Gå til innhold

Når man plutselig blir forelska i en venn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En klem signaliserer at man er interessert? Jøss, da er det mange venninner og kolleger som er interessert i meg og som jeg tydeligvis er interessert i. :P

Det var klønete formulert av meg. Mente at Han, ved å gjentatte ganger klemme denne dama etter at de har vært på kino, middag, drukket vin etc., signaliserer at han er åpen for noe mer. Så jeg mente altså kombinasjonen av klem + det de gjør først + at det skjer gjentatte ganger.

Så ja. Om du går ut på middag og kino med en kollega, og hun gir deg en god klem etterpå, så skal du ikke se bort fra at hun er interessert.

Anonymous poster hash: 208b2...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvis ei dame som er i et forhold blir interessert i en annen mann, hvorfor ikke avslutte forholdet? Gjør hun ikke det så tenker jeg at hun er usikker, og at sjansen for en positiv respons er liten.

Er det så uvanlig at slikt skjer mellom venner av motsatt kjønn? Jeg har flere jentevenner i dag, men ingen som jeg har et slikt forhold til. Men siden jeg har flere jentevenner, som også er felles venner av oss, så frykter jeg litt at jeg blir sett på som en av "jentene" av og til, spesielt siden jeg er en følsom mann, og ikke av den typen macho manne-mann som så mange liker.

Vi er ikke barndommsvenner nei. Har kjent hverandre i snart 1,5 år. Like lenge som hun har vært sammen med kjæresten sin. Jeg er 37, hun er 31.

1. Hvorfor hun ikke slår opp, det vet jeg ikke? Kanskje fordi hun vil sikre seg at hun har en å få barn med? Hun er jo 31 år.

Personlig er jeg i mitt nåværende forhold av hensyn til våre felles barn.

2. Jeg tar det for gitt at weekendtur, middager, pils og alt dette dere gjør sammen, er bare dere to? Om dere gjør det i gruppe er jeg ikke like overbevist om at hun er interessert.

Å være 'en av jentene' er ikke nødvendigvis positivt nei...

3. Fin aldersforskjell på dere!

Anonymous poster hash: 208b2...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvorfor hun ikke slår opp, det vet jeg ikke? Kanskje fordi hun vil sikre seg at hun har en å få barn med? Hun er jo 31 år.

Personlig er jeg i mitt nåværende forhold av hensyn til våre felles barn.

Anonymous poster hash: 208b2...02c

 

Det gir mening. Ingen av oss har barn, men vi ønsker oss begge barn.

 

2. Jeg tar det for gitt at weekendtur, middager, pils og alt dette dere gjør sammen, er bare dere to? Om dere gjør det i gruppe er jeg ikke like overbevist om at hun er interessert.

 

Det er ikke bare oss hver gang, men vi har gjerne en til to kvelder i uken hvor det er bare oss.

 

Å være 'en av jentene' er ikke nødvendigvis positivt nei...

 

Det er det jeg er redd for.

 

3. Fin aldersforskjell på dere!

 

For meg er den helt perfekt, akkurat som hun.

 

Jeg synes ting har forandret seg mellom oss de siste månedene også. Hun har blitt mere kontaktsøkende fysisk enn tidligere, og jeg synes jeg merker en helt annen tilnærming fra henne. Jeg har virkelig null peiling på sånt, men i mitt hode så virker det som en genuin interesse, og jeg blir bare så forvirret og fortvilet for at jeg ikke klarer å se om det bare er i mitt hode eller ikke.

Endret av Miklo Velka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ja. Om du går ut på middag og kino med en kollega, og hun gir deg en god klem etterpå, så skal du ikke se bort fra at hun er interessert.

Anonymous poster hash: 208b2...02c

 

Eller hun er bare ordinært hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hun er bare ordinært hyggelig.

 

Takk for innspill, det er jo det jeg har tenkt selv. Helt til hjernen min går inn i fantasy mode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir mening. Ingen av oss har barn, men vi ønsker oss begge barn.

Det er ikke bare oss hver gang, men vi har gjerne en til to kvelder i uken hvor det er bare oss.

Det er det jeg er redd for.

For meg er den helt perfekt, akkurat som hun.

Jeg synes ting har forandret seg mellom oss de siste månedene også. Hun har blitt mere kontaktsøkende fysisk enn tidligere, og jeg synes jeg merker en helt annen tilnærming fra henne. Jeg har virkelig null peiling på sånt, men i mitt hode så virker det som en genuin interesse, og jeg blir bare så forvirret og fortvilet for at jeg ikke klarer å se om det bare er i mitt hode eller ikke.

Er det bare dere to som skal på den weekendturen? Isåfall kan du spørre henne om det er ok for kjæresten hennes at hun drar på tur med en annen mann. Det er et helt straight spørsmål, som ikke røper at du er interessert. På svaret hennes kan du sannsynligvis lese om hun er interessert.

Hvordan er hun kontaktsøkende fysisk?

Anonymous poster hash: 208b2...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Utvikling i saken etter en fest i helga! Vi ble sittende aleine i stua på et nachspiel fordi alle de andre hadde sovnet eller gått hjem. Var selvfølgelig superglad for å ha ham på tomannshånd, men var ikke så full at jeg følte for å buse ut med at jeg var blitt interessert i ham. Uansett, etterhvert utartet samtalen seg til lekeslåssing (!) i sofaen, og det tok ikke lang tid før han fikk overtaket og holdt meg fast under seg. Og jada,derfra ble det neste steget klining. Lenge siden jeg har følt meg så fjortis, men herregud så fint det var. Aner ikke hva som kommer til å skje framover, men akkurat nå må jeg nok bare sortere tankene og følelsene litt. 

 

Miklo Vekla, kanskje du må legge opp til lekeslåssing du også :P



Anonymous poster hash: 66397...cef
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare dere to som skal på den weekendturen? 

Anonymous poster hash: 208b2...02c

 

I utgangspunktet så var det det på den første turen, men det er mulig det er flere som blir med nå. Senere i høst skal vi også til sørvestlandet, og da blir det bare oss, i felles hotellrom.

 

Hvordan er hun kontaktsøkende fysisk?

 

Ikke noen store greier, bare at klemmene sitter løsere, pluss litt uskyldige(?) berøringer på arm og hånd. Synes også at de sitter lettere når vi er på tomannshånd, enn om vi er sammen med andre.

Endret av Miklo Velka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Miklo Vekla, kanskje du må legge opp til lekeslåssing du også :P

Anonymous poster hash: 66397...cef

 

 

Ja, kanskje det.  :P

 

Godt å høre at det går bra for noen, håper det ordner seg for deg!  :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så var det det på den første turen, men det er mulig det er flere som blir med nå. Senere i høst skal vi også til sørvestlandet, og da blir det bare oss, i felles hotellrom.

Ikke noen store greier, bare at klemmene sitter løsere, pluss litt uskyldige(?) berøringer på arm og hånd. Synes også at de sitter lettere når vi er på tomannshånd, enn om vi er sammen med andre.

Hmm. Dele hotellrom? Da er hun enten ekstremt lite tiltrukket av deg, eller hun har liten respekt for kjæresten sin. Jeg ville aldri delt hotellrom sammen med en annen mann når jeg er i et forhold. Det blir helt feil for meg. Hvordan kom dere fram til at dere skulle dele rom?

Anonymous poster hash: 208b2...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Dele hotellrom? Da er hun enten ekstremt lite tiltrukket av deg, eller hun har liten respekt for kjæresten sin. 

Anonymous poster hash: 208b2...02c

 

Hmm ... Tror ikke hun har lite respekt for kjæresten, og det første alternativet hadde jeg ikke en gang tenkt tanken på. Høres ikke lovende ut med tanke på mine drømmer.

 

Hvordan kom dere fram til at dere skulle dele rom?

 

Jeg spurte, hun sa ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ... Tror ikke hun har lite respekt for kjæresten, og det første alternativet hadde jeg ikke en gang tenkt tanken på. Høres ikke lovende ut med tanke på mine drømmer.

Jeg spurte, hun sa ja.

Altså ikke på den måten at hun ser deg som 'mindre pen', men at hun ser på deg som en bror/ en 'homofil venn'. Med andre ord: at hun har friendzonet deg.

På den annen side: hun aner vel at du er interessert? Jeg ville aldri delt hotellrom med en jeg visste var interessert i meg, om jeg selv ikke følte det på samme måten. Det ville vært for ubehagelig.

Må innrømme at jeg er nysgjerrig på hvordan det går med dere framover :-)

Anonymous poster hash: 208b2...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ikke på den måten at hun ser deg som 'mindre pen', men at hun ser på deg som en bror/ en 'homofil venn'. Med andre ord: at hun har friendzonet deg.

Anonymous poster hash: 208b2...02c

 

Høres like ille ut alle disse valgene. :-)

 

På den annen side: hun aner vel at du er interessert? Jeg ville aldri delt hotellrom med en jeg visste var interessert i meg, om jeg selv ikke følte det på samme måten. Det ville vært for ubehagelig.

Har egentlig ikke peiling, men jeg føler selv at det vises veldig godt, og at våre nærmeste felles venner også vet det, uten at jeg har sagt noe som helst om det til de.

 

Må innrømme at jeg er nysgjerrig på hvordan det går med dere framover :-)

 

Hvordan tror du jeg har det da? :-P Jeg er i ferd med å bli et nervevrak, og vet ikke lenger hvor jeg skal gjøre av meg selv. Har ikke noen å snakke med det om heller, for de jeg har som jeg kan snakke med slikt om kjenner henne også. Og selv om jeg er sikker på at de ikke hadde sagt noe til henne, så vil jeg ikke risikere at det jeg forteller skal sette henne i et dårlig lys hos de, og da holder jeg det heller for meg selv, uansett hvor mye de raserer meg innvendig. :-)

Endret av Miklo Velka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jo mere jeg tenker på det jo mere blir jeg overbevist om at dette kun er i mitt hode. Jeg har en veeeldig livlig fantasi, og er nok kanskje for redd for å tenke at dette kanskje kan være en mulighet. Redd for hva jeg skal gjøre hvis det skulle vise seg å være riktig, og redd for hva som skal skje om jeg nok en gang skulle ta feil. Jeg har en laaaang historie med å forelske meg i feil jenter, eller jenter jeg ikke kan få, og er redd for at dette også skal føye seg inn i rekken av fiaskoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...