Gå til innhold

Jeg er feminist fordi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi jeg ønsker et individualistisk samfunn der myndighetene kun bryr seg om relevante egenskaper.

Da burde du jo IKKE være feminist. Det er feminister som ser på kjønn som en kvalifikasjon (ref kvotering)

Anonymous poster hash: e6e65...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å gå inn på de utallige punktene der som ikke er kjønnsspesifikke problemer, og jeg orker heller ikke å ramse opp alle de kvinnelige privilegiene som feminister aldri vil snakke om, men som definitivt bør taes med i betraktningen når man skal vurdere om det er rasjonelt å anse kvinner som gruppe som "ofre" (og da underforstått: "ofre for menn"). Men her er ihvertfall en fin liten video som tar for seg 33 av de sedvanlige "jeg er feminist fordi..." - argumentene:

https://www.youtube.com/watch?v=xlSh6wBXePM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Da burde du jo IKKE være feminist. Det er feminister som ser på kjønn som en kvalifikasjon (ref kvotering)

Anonymous poster hash: e6e65...7cf

Jo da, det finnes to hovedtyper av feminisme. De heter liberalfeminisme og sosialfeminisme. Liberalfeminsmen går ut på å ha kjønnsnøytrale lover, mens sosialfeminismen handler om å bekjempe kjønnsroller all den ondskapen det medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er større feminist enn meg, men ingen er tjent med sutringen til Marta Breen. Det skaper bare stygge stereotyper av norske kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg er ikke feminist fordi jeg ikke synes kvinner er mer verdifulle enn menn og har lyst å ta opp dårligerestilte menn sine problemer også. Mesteparten av det hun skriver er jo bare filleting, og resten skjer i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg er feminist fordi jeg vil at alle skal ha like muligheter og rettigheter. Jeg er feminist fordi jeg bryr meg om de mange, mange tusen barna som giftes bort til gamle menn hver dag. Jeg er feminist fordi jeg vil gjøre verden til et mer rettferdig sted. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg orker ikke å gå inn på de utallige punktene der som ikke er kjønnsspesifikke problemer, og jeg orker heller ikke å ramse opp alle de kvinnelige privilegiene som feminister aldri vil snakke om, men som definitivt bør taes med i betraktningen når man skal vurdere om det er rasjonelt å anse kvinner som gruppe som "ofre" (og da underforstått: "ofre for menn"). Men her er ihvertfall en fin liten video som tar for seg 33 av de sedvanlige "jeg er feminist fordi..." - argumentene:

Så du mener at alle jentene som må stå barnebrud ikke er ofre for holdninger samfunnene har til jenter og kvinner? De er jo ofre, og i slike samfunn er det menn som styrer. De er ikke ofre for kjønnet menn generelt, men de er ofre for mennene i de samfunnene som har slike holdninger. Feminisme er dessuten også i grunn for likestilling mellom kjønn, så en feminist kan også kjempe f.eks mot omskjæring av guttebarn siden guttebarn da er ofre for våres holdninger (snakker da om både religion og om mote som da er grunnen til omskjæring av barn i USA) Endret av avocadoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er ikke feminist fordi jeg ikke synes kvinner er mer verdifulle enn menn og har lyst å ta opp dårligerestilte menn sine problemer også. Mesteparten av det hun skriver er jo bare filleting, og resten skjer i utlandet.

Og det gjør du til gangs.

Anonymous poster hash: 1a138...b4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er ikke feminist fordi jeg ikke synes kvinner er mer verdifulle enn menn og har lyst å ta opp dårligerestilte menn sine problemer også. Mesteparten av det hun skriver er jo bare filleting, og resten skjer i utlandet.

Så fordi det skjer i utlandet, spiller det ingen rolle?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi det skjer i utlandet, spiller det ingen rolle?

Damene i andre land får bestemme selv. Om de ønsker likestilling, får de ganske fort det. Nemlig fordi de aller færreste bryr seg mer om menn enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Damene i andre land får bestemme selv. Om de ønsker likestilling, får de ganske fort det. Nemlig fordi de aller færreste bryr seg mer om menn enn kvinner.

Du virker ganske lite opplyst.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker ganske lite opplyst.

Så du tror virkelig det at noen bryr seg mindre om damer ... :hoho: Det er virkelig så feil som man kan få det.

Endret av EnFyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Så du tror virkelig det at noen bryr seg mindre om damer ... :hoho: Det er virkelig så feil som man kan få det.

Du bør komme deg ut i verden og bli noen år eldre. Så skal du se :)
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange gode poenger der, men jeg synes fortsatt norske feminister er tjent med å fokusere mer på de viktigste sakene, og mindre på ting som at det er flere mannlige enn kvinnelige ledere (hvilket i stor grad er et resultat av ulike valg).

Som Roseanne Barr har uttalt, det kvinner må forstå er at ingen gir deg makt - du må ta den. Hvilket er hvorfor kvotering og hele "banbossy" kampanjen er dårlige initiativ. Yrker som politiker og CEO krever mye av deg, såpass mye at de som er skapt for slike stillinger uansett har skarpe nok albuer til å komme seg opp og frem uten at alle andre tilrettelegger ting for dem.

I det hele tatt er det for mye snakk innen norsk feminisme, noe som leder til at feminister fremstår som gnålete. Hvis du vil anse det som naturlig at en kvinne f.eks. har en viktig posisjon, så tar du utdannelse og går for jobben. Og slutter å gi diverse intervjuer der du snakker om hvordan det er å ha denne jobben "som kvinne".



Anonymous poster hash: 77738...5ff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det andre problemet med feminismen er jo intoleransen mange har. Det er blitt slik at mange femininster er for "valgmuligheter for kvinner - så lenge det er valg jeg er enige i".

Hvis kvinner virkelig er frie til å ta egne valg, må de slutte å hakke på andre. Min erfaring er at mine feministiske venninner er verst. Det er lov å bli hjemme med barn, det er lov å operere puppene og det er lov å jobbe deltid. Ingen sitter med fasiten for hvordan en kvinnes liv skal leves.



Anonymous poster hash: 77738...5ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Fordi når jeg sa "nei", så aksepterte han ikke det :(

Anonymous poster hash: afe00...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Fordi når jeg sa "nei", så aksepterte han ikke det :(

Anonymous poster hash: afe00...651

Hva har det med feminisme å gjøre?

Anonymous poster hash: e6e65...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...