Gå til innhold

Slutt å kall fosteret for spire!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår bare ikke hvorfor alle skal bry seg med alt og irritere seg over alt. Hva i alle dager er spire,prins, kjære osv å irritere seg over? Selv sier jeg ingen av delene, men det hadde ikke fallt meg inn å gå å irritere meg over dette. Det irriterer meg mer at folk faktisk irriterer seg over noe så lite som det der.

Er jo ingenting man kan si uten at det er en eller tulling som lar seg hisse opp og irriterer seg over en ubetydelig ting folk sier.

Oppgitt.

Anonymous poster hash: efd9a...32b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår bare ikke hvorfor alle skal bry seg med alt og irritere seg over alt. Hva i alle dager er spire,prins, kjære osv å irritere seg over? Selv sier jeg ingen av delene, men det hadde ikke fallt meg inn å gå å irritere meg over dette. Det irriterer meg mer at folk faktisk irriterer seg over noe så lite som det der.

Er jo ingenting man kan si uten at det er en eller tulling som lar seg hisse opp og irriterer seg over en ubetydelig ting folk sier.

Oppgitt.

Anonymous poster hash: efd9a...32b

Jeg syns det er dødsharry. Folk skal selvfølgelig få lov til å kalle barna sine det de vil - men når forum finnes kan man jo blåse ut sin irritasjon og oppgitthet. Det er ikke sånn at jeg sier til alle jeg møter som kaller barna sine for prins/Prinsesse "herregud så JÆVLIG harry hahaha". Det er jo bare her, og ikke noe jeg tenker på 24/7, men som jeg har tenkt på når jeg har vært her på forumet.

Endret av grethe91
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fremstår mange av disse uttrykkene som en motegreie, litt sånn som slike klistremerker på vegger og bokstaver som for eksempel «HOME» (er alltid fristet til å stokke rundt på disse bokstavene når jeg ser dem).

Personlig er jeg ikke videre begeistret for akkurat disse uttrykkene, men folk må få kalle avkommet sitt det de selv ønsker. Kan for øvrig se for meg at det kunne ha blitt hurlumhei om uttrykkene skulle adopteres i andre sammenhenger. Det ville muligens ikke være så populært om man for eksempel skulle «ta en tur til gartneren for å få luket bort ugresset», eventuelt «stakk på apoteket og kjøpte ugressmiddel».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sauementalitet kun fordi mange kaller det noe annet enn hva det egentlig kalles? Er det ikke sauementalitet om alle kaller det baby?

Anonymous poster hash: 6cace...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sauementalitet kun fordi mange kaller det noe annet enn hva det egentlig kalles? Er det ikke sauementalitet om alle kaller det baby?

Anonymous poster hash: 6cace...7f3

Sauementalitet = noen begynner å breke, alle andre følger etter og breker det samme. Saueflokk-mentalitet.

Om dagen er det jo å gå i MOT saueflokken når man sier "baby" "Gutt" eller "jente" (spesielt om du henger med unge mødre, mammabloggere og div forumgjengere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauementalitet = noen begynner å breke, alle andre følger etter og breker det samme. Saueflokk-mentalitet.

Om dagen er det jo å gå i MOT saueflokken når man sier "baby" "Gutt" eller "jente" (spesielt om du henger med unge mødre, mammabloggere og div forumgjengere.

Jeg vet hva sauementalitet er, var ikke det jeg spurte om :) Jeg spurte om dere anser dette (som diskuteres i tråden) for sauementalitet fordi de er mange og fordi de kaller det noe annet enn hva det er.

Det er jo mange som sier baby også, blir det ikke sauementalitet da fordi det er det normale ordet?

Anonymous poster hash: 6cace...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hva sauementalitet er, var ikke det jeg spurte om :) Jeg spurte om dere anser dette (som diskuteres i tråden) for sauementalitet fordi de er mange og fordi de kaller det noe annet enn hva det er.

Det er jo mange som sier baby også, blir det ikke sauementalitet da fordi det er det normale ordet?

Anonymous poster hash: 6cace...7f3

Det er ikke flokkmentalitet å bruke korrekt terminologi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er greia med at folk tar 3-4 ultralyder under graviditeten??? For bare 10 år siden var det vanlig med den ene obligatoriske i uke 18, man fikk beskjed om alt var som det skulle være og kjønn var ofte et ikke-tema. Nå virker det som det er et evig stress fra det øyeblikket det dukker opp to striper på pinnen. Det er et overengasjement uten sidestykke. Det betyr ikke at man er mindre takknemlig for barnet som er på vei selv om man ikke dyrker situasjonen. Det er den samme ungen som kommer ut selv om man ikke har et helt album fullt av ultralydbilder, 200 små plagg og det siste av alt utstyr klappet og klart 6 mnd før fødsel. Hva med å slappe av litt mens "spiren" gror? Glad jeg fikk barn før dette hysteriet startet.



Anonymous poster hash: 43c05...8f0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig TS. Er ikke noe alminnelig blomsterfrø man har voksende i magen.. Da jeg gikk gravid kalte jeg det for han eller hun. Når jeg fikk vite kjønn ble det han og nå som han er født sier jeg navnet. "Har ei lita prinsesse på 2 år" høres bare kleint å tilgitt ut. Hva man sier til barnet hjemme er en ting.

Anonymous poster hash: 5aba1...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker vel å distansere seg fra det faktum at det er en baby da. I tilfelle det går galt? "Det var jo bare en spire"

Anonymous poster hash: c24a7...999

Er noe i det. Merker at det ofte er de som har prøvd en stund som kaller det spire. "Endelig etter 2 år med skuffelser satt endelig spira!"

Anonymous poster hash: 5aba1...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Lagde sånn griselyd med nesa nå.

Lille mongoen til horemorra di! bodibodibodi

Nå kan du glede deg småen. Du er rapportert

Anonymous poster hash: 00f53...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan du glede deg småen. Du er rapportert

Anonymous poster hash: 00f53...484

Mais

Anonymous poster hash: 48e36...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er alle som kaller partneren sin for "kjære". Hva er problemet med å skrive "mannen min" eller "samboeren min".

Måtte le sist jeg var på apoteket og en ung kvinne sa til ekspeditøren: "Jeg skal ha nikotintyggi til min kjære :fnise:

Mannen min var med og han måtte snu seg bort så hun ikke så at han lo.

Ei jeg har på facebook kaller konstant mannen sin for schærsten. Veldig merkelig, vet ikke hvorfor jeg ikke har slettet henne for lengst.

Anonymous poster hash: 1430f...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire syns jeg bare er en søt metafor. Det som derimot gir meg neller er de som sier VI er gravidE. :bond:

Nei, DU er gravid, men DERE venter barn.

puh. Godt å få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet spire plaget meg mer før, det er jo bare et ord på en nybegynt graviditet, man legger mye håp i ordet.



Anonymous poster hash: ca202...e9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ugress er vel et mer passende metafor, dersom man på død og liv ikke vil kalle en spade for en spade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mammahjerte" er verre. Faen for en klissete møkkaord.



Anonymous poster hash: a6660...bd3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mammahjerte" er verre. Faen for en klissete møkkaord.

Anonymous poster hash: a6660...bd3

Spiren ligger og gror i mammahuset! Mammahjertet vokser i takt med prinsessen <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligner jo mer på reker i begynnelsen av svangerskapet.

"Jeg strikker lue til reka i magen, lille scampien skal få så fine sokker atte"



Anonymous poster hash: 1ff3b...941
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...