Gå til innhold

Skal jeg la han betale?


Spoonejentaa

Anbefalte innlegg

Hei!

Møtte en kompis jeg ikke har hatt kontakt med på en del år på byen forrige helg, og han sa vi måtte møtes og catche opp en dag. Ble enige om at en kaffe hadde vært hyggelig, og vi klemte og snakket mye, usikker på om tonen var flørtete eller ikke.. Har på følelsen av at han kan komme til å ville spandere, og jeg synes det er kleint å diskutere noe lengre enn at jeg sier at det ikke er nødvendig. HVIS han liker meg og jeg lar han betale, vil han tolke det som interesse fra min side? Er ikke interessert på den måten..

Kanskje rart å stresse med allerede, mek hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær nå så rederlig at du betaler for deg selv.

Anonymous poster hash: 697e5...446

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Møtte en kompis jeg ikke har hatt kontakt med på en del år på byen forrige helg, og han sa vi måtte møtes og catche opp en dag. Ble enige om at en kaffe hadde vært hyggelig, og vi klemte og snakket mye, usikker på om tonen var flørtete eller ikke.. Har på følelsen av at han kan komme til å ville spandere, og jeg synes det er kleint å diskutere noe lengre enn at jeg sier at det ikke er nødvendig. HVIS han liker meg og jeg lar han betale, vil han tolke det som interesse fra min side? Er ikke interessert på den måten..

Kanskje rart å stresse med allerede, mek hva tenker dere?

Ta fram lommeboka og regn med at du betaler selv. Om han insisterer på å betale så lar du han betale. Men ikke forvent det av ham

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Møtte en kompis jeg ikke har hatt kontakt med på en del år på byen forrige helg, og han sa vi måtte møtes og catche opp en dag. Ble enige om at en kaffe hadde vært hyggelig, og vi klemte og snakket mye, usikker på om tonen var flørtete eller ikke.. Har på følelsen av at han kan komme til å ville spandere, og jeg synes det er kleint å diskutere noe lengre enn at jeg sier at det ikke er nødvendig. HVIS han liker meg og jeg lar han betale, vil han tolke det som interesse fra min side? Er ikke interessert på den måten..

Kanskje rart å stresse med allerede, mek hva tenker dere?

 

Er du seriøs? Du mener at man skal tolke det som at du er interessert fordi du "lar" han betale for deg? Gjør i det minste opp for deg selv, det vil jeg påstå viser deg fra en mye bedre side. Da viser du at du ikke bare er ute etter at han skal spandere på deg.

Det han derimot vil tolke som interesse fra din side er "jeg hadde det koslig og synes at vi bør gjøre dette igjen en gang" eller noe lignende.

Anonymous poster hash: 7bf1b...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du starter 2 andre tråder om samme tema?;) Såklart betaler du selv. Hvor får du det fra at han bør betale for deg? At det i det hele tatt er en problemstilling er skremmende. Har du ikke råd til en kopp kaffe, så får du trakte den hjemme å be han hjem..

Anonymous poster hash: 8eaa9...d96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom han er villig og tilobyr seg å betale for deg er han interessert i noe mer. Dette takker du selvsagt nei til (at han betaler, ikke nødvendigvis interessen) og så betaler du for din egen mat, frem til dere eventuelt blir sammen.



Anonymous poster hash: e70da...052
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener absolutt ikke at han skal betale for meg, kan mer enn gjerne betale selv, men jeg synes det er kleint å fortsette å mase om at jeg vil betale selv etter å ha sagt det en gang allerede. Tror han er typen til å insistere. Bare lurer på hvordan det tolkes, om han tror jeg er keen eller ikke hvis jeg lar han. Men ellers takk for svar, og dette er min første tråd om dette temaet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du starter 2 andre tråder om samme tema?;) Såklart betaler du selv. Hvor får du det fra at han bør betale for deg? At det i det hele tatt er en problemstilling er skremmende. Har du ikke råd til en kopp kaffe, så får du trakte den hjemme å be han hjem..

Anonymous poster hash: 8eaa9...d96

Har aldri sagt at han burde betale for meg, hvor får du det fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% med Maleficenta. Hvis han vil betale, la ham betale. Hvis han ikke tilbyr seg, betal for deg selv, eller spandér om du har lyst. Det vesentlige er at ingen av dere føler noen forpliktelse. Å dele med andre skal være en glede, ikke noe man gjør på grunn av situasjon- eller kjønnsbestemte forpliktelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er interessert i han som noe annet enn kompis, syns du jeg skal nekte han å betale for deg selvom han vil det. Det beste er å være rask og først til disken selv, sånn at du får betalt for ditt, før han betaler :)



Anonymous poster hash: 19fa1...47f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er interessert i han som noe annet enn kompis, syns du jeg skal nekte han å betale for deg selvom han vil det. Det beste er å være rask og først til disken selv, sånn at du får betalt for ditt, før han betaler :)

Anonymous poster hash: 19fa1...47f

Det var lurt å komme han i forkjøpet! Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal han være interessert bare fordi dere skal ta en kaffe? Den skjønte jeg ikke. En kaffe koster dessuten nesten ingenting. Så det spiller vel liten rolle hvem som betaler.

Anonymous poster hash: 95a98...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal han være interessert bare fordi dere skal ta en kaffe? Den skjønte jeg ikke. En kaffe koster dessuten nesten ingenting. Så det spiller vel liten rolle hvem som betaler.

Anonymous poster hash: 95a98...7cf

Han hadde en liten greie for meg før, det har han innrømmet selv, og selv om jeg ikke tenkte helt over det selv var visst tonen mellom oss flørtende i følge venninner av meg som var med oss når vi var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...