Gå til innhold

Kalle sønnen min for Gourteh?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er gift med en libanesisk mann og han ønsker å kalle vår sønn for Gourteh. Jeg ønsker at min sønn skal ha et norsk navn, men han nekter. :( Jeg synes virkelig ikke at dette navnet passer på min sønn, men han ønsker altså å oppkalle han etter sin oldefar. Ja, dere leste riktig. Hvordan skal vi løse dette? Jeg ønsker ikke dette navnet overhodet, ikke som mellomnavn eller noe, ingen steder!



Anonymous poster hash: 91f12...d87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som mellomnavn er det vel ok? Da trenger det jo aldri brukes til hverdags, og sønnen kan fjerne det når han blir 18 om han ønsker det.

Anonymous poster hash: fb092...b00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste det navnet så slo det meg at det finnes et helnorsk alternativ til det. Nemlig Gaute. Foreslå det for mannen din.

Evt Gaute og Gourteh som mellomnavn.

Endret av Tris
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ungens skyld, ikke la den hete Gørte!!!!



Anonymous poster hash: 6d2a1...5fd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor dere i Norge? For det har jo endel med saken å gjøre. I en sånn situasjon tror jeg at jeg ville ha prøvd å bli enig om at det er et mellomnavn, også har dere et norsk fornavn. Husk at selv om verden går fremover er det stadig en masse arbeidsgivere (og utleiere) som lar seg skremme av "skumle" utenlandske navn. Og det er litt umulig for en nordmann å vite hvordan Gourthe skal uttales. Havner det som mellomnavn så er mye løst, samtidig som gutten også får et navn som viser røttene hans - det er jo fint det og? :)

Anonymous poster hash: 05dea...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånt burde dere vel snakket om før dere fikk barn.

Uansett synst jeg begge parter skal bli hørt. Klarer dere å finne et navn begge liker? Som fungerer både på norsk og libanesisk ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gift med en libanesisk mann og han ønsker å kalle vår sønn for Gourteh. Jeg ønsker at min sønn skal ha et norsk navn, men han nekter. :( Jeg synes virkelig ikke at dette navnet passer på min sønn, men han ønsker altså å oppkalle han etter sin oldefar. Ja, dere leste riktig. Hvordan skal vi løse dette? Jeg ønsker ikke dette navnet overhodet, ikke som mellomnavn eller noe, ingen steder!

Anonymous poster hash: 91f12...d87

Så lenge dere bor i Norge, skal sønnen din ha et norsk navn uansett hvor mye mannen din mener at han er libanesisk...

Anonymous poster hash: 495d2...2dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke blitt tollerert her hvertfall!



Anonymous poster hash: c47ae...0f4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere bor i Norge, skal sønnen din ha et norsk navn uansett hvor mye mannen din mener at han er libanesisk...

Anonymous poster hash: 495d2...2dc

?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere bor i Norge, skal sønnen din ha et norsk navn uansett hvor mye mannen din mener at han er libanesisk...

Anonymous poster hash: 495d2...2dc

Da er det veldig mange som bommer, etter din mening, om dagen! Og alle de gamle bibelnavnene er jo heller ikke norske navn...

Stemmer for at dere enten får finne et navn som begge liker og trives med, eller så kan ungen få dobeltnavn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge foreldre bør vel ha vetorett når det gjelder barnets navn tenker jeg. Ingen kan forvente å få trumfe igjennom sitt absolutte favorittnavn hvis den andre ikke liker det, valget bør falle på et navn begge kan være komfortable med.

Jeg har også et navn som jeg er veldig glad i og ville brukt på fremtidig barn om det var opp til meg, men samboer er ikke helt komfortabel med navnet og liker det ikke spesielt godt. Og da må vi jo bare finne et annet navn som han også liker. Gleden ved å kalle barnet mitt favorittnavn hadde jo uansett falt bort for min del om barnets far hatet det liksom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gørte-trollet som er tilbake igjen?

Anonymous poster hash: 2a0bd...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mellomnavn er det vel ok? Da trenger det jo aldri brukes til hverdags, og sønnen kan fjerne det når han blir 18 om han ønsker det.

Anonymous poster hash: fb092...b00

Så fort finner ut at han heter dette så vil han bli plaga for det. Groteskt navn.

Anonymous poster hash: 5c5f4...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gourteh?? For et forferdelig navn. Håper ikke du finner på å gå med på det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem blir gravid med en libaneser?!

Grusomt navn, forresten!



Anonymous poster hash: 67bea...40a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det navnet er aldeles grusomt. Hva med Tris' forslag, å foreslå navnet Gaute for mannen din?



Anonymous poster hash: 5da9b...aed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det navnet var i liga med Voldemort.

Er det lov å kalle barnet sitt noe slikt i norge?



Anonymous poster hash: 7c88b...094
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Er gift med en libanesisk mann og han ønsker å kalle vår sønn for Gourteh. Jeg ønsker at min sønn skal ha et norsk navn, men han nekter. :( Jeg synes virkelig ikke at dette navnet passer på min sønn, men han ønsker altså å oppkalle han etter sin oldefar. Ja, dere leste riktig. Hvordan skal vi løse dette? Jeg ønsker ikke dette navnet overhodet, ikke som mellomnavn eller noe, ingen steder!

Anonymous poster hash: 91f12...d87

du har like mye rett til å bestemme navn du.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker meg at du utaler navnet "Gørte". Isåfall, unnskyld for å si det, men blandt ungdommen (I lillestrøm området hvertfall) så betyr det prompe. "Gørta du?!". Slæng ordet for det hvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...