Gå til innhold

Flere som er skremt av ebola?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke å være hysterisk, og jeg prøver å være så fornuftig som jeg klarer, men dette ebolagreiene skremmer meg bare mer og mer. Greit nok at meida hauser opp, greit nok at det er langt borte, men det jeg så på som tryggest var det at det ikke virket som om det smittet noe særlig. Det var snakk om at en kunne sitte sammen på bussen og komme fra deg, men det er ikke akkurat sånn det virker når sykepleier etter sykepleier klarer å bli smittet i DE draktene?

Er det bare megsom synes dette begynner å bli ganske så skummelt?



Anonymous poster hash: 96cef...4bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Influensa og malaria dreper sånn ca 1000000000000000 flere mennesker enn ebola så jeg er overhodet ikke redd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt akkurat det samme som deg. Jeg får spesielt hetta fordi jeg har et nyfødt barn som jeg er livredd for at det skulle hende noe, fordi Ebola smitter helsearbeidere med DE sikkerhetsdraktene, og fordi det virker som en så jævlig måte å dø på.

Hvis helsearbeider etter helsearbeider blir smittet, hva hindrer den vanlige befolkningen fra å bli smittet f.eks via dråpesmitte på et dørhåndtak? Jeg er nokså engstelig for at sykdommen skal kunne spre seg her til lands.

Anonymous poster hash: c35c5...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebola smitter gjennom kroppsvæske. Det som har skjedd er altså at vernedrakten som de har tatt på pasienten med ikke har blitt tatt av riktig og så har de kanskje tatt seg i ansiktet før de har vasket seg grundig. Du må altså ta på kroppsvæskene til en ebolasmittet for at du selv skal bli smittet.

Grunnen til at det sprer seg så fort er at det er vanskelig å spre info om hvordan man hindrer smitte i Vest-Afrika og at helsevesenet er ganske dårlig fra før. De begraver også sine døde slektninger selv, og ebola er mest smittsomt etter dødsfall.

Her i Norge er det faktisk tilnærmet 0 % sannsynlighet for å bli smittet. Det er bare å slappe av :)

Men jeg hadde nok ikke gitt en av sykepleierne som jobber med det i Norge en klem jeg heller :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kopierer inn innlegget jeg postet i den andre tråden nettopp:

Det er helt sjokkerende hva som har skjedd i Texas.

Svensk TV omtalte det i nyhetene, men det var på Sveriges Radio de mest graverende opplysningene ble presentert.

Les eller hør innslaget her: http://sverigesradio...artikel=5992128

(Lydinnslaget er kortere enn 2 minutter.)



Anonymous poster hash: 61952...2e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bekymrer meg , ja. Men ikke noe jeg går å tenker veldig mye over, bortsett fra når jeg leser om det i avisen eller hører om det på nyhetene. Å det er jo ikke rent lite...

Anonymous poster hash: 20605...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sykepleier etter sykepleier klarer å bli smittet i DE draktene?

Er det bare megsom synes dette begynner å bli ganske så skummelt?

Hva har disse sykepleierene til felles? Jo, de har klasset og klådd på syke og døende. Du har ikke noe å bekymre deg for.

Anonymous poster hash: a92c4...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bekymret. Blant annet fordi: her i Norge har vi godt med helsehjelp å få OG medisiner å få, det har de ikke der nede, de har ikke rent vann der, de har en varme og hete som sprer bakterier på helt andre måter enn hos oss, og jeg tror media blåser opp ting så de blir mer skremmende enn de egentlig er, akkurat som svineinfluensaen, fugleinfluensaen osv..



Anonymous poster hash: b8fbb...a01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har disse sykepleierene til felles? Jo, de har klasset og klådd på syke og døende. Du har ikke noe å bekymre deg for.

Anonymous poster hash: a92c4...431

Man har jo absolutt noe å bekymre seg for når sykepleierne blir smittet. De kan rekke å smitte enda flere før de havner på isolat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

, de har en varme og hete som sprer bakterier på helt andre måter enn hos oss,

Kan bakterier få ebola?

Anonymous poster hash: a92c4...431

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kopierer inn innlegget jeg postet i den andre tråden nettopp:

Det er helt sjokkerende hva som har skjedd i Texas.

Svensk TV omtalte det i nyhetene, men det var på Sveriges Radio de mest graverende opplysningene ble presentert.

Les eller hør innslaget her: http://sverigesradio...artikel=5992128

(Lydinnslaget er kortere enn 2 minutter.)

Anonymous poster hash: 61952...2e4

Fy fader...

Anonymous poster hash: c35c5...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bekymret. Blant annet fordi: her i Norge har vi godt med helsehjelp å få OG medisiner å få, det har de ikke der nede, de har ikke rent vann der, de har en varme og hete som sprer bakterier på helt andre måter enn hos oss, og jeg tror media blåser opp ting så de blir mer skremmende enn de egentlig er, akkurat som svineinfluensaen, fugleinfluensaen osv..

Anonymous poster hash: b8fbb...a01

Ebola er ikke bakterie, men virus, som er påvist å overleve lenger i kalde temperaturer!

Anonymous poster hash: 61952...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bakterier få ebola?

Anonymous poster hash: a92c4...431

Beklager, trodde ebola kom av bakterier - men er det virus da? Uansett er jeg fremdeles ikke redd, det er nok mange andre bakterier og virus som er mer farlig..

Anonymous poster hash: b8fbb...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebola er ikke bakterie, men virus, som er påvist å overleve lenger i kalde temperaturer!

Anonymous poster hash: 61952...2e4

Jammen da vet jeg det :-) Hvorfor kom utbruddet akkurat der nede da? :-o sikkert dumt spørsmål, men jeg har ikke fulgt helt med..

Anonymous poster hash: b8fbb...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I TV2 nyhetene nå kl 21, var det en norsk ekspert (?) som mente vi måtte snart innse at ebola trolig smitter lettere enn tidligere antatt.



Anonymous poster hash: 61952...2e4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Influensa og malaria dreper sånn ca 1000000000000000 flere mennesker enn ebola så jeg er overhodet ikke redd.

Greit nok det. Men har du først fått ebola er du relativt fuckd, og det er ikke medisiner...

TS

Anonymous poster hash: 96cef...4bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo at man er smittsom så sinnsykt LENGE. Om smitten først er ute okkuperer man jo sykesenger i mangeuker. Sykehusene ville bli fylt opp.



Anonymous poster hash: 96cef...4bc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2.no:

"Så mange smittes nå daglig av ebola, at innen slutten av januar, kan over 1,4 millioner mennesker ha fått sykdommen."

Se videoinnlegget øverst til venstre. (Der inngår også innslaget med han som mener at ebola må smitte lettere enn tidligere antatt, som ved dråpesmitte.) Dette innlegget er skremmende.

Det er liten grunn til å frykte smitte nå i Norge, men hva om noen måneder?

Vi får se. Det blir spennende å se hvor mange fler som smittes i USA, spesielt om noen smittes som kun har vært i kontakt med de to nå syke sykepleierne.



Anonymous poster hash: 61952...2e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...