Noe er håndskrevne, andre er kopiert, noe er printet fra nett. Herlig blanding av mine favorittpppskrifter.

De er såpass flittig i bruk, at begge står på kjøkkenet.

Akkurat nå holder jeg faktisk på å digitalisere de. Jeg er i gang med å lage en personlig kokebok til dattera mi blir voksen. Hun skal arve oppskriftene som jeg har samlet fra hennes bestemødre og oldemødre og mine egne oppskrifter.

Boka skal trykkes i ett eksemplar og være ferdig til 18-års dagen hennes. (Det er den beste personlige gaven jeg kommer på!)

Kjempekoselig gave! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ringperm stående på kjøkkenet samt en hel drøss med diverse kokebøker. Dessverre er det alt for enkelt å heller søke opp på nettet enn å ta en titt på de oppskriftene jeg allerede har samlet, men uansett så er de nå tilgjengelige for meg på kjøkkenet til en hver tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...