Gå til innhold

Tips til gave til første date!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Jeg er en mann som daglig i noen uker nå har snakket på Skype med en fantastisk jente som bor i USA. Vi har blitt så utrolig glad i hverandre selv om vi aldri har møtt hverandre i levende live.

Jeg har nå kjøpt flybilletter og booket hotell i byen hvor hun bor, og vi gleder oss begge til å gå på en ordenlig date. Vi tror begge at vi kan fungere veldig godt sammen.

 

Det jeg nå lurer på er, hva skal jeg kjøpe med som en gave til henne på første date? Er det noe typisk norsk, eller skal jeg holde meg til noe annet mer klassisk, hva synes dere?

 

 



Anonymous poster hash: 5a324...c75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Walters Mandler.



Anonymous poster hash: 7f60f...124
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan høres mistenkelig ut som datesvindel. Norske damer ville for øvrig blitt skremt av gave på første date, mulig det er annerledes i USA.

Anonymous poster hash: 155d8...36c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt norsk sjokolade  :fnise:  Men ikke store mengder,, bare noen små plater med rødt slikebånd rundt?? Og kanskje en bukett med blomster? Tror de er langt mer gammeldagse borti USA så blomster og sjokolade er kanskje vanlig på første date for alt jeg vet... Ekstremt mange housewives der, de fleste slutter vel å jobbe når de får barn fordi barnehage, helsevesen osv er ufattelig dyrt der borte.. Nå havna jeg jo helt utpå viddene her, men ville bare minne deg på de ekstreme forskjellene mellom USA og Norge...



Anonymous poster hash: 85832...e41
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan høres mistenkelig ut som datesvindel. Norske damer ville for øvrig blitt skremt av gave på første date, mulig det er annerledes i USA.

Anonymous poster hash: 155d8...36c

Jeg vet det høres ut som datesvindel. Tenkte først dette var typisk catfish sak selv også når vi bare drev å skrev til hverandre, men etter noen uker med daglig prat på Skype med ungen hennes og søstrene etc. så ser dette veldig ut til å være the real thing.

Endret av Santababy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Lukter catfish lang vei... Men ønsker deg det beste :klemmer:

 

Ta med " My struggle ", melkesjokolade og selbuvotter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman

Hmmm jeg blir alltid mistenksom når det er snakk om utlandet. Har du skypet med henne? Bilder og tekst kan ofte være lureri. Samme gjelder en telefonsamtale.

 

Hvis du vil gjennomføre dette, så anbefaler jeg deg å ta med en brunost. Da har dere i det minste en ting å snakke om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min gjorde det samme. De er nå gift og hun har flyttet til Norge. 

 

Jeg tror ikke hun blir skremt av gave på første date. Han reiser over hele jævla Atlanterhavet for å gå på date, da er det ikke sånn at et par strikkavotter skremmer henne bort. 

 

Har egentlig ikke noe forslag til gave. Vil bare ønske masse lykke til!  :hjerte:



Anonymous poster hash: 3f392...486
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Broren min gjorde det samme. De er nå gift og hun har flyttet til Norge. 

 

Jeg tror ikke hun blir skremt av gave på første date. Han reiser over hele jævla Atlanterhavet for å gå på date, da er det ikke sånn at et par strikkavotter skremmer henne bort. 

 

Har egentlig ikke noe forslag til gave. Vil bare ønske masse lykke til!  :hjerte:

Anonymous poster hash: 3f392...486

 

Det var akkurat det jeg skulle si og jeg skulle også foreslå selbuvotter. De elsker jo norsk strikk over there men blir litt for mye med mariusgenser på første date. (Jeg vet jo ikke om du har tid til å strikke de selv (eller få noen andre til å gjøre det) men det selges sikkert på epla eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det passer å gi selbuvotter på sommeren. Kanskje du kan gi noe som er rosemalt.



Anonymous poster hash: a743c...858
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling, men er ikke det å gi sjokolade litt typisk norsk? De har jo mye god sjokolade i USA også og Freia eies jo av et amerikansk selskap. Er ikke umulig at hun blir like glad for en melkesjokolade som en norsk jente som hadde fått det på date i Oslo.

 

Igjen jeg vet ikke, men tror det kan være forskjell på hva nordmenn liker å gi og hva utlendinger liker å få fra nordmenn. Kanskje du kan spørre på et amerikansk forum eller noe?



Anonymous poster hash: 93f75...38d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk tror Freia melkesjokolade er noe sensasjonelt. Det finnes da sjokolade i alle land.



Anonymous poster hash: a743c...858
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke typisk svindel når han skal reise til henne. Det hadde vel vært mer svindel hvis han skulle betalt flybillett så hun kunne komme hit?

 

Eller er jeg naiv?



Anonymous poster hash: 34b10...19e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei dere!

 

Jeg er en mann som daglig i noen uker nå har snakket på Skype med en fantastisk jente som bor i USA. Vi har blitt så utrolig glad i hverandre selv om vi aldri har møtt hverandre i levende live.

Jeg har nå kjøpt flybilletter og booket hotell i byen hvor hun bor, og vi gleder oss begge til å gå på en ordenlig date. Vi tror begge at vi kan fungere veldig godt sammen.

 

Det jeg nå lurer på er, hva skal jeg kjøpe med som en gave til henne på første date? Er det noe typisk norsk, eller skal jeg holde meg til noe annet mer klassisk, hva synes dere?

 

 

Anonymous poster hash: 5a324...c75

 

Vet du hva hun er glad i?

Er hun glad i sjokolade, ville jeg gitt henne en eske med konfekten "Gode ønsker" som er den beste konfekten etter min smak :sjokolade:

Anonymous poster hash: 47817...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh… brunost/vin? Blomster hahahaha dør. De har mye god sjokolade i USA



Anonymous poster hash: cc759...52c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor gamle er dere? :) lettere å gi tips da! Hvor i USA er det?

Anonymous poster hash: 853ab...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave på 1 date er litt vel mye...

Serr? Om en fyr hadde reist halve jorda rundt for å treffe deg så hadde du tenkt at en melkesjokolade i gave var litt mye på første date?

Anonymous poster hash: 93f75...38d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart gitt henne en ostehøvel fra Bjørklund. 

 

Lykke til!

Endret av SonnyCrockett
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave på 1 date er litt vel mye...

 

Ja.

 

Bedre å ha med noe "typisk norsk" som man kan spise eller drikke sammen, hvis denne date'en i det hele tatt blir noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...