Gå til innhold

Hvordan vil det egentlig gå med de barnløse mennene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unger eller ikke unger, spiller det noe. Rolle? :) greit at man kan bli sint og lei seg hvis man kan ikke kan få barn selv og bli bitter.. Alle spyr ut unger i dag og legger ut bilder av sine "flotte" liv på Facebook.Men slik er det ikke bak fasaden hoss mange. Bruk heller tiden din på og finne en flott dame som kanskje er ferdig med unger eller ikke kan få selv.

Ikke alle fruktbare vil ha unger heller, jeg er 26 og har en mann som er endel eldre en meg. Vi blir kanskje aldri og få barn sammen siden han er endel som sakt eldre.. Men pyttsann!!

Det kan jeg leve med så lenge man har møtt den rette, lykke til :) håper det blir bedre for deg

Endret av Gypsy22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bør lære deg å uttrykke deg mer sammenhengende slik at det faktisk er mulig å forstå hva du mener uten å bruke tolkning. Om du sikter til at man ikke kan lese brukernavnene til de fleste som deltar i en tråd under siste innlegg er det vel du som er kunnskapsløs. Det er ikke sjeldent at man kan se brukere med 0 innlegg som har frekventert forumet i årevis stå som ensom leser (med null skjulte brukere) og innlegg popper frem. Da er det ikke så vanskelig å legge sammen 1+1 - eller er du uenig?

Det finnes feminister, nazister, kommunister, sosialister og andre tilhengere av ismer. Likheten er at de alle mener sitt syn er bedre enn alle andres. Man kan ikke være tilhenger av likestilling OG være feminist. På samme måte som en mannsjåvinist heller ikke kan være tilhenger av likestilling.

Nå er det selvsagt folk som har sin egen fortolkning av ting og tror likestilling = feminisme. Disse føler seg jo selvsagt støtt - men da spør det om de vet hva de faktisk hevder å støtte. Andelen kvinner som hevder å være feminister er da også på vei ned tilsynelatende.

Anonymous poster hash: 6c534...f79

trodde feminisme handlet om kvinnekampen, men ikke på bekostning av verken likestilling eller menn.

Ikke at jeg har satt meg inn i det i det siste,men sist jeg sjekket var det fullt mulig å være for både likestilling og feminist. er det veldig skummelt for deg med damer som kjemper for å stå opp sammen? (eller hva de gjør :P )

Anonymous poster hash: f2570...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne og mange liknende KG tråder, har jeg bestemt jeg for sterilisering og kanskje til og med et kjønnskifte mens jeg er der liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppklare en ting for dere såkalte "tapermenn". I tillegg til en person som vi kan elske, stole på og samarbeide med, så er det en ting til vi kvinner legger vekt på når vi velger partner. Vi vil at ungene våre skal bli så bra som mulig, og få det beste utgangspunktet for å bli vellykket og lykkelig her i livet. Det er derfor viktig at barnet vårt har egenskaper som god helse, intelligens både (faglig og sosialt), gode fysiske forutsetninger og skjønnhet. Vi skal tross alt bruke resten av livet vårt på å oppfostre og hjelpe det, og dets etterkommere, så vi må tenke oss nøye igjennom før vi velger gener til barnet. Verden er vanskelig nok, selv for de som har et perfekt utgangspunkt. Vi går ikke etter elite-menn for å få penger eller status (det kan vi skaffe oss selv) vi går til dem for å sikre barnet vårt de beste genene. Vi vil ikke at ungen vår skal bli en ulykkelig "taper" som dere.

Anonymous poster hash: e0dd5...f26

Endelig et 100% ærlig innlegg på KG! Props!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan forandre fremtiden kan en ikke det. Hvor har jeg skrevet at vi skal tvinge noen til noe? Min mening er uansett som den er. Jeg liker dem ikke og ønsker dem ikke i nærheten av meg verken i det private eller på jobb om mulig, og det er mitt valg.

Anonymous poster hash: 4997c...699

Nei, mente ikke at du skrev noe sted en skulle tvinge noen. Jeg bare påpekte at det er ikke så mange løsninger på problemene, med mindre disse mennene går inn i seg selv og tar tak.

Ingen tvinger deg til å omgås mennesker du ikke liker, ditt valg. Det kompliserer livet ditt, og sannsynligvis gjør deg litt mer bitter enn du har godt av, men det viktigste er at du er fornøyd med dine valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De barnløse menn, som virkelig ønsker barn, kommer sikkert til å gjøre som de homofile menn som virkelig ønsker barn: Blir fosterforeldre, adopterer eller velger surrogati.

Hvorfor skal heterofile barnløse menn være mer hjelpeløse enn homofile barnløse menn?

Jeg har ikke tro på at verden går under fordi det blir en del barnløse menn. Jeg tror at enten finner disse menene en løsning på problemet, og/eller lærer de hvordan de kan unngå problemet i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mente ikke at du skrev noe sted en skulle tvinge noen. Jeg bare påpekte at det er ikke så mange løsninger på problemene, med mindre disse mennene går inn i seg selv og tar tak.

Ingen tvinger deg til å omgås mennesker du ikke liker, ditt valg. Det kompliserer livet ditt, og sannsynligvis gjør deg litt mer bitter enn du har godt av, men det viktigste er at du er fornøyd med dine valg.

Problemet mitt er i hovedsak at foreldre tar ikke vare på guttungene sine slik som de burde. De gjør ikke nok for at de skal bli trygge individ, og skolen gjør det heller ikke lenger. Militæret burde også bli tvunget slik som før.

Det vil ikke være noen problem for meg å unngå disse folkene det er prat om. Har heller ikke lyst å tilsette de i en eventuell bedrift, eller om jeg får en lederstilling. Så sparke eller få de til å slutte om de alt er tilsett.

Anonymous poster hash: 4997c...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er i hovedsak at foreldre tar ikke vare på guttungene sine slik som de burde. De gjør ikke nok for at de skal bli trygge individ, og skolen gjør det heller ikke lenger. Militæret burde også bli tvunget slik som før.

Det vil ikke være noen problem for meg å unngå disse folkene det er prat om. Har heller ikke lyst å tilsette de i en eventuell bedrift, eller om jeg får en lederstilling. Så sparke eller få de til å slutte om de alt er tilsett.

Anonymous poster hash: 4997c...699

Da tror jeg vi er enige. Hvertfall i det første avsnittet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppklare en ting for dere såkalte "tapermenn". I tillegg til en person som vi kan elske, stole på og samarbeide med, så er det en ting til vi kvinner legger vekt på når vi velger partner. Vi vil at ungene våre skal bli så bra som mulig, og få det beste utgangspunktet for å bli vellykket og lykkelig her i livet. Det er derfor viktig at barnet vårt har egenskaper som god helse, intelligens både (faglig og sosialt), gode fysiske forutsetninger og skjønnhet. Vi skal tross alt bruke resten av livet vårt på å oppfostre og hjelpe det, og dets etterkommere, så vi må tenke oss nøye igjennom før vi velger gener til barnet. Verden er vanskelig nok, selv for de som har et perfekt utgangspunkt. Vi går ikke etter elite-menn for å få penger eller status (det kan vi skaffe oss selv) vi går til dem for å sikre barnet vårt de beste genene. Vi vil ikke at ungen vår skal bli en ulykkelig "taper" som dere.

Anonymous poster hash: e0dd5...f26

Problemet med det er at mange av de såkalte elitemennene også har hatt store mangel frem til de har hatt suksess. Det er ikke sånn at samtlige har vært flinke på skolen og hatt utseende med seg, så suksessen skyldes ikke nødvendigvis noe de kan føre direkte over til barnet. Så det høres ut som en rasjonalisering av golddigging,

Anonymous poster hash: d0c55...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er i hovedsak at foreldre tar ikke vare på guttungene sine slik som de burde. De gjør ikke nok for at de skal bli trygge individ, og skolen gjør det heller ikke lenger. Militæret burde også bli tvunget slik som før.

Anonymous poster hash: 4997c...699

Det er jo slik at samfunnet i dag er tilretelagt for kvinner.

Anonymous poster hash: 7bd2a...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med det er at mange av de såkalte elitemennene også har hatt store mangel frem til de har hatt suksess. Det er ikke sånn at samtlige har vært flinke på skolen og hatt utseende med seg, så suksessen skyldes ikke nødvendigvis noe de kan føre direkte over til barnet. Så det høres ut som en rasjonalisering av golddigging,

Anonymous poster hash: d0c55...157

I tillegg vil jeg legge til at selv om disse mennene passer til dette samfunnet. Betyr ikke det at det ikke kan komme forandringer i skolesektoren eller noe slikt, som gjøre at disse forsvinner nedover. Kanskje de blir tapere like godt.

Anonymous poster hash: 4997c...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart en utseendeelite med langt flere muligheter når det kommer tll kjærlighet, sex og reproduksjon, samtidig finnes det middelklasse og underklasse på dette punktet også. Det er 100% fakta, ikke i min mening. At forskere og jounalister ikke sier noe om dette skyldes primært fintfølenhet.

Det gjelder da vitterlig både for menn og kvinner. Vakre og unge kvinner drar selvfølgelig langt mer mannfolk enn aldrende kvinner med gjennomsnittlig utseende.

Anonymous poster hash: 588f8...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo slik at samfunnet i dag er tilretelagt for kvinner.

Anonymous poster hash: 7bd2a...344

Er det derfor kvinner fremdeles tjener mye mindre enn menn til tross for likt arbeid, ikke bare her til lands, men i hele verden? Er det derfor langt flere kvinner enn menn blir minstepensjonister på grunn av at de føler de må prioritere barna, hjemme hvor de jobber fullt med barn, hus og hjem uten å opptjene hverken pensjonspoeng, ansiennitet eller får lov til å være med på lønnshoppene? Er det derfor flest kvinner sliter med utbrenthet og dårlig helse? Fordi samfunnet er tilrettelagt for kvinner?

Snakk om å fraskrive seg ansvaret for egen mislykkethet, AB#14:19!

Anonymous poster hash: 588f8...77f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det derfor kvinner fremdeles tjener mye mindre enn menn til tross for likt arbeid, ikke bare her til lands, men i hele verden? Er det derfor langt flere kvinner enn menn blir minstepensjonister på grunn av at de føler de må prioritere barna, hjemme hvor de jobber fullt med barn, hus og hjem uten å opptjene hverken pensjonspoeng, ansiennitet eller får lov til å være med på lønnshoppene? Er det derfor flest kvinner sliter med utbrenthet og dårlig helse? Fordi samfunnet er tilrettelagt for kvinner?

Snakk om å fraskrive seg ansvaret for egen mislykkethet, AB#14:19!

Anonymous poster hash: 588f8...77f

Hva er det som er så galt med å tjene litt mindre penger da? Når damer går etter menn som har status og penger, er det helt naturlig at det er mennene som til slutt får egenskapen å få tak i mange resurser. I mens andre menn tydligvis ikke er bra nok? Hva er verst situasjon? Og kan det ikke være slik at damer bare ikke er flinke nok og må ta ansvar i sine egne liv, akkurat som mange skriver om disse mennene?

Anonymous poster hash: 4997c...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere i tråden har rett. Dette er ikke noe å tenke på og bekymre seg over, og de mennene som ikke finner seg noen får bare jobbe hardere med det. Arbeide mer for å få seg en god jobb, ta opp igjen fag og komme inn på høyere utdanning, slik er jo livet. Det er ikke ment for å slappe av, en kan i alle fall ikke legge seg ned å bare drite i livet sitt.



Anonymous poster hash: 4997c...699
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo slik at samfunnet i dag er tilretelagt for kvinner.

Anonymous poster hash: 7bd2a...344

Hva tenker du på da?

Anonymous poster hash: d56ee...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt å si hva som vil skje med de barnløse mennene. De vil simpelthen dø ut.

Anonymous poster hash: 1eed8...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnløshet er nemlig ikke arvelig.

Anonymous poster hash: 1eed8...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...