Gå til innhold

Verden urettferdig mot kvinner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har også droner og stridsvogner selv om vi har verneplikt. Vi har bare veldig få av dem. Og under natoøvelsen det året jeg var inne slo vi både proffe britiske og nederlandske styrker ned i støvlene, så ikke kom her å prat om "LAVINTENSIV" trening. Da har du enten ikke vært inne, eller så har du vært i en av støttebataljonene vil jeg tippe.

Verneplikt soldatene er av bedre kvalitet en du tror iallefall, og vi har plenty ag3 liggende rundt på lager i landet. Disse blir ikke akkurat ødelagt av å ligge i våpenhvelv. Hva tror du vi brukte når vi var inne?

Dere hadde slått de enda mer ned i støvlene hvis dere hadde vært yrkessoldater. Militære kunnskaper må vedlikeholdes, oppdateres og opprettholdes. Har du førstegangstjeneste i en eller annen støttende stilling (som svært mange har), sitter du ikke igjen mye relevant kunnskap 15-20 år senere. Førstegangstjenesten er for de mange relativt lavintensivt, husk at det er snakk om ett helt år hvor mye er dødtid med ganske mange umodne soldater. Det avhenger selvsagt dog fra avdeling til avdeling. Våpnene blir selvsagt ikke ødelagte, men etter hvert blir de utdaterte - og du snakket om å mobilisere hundretusener. Det er rett og slett ikke særlig realistisk.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Pøh. Det er forhåpentligvis ingen som tvinger sex, svangerskap og fødsel på deg.

Førstegangstjenesten derimot, det er ingen bønn. Alle funksjonsfriske menn MÅ.

Så jeg tenker at mensen vs. militæret = akkurat like shitty begge deler.

Pha militæret har kuttet så ned på sine ressurser at det ikke skal noen tiln til for at gutter slipper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pha militæret har kuttet så ned på sine ressurser at det ikke skal noen tiln til for at gutter slipper

Egentlig ikke. Forsvaret kjører bare en kvalitet over kvantitet-linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å være klar over det, har ts faktisk helt rett. I store deler av vår verden lever kvinner under umenneskelige kår. Det samme gjelder mange menn og barn. I Norge, er mange av oss veldig heldige som aldri opplever noe som er mer vondt enn månedens menstruasjon.



Anonymous poster hash: 0d3f4...09f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje ikke de helt store plagene under mensen du.

Anonymous poster hash: 422b1...b40

Du har kanskje aldri fullført førstegangstjenesten du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Det er forhåpentligvis ingen som tvinger sex, svangerskap og fødsel på deg.

Førstegangstjenesten derimot, det er ingen bønn. Alle funksjonsfriske menn MÅ.

Så jeg tenker at mensen vs. militæret = akkurat like shitty begge deler.

Jenter født etter 1997 må og i militæret nå, så nei, det er ikke akkurat like shitty begge deler.

Anonymous poster hash: 04164...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke har et forsvar uten verneplikt for kostnadene med å ha nok soldater i tjeneste til å forsvare landet finnes ikke, og hvis du ikke gjør dette har du kun en liten gruppe soldater som kun duger til spesialoppdrag. Så hvis vi er 100% sikker på at russland ikke kommer så kan vi godt fjerne verneplikten, men hvis russerne først kommer vil jeg heller møte dem med 400.000 verneplikt soldater enn 20.000 proffe soldater.

Hvis russerne først kommer setter jeg min lit til USA og de andre Nato-landene. Ikke til 400 000 halvfeite norske menn :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Egentlig ikke. Forsvaret kjører bare en kvalitet over kvantitet-linje.

det er nok økonomi det går på du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja men uansett. Mange gutter slipper militæret

Ja det er sant. Kjenner flere som slipper militæret pga allergier, plattfot osv. Virker som de kun vil ha inn de som er helt friske og som vil inn.

Anonymous poster hash: 0d3f4...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja det er sant. Kjenner flere som slipper militæret pga allergier, plattfot osv. Virker som de kun vil ha inn de som er helt friske og som vil inn.

Anonymous poster hash: 0d3f4...09f

da var det plutselig ikke så fælt å være gutt likevel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jenter født etter 1997 må og i militæret nå, så nei, det er ikke akkurat like shitty begge deler.

Anonymous poster hash: 04164...3d0

jeg har bare hørt positivt stort sett fra de som har vært i militæret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis russerne først kommer setter jeg min lit til USA og de andre Nato-landene. Ikke til 400 000 halvfeite norske menn :P

Jo, men forskjellen er at disse halvfeite nordmennene er her fra før av. USA og Nato må komme seg hit for å hjelpe. Da kan det være kjekt å ha noe mer en 20-30.000 proffe soldater som holder dem tilbake langt mot nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hadde slått de enda mer ned i støvlene hvis dere hadde vært yrkessoldater. Militære kunnskaper må vedlikeholdes, oppdateres og opprettholdes. Har du førstegangstjeneste i en eller annen støttende stilling (som svært mange har), sitter du ikke igjen mye relevant kunnskap 15-20 år senere. Førstegangstjenesten er for de mange relativt lavintensivt, husk at det er snakk om ett helt år hvor mye er dødtid med ganske mange umodne soldater. Det avhenger selvsagt dog fra avdeling til avdeling. Våpnene blir selvsagt ikke ødelagte, men etter hvert blir de utdaterte - og du snakket om å mobilisere hundretusener. Det er rett og slett ikke særlig realistisk.

Derfor har vi proffe offiserer som styrer oss. Realisitsk eller ikke kan jeg ikke si noe om, men det er hvertfall urealistisk å ha et forsvar av yrkessoldater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje ikke klar over at vi har kjønnsnøytral førstegangstjeneste nå?

Og du vet kanskje ikke heller at det er bare en liten andel av de som blir innkalt til sesjon som må inn til førstegangstjeneste?

Anonymous poster hash: 2560d...735

Har vi kjønnsnøytral førstegangstjeneste nå?

Hvis du med kjønnsnøytral mener at kvinner har plikt til å møte på sesjon, men frivillig velger å tjenestegjøre, mens menn faktisk er pliktig å tjenestegjøre, så har du rett. Hvis ikke, så har du misforstått fullstendig. Samme med de idiotene som plusset deg.

Jeg er så lei av at ingen har fått med seg hvordan dette fungerer enda og flåser frem med slike feilaktige utsagn.

Anonymous poster hash: 12ba7...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, men forskjellen er at disse halvfeite nordmennene er her fra før av. USA og Nato må komme seg hit for å hjelpe. Da kan det være kjekt å ha noe mer en 20-30.000 proffe soldater som holder dem tilbake langt mot nord.

De fleste NATO-land klarer helt fint å opprettholde et slagkraftig forsvar uten førstegangstjeneste eller verneplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste NATO-land klarer helt fint å opprettholde et slagkraftig forsvar uten førstegangstjeneste eller verneplikt.

Når du sier slagkraftig forsvar mener du at de kan delta i utenlandsoperasjoner, eller ha nok styrker til å faktisk kunne FORSVARE landet ved en eventuell invasjon? For det er DET førstegangstjenesten skal sørge for. Og hvor mange yrkessoldater trenger vi? Akkurat nå ligger vel det totalte styreforholdet i hæren på rundt 10.000(rundt 8-9 når jeg var inne), og av disse er flesteparten førstegangstjeneste soldater, som omtrent ikke får lønn.

Kan du se for deg hva som skjer med budsjettet hvis vi skal ha 4 ganger så mange folk som skal ha full lønn og goder? Og da har vi 40.000 soldater, i steden for alle tjenestedyktige mellom 19 og 44. Selv om de 40.000 er bedre er det styrke i antall.

Og så må vi tenke på penger. Men jeg har ikke så mye greie på dette her, bare lufter ideer. Selv ville jeg valgt 400.000 (eller mer) utrente soldater med grunnleggende opplæring over 40.000 proffe.

Edit: dette er en kraftig avsporing, skal vi gi oss her?

Endret av Corvo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, menn møter flere fordommer i det daglige. En voksen mann uten lappen er rar. Ingen tenker noe om en kvinne som ikke er i besittelse av den.

En mann som bor hjemme til han er 25- sær og weird. En kvinne som gjør det samme- har et nært og godt forhold til sine foreldre.

Så enig.

En mann som går hjemme og "studerer" eller jobber strøjobber mens kona jobber fulltid og betaler hus og bil blir også sett på som rar. En kvinne som gjør det samme, er normal.

Anonymous poster hash: 12ba7...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig. En mann som går hjemme og "studerer" eller jobber strøjobber mens kona jobber fulltid og betaler hus og bil blir også sett på som rar. En kvinne som gjør det samme, er normal. Anonymous poster hash: 12ba7...b95

Det kommer nok an på hvilket miljø man er i. I mitt miljø har det vært sett på som ganske normalt at mannen jobbet deltid som lærer, høgskolelektor, kunstner eller lignende, samtidig som han studerte litt og tok seg av henting og levering av barn i barnehage etc..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...