Gå til innhold

Problematisk å date kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste at du skrev "Derimot er kategorisk avvisning av muligheten for noe man ikke med dagens kunnskap kan påvise eller falsifisere en uvitenskapelig holdning." Det er ingen her inne som har fremmet denne holdningen, og da blir det i mine merkelig å argumentere mot den.

Den holdningen har vært fremmet her ofte og mye. Ikke lyv.

  

Det er akkurat det jeg sier og mener om de som jeg spesifiserte "lever etter bibelen"

Mener du eksempelvis kirkens motstand mot vielse av homofile er en vanvittig tilfeldighet der samtlige involverte i kirken er personlig i mot det?

Det du henviser til er jo også rimelig idiotisk, hvis man skal velge og vrake akkurat hva som passer en selv i bibelen tror man jo egentlig ikke på det i utgangspunktet?

"Ta" kristne? De som i 2015 velger å sette all forskning til side og tro på et flere tusen år gammelt eventyr/vandrehistorie "tar" seg selv helt på egenhånd.Anonymous poster hash: 72838...363

Du beskriver et ekstremt mindretall av kristne, og resten av det du skriver vitner om en totalt manglende innsikt i kristen tro, teologi og livspraksis.

Hva i all verden mener du med å sette forskning til side? Det er bare en tullepåstand du selv fremsetter.

Anonymous poster hash: 458d7...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den holdningen har vært fremmet her ofte og mye. Ikke lyv.

Anonymous poster hash: 458d7...fe6

Ser gjerne et sitat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja...hva er problemet? Jeg er kristen og vil helst ha en kristen kjæreste. Men vil ikke avvise en potensiell kjæreste pga uenighet angående hvor mye nullhypotesen skal spille en rolle i ens daglige liv. Min erfaring er at ateister er akkurat like mye fordomsfulle drittsekker som oss kristne.

Anonymous poster hash: 9ca6f...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så fordømmende og bastante i uttalelsene deres mot kristne, har dere noen gang åpnet en bibel og lest? Bibelen består av mange bøker. Det er mange måter å nærme seg Bibelen på. Men det er vel med dere på samme måte med dette som med mye annet, den som vet minst, roper høyest.

Kan du utdype litt hva du mener med det Arabella?

Jeg har lest bibelen opptil flere ganger, og det som slår meg hver gang er hvor ukritisk kristne må lese bibelen. 

Det er mulig å finne historier i bibelen, som er fine fortellinger, men sett under ett, er det en bok, eller samling av bøker som best kan forståes hvis man har bakgrunnskunnskap om tidlig jødedom, romerriket, andre religioner i området og hvordan bibelen vi idag har (bare det i seg selv er problematisk, for vi har ikke en bibel, men mange varianter...) ble til.

Vet man litt om disse tingene, så fremstår bibelen som en bok knyttet til et lite geografisk område og boken tar i all hovedsak for seg lokale skikker og problemstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en diskusjon om det er problematisk å date kristne og flesteparten mente det.

Grunnen var deres kvinnesyn,verdensoppfatning og drømmen om at Jesus død for deres synder. Jeg kunne også lagt til deres syn på homofile.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: e5c63...a94

Her snakker du om ganske konservative kristne, som man stort sett finner i bibelbeltet på Sørlandet.

 

Jeg vet om kristne folk som ikke har det kvinnesynet du tenker på og som heller ikke har noe problem med homofile. Selv om jeg sjelden forsvarer religion vil jeg si at det fins et såpass bredt spekter av kristne at det ikke går an å generalisere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er vokset opp i en kristen familie. hadde en fin oppvekst med null drama. jeg har ingenting negativt å si om kristne. de er virkelig gode folk og de er til å stole på iforhold til andre mennesker på denne jord.

Anonymous poster hash: 893a8...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...