Gå til innhold

Hvor mye sviskemos/sviskesaft kan man gi i løpet av 1 dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier: Hvor mye sviskemos/sviskesaft kan gis i løpet av 1 dag?

Vesla sliter litt med hard mage etter innføring av fast føde. Gir allerede ca 3-5 t-skjeer 2 ganger om dagen, men det ser ikke ut til å være nok. Tenker å gi mer, men vil jo ikke at hun skal få diare heller.

Kan så klart gi andre ting, men håper å unngå avføringsmiddel og malt foreløpig.

Anonymous poster hash: fa097...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor unngå malt? Det er vel ikke noe farlig å bruke?

Har hørt så mange fortelle at det har gitt luftsmerter.

Anonymous poster hash: fa097...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt så mange fortelle at det har gitt luftsmerter.

Anonymous poster hash: fa097...bda

Dersom barnet alt sliter med magen så ville jeg ikke latt det være uprøvd.

Men beveger barnet nok på mageregionen? Å sykle med bena hennes, eventuelt leke noen magedansaktige leker samt å sørge for at både buksestrikk strømpebukse og bleie er LØS (alltså sitter inntil huden men ikke på noe vis strammer) er det enkleste og mest effektive trikset dere kan prøve. Det er ikke uten grunn at en i "gamle dager" anbefalte at småbarn brukte sparkebukse eller selebukse i stedet for noe med liv. Folk ser bare ut til å ha glemt det på veien et sted. :klo:

Anonymous poster hash: df499...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barnet alt sliter med magen så ville jeg ikke latt det være uprøvd.

Men beveger barnet nok på mageregionen? Å sykle med bena hennes, eventuelt leke noen magedansaktige leker samt å sørge for at både buksestrikk strømpebukse og bleie er LØS (alltså sitter inntil huden men ikke på noe vis strammer) er det enkleste og mest effektive trikset dere kan prøve. Det er ikke uten grunn at en i "gamle dager" anbefalte at småbarn brukte sparkebukse eller selebukse i stedet for noe med liv. Folk ser bare ut til å ha glemt det på veien et sted. :klo:

Anonymous poster hash: df499...378

Takk for tips

Anonymous poster hash: fa097...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget sviskemos er MYE mer effektivt enn Nestle sin mos og juice. Du koker sviskene og så moser du di, kjempe lett. Lag mye og frys ned i småe bokser.

Anonymous poster hash: 789c3...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget sviskemos er MYE mer effektivt enn Nestle sin mos og juice. Du koker sviskene og så moser du di, kjempe lett. Lag mye og frys ned i småe bokser.

Anonymous poster hash: 789c3...fa2

Hvor kjøper man svisker? Finnes det i matbutikken?

Anonymous poster hash: fa097...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper man svisker? Finnes det i matbutikken?

Anonymous poster hash: fa097...bda

Ja, det er plassert ved bakevarene, ved siden av rosiner, aprikoser etc.

Anonymous poster hash: caae1...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Eldorado sine i poser, de har de på Rema iallfall. De skal være steinfrie men funnet stein en gang, lurt å kjøpe steinfrie så man slipper å plukke de ut. Aprikos skal også fungere på magen men min erfaring er at svisker er bedre. Jeg lager også aprikosmos av Eldorado sine, for å ha som søtning i grøt ol. De må ligge i vann i ca 8 timer før man koker og moser.

Anonymous poster hash: 789c3...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Eldorado sine i poser, de har de på Rema iallfall. De skal være steinfrie men funnet stein en gang, lurt å kjøpe steinfrie så man slipper å plukke de ut. Aprikos skal også fungere på magen men min erfaring er at svisker er bedre. Jeg lager også aprikosmos av Eldorado sine, for å ha som søtning i grøt ol. De må ligge i vann i ca 8 timer før man koker og moser.

Anonymous poster hash: 789c3...fa2

Skal sviskene eller aprikosene ligge i bløt først?

Anonymous poster hash: fa097...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barnet alt sliter med magen så ville jeg ikke latt det være uprøvd.

Men beveger barnet nok på mageregionen? Å sykle med bena hennes, eventuelt leke noen magedansaktige leker samt å sørge for at både buksestrikk strømpebukse og bleie er LØS (alltså sitter inntil huden men ikke på noe vis strammer) er det enkleste og mest effektive trikset dere kan prøve. Det er ikke uten grunn at en i "gamle dager" anbefalte at småbarn brukte sparkebukse eller selebukse i stedet for noe med liv. Folk ser bare ut til å ha glemt det på veien et sted. :klo:

Anonymous poster hash: df499...378

Har du noen tips til hvor mye malt i f.eks en porsjon grøt?

Anonymous poster hash: fa097...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...