Gå til innhold

Blender, food processor eller stavmikser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere hatt en blender av lav kvalitet som nå har tatt kvelden. Nå grubler jeg fælt på hva jeg skal prioritere å kjøpe først av kjøkkendippedutter som blender, food processor eller stavmikser (sistnevnte kan vel komme med litt ekstra utstyr i blant, har jeg sett). Jeg har for tiden et relativt lite kjøkken og ikke så mye penger, så jeg må i utgangspunktet velge en av delene. De har jo litt overlappende bruksområder... Det jeg tror jeg vil bruke en slik duppeditt mest til, er nok å lage pureer eller glatte supper, knuse nøtter og dadler, evt. smoothie.

Hva har du prioritert? Og har du en anbefaling på merke?



Anonymous poster hash: edbaa...075
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stavmikser er favoritten her. Kan brukes til det meste samtidig som den tar lite plass på kjøkkenet.

Du får jo stavmiksere med beholder under slik at de er ideelle for å knuse nøtter osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavmikser er det jeg bruker definitivt mest. Veldig praktisk å bruke rett i gryter o.l. Min er en relativt billig sak tror jeg, har hatt den i årevis og fungerer fremdeles like godt.

Jeg har også blender, men den blir stort sett brukt til smoothies i helgene.



Anonymous poster hash: d93bd...3f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også gått for stavmikser. Jeg har en blender også men bruker den så og si aldri siden den tar så stor plass at jeg ikke har plass til å ha den lett tilgjengelig. Til supper og sånt er uansett stavmikser det mest praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavmikser:) bruker min Bamix til alt fra supper, kaffebønner/nøtter, smoothies, ja you name it. Solgte både food processoren og blenderen jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...