Gå til innhold

Tilbyr du deg å betale for daten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er foreldrene din muslim eller veldig gamle og udaterte? Er ingen logisk grunn til at damer skal bli påspandert. Dette er gamle tradisjoner fra gammelt av der mannen hadde pengene og dama var hjemmeværende eller med dårlig råd. Sånn maktfordeling syns jeg er nedlanmtende mot jenta. Akkurat som hun er en golddigger eller fattiglus..

Anonymous poster hash: 536f9...f26

Hehe, nei ingen LOGISK grunn nei, men dette handler da heller ikke om logikk, det handler om flørting, følelser og tradisjoner. Livet er mer enn matematikk og + og -. Dette handler aldeles ikke om maktfordelung men om å vise interesse for dagen sin, men for all det du kan jo bare være gnien du, hvis du syntes det er så deilig og logisk.

Anonymous poster hash: 4cf99...f20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan viser du interesse da? Hva er kvinnens "plikt", om mannens er å betale?

Anonymous poster hash: 21120...5cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange av dere som konstruerer problemer.

Om jeg ikke har tatt det rolig opp før så inviterer jeg rolig til det spørsmålet mellom middag og dessert.

Et enkelt spørsmål som "Vi kan fint dele regningen". Enten passer det ham fint, og han sier "Ja, det er helt greit", og da er den saken ute av verden.

Eller han sier "Neida, dette tar jeg. Det var jeg som inviterte". Da er det direkte uforskammet å lage stor halloi med servitører rundt bordet og insistere og mase og bære seg for å få dele.

Det har mye med høflighet å gjøre også.

Da er det mye bedre å smile og si "Tusen takk. Da tar jeg neste gang, ok?"

 

Man gir da ikke en mann som åpner en dør for deg et stygt blikk og en grinete kommentar om "Trur du ikke jeg kan åpne dører eller?"

Det handler om normal høflighet og det å kunne oppføre seg mellom mennesker. Det å kunne sette pris på en gest som gjøres. Ikke fordi den betyr noe annet enn at det andre mennesket ønsker å være hyggelig med deg. 



Anonymous poster hash: 76ade...a54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei ingen LOGISK grunn nei, men dette handler da heller ikke om logikk, det handler om flørting, følelser og tradisjoner. Livet er mer enn matematikk og + og -. Dette handler aldeles ikke om maktfordelung men om å vise interesse for dagen sin, men for all det du kan jo bare være gnien du, hvis du syntes det er så deilig og logisk.

Anonymous poster hash: 4cf99...f20

Ja du er jo samme dame som startet den andre tråden med dine + og -.:P Du skjønner virkelig ikke at det ikke har noe med penger å gjøre. I mitt hode er det like naturlig at ei dame betaler for meg, som at jeg skulle betalt for henne. Fordi vi er likestilt. Er ingen som burde ha som krav å bli påspandert. Folk som er så trangsynte burde heller holde på med andre ting enn dating. Er det gammeldagse synet på at menn er forsørger og kvinner må spanderes på som jeg syns er turn off. Jeg kan godt spandere hvis jeg liker henne godt å føler for det, men merker jeg at dette er noe hun forventer for å være fornøyd, så orker jeg ikke å date henne mere. Vil ikke ha noen bortskjemte jenter. Har faktigst blitt påspandert middag av noen jenter, og har selv spandert, men da var det naturlige situasjoner og ingen krav fra verken min side eller hennes.

Anonymous poster hash: 536f9...f26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt uvel av jenter som forventer å bli påspandert. Hvor er selvrespekten?

Er kvinne og ser på det som en selvfølge at jeg betaler for meg selv. Er da både selvstendig og økonomisk oppegående, så ser ingen grunn til å bli påspandert av noen. :) Om mannen skulle reagere eller bli snurt av det, er det ikke en mann for meg uansett.

Anonymous poster hash: 5f8e5...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er jo samme dame som startet den andre tråden med dine + og -.:P Du skjønner virkelig ikke at det ikke har noe med penger å gjøre. I mitt hode er det like naturlig at ei dame betaler for meg, som at jeg skulle betalt for henne. Fordi vi er likestilt. Er ingen som burde ha som krav å bli påspandert. Folk som er så trangsynte burde heller holde på med andre ting enn dating. Er det gammeldagse synet på at menn er forsørger og kvinner må spanderes på som jeg syns er turn off. Jeg kan godt spandere hvis jeg liker henne godt å føler for det, men merker jeg at dette er noe hun forventer for å være fornøyd, så orker jeg ikke å date henne mere. Vil ikke ha noen bortskjemte jenter. Har faktigst blitt påspandert middag av noen jenter, og har selv spandert, men da var det naturlige situasjoner og ingen krav fra verken min side eller hennes.

Anonymous poster hash: 536f9...f26

Jeg har lest den tråden og er helt enig med TS der...

Anonymous poster hash: c78cc...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...