Gå til innhold

Tips til gave til første date!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo en litt spesiell date dette er snakk om da. Dra til Usa liksom. Når man tar FLY og må søke visum for å dra på date, da mener jeg en del normale datingregler faller fra.

Joda men som sagt. Det at han tar det steget er stort i seg selv uten at han må overøse henne med dyre gaver i tillegg. Han vet jo ikke hva for person dette egentlig er. Om hun vil utnytte han eller whatever
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig melkesjokolade pleier være slager hos australianere og amerikanere.

 

Ellers ville jeg tatt utgangspunkt i hennes interesser. Vet du hvilken type mat hun liker? Eller hvilke interesser hun har? Liker hun filmer kan du kanskje finne en sær norsk film med engelske tekster. Liker hun dyr, så gå på en teit norsk turistbutikk og kjøp en merkelig figur med en elg eller noe

 

De beste gavene er de som viser at giver kjenner deg. Generiske gaver man får av både mor og gamle grandtante er mer upersonlige.



Anonymous poster hash: 200b3...5c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er et fett hva du gir. Hyggelig med gave uansett. Bare ikke overdriv med noe schwære greier. Virker litt desp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en liten kurv med norske delikatesser? En boks makrell i tomat, brunost, kvikk lunch osv

Man kan da ikke komme med makrell i tomat på en date!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn - de ledende verdensmestre på dating, noe forslagene her vitner om :ironi: Det finnes jo ikke noe romantisk i å komme med binders, sprayboks, ostehøvel, brunost eller makrell i tomat på date.  :skratte:

 



Anonymous poster hash: 75577...e26
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Så mange rare forslag! Jeg hadde begynt å lure hvis noen ga meg strikkevotter, brunost, ostehøvel eller enda verre, makrell i tomat :spy: på en date. Kjøp et søtt kjede eller armbånd til henne, uten å ta helt av på pris. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norsk melkesjokolade. Hyggelig liten ting som er tatt med helt fra norge, ikke noe hun får på butikken der, eller blir overveldet av (som f eks en klokke eller dyre ting)



Anonymous poster hash: 56cf1...620
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt kjent med mange amerikanere de siste årene og de har alle blitt så utrolig glade hver gang se får noe norskt. Spesielt sjokoladen. Dere som påstår at de har like god sjokolade i USA kan ta dere en bolle (eller sjokolade). Norge er kjent for sjokoladen og jeg har aldri møtt noen som sier "neei hersey's er bedre". Ostehøvel tror jeg også er en bra gave! Stemmer helt klart for å gi noe fra Norge som kan spises/brukes (ergo ikke et rosemalt fat). Sjokolade holder seg fint i kofforten forresten :)

Anonymous poster hash: d2c32...667

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt kjent med mange amerikanere de siste årene og de har alle blitt så utrolig glade hver gang se får noe norskt. Spesielt sjokoladen. Dere som påstår at de har like god sjokolade i USA kan ta dere en bolle (eller sjokolade). Norge er kjent for sjokoladen og jeg har aldri møtt noen som sier "neei hersey's er bedre". Ostehøvel tror jeg også er en bra gave! Stemmer helt klart for å gi noe fra Norge som kan spises/brukes (ergo ikke et rosemalt fat). Sjokolade holder seg fint i kofforten forresten :)

Anonymous poster hash: d2c32...667

Gode råd! :blomst:

Er enig med deg  :)

Anonymous poster hash: 47817...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange rare forslag! Jeg hadde begynt å lure hvis noen ga meg strikkevotter, brunost, ostehøvel eller enda verre, makrell i tomat :spy: på en date. Kjøp et søtt kjede eller armbånd til henne, uten å ta helt av på pris. Lykke til :)

Enig der. Men freia melkehjerter. Både djokolade og litt småromantisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Som jeg skrev så har vi Skypet hver eneste dag i tre uker, altså snakker vi her om videosamtale, hun ser meg og jeg ser henne og hennes søstre og datter etc. Så er veldig trygg på at hun her er genuin for å si det slik.

 

Noen lurte på alder, og jeg er 39 og hun er 36.

 

I starten syntes jeg det var galskap å reise 7000 km for å dra på date, men nå er jeg ikke i tvil om det er verdt det lenger. Og til alle dere skeptikre der ute, våg å være litt gal når det gjelder kjærligheten. Uansett hvordan det går så får jeg i hvertfall en tur til USA og en morsom historie å fortelle. Men, jeg har vært gal før også, og det endte i et langvarig ekteskap, så hvem vet.

 

Ostehøvel er kanskje noe, tenkte faktisk på sjokolade selv også. Men usikker på varmen og om den holder seg på turen og ikke blir helt ødelagt. Selbuvotter er også en god ide, da det er kaldt der på vinteren i hvertfall.

 

Men blomst er vel på sin plass uansett tenker jeg. Takk for at dere deltar i diskusjonen folkens, hyggelig! 

 

Jeg er jaggu ikke sikker på hva slags gave du skal ta med, jeg hadde mest behov for å hive meg inn i tråden for å si HEIA DEG!

 

Du er jammen tøff som hiver deg rundt og gjør dette, tar grep om din egen utsikt til lykke og satser litt. Jeg skulle ønske jeg selv hadde så pass handlekraft.  :blomst:

 

...hadde bare behov for å si det, god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jaggu ikke sikker på hva slags gave du skal ta med, jeg hadde mest behov for å hive meg inn i tråden for å si HEIA DEG!

Du er jammen tøff som hiver deg rundt og gjør dette, tar grep om din egen utsikt til lykke og satser litt. Jeg skulle ønske jeg selv hadde så pass handlekraft. :blomst:

...hadde bare behov for å si det, god tur.

Freia melkehjerter!!! Perfekt gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pheel

Om hun har barn, tenker jeg en liten ting beregnet til barnet hadde vært en skikkelig slager, som et tillegg til blomster eller sjokolade f.eks til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har barn, tenker jeg en liten ting beregnet til barnet hadde vært en skikkelig slager, som et tillegg til blomster eller sjokolade f.eks til henne.

Håper for ts skyld at hun ikke har barn. Da må jan jo flytte til henne uansett. Blir mer problematisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei dere!

 

Tenkte jeg skulle oppdatere dere på hvordan denne "daten" i Amerika gikk... Det var utrolig bra, dama svarte til alle forventninger, og jeg hadde to fantastiske uker der borte med henne. Traff mange i familien hennes, og noen venner, og ikke minst hennes datter på 9 år.

Vi koset oss kjempemye, og dro også på en liten road trip sammen oss tre som en "familie". Veldig koselig!

 

Takk for alle gode råd, jeg endte opp med noe sjokolade greier og en engelsk bok om været til dattera, hun elsker nemlig været og drømmer om å bli meteorolog. Toppet det hele med å skrive til en stor TV kanal i Memphis slik at vi kunne få møte en ekte meteorolog og være med bak kullissene under nyhetssendingen. Noe som selvsagt falt i smak.

 

Til min "kjære" så kjøpte jeg en liten fin notatbok hvor jeg skrev noen romantiske sider om hvordan jeg ønsker at kommunikasjonen i et forhold skal være. Det ble godt mottat og kostet under hundrelappen.

 

Har nå vært hjemme i noen uker, og kommunikasjonen er fortsatt på topp, og kjærligheten blomstrer.

Jobber nå med å skaffe visum slik at jeg kan reise over for noen måneder neste år, så får vi se hva som skjer.

 

Uansett, takk for gode råd og innspill dere, peace and love!

Endret av Santababy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...