Gå til innhold

Brystpumpe - til av og til bruk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg mistenker at jeg har for mye formelk, og ønsker derfor å pumpe ut litt av denne før ammingen for å se om det kan hjelpe.

Ønsker også å bruke flaske av og til for barnevakt o.l.

Hvilken pumpe anbefaler du? Jeg vet at elektrisk er anbefalt over manuell, men trengs det til mitt bruk?

Ammingen går veldig fint, heldigvis. :-)

Anonymous poster hash: 5f4d9...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en avent manuell som jeg er veldig fornøyd med. Kjøpte en elektrisk, men den prøvde jeg to ganger før jeg solgte den igjen. For meg var det mye mer effektivt med manuell pumpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Avent sin manuelle pumpe. Synes den fungerer fint, men så har jeg ikke prøvd noen andre pumper heller. Ei venninne av meg hadde en elektrisk, men hun gikk over til å bruke den manuelt fordi hun syntes det fungerte bedre. Jeg tror i hvert fall ikke at det er noen krise om du går for en manuell. Og du sparer en god del hundrelapper på det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns manuelle er tungvinte og ville ikke hatt en slik. Sjekk brukte pumper på Finn. Medela for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg har prøvd avent sin manuell og eletrisk og medela sin elektriske. Jeg er absolutt mest fornøyd med medela. Bruker bare pumpen av og til men liker godt at den er eletrisk. Jeg synes det er tungt å sitte med en manuell pumpe.

Min medela fant jeg brukt på finn med en hel haug tilbehør(flasker, ventiler ol.) til den nette sum av 200,-.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chelseagirl

MEDELA! De kan du leie på apotek også, samme som de har på sykehuset. Doble, elektriske knallgode pumper, helt smertefritt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er hysterisk. Men er det flere enn meg som synes det er ekkelt og uhygiensik å dele pumpe? (leie en pumpe, kjøpe brukt?)



Anonymous poster hash: 5d945...b40
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mulig jeg er hysterisk. Men er det flere enn meg som synes det er ekkelt og uhygiensik å dele pumpe? (leie en pumpe, kjøpe brukt?)

Anonymous poster hash: 5d945...b40

Hysterisk, ja. Klart det er ekkelt om du ikke rengjør den ordentlig, men man får jo kokt og sterilisert alle de delene som kommer i kontakt med melk og bryst. Da ser jeg virkelig ikke problemet.

Anonymous poster hash: 6fe54...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt hysterisk. Tenk hvor mange som bruker pumpene på sykehus for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg for all del ikke manuell.

Jeg har selv både Avent og Medela i hus, jeg synes Medela er best.

Anonymous poster hash: 0ae3d...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avent elektrisk kan også brukes på manuelt vis. Veldig fornøyd med den!



Anonymous poster hash: b6182...cde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er hysterisk. Men er det flere enn meg som synes det er ekkelt og uhygiensik å dele pumpe? (leie en pumpe, kjøpe brukt?)

Anonymous poster hash: 5d945...b40

Samme hvor mye den kan kokes. Jeg hadde aldri kjøpt en brukt pumpe, men bra at andre gjør det.

Anonymous poster hash: c324e...6e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt Medela manuell til begge og har vært veldig fornøyd med det. Til ditt bruk hadde ikke jeg brydd meg med å bruke penger på en elektrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medela Swing ♡

Anonymous poster hash: 6212f...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Medela Swing og den manuelle fra Medela, og hadde kjøpt manuell hadde jeg vært deg. Billigere, og man kan pumpe fortere med den enn den elektriske. Elektrisk er mer behagelig for hendene da, men jeg syntes ikke det har så mye å si til sjelden bruk. Uansett hva du velger så kjøp en du kan bruke flere størrelser skjold til, hvis ikke kan du risikere å ikke få ut noe som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...