Gå til innhold

Flere som er skremt av ebola?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jammen da vet jeg det :-) Hvorfor kom utbruddet akkurat der nede da? :-o sikkert dumt spørsmål, men jeg har ikke fulgt helt med..

Anonymous poster hash: b8fbb...a01

Det kom vel i utgangspunktet fra flaggermus.

Anonymous poster hash: 96cef...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper at Ebola blir løsningen på verdens overbefolkning. Det er logisk at tettere befolkninger vil være mer utsatt (noe som forsåvidt gjør Europa til en smittefest!). Overbefolkede områder vil derfor rammes hardest. Hvis rundt 50% av verdens befolkning dør, kan vi avslutte alle væpnede konflikter og starte fra scratch med menneskerettigheter, befolkningsregulering, miljøvennlighet og primærgoder for alle!



Anonymous poster hash: 5d34d...223
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom vel i utgangspunktet fra flaggermus.

Anonymous poster hash: 96cef...4bc

Ja, i tillegg til at store mengder rått kjøtt behandles heller uhygent i den brennende varmen. Dårlig håndhygiene og sanitære forhold er også faktorer.

Anonymous poster hash: 5d34d...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at Ebola blir løsningen på verdens overbefolkning. Det er logisk at tettere befolkninger vil være mer utsatt (noe som forsåvidt gjør Europa til en smittefest!). Overbefolkede områder vil derfor rammes hardest. Hvis rundt 50% av verdens befolkning dør, kan vi avslutte alle væpnede konflikter og starte fra scratch med menneskerettigheter, befolkningsregulering, miljøvennlighet og primærgoder for alle!

Anonymous poster hash: 5d34d...223

Jeg ønsker meg også en mindre befolket verden, men likevel kan jeg ikke si at jeg ønsker meg ebola i mine omgivelser.

Anonymous poster hash: 61952...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at Ebola blir løsningen på verdens overbefolkning. Det er logisk at tettere befolkninger vil være mer utsatt (noe som forsåvidt gjør Europa til en smittefest!). Overbefolkede områder vil derfor rammes hardest. Hvis rundt 50% av verdens befolkning dør, kan vi avslutte alle væpnede konflikter og starte fra scratch med menneskerettigheter, befolkningsregulering, miljøvennlighet og primærgoder for alle!

Anonymous poster hash: 5d34d...223

Ja, var vel omtrent sånn det gikk med verden etter svartedauden, i de glade 14- og 1500-åra. Those were the days my friend :)

Anonymous poster hash: 535c3...4af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bekymret på egene vegne, eller på Norges vegne, men jeg er bekryret for hvordan det går med de som befinner seg i områdene som er rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene om å engste deg for dette. Jeg engster meg også. Det er ute av kontroll og det har vist seg at rutiner ved ulike sykehus hvor pasienter er behandlet overhode ikke fungerer, selv om de beroliger oss med det.

I og med at det heller ikke blir gjort nok der dette sprer seg som ild i tørt gress, så vil antall smittede øke i rekordfart og dette igjen vil føre til økt fare for spredning til andre land i området og også spredning til resten av verden. Vi har ingen medisinsk behandling hverken i form av vaksine eller medisiner og dødeligheten ved smitte er ekstremt høy. Jeg mener det er grunn til bekymring på mange plan.

Det er ekstremt vondt å tenke på alle de stakkars menneskene som smittes og dør. De får ikke nok hjelp og ikke raskt nok. Shame on us!



Anonymous poster hash: 8a7f3...ffa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir meg en god faen i hele ebolaen. Er overalt i nyhetene hele tiden.

Too much.



Anonymous poster hash: 353ce...76c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å være hysterisk, og jeg prøver å være så fornuftig som jeg klarer, men dette ebolagreiene skremmer meg bare mer og mer. Greit nok at meida hauser opp, greit nok at det er langt borte, men det jeg så på som tryggest var det at det ikke virket som om det smittet noe særlig. Det var snakk om at en kunne sitte sammen på bussen og komme fra deg, men det er ikke akkurat sånn det virker når sykepleier etter sykepleier klarer å bli smittet i DE draktene?

Er det bare megsom synes dette begynner å bli ganske så skummelt?

Anonymous poster hash: 96cef...4bc

Var det du som postet innlegg om at du var livredd for terrorangrep tidligere i år?

Slapp helt av. Det er en million ting som er mer sannsynlig å dø av enn ebola.

Anonymous poster hash: 628e1...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Tror vi har godt nok helsevesen til å klare oss. Er værre med de landene hvor helsepersonlet ikke får lønnen sin, ikke er skikkelig sikret osv og streiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kopierer inn innlegget jeg postet i den andre tråden nettopp:

Det er helt sjokkerende hva som har skjedd i Texas.

Svensk TV omtalte det i nyhetene, men det var på Sveriges Radio de mest graverende opplysningene ble presentert.

Les eller hør innslaget her: http://sverigesradio...artikel=5992128

(Lydinnslaget er kortere enn 2 minutter.)

Anonymous poster hash: 61952...2e4

Noen som kunne kommet med et kort sammendrag? Forstod dessverre lite av svensk (er ikke fra nordisk land selv).

På forhånd, tusen takk :)

Anonymous poster hash: 330a8...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kunne kommet med et kort sammendrag? Forstod dessverre lite av svensk (er ikke fra nordisk land selv).

På forhånd, tusen takk :)

Anonymous poster hash: 330a8...a1f

Aftenposten.no har en artikkel med samme innhold:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Sykepleier-reiste-med-fly-rett-for-hun-ble-ebolasyk-7746013.html

Anonymous poster hash: 61952...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsearbeidere er bare nødt å være nøye med både smitterutiner og hygiene. Er man ikke sikker på det, og man skal jobbe med ebolapasienter, så må man faktisk gi beskjed om at man ikke er trygg på det/øve. I utgangspunktet så smitter jo ebola kun ved kontakt, noe som ikke skal skje dersom helsearbeiderene følger rutinene for smitte og har god hygiene.
Det jeg derimot er engstelig for (ikke kjempeengstelig), er slike tilfeller dersom en ebolasmittet tar fly/kollektivtransport/lignende. Slik som nettopp har hendt. Nysing, hosting, toalettbesøk osv kan føre til smitte og om en eller flere får smitten på seg, så kan jo de igjen gå rundt å smitte andre ubevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Jeg håper at Ebola blir løsningen på verdens overbefolkning. Det er logisk at tettere befolkninger vil være mer utsatt (noe som forsåvidt gjør Europa til en smittefest!). Overbefolkede områder vil derfor rammes hardest. Hvis rundt 50% av verdens befolkning dør, kan vi avslutte alle væpnede konflikter og starte fra scratch med menneskerettigheter, befolkningsregulering, miljøvennlighet og primærgoder for alle!

Anonymous poster hash: 5d34d...223

Du tror det er sånn det funker? At når alt av helsevesen, skole og andre viktige tjenester som tilbys blir hardt rammet, så sitter folk igjen og er fornøyde? Tror ikke de kommer til å få noe mer tillit til myndighetene..

Jeg er ikke bekymret for meg og mine, men det som skjer er selvfølgelig en stor tragedie og et globalt problem. Det gjelder ikke bare de som bor i de rammede landene, vi må også ta ansvar og sende ressurser. Vi var altfor sent ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i tillegg til at store mengder rått kjøtt behandles heller uhygent i den brennende varmen. Dårlig håndhygiene og sanitære forhold er også faktorer.

Anonymous poster hash: 5d34d...223

Nei, det kom fra flaggermus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det kom fra flaggermus.

Som trolig er brukt som mat.

Anonymous poster hash: 61952...2e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har godt nok helsevesen til å klare oss. Er værre med de landene hvor helsepersonlet ikke får lønnen sin, ikke er skikkelig sikret osv og streiker.

Og der containere fulle av utstyr til sykepleierne blir stående på havna i ukevis og månedsvis pga byråkrati og korrupsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebola-epidemien er et stort problem for hele verdenssamfunnet og skulle dessverre blitt håndtert langt bedre langt raskere.. Etterpå-klokskap er en eksakt vitenskap.

All honnør og respekt til de som reiser ned for å hjelpe våre medmennesker som er rammet av denne katastrofen. Jeg liker å tro at jeg hadde dratt om jeg var innenfor et av yrkene Leger uten grenser har behov for, men jeg vet virkelig ikke om jeg har det i meg… De er helter alle sammen.

Ellers er jeg mer bekymret for å bli påkjørt av en bil eller få kreft, enn jeg er for å bli smittet av Ebola. Om det er noen i denne verden jeg tror kan føle seg trygge for dette, må det være oss heldige jævler her i Norge.



Anonymous poster hash: 0c1de...191
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebola-epidemien er et stort problem for hele verdenssamfunnet og skulle dessverre blitt håndtert langt bedre langt raskere.. Etterpå-klokskap er en eksakt vitenskap.

All honnør og respekt til de som reiser ned for å hjelpe våre medmennesker som er rammet av denne katastrofen. Jeg liker å tro at jeg hadde dratt om jeg var innenfor et av yrkene Leger uten grenser har behov for, men jeg vet virkelig ikke om jeg har det i meg… De er helter alle sammen.

Ellers er jeg mer bekymret for å bli påkjørt av en bil eller få kreft, enn jeg er for å bli smittet av Ebola. Om det er noen i denne verden jeg tror kan føle seg trygge for dette, må det være oss heldige jævler her i Norge.

Anonymous poster hash: 0c1de...191

Kunne ikke vært mer enig!

Anonymous poster hash: 8121f...661

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...