Gå til innhold

Hvor mye FÅR en uføretrygdet alenemor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på dette etterhvert meget berømte innlegget til alenemoren i rullestol som klager over at hun vil fratas støtte til barnet i det nye statsbudsjettet. Det jeg lurer på, er om noen vet omtrent hvor mye støtte hun får i form av andre stønader i løpet av en normal måned? Hun nevner støtte til barnehage, at hun har fått bil og elektrisk rullestol, og jeg regner med at hun får uføretrygd, bostøtte og barnetrygd? Noe mer? Vet noen omtrent hva dette utgjør i måneden?

Anonymous poster hash: 5b4e7...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste saken og ble sittende å lure på en ting...

Hun satt i rullestol før hun fikk barn, hun var uføretrygdet FØR hun fikk barn, hun hadde dårlig råd FØR hun fikk barn...

likevel velger hun å sette barn til verden....det er ingen menneskerett å få barn.

Og når det viser seg at hun får enda dårlige råd enn før (bombe) så er alle andre slemme... hun burde fått mer!

vel...det burde du jaggu tenkt på før!



Anonymous poster hash: 46d5b...32c
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, og tenkte akkurat det samme. Et hylekor på sosiale medier har støttet opp om denne jenta, men når jeg leser innlegget hennes, skjønner jeg faktisk ikke helt hvorfor. Hun klager over en situasjon hun helt frivillig har valgt selv.

Å klage på at hun bruker mer tid enn Erna på å re senga si, er latterlig. Hun sier at hun ikke har kunnet gå på skole grunnet dårlig tilrettelegging for handikappede, men hun har jo KRAV på tilrettelegging fra absolutt alle utdanningsinstanser i Norge. Det høres ut som en syltynn unnskyldning. Hvorfor velger hun å sette et uskyldig barn til verden i en situasjon hvor hun er fullstendig avhengig av økonomisk støtte til ALT? Jeg kjenner faktisk TO rullestolbrukere som er i full jobb fordi de har valgt hensiktsmessige utdanninger og tatt smarte valg for seg selv.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at hun og gutten hennes har kostet staten ganske mye, og jeg ville ikke hylt så høyt om urettferdig behandling hvis jeg var henne. Hun er så sinnsykt heldig som lever i Norge.

Anonymous poster hash: 5b4e7...61a

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter og begriper ikke hvordan en rullestolbruker greier å ta seg av en liten unge...noen som skjønner det? Ungen er jo konstant i livsfare.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste saken og ble sittende å lure på en ting...

Hun satt i rullestol før hun fikk barn, hun var uføretrygdet FØR hun fikk barn, hun hadde dårlig råd FØR hun fikk barn...

likevel velger hun å sette barn til verden....det er ingen menneskerett å få barn.

Og når det viser seg at hun får enda dårlige råd enn før (bombe) så er alle andre slemme... hun burde fått mer!

vel...det burde du jaggu tenkt på før!

Anonymous poster hash: 46d5b...32c

Jeg er så enig. Men det er ingen som tør si fra på facebook. Men har hun "et lyst hode" og klarer å fullføre f.eks en høyskole, vil hun nok kunne få seg en grei jobb.

Anonymous poster hash: 4d538...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes lirr synd på henne. Hun har jo virkelig gått inn for å rævkjøre ting for seg selv....



Anonymous poster hash: ba7bf...071
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg syntes hun har gjort noen litt merkelige og kanskje særdeles lite gjennomtenkte valg i livet...



Anonymous poster hash: ba7bf...071
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye fordommer og kunnskapsløshet ute å gikk... bla bla bla...



Anonymous poster hash: ddfe0...971
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaw, det er så søtt! En liten fascistspire! Du mener faktisk at uføretrygdede ikke har rett til et kjærlighetsliv eller et sexliv, og at de dersom de blir gravide, ikke skal gjøre sine egne etiske valg i den forbindelse. Du mener faktisk at en person som mottar støtte, er forpliktet til å ta abort. Du verden.

Velkommen til Internett!

Anonymous poster hash: ce4cc...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Internett!

Anonymous poster hash: ce4cc...73b

Det komiske er at dersom vi starter en tråd om f.eks fødselstall, så kommer vedkommende til å rase over at det fødes for få etnisk norske barn og at det er sosialistenes feil. Min store sorg er at jeg ikke får se ham eller henne møte seg selv i døra med et smell.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes hun har gjort noen litt merkelige og kanskje særdeles lite gjennomtenkte valg i livet... Anonymous poster hash: ba7bf...071

Mener du at hun har valgt frivillig å sitte i rullestol?

Alt skal være tilrettelagt i samfunnet i dag, men veldig lite er egentlig tilrettelagt i praksis.

Anonymous poster hash: 9ec84...070

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet.

En ung ufør får ca 3,5G i trygd, det tilsvarer ca 300 000 kr. Brutto ca 25 000 kr mnd.

Alt annet en uføretrygdet enslig mor mottar av stønader, er stønader alle andre enslige mødre kan motta.

Det vil si barnetrygd for et ekstra barn, barnebidrag, og støtte til barnehage. Noen mottar også bostøtte dersom de kvalifiserer til dette.



Anonymous poster hash: 169bf...9ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye fordommer og kunnskapsløshet ute å gikk... bla bla bla...

Anonymous poster hash: ddfe0...971

Og så avslutter du med "bla bla bla" :skratte: Jaggu er du da tom for gode argumenter :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet.

En ung ufør får ca 3,5G i trygd, det tilsvarer ca 300 000 kr. Brutto ca 25 000 kr mnd.

Alt annet en uføretrygdet enslig mor mottar av stønader, er stønader alle andre enslige mødre kan motta.

Det vil si barnetrygd for et ekstra barn, barnebidrag, og støtte til barnehage. Noen mottar også bostøtte dersom de kvalifiserer til dette.

Anonymous poster hash: 169bf...9ac

Mm og med flere deltidsjobber ligger jeg på brutto 17.000 i mnd...

Hurra for å være frisk altså... :fnise:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet.

En ung ufør får ca 3,5G i trygd, det tilsvarer ca 300 000 kr. Brutto ca 25 000 kr mnd.

Alt annet en uføretrygdet enslig mor mottar av stønader, er stønader alle andre enslige mødre kan motta.

Det vil si barnetrygd for et ekstra barn, barnebidrag, og støtte til barnehage. Noen mottar også bostøtte dersom de kvalifiserer til dette.

Anonymous poster hash: 169bf...9ac

Oi! Så mye de får!! Hva er det folk egentlig klager over?

Anonymous poster hash: 1eea9...d54

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mm og med flere deltidsjobber ligger jeg på brutto 17.000 i mnd...

Hurra for å være frisk altså... :fnise:

Ja, håper flere skjønner Ernas politikk nå :)

Anonymous poster hash: 1eea9...d54

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet. En ung ufør får ca 3,5G i trygd, det tilsvarer ca 300 000 kr. Brutto ca 25 000 kr mnd. Alt annet en uføretrygdet enslig mor mottar av stønader, er stønader alle andre enslige mødre kan motta.Det vil si barnetrygd for et ekstra barn, barnebidrag, og støtte til barnehage. Noen mottar også bostøtte dersom de kvalifiserer til dette. Anonymous poster hash: 169bf...9ac

De får mellom 220 000 og 245 000 kr. Før skatt.

Anonymous poster hash: 9ec84...070

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får mellom 220 000 og 245 000 kr. Før skatt.

Anonymous poster hash: 9ec84...070

Ja, dere, en G er visstnok ca 88000 NOK. 3,5 G blir såvidt over 300.000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får mellom 220 000 og 245 000 kr. Før skatt.

Anonymous poster hash: 9ec84...070

Det stemmer ikke.

Ung ufør er beregnet til 3,5G, og i 2014 er 1G ca 88 000 kr.

Men, for de som mener dette er mye.

Jeg blir overrasket over at noen i det hele tatt blir misunnelige på uføre.

Tenk dere at dette er det dere har å leve av resten av livet, dere vil aldri ha muligheten til å sa samme økonomi som de fleste rundt dere har. Dette er en permanent tilstand, ikke en midlertidig situasjon.

En gjennomsnittslønn i Norge er i dag ca 420 000 kr, tror jeg, en ufør vil aldri ha samme økonomi som en gjennomsnittlig arbeider.

Anonymous poster hash: 169bf...9ac

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...