Gå til innhold

Hvor mye boliglån kan man ha?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

er jo maks 100 000 kr i bsu (eller evt 150 000)

men her stod det jo egenkapital inkludert full bsu.. så jeg antar da at denne personen har 200 000 utenom og 100 000 i bsu

Ah, leste litt fort jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DNB feks mente at vi gikk med underskudd på 15000 kr i mnd utfra SIFO modellen. Mens to andre bankers utregning viste seg at vi taklet et lån på 3 mill helt fint (3,5 x inntekten vår). Store forskjeller.

Det er store forskjeller mellom bankene, men jeg må si at jeg ville vært mest skeptisk til de bankene som vil gi de største lånene. Hvorfor tror du at så mange sliter med å betjene lånene sine for tiden?

Hvis dere går 15000,- i minus ut fra standardbudsjettet og en rentemargin, kan det skape store problemer for dere etter hvert. Dere setter dere i en veldig sårbar situasjon hvis det skulle skje endringer som f.eks. sykdom, arbeidsledighet, renteoppganger, at dere får barn osv.

Det er mange som absolutt skal tyne grensen til det ytterste. De klager på de bankene som er fornuftige og springer til de som kan gi størst lån. Den dagen de ikke klarer å betjene lånet sitt lenger er det selvfølgelig banken sin feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...