Gå til innhold

Tips til gave til første date!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det er vel ikke typisk svindel når han skal reise til henne. Det hadde vel vært mer svindel hvis han skulle betalt flybillett så hun kunne komme hit?

 

Eller er jeg naiv?

Anonymous poster hash: 34b10...19e

 

Nei. Du er ikke naiv. Det er de andre som roper svindel bare man snakker med noen på nettet fra et annet land. Så lenge hun ikke ber om noe (gjerne penger på grunn av en eller annen merkverdig årsak), er det ikke noen grunn til å tenke svindel. Nå har han jo også hatt videosamtale med henne på skype (slik jeg forstod det), så jeg synes det blir litt i det rareste laget å tenke svindel i dette tilfelle. Det er likevel bra det er mange som er sånn på vakt, da. :)

Anonymous poster hash: adfaf...831

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Du er ikke naiv. Det er de andre som roper svindel bare man snakker med noen på nettet fra et annet land. Så lenge hun ikke ber om noe (gjerne penger på grunn av en eller annen merkverdig årsak), er det ikke noen grunn til å tenke svindel. Nå har han jo også hatt videosamtale med henne på skype (slik jeg forstod det), så jeg synes det blir litt i det rareste laget å tenke svindel i dette tilfelle. Det er likevel bra det er mange som er sånn på vakt, da. :)

Anonymous poster hash: adfaf...831

Det er jo også stor forskjell på Catfishing og svindelforsøk. Der sistnevnte kan ende opp med å betale for en syk bestemor er Catfishing noe som er mye mer utydelig motivert. Det kan være alt fra folk som er ensomme og sjenerte som bruker falsk identitet for å tiltrekke seg en nett-romanse på falskt grunnlag, eller andre psykologiske problemer. Man bør tenke seg om to og tre ganger Før man reiser til utlandet for å møtes. Man skal gjøre seg svært sikker. Selv telefonsamtaler og videokamera-møter kan lyve. De kan få venner til å stille opp for dem. Let etter hull i historiene, vær varsom for utilgjengelige mennesker.

(Jeg har sett for mye på Tv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også stor forskjell på Catfishing og svindelforsøk. Der sistnevnte kan ende opp med å betale for en syk bestemor er Catfishing noe som er mye mer utydelig motivert. Det kan være alt fra folk som er ensomme og sjenerte som bruker falsk identitet for å tiltrekke seg en nett-romanse på falskt grunnlag, eller andre psykologiske problemer. Man bør tenke seg om to og tre ganger Før man reiser til utlandet for å møtes. Man skal gjøre seg svært sikker. Selv telefonsamtaler og videokamera-møter kan lyve. De kan få venner til å stille opp for dem. Let etter hull i historiene, vær varsom for utilgjengelige mennesker.

(Jeg har sett for mye på Tv).

Selvsagt, men dette blir gjerne raskt avslørt ved møte. Nå vet jeg lite om catfishing, men er det ikke slik at mange ikke ønsker å treffes, finner på unnskyldninger og diverse, da romansen nettopp er på falskt grunnlag? Opplys meg gjerne. Dersom man er offer for catfishing ender man selvsagt opp skuffet og med en litt tynnere lommebok (dersom man drar til utlandet), men det er jo ingen stor krise dette etter min mening så lenge man erkjenner situasjonen som det er, men som skrevet, jeg vet ikke særlig mye om dette. 

Anonymous poster hash: adfaf...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serr? Om en fyr hadde reist halve jorda rundt for å treffe deg så hadde du tenkt at en melkesjokolade i gave var litt mye på første date?

Anonymous poster hash: 93f75...38d

Jeg tenker st det st han faktisk reiste hakve jorda for å treffe meg hadde vært en enorm gest i seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikken med blomster og sjokolade er nok fra amerikanske filmer, så den vil jeg ikke si er typisk norsk.

Amerikanske jenter er nok litt annerledes enn norske jenter, som får litt hetta og kvelningsfornemmelser av gaver på første date.

 

Jeg tror de amerikanske forventer at du spanderer, det er viktig, ikke spør om dere skal dele regningen.

De forventer at du er gentleman, åpne døra, trekk ut stolen for henne, ikke sett deg ned før henne. Ledsage henne ved å berøre henne fosiktig i korsryggen, ingen kladding.

 

Når det kommer til gave på første date, er dette fullt ut akseptert. Men ikke ta med deg noe som kan visne eller smelte på veien:)

Hun vil nok sette pris på noe som er norsk, et minne fra Norge. Men som samtidig er romantisk, altså ikke ostehøvel.

 



Anonymous poster hash: 75577...e26
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal dere møtes på den første daten da? På hotellet? På restaurant? Man bør jo ikke dra med seg noe stort om man skal møtes ute. Jeg ville heller hatt en liten ting (feks norsk sjokolade) med som hun kunne fått etter hvert, hvis du ser at dette virkelig er noe å satse på.

 

Ellers ville jeg tatt med en enkel blomst til det først møtet. Jeg ble veldig sjarmert en gang av å få en liten, nydelig syrinkvist daten hadde plukket med seg på vei for å møte meg. Enkelt, impulsivt og søtt!



Anonymous poster hash: ce60f...f51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Som jeg skrev så har vi Skypet hver eneste dag i tre uker, altså snakker vi her om videosamtale, hun ser meg og jeg ser henne og hennes søstre og datter etc. Så er veldig trygg på at hun her er genuin for å si det slik.

 

Noen lurte på alder, og jeg er 39 og hun er 36.

 

I starten syntes jeg det var galskap å reise 7000 km for å dra på date, men nå er jeg ikke i tvil om det er verdt det lenger. Og til alle dere skeptikre der ute, våg å være litt gal når det gjelder kjærligheten. Uansett hvordan det går så får jeg i hvertfall en tur til USA og en morsom historie å fortelle. Men, jeg har vært gal før også, og det endte i et langvarig ekteskap, så hvem vet.

 

Ostehøvel er kanskje noe, tenkte faktisk på sjokolade selv også. Men usikker på varmen og om den holder seg på turen og ikke blir helt ødelagt. Selbuvotter er også en god ide, da det er kaldt der på vinteren i hvertfall.

 

Men blomst er vel på sin plass uansett tenker jeg. Takk for at dere deltar i diskusjonen folkens, hyggelig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på og sats ikke mer en du har råd til å tape, så tenker jeg sjansene er større for at dette er ekte, en at du blir lurt. Selv så plukket jeg med meg en eske med Freia melkesjokolade hjerter på Gardermoen



Anonymous poster hash: 3d1be...a30
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat det jeg skulle si og jeg skulle også foreslå selbuvotter. De elsker jo norsk strikk over there men blir litt for mye med mariusgenser på første date. (Jeg vet jo ikke om du har tid til å strikke de selv (eller få noen andre til å gjøre det) men det selges sikkert på epla eller noe sånt.

Selbuvotter er jo en innertier! Typisk norsk - og det blir vel vinter det også engang.. dessuten er ikke den gaven så formell.. kjør på! Jeg hadde iallefall blitt kjempeglad ☺

Anonymous poster hash: f39d8...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er sikkert klar over at det kan være noe snusk med slik dating.

Jeg ville kjøpt med norsk sjokolade, brunost, ostehøvel og kanskje selbuvotter? Lag en sånn "typisk norsk" kurv/eske :) og putt gjerne oppi et armbånd eller noe annet mer personlig? Husk å ikke bruke for mye penger. Du har vel i bakhodet at det kan være svindel selv om ting tilsier at det ikke er det. Men da kan du heller spare eventuelle dyrere gaver til senere anledning :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt med norsk sjokolade, brunost, ostehøvel og kanskje selbuvotter?

 

Du glemte binders og sprayboks.

Anonymous poster hash: 155d8...36c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nå heller et pent smykke til henne enn en ostehøvel, amerikanske damer har vel ikke noe forhold til ostehøvler. Det er litt pussig at så mange tror at folk vil gi seg helt over av å få noe "typisk norsk" i gave og glem bare den melkesjokoladen, det virker jo bare kjipt å komme med en halvsmelta sjokoladeplate. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp nå heller et pent smykke til henne enn en ostehøvel, amerikanske damer har vel ikke noe forhold til ostehøvler. Det er litt pussig at så mange tror at folk vil gi seg helt over av å få noe "typisk norsk" i gave og glem bare den melkesjokoladen, det virker jo bare kjipt å komme med en halvsmelta sjokoladeplate. 

Blir nok noe smykkegreier ja. Virker som om det er mer innertier!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykke er iallefall drøyt på 1 date. Det bør ikke være dyrt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykke er iallefall drøyt på 1 date. Det bør ikke være dyrt

Det er jo en litt spesiell date dette er snakk om da. Dra til Usa liksom. Når man tar FLY og må søke visum for å dra på date, da mener jeg en del normale datingregler faller fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo en litt spesiell date dette er snakk om da. Dra til Usa liksom. Når man tar FLY og må søke visum for å dra på date, da mener jeg en del normale datingregler faller fra.

Ja, kjøp noe med en diamant i, til henne, TS! :)

Anonymous poster hash: 47817...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøp noe med en diamant i, til henne, TS! :)

Anonymous poster hash: 47817...ea0

Haha, nuvel. Man kan kanskje roe ned tre hakk fra diamant-nivået men. Jeg ville kanskje vurdert å tatt med et kjede med lite anheng. Det er jo et fint tricks for å bryte intimsonen. Hva med en rose med til deg lille smykkeboksen feks? Det er pimp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes gave på første date hørtes supert ut! Ikke noe ekstraordinært, kanskje blomster og sjokolade, eller noe lignende! Jeg ville satt umåtelig pris på det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en liten kurv med norske delikatesser? En boks makrell i tomat, brunost, kvikk lunch osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...